Valószínűleg szétbontom a JDM Titanomat. Semmi baja, de építeni akarok egy egyedi járgányt, és ehez szükségem van az alvázára, meg a papírjaira. A motorja átkerülne a Virgoba, a helyére egy 9,5kW-os elektromos motort akarok építeni. A karosszériára nincs szükségem, ezért szivesen eladnám. Metálzöld, törésmentes. Ha valakit érdekel, jelezze.
Azért még mielőtt szétvágnám, várok egy kicsit, hátha találok egy nagyon összetört JDM-et, v. Chatenet Stellát, ezeknek ui. zártszelvény az alvázuk.
Mivel ingyenes domain-nevet szeretnénk, ezért mindegy hogy milyen neveket foglaltak már le .hu kiterjesztéssel. Nem hinném hogy a domainnév-foglalás, -fenntartás (anyagi) nyűgét bármelyikőnknek is fel kéne vállalni, ha van egyszerűbb megoldás. Én .try.hu és .extra.hu kiterjesztéssel tudok ingyenes lehetőséget, szóval a javaslatokhoz ezt még hozzá kell gondolni: pl. mopedauto.extra.hu (ez még nem foglalt). A .lap.hu kiterjesztés azért nem az igazi, mert az ilyen oldalak igazából nem honlapok, hanem linkgyűjtemények, vagyis rendszerezik az adott témában található honlapokat. Ebben is van ráció, de szerintem ezzel nem ússzuk azt meg, hogy szükség van egy saját honlapra, mert a neten elég kevés info van a járgányainkról. Gondoltam arra, hogy feltehetnénk az összes általunk ismert/használt mopedautó képét meg lehetne melléírni véleményezést nickname-mel (mi a jó benne, mire kell vigyázni vásárláskor; miért (ne) vegyük).
Tudom, hogy szentsegtoresnek fog hangzani, de ha mar ugyis illegalis (a KFF szerint)... Probalta mar valaki ezeket a kis dieselmotorokat etolajjal? Valami tapasztalat esetleg, vagy nincs ertelme egyaltalan?
Holnap délután bemegyek az ügyvédemhez,és elinditom a folyamatot,hogy teljesmértékben legálisan használhassam,kiváncsi vagyok mi lessz:))) Habár eladó a kisautó,de addig ameddig megvan próbálkozom!
Lehet érdemes lenne megkérdezni néhány gyártót, hogy a régebbi tipusaik megfelelnek-e a legújabb előírásoknak. Az újaknál biztosan minden megfelel (pl. károsanyagkibocsájtás), de gondolom mindenki egy 6-8 éves járgányt hajt.
A mi járgányainknak EU-s típusbizonyítványa van, ez a számából látszik. Pl. e13*92/62*0002*00
Ha minden tipusnak valóban rendelkeznie kell magyar típusbizonyítvánnyal, akkor a KKF-nek azt külön vizsgálat nélkül ki kell adnia. Meg kellene kérdezni milyen költséggel jár ez, és ha túl nagy összeg, akkor több márkatársnak kellene összedobni.
Mi gyakran furikázunk ketten a mopedautókkal, azért még nem jelentettek fel a rendőr.
A jogi nyelv tökéletesen szabatos, ha az az van írva hogy segédmotoron tilos utast szállítani, akkor az nem jelenti azt, hogy benne is tilos. Amit meg nem tilt a törvény, azt szabad csinálni. Bandernek elmondása szerint volt már ilyen ügye, amit meg is nyert.
Az 500 cm3-is Kubota motor majdnem 100 km/h-val viszi az Aixamot, a 400 cm3-is alap esetben csak max 65 km/h-val, és nem érdemes tuningolni, mert drága a motorhoz az alkatrész.
Most ezt használom újra,de megvánék tőlle az anyagiak miatt,nagyon szép és kitűnő állapotban van,ma 65km/h mentem vele vidékre-akit érdekel irjon nekem ide! 570-körüli az ára!
Pár hete kértünk véleményt az EU-tól és ezt a választ kaptuk.
Szerintetek van értelme a gyártót megkeresni típusjóváhagyás ügyben?
Íme a válasz:
"A típus-jóváhagyási eljárásokat az Európai Unió országaiban a nemzeti hatóságok folytatják le annak biztosítása érdekében, hogy a gépjárművek megfeleljenek a jogszabályokban előírt műszaki követelményeknek. A típusjóváhagyáson átesett gépjárművek megfelelőségi igazolást kapnak. A típusjóváhagyás megadása iránti kérelmet a gyártó nyújtja be egy tagállam jóváhagyó hatóságához. 1996. január 1. óta az EK egész területén harmonizálták a típus-jóváhagyási eljárásokat az egyedi gépjárműveknél, de egyes esetekben a nemzeti jóváhagyási eljárások is megmaradtak. A jármű irataiban vagy a gyártónál meggyőződhet arról, hogy árműve átesett-e EK vagy nemzeti típusjóváhagyáson. Ha az Ön járműve olyan modell, amely megkapta az EK-jóváhagyást, a gyártó által kiadott megfelelőségi igazolás az Európai Közösség valamennyi tagállamában érvényes, és azt a nemzeti hatóságoknak el kell fogadniuk. Ha járműve nemzeti típusjóváhagyást szerzett, a nemzeti megfelelőségi igazolás elfogadását a regisztrációs kérelem szerinti ország hatóságai csak akkor utasíthatják el, ha (a) bizonyítható, hogy a gépjármű komoly veszélyt jelent a közúti biztonságra vagy a környezetre nézve, és (b) a határozatot megfelelően megindokolják. Az a tény, hogy gépjárműve műszaki jellemzői esetleg eltérnek annak az országnak a nemzeti jogszabályaiban foglalt előírásaitól, amelyben regisztráltatni szeretné, önmagában nem szolgáltat elég indokot a típusjóváhagyás és a regisztráció elutasításához. A típus-jóváhagyási eljárás semmiképpen nem okozhat az Ön számára indokolatlan késedelmet vagy túlzott költségeket, valamint nem követelhetik meg, hogy olyan információkat szerezzen meg, melyek a rendelkezésre álló dokumentumokban már szerepelnek. http://ec.europa.eu/youreurope/nav/en/citizens/living/car/delivery-registration/index_hu.html#5295_3
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2002/24/EK IRÁNYELVE (2002. március 18.) rendelkezik a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról. Az irányelv 1. cikk (3) bekezdése szerint az irányelv előírásai akkor vonatkoznak a négykerekű motorkerékpárokra, ha azok az ott részletezett műszaki paramétereknek megfelelnek. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/hu/consleg/2002/L/02002L0024-20050517-hu.pdf
Magyarországon a típusbizonyítvány kiadását belföldi gyártás esetén a gyártónak, külföldről történő behozatal esetén pedig annak kell kérnie, aki a járművet belföldön kereskedelmi forgalomba kívánja hozni. Ha a jármű belföldön kereskedelmi forgalomba nem kerül, a típusbizonyítványt a megrendelőnek kell kérnie. A típusbizonyítvány kiadására a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint kerül sor. Ha egy járműtípus már rendelkezik az Unió valamely tagállamában kiadott "EK típusjóváhagyó okmány"-nyal, akkor a Központi Közlekedési Felügyelet a gyártó, illetőleg a forgalmazó kérelmére - típusvizsgálat nélkül - típusbizonyítványt ad ki. http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/tipbizkiad
Első lépésként azt javasoljuk, lépjen kapcsolatba a gyártó, illetve forgalmazó céggel és kérjen tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a jármű milyen típusjóváhagyáson esett át. A jármű regisztrációjára csak a típusjóváhagyás tisztázása után kerülhet sor.
A típusbizonyítvány kiadására és a típus-jóváhagyási eljárás lefolytatására a Központi Közlekedési Felügyelet illetékes. Cím: 1066 Budapest, Teréz krt. 38. Postacím : 1389 Budapest, Pf.: 102 Tel : 06-1-477-1500, 06-1-3731400 Fax : 06-1-332-6532 www.kff.hu
A közlekedési hatóság által kiadott határozatot a közigazgatási eljárás keretében megfellebbezheti, illetve a bíróság előtt megtámadhatja. Ezentúl panaszt tehet az Európai Bizottság előtt is a közösségi jog nem megfelelő alkalmazása miatt. http://ec.europa.eu/community_law/complaints/form/index_hu.htm
A Tanácsadó Szolgálat jogi szakértői által adott tanács független szakember tanácsa és nem tekinthető az Európai Bizottság véleményének. Mint ilyen, semmiképpen nem kötelezi a Bizottságot."
Szerinted jó lemértem a szíjat 28-28,5mm kb a borda magassága 13mm? Azon gondolkodtam ha kicserélem a szűrőt -1l és a szíjat -1l vagy nagyon rosszul gondolom? Ma láttam egy JDM-et és a szíja a bordás felével felfele volt ezt miért csinálták?????
Te úgy látom régóta hatod a moped autót. Lenne egy kérdésem, mi van, ha 2-en utaztok a a kocsiban? A rendőr nem szólt még. Tudom írtátok "segédmotoron" nem lehet, de a jogszabály nem mondja, hogy "segédmotorban."
A honlap "cimének" (domain név) a kiválasztásakor meg kell néznetek, hogy a "név" szabad-e még. A moped.hu-t és a mopedauto.hu-t már használják.
Itt lehet megnézni, milyen domain-neveket nem foglaltak még le. Itt meg lehet nézni azt is, hogy a már foglalt neveket kit foglalták le:
http://www.domain.hu/domain/domainsearch/
Csak hajrá!!!!
Még egy dolog: a mopedautóval kapcsolatban még véletlenül sem célszerü a kit car elnevezést használni, mert abban a pillanatban a nyakatokba veszitek az 5/1990-es KöHÉM további "áldásait" is. Pl. max. 50 darab épülhet a kit car-ból, ellenkező esetben már jármüsorozat és ahhoz tipusbizonyitványt kell szerezni. A kit car-t mindenképpen forgalomba kell helyezteni, vagyis rendszám kell rá, és ehhez a hatóság speciális vizsgálatokat irhat elő - például egymillió forintba kerülő borulástesztet (volt ilyen ebben a hazában), elhaladási zajszintméréts stb.
2000.09. évjáratú Virgo II. Lux, No. 209 limitált széria, London Edition.
Csak 1 tulajdonosa volt, kívül-belül nagyon szép, csillogó metálzöld, fehér tető és fehér tükrök, bőr kárpit, faberakás (gagyi műanyag fautánzat). Az alufelnit persze most is lenyúlták, de a gumik eredetiek. Decemberben 550-ért adtam el egy hasonlót, de az '99-es volt, közel sem volt ilyen szép, és még a fiam kicsit össze is törte.
Nem gondoltam hogy ilyen szép, az MMS-en nem látszott rendesen, most már bánom hogy csak 450e-t kértem érte.
Ha jó ötletnek találjátok a honlapot, elkezdhetnénk. Fel lehetne tenni jogi dolgokat, törvényeket stb. hogy minden egy helyen legyen. Woodoo, el tudnád nekem is küldeni a végzést? Meg ha bármit szeretnétek, hogy rajta legyen, küldjétek el nekem (képeket vagy akármit). Meg a honlap nevét is szavazásra lehetne bocsátani, ki mit ajánl?