Köszi a honlapot megneztem az unixnál lehet kapni a MAN szűrőket kiváncsi vagyok mennyibe kerül. Nekem sajnos 6l bever a kicsike most probáljuk WOODOO-val megtalálni a hibát. Hol és mennyibe került a szíj lehet,hogy nekün is szükségünk lesz rá? Amiénk szerintem halkabb mint egy Aixam,ugyhogy nem hangos.
Tartottam tőle, hogy mivel szélesebb mint az eredeti, esetleg túl alacsony fordulaton kezdi forgatni a váltót. Ha meg alapjáraton sem "emelne ki a kuplung" az irányváltás is macerás lenne.
A Yanmar még a Kubotától is hangosabb egy kicsit, jellegzetes ős diesel hangja van.
Sok oka lehet ha nem pörög ki a kereke induláskor, attól még lehet hibátlan a járgány. Milyen széles a szíjad? A gyári új szíj 30 mm széles, az enyém már csak 28, de még jól megy a gép.
3-4 litert fogyaszt. Azt nem tudom, hogy baj-e ha nem kapar el, de mióta WooDoo tanácsára kicseréltem a meghajtószíjat aminek a mérete 750x32x10 azóta nagyon jól gyorsul, 65 a vége, csak a motorja nagyon hangos, de úgy tudom, hogy a Yanmar kéthengeres motorja ilyen.
A mienk is fémesen kopogos reggel,olyan mint a régi fiat regatta de utánna simán jár. A tiednek mennyi a fogyasztása? Kiprobáltam betonon de nekem álló helyzetben nem kapar el az baj?
A Bander Feriről illetve a tipusbiziről nemrég beszéltünk olvasd el. Az a baj,hogy 50000ft :(és nem biztos,hogy a rendőr hajlandó elolvasni. Legalább is szfváron a "böszméket" nem érdekli a többi meg nem jalent fel.
Nézegettem én is egy sportszűrőt, nem is lett volna drágább, de azt meg állandóan tisztogatni meg olajozni kellene. Ha kaptam volna megfelelő méretű betétet, nem vettem volna meg a házzal együtt, de polcon csak így volt, és nem akartam a régit visszarakni A járgány meg kellett, mert az ignissel nem szivesen furikázok a gödrös utakon, meg az kb. 8-9 litert fogyaszt télen, ha pizzázunk vele.
A koszos, eltömődött légszűrő sokat ront a motor teljesítményén, de több literes fogyasztásnövekedést nem hiszem hogy okozna. A fiam járgányában is elég koszos volt a légszűrő, mondtam neki hogy majd jobban fog menni az újjal, erre éppen fordítva történt, még lassabb lett a csere után:)
Két üzemanyagszűrő is van a JDM-ben, az egyik az adagoló mögött, a másik meg bal oldalt egy kis üvegben. Ki lehet cserélni, ill. takarítani, de a fogyasztást nem befolyásolja.
Az adagolót nem valószínű hogy elállítgatták, hacsak nem valami tuning őrült volt az előző gazdája. Elég jól hozzá lehet férni az adagolóhoz, ha elviszed egy diesel szervízbe meg tudják nézni, hogy jók-e a csúcsok.
Ha lassú lenne a gép, a kopott szíjra tippelnék, de ha megy 65-öt akkor azzal sem lehet gond. Egy kopott szíj tud 1 literes +fogyasztást okozni.
Sajnos látom, hogy nagyon személyre szóló dolgok vannak benne.
De legalább az Aixam tpusú mopedautóra jó lesz egy bizonyítási érvnek, hogy más is mehet és felmentették, úgyhogy kíméljük egymást!
Utána néztem, ill. felhívtam Bander Ferit: 30-9982725! és kértem, hogy segítsen típus igazolást adni. Sajnos csak a kol. tudtam beszélni, mert külföldön van, de azt mondta a nem nála vásárolt mopedautókra is kiállíthatja a típusigazolási engedélyt, amit közúti ellenörzésnél meg kell mutatni a rendőrnek és kezet fognak velünk, aztán gázt adni.
Egy esetük volt, hogy valakit feljelentettek, de ő rendezett mindent és természetesen felmentették a használót. Nem kell félnünk, hiszen ő kis hazánk hivatalos terjesztője és forgalmazója a kit-carnak! Ez megnyerő volt számomra.
Ha ilyen drága a légszűrő lehet ,hogy kéne venni bele direkt szűrőt mit szólsz hozzá?
Megnéztem az üzemanyagszűrőt is zavarosnak tünik benne a gázolaj de nem tudom lecsavarni azt a gyűrűt feszegetni nem merem. A gázolaj nem szivárog sehol. Szerinted megoldodik a fogy. kérdése a légszűrő cseréjével,vagy az adagolot is vissza kell állítani?
De arra gondoltam, csak rosszul írtam le. Nem küldenéd el nekem , amit kovacsa76-nak küldtél a bírósági papírt? Én is nyugodtabban mennék ki a közútra majd akkor!
JDT motorról még nem hallottam, nem a Yanmar motoros JDM-re gondolsz?
Ez a motor tényleg sokkal jobb mint a többi, de láttam már Bellier-ben is. Az évjárat nem annyira lényeges, mert már A 98'-as JDM-ben is voltak ilyen motorok, és a sokkal fiatalabbakban is lehet Lombardini LDW 502.
Asszonyt is feljelentették 2 hete/azóta nem is akar járni vele/, de kinyomtattam azt a végzést amit Woodoo-tól kaptam és talán az hatásos lesz. Egyébként egyik ismerősömet már többi, mint 2 hónapja feljelentették, de azóta sem kapott semmilyen papírt./Mondta, hogy volt olyan, hogy egy nap többször is/
Oké, nem nyúlok az adagolóhoz, tényleg a légszűrővel lesz gond, mert nagyon koszos.
Az adagolóhoz nehogy hozzá piszkálj, keress inkább egy szakembert. aki be tudja állítani.
Reggel elmentem légszűrőt venni a JDM-hez, kiderült, hogy a Renault 9-ben, a 11-ben, és az expresben van ez a fajta. Megfelelő méretű betétet nem kaptam csak házzal együtt tudtam venni 3200-ért. Kicsit drága volt, de ez nincs összehegesztve, hanem kis kapcsok fogják össze, az új gazdája majd könnyen ki tudja cserélni a betétet.
Szevasztok Moped csapat (Woodoo,Kovasca76, Omegadt)!
Elnézést, hogy 2 napig nem adtam élet jelt, de nem volt lehetőségem.
Ezek szerint már csak 3-an maradtatok Woodoo, kovacsa76, meg omegadt + én aki még írogat és nézi a forumokat is.
Kértem, hogy jelezzetek már ki az, aki túl van a feljelentéseken és felmentése is van?! Csak amiatt, hogy a bírósági dokumentum láttán mi a rendőrök állása?
Woodoo! Úgy látom, Te kened- vágod a gépek tecnikai részét, kérlek maradj velünk ki ne lépj, mert hasznos infók birtokában vagy, ami segítségünkre lehet!
A JDT-s motorokat értékeltétek a legjobbnak. Évjáratban az mit jelent, inkább 2000-től vannak már ezek a motorok a kocsiban?
Azért kérdezem, mert én is nézegetem és szeretnék vásárolni az asszonynak is, de van egy Suzuki Swift-em, amit el kell még adnom, hogy megelegyen a vásár!
Nem tudtok olyan kersekedőket, aki beszámít egy komoly vásárlásnál?
Szerintem a legjobb választás az Aixam, és az újabbak már szépek is. Ebből a márkából többet adtak el, mint az összes többiből, biztos nem véletlenül. Alumínium alváz, príma futómű, cserélhető akril elemek, megbízható Kubota motor.
A Microcar Virgot is kedvelem, masszív üvegszálas önhordó karosszériája van, csak a motortartó segédváz, és a hátsó futómú van vasból, ami a só miatt általában elég rozsdás szokott lenni, de le lehet homokfúvatni, és galvanizáltani. 15 cm-rel hosszabb mint a többi tipus, kényelmes, stabil, nem zörög. A motorja Lombardini LDW 502/M3, nem olyan megbízható mint a Kubota v. pláne a Yanmar, de könnyű tuningolni, és olcsó a javítása.
A miénk is nehezen vette a sebességet, de állítottam a bovdenon feszesebbre. Igazából nem tudom, hogy kéne lenni eredetileg a karnak, de én úgy raktam vissza, hogy megfordítottam. most jól veszi, nem dobja ki sem az előre sem a hátramenetet. Most jó, de lehet,hogy ez csak átmeneti állapot. Előtte olyan volt, hogy nagyon nehezen vette be, csak kis gázzal lehetett váltani, de volt olyan hogy menet közben ki is dobta.
Engem úgy feldühített az összehegesztett ház, hogy mérgemben széttéptem. Végül is a hegesztésnél vált szét, elvileg össze lehet fogatni, de akkor sem értem hogyan lehet így megtervezni egy alkatrészt.
A váltóval nem vagyok még kibékülve, piszok nehéz a váltókart tologatni, és elég gyakran nem akarja bevenni a sebességet. Nektek is ilyen gázos a váltótok?
Tanusíthatom, hogy a JDM tényleg erős, nekem is az van, belepiszkálás nélkül 65 a vége. Indulásnál ha nagyon odalépsz kipörög a kerék az aszfalton is.
Felénk is van egy-két domb és felüljáró, de vígan felmegy, észre sem veszi a motor.
A fogyasztásról csak annyit, hogy 3-4 l között van a 6 l szerintem is sok.
Én azt csináltam a légszűrővel, hogy éles pengével (tapétavágó) a hegesztés mentén elvágtam és kipottyan belőle a szűrő. Vettem egy autóhoz való szűrőt, és azt tettem bele. Négy csavarral összefogattam és leszigeteltem tök jó lett, bár gányolásnak tűnik mégis bevált. Így kb. 1200-ből megvan egy szűrő és lehet cserélni mindíg.
Az enyém 3,8-at fogyasztott legutóbb, de mi pizzát hordunk vele, sokat megy alapjáraton, meg sokat indítgatjuk. A 6 liter tényleg durva, de így nehéz kitalálni az okát. Lehet a légszűrő koszos, esetleg az adagolót elállították. Vagy a porlasztócsúcs is lehet rossz, de az hallatszana a hangján. Nem szivárog esetleg a tank, vagy az üzemanyagcső? Te csak kb. 150 km-t tudsz egy tankkal menni?