Holnap délután bemegyek az ügyvédemhez,és elinditom a folyamatot,hogy teljesmértékben legálisan használhassam,kiváncsi vagyok mi lessz:))) Habár eladó a kisautó,de addig ameddig megvan próbálkozom!
Lehet érdemes lenne megkérdezni néhány gyártót, hogy a régebbi tipusaik megfelelnek-e a legújabb előírásoknak. Az újaknál biztosan minden megfelel (pl. károsanyagkibocsájtás), de gondolom mindenki egy 6-8 éves járgányt hajt.
A mi járgányainknak EU-s típusbizonyítványa van, ez a számából látszik. Pl. e13*92/62*0002*00
Ha minden tipusnak valóban rendelkeznie kell magyar típusbizonyítvánnyal, akkor a KKF-nek azt külön vizsgálat nélkül ki kell adnia. Meg kellene kérdezni milyen költséggel jár ez, és ha túl nagy összeg, akkor több márkatársnak kellene összedobni.
Mi gyakran furikázunk ketten a mopedautókkal, azért még nem jelentettek fel a rendőr.
A jogi nyelv tökéletesen szabatos, ha az az van írva hogy segédmotoron tilos utast szállítani, akkor az nem jelenti azt, hogy benne is tilos. Amit meg nem tilt a törvény, azt szabad csinálni. Bandernek elmondása szerint volt már ilyen ügye, amit meg is nyert.
Az 500 cm3-is Kubota motor majdnem 100 km/h-val viszi az Aixamot, a 400 cm3-is alap esetben csak max 65 km/h-val, és nem érdemes tuningolni, mert drága a motorhoz az alkatrész.
Most ezt használom újra,de megvánék tőlle az anyagiak miatt,nagyon szép és kitűnő állapotban van,ma 65km/h mentem vele vidékre-akit érdekel irjon nekem ide! 570-körüli az ára!
Pár hete kértünk véleményt az EU-tól és ezt a választ kaptuk.
Szerintetek van értelme a gyártót megkeresni típusjóváhagyás ügyben?
Íme a válasz:
"A típus-jóváhagyási eljárásokat az Európai Unió országaiban a nemzeti hatóságok folytatják le annak biztosítása érdekében, hogy a gépjárművek megfeleljenek a jogszabályokban előírt műszaki követelményeknek. A típusjóváhagyáson átesett gépjárművek megfelelőségi igazolást kapnak. A típusjóváhagyás megadása iránti kérelmet a gyártó nyújtja be egy tagállam jóváhagyó hatóságához. 1996. január 1. óta az EK egész területén harmonizálták a típus-jóváhagyási eljárásokat az egyedi gépjárműveknél, de egyes esetekben a nemzeti jóváhagyási eljárások is megmaradtak. A jármű irataiban vagy a gyártónál meggyőződhet arról, hogy árműve átesett-e EK vagy nemzeti típusjóváhagyáson. Ha az Ön járműve olyan modell, amely megkapta az EK-jóváhagyást, a gyártó által kiadott megfelelőségi igazolás az Európai Közösség valamennyi tagállamában érvényes, és azt a nemzeti hatóságoknak el kell fogadniuk. Ha járműve nemzeti típusjóváhagyást szerzett, a nemzeti megfelelőségi igazolás elfogadását a regisztrációs kérelem szerinti ország hatóságai csak akkor utasíthatják el, ha (a) bizonyítható, hogy a gépjármű komoly veszélyt jelent a közúti biztonságra vagy a környezetre nézve, és (b) a határozatot megfelelően megindokolják. Az a tény, hogy gépjárműve műszaki jellemzői esetleg eltérnek annak az országnak a nemzeti jogszabályaiban foglalt előírásaitól, amelyben regisztráltatni szeretné, önmagában nem szolgáltat elég indokot a típusjóváhagyás és a regisztráció elutasításához. A típus-jóváhagyási eljárás semmiképpen nem okozhat az Ön számára indokolatlan késedelmet vagy túlzott költségeket, valamint nem követelhetik meg, hogy olyan információkat szerezzen meg, melyek a rendelkezésre álló dokumentumokban már szerepelnek. http://ec.europa.eu/youreurope/nav/en/citizens/living/car/delivery-registration/index_hu.html#5295_3
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2002/24/EK IRÁNYELVE (2002. március 18.) rendelkezik a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról. Az irányelv 1. cikk (3) bekezdése szerint az irányelv előírásai akkor vonatkoznak a négykerekű motorkerékpárokra, ha azok az ott részletezett műszaki paramétereknek megfelelnek. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/hu/consleg/2002/L/02002L0024-20050517-hu.pdf
Magyarországon a típusbizonyítvány kiadását belföldi gyártás esetén a gyártónak, külföldről történő behozatal esetén pedig annak kell kérnie, aki a járművet belföldön kereskedelmi forgalomba kívánja hozni. Ha a jármű belföldön kereskedelmi forgalomba nem kerül, a típusbizonyítványt a megrendelőnek kell kérnie. A típusbizonyítvány kiadására a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint kerül sor. Ha egy járműtípus már rendelkezik az Unió valamely tagállamában kiadott "EK típusjóváhagyó okmány"-nyal, akkor a Központi Közlekedési Felügyelet a gyártó, illetőleg a forgalmazó kérelmére - típusvizsgálat nélkül - típusbizonyítványt ad ki. http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/tipbizkiad
Első lépésként azt javasoljuk, lépjen kapcsolatba a gyártó, illetve forgalmazó céggel és kérjen tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a jármű milyen típusjóváhagyáson esett át. A jármű regisztrációjára csak a típusjóváhagyás tisztázása után kerülhet sor.
A típusbizonyítvány kiadására és a típus-jóváhagyási eljárás lefolytatására a Központi Közlekedési Felügyelet illetékes. Cím: 1066 Budapest, Teréz krt. 38. Postacím : 1389 Budapest, Pf.: 102 Tel : 06-1-477-1500, 06-1-3731400 Fax : 06-1-332-6532 www.kff.hu
A közlekedési hatóság által kiadott határozatot a közigazgatási eljárás keretében megfellebbezheti, illetve a bíróság előtt megtámadhatja. Ezentúl panaszt tehet az Európai Bizottság előtt is a közösségi jog nem megfelelő alkalmazása miatt. http://ec.europa.eu/community_law/complaints/form/index_hu.htm
A Tanácsadó Szolgálat jogi szakértői által adott tanács független szakember tanácsa és nem tekinthető az Európai Bizottság véleményének. Mint ilyen, semmiképpen nem kötelezi a Bizottságot."
Szerinted jó lemértem a szíjat 28-28,5mm kb a borda magassága 13mm? Azon gondolkodtam ha kicserélem a szűrőt -1l és a szíjat -1l vagy nagyon rosszul gondolom? Ma láttam egy JDM-et és a szíja a bordás felével felfele volt ezt miért csinálták?????
Te úgy látom régóta hatod a moped autót. Lenne egy kérdésem, mi van, ha 2-en utaztok a a kocsiban? A rendőr nem szólt még. Tudom írtátok "segédmotoron" nem lehet, de a jogszabály nem mondja, hogy "segédmotorban."
A honlap "cimének" (domain név) a kiválasztásakor meg kell néznetek, hogy a "név" szabad-e még. A moped.hu-t és a mopedauto.hu-t már használják.
Itt lehet megnézni, milyen domain-neveket nem foglaltak még le. Itt meg lehet nézni azt is, hogy a már foglalt neveket kit foglalták le:
http://www.domain.hu/domain/domainsearch/
Csak hajrá!!!!
Még egy dolog: a mopedautóval kapcsolatban még véletlenül sem célszerü a kit car elnevezést használni, mert abban a pillanatban a nyakatokba veszitek az 5/1990-es KöHÉM további "áldásait" is. Pl. max. 50 darab épülhet a kit car-ból, ellenkező esetben már jármüsorozat és ahhoz tipusbizonyitványt kell szerezni. A kit car-t mindenképpen forgalomba kell helyezteni, vagyis rendszám kell rá, és ehhez a hatóság speciális vizsgálatokat irhat elő - például egymillió forintba kerülő borulástesztet (volt ilyen ebben a hazában), elhaladási zajszintméréts stb.
2000.09. évjáratú Virgo II. Lux, No. 209 limitált széria, London Edition.
Csak 1 tulajdonosa volt, kívül-belül nagyon szép, csillogó metálzöld, fehér tető és fehér tükrök, bőr kárpit, faberakás (gagyi műanyag fautánzat). Az alufelnit persze most is lenyúlták, de a gumik eredetiek. Decemberben 550-ért adtam el egy hasonlót, de az '99-es volt, közel sem volt ilyen szép, és még a fiam kicsit össze is törte.
Nem gondoltam hogy ilyen szép, az MMS-en nem látszott rendesen, most már bánom hogy csak 450e-t kértem érte.
Ha jó ötletnek találjátok a honlapot, elkezdhetnénk. Fel lehetne tenni jogi dolgokat, törvényeket stb. hogy minden egy helyen legyen. Woodoo, el tudnád nekem is küldeni a végzést? Meg ha bármit szeretnétek, hogy rajta legyen, küldjétek el nekem (képeket vagy akármit). Meg a honlap nevét is szavazásra lehetne bocsátani, ki mit ajánl?
Köszi a honlapot megneztem az unixnál lehet kapni a MAN szűrőket kiváncsi vagyok mennyibe kerül. Nekem sajnos 6l bever a kicsike most probáljuk WOODOO-val megtalálni a hibát. Hol és mennyibe került a szíj lehet,hogy nekün is szükségünk lesz rá? Amiénk szerintem halkabb mint egy Aixam,ugyhogy nem hangos.