Sajnos tényleg van olyan rendőr -tisztelet a kiv.-, akik minden áron bunkóznak.
Azt kell tenni, ha a rendőr nem akarja elolvasni a bírósági végzést, vagy meghallgatni egy igazoltatásnál, hogy szépen nyiltan leírod előtte egy papírra az igazoló számát. Általában ott van a kabátjukon a rendőri jelvényük száma, ez az azonosító!
Okt.23-án ezért voltak a balhék. Innentől kezdve meglátjátok a rendőr is visszavesz magából mindjárt .
Igaza van FFU-nak, el kell döntenünk mit akarunk, mert jön a 1/4 évre a jogszabály módosítás és vége! Hiába fogjuk mondani, hogy kis hazánkban vagyunk egy páran, akik tudunk egymásról, kocsikról, végzésekről, ez akkor már kevés lesz.
El kell mindenkinek dönteni, hogy bámuljuk a monitort és közben bólogatunk egymás leveleire és nem teszünk semmit, vagy készek vagyunk alkotni.
Én nem tudok web-lapot kreálni, de anyagot küldeni, ötletek adni igen. Muszáj, hogy valaki, aki csinált már ilyet, fölvigye a végzéseket, címeket, kocsikat, alaktrészeket, adagolókat.... hogy lássák vagyunk -legyen egy lenyomat! Tudom ez még csak kezdeti, szülési dolog és nehéz, de nagy levegő és nyomás!
Woodoo, Kovacsa76! úgy látom Ti már találkoztok is egymással, nem lehetne hogy a kör bővüljön mindazokkal akik itt vagyunk nap, mint nap és hozzá is szólunk egymáshoz, de mégse találkozunk.
Én csak januártól követem a fórumot, de most már le is írom, hogy látok ebben az egészben élet-lélek jeleket és fel merem vállalni, hogy leírjam a személyes e-mail címem, s aki bizalommal van küldje el a mobil számát is, -én is elküldöm,- hogy többet tudjunk egymásról. S elinduljon a csapat munka együttesen!
Ma vettem egy légyszűrőt,amikor megrendeltem 1250ft volt mire ideért 2800ft lett jó ezt még lenyeltem és duzzogva elhoztam az UNIXTÓL. Elkeztem beszerelni és amikor a közbetétet probáltam berakni beszakadt a alja. Olyan bosszantó hogy a régi szűrőházba könnyen bement az a fém cső az újba még zsírozva se és még el is törik.................:(
Szeretném megkérdezni te milyen szűrőt vettél vagy tudod-e a cikkszámát vennék olyat én is ha jó?
Az én régi szűrőm fiaam de azt men lehet MO kapni, az új meg egy olasz kacat.
Sok dologban igazad van, viszont robogózni most sem drága, mégis viszonylag kevesen robogóznak. Valszeg, ha kedvező lesz a rendelet több mopedautó lesz, de nem hinném, hogy komolyan veszélyeztetne bármit is. Ha már 2-nél több személynek kell eljutni valahová, nem lehet. Hosszú utakra sem valószínű, hogy ezzel fognak menni az emberek...
bocs', megint "outsider"-ként - Gennarino hozzászólásával kapcsolatban. Ebből is tanulunk... Ha egy megyében van egy kedvezö birósági végzés (az persze egyedi eset), és a zsaruk meg se akarják nézni a végzést, azért még lehet lépni, legfeljebb nem a helyszínen. És mégis hogyan? Sajnos nem ilyen egyszerű... Ha lenne egy egyesületetek, abban az esetben az adott megye rendörkapitányának már irhattok egy levelet, hivatkozva a dokumentálható bírói gyakorlatra, azaz arra, hogy a biróságnak van egy egyedi eset kapcsán megfogalmazott jogértelmezése. Ez a jogértelmezés pedig ugyebár kötelezö érvényü. (És arra is nagy az esély, hogy adott megyében egy másik biró, vagy egy másik tanács nem fog a "kollégával" ellentétes jogértelmezést kiadni a kezéböl.) Nem egészen. Császár Elődöt sem ítélték el a rendőrgyilkosság miatt. Ha megölsz egyet nem hivatkozhatsz mégsem Elődre... Ha ismételt feljelentés keletkezik, az újabb feljelentés ellen inditott perben már nem csak az aktuális birság hatályon kívül helyezését lehet kérni, de azt is, hogy a biróság a rendörséget tiltsa el a jogsértö gyakorlattól (t.i. a mopedautósok zaklatásától). Nem a rendőrség sért jogot. Az a baj a mopedautók nincsenek rendeletben kategorizálva. Tulajdonképpen az állam sért jogot, meret neki kell törvényt/rendeletet alkotnia...
Többen irtátok, hogy rendörök, mások említették, hogy várható egy jogszabálymódosítás mostanában. Lehet, hogy gyorsan kellene itt is lépnetek.
Ha ugyanis kijön egy jogszabály, akkor ahhoz presztizs-okokból, illetve a jogalkotás "tervszerűsége" miatt jó darabig nem fognak hozzányúlni. És mivel nem lehet tudni, hogy ez a "mostanában kijövő" jogszabály milyen tartalmú lesz, el kéne gondolkodnotok egy megelőző beavatkozáson, aminek az alátmáasztásához szerintem mostanában nagyon sok jó érv adódik. (Ilyen lépéseket azonban egyénenként nem igen tudtok meglépni.)
Ami állami szempontból fontos, az az adóbevételek biztositása. Hisz', ha a mopedautózás ilyen kedvezö feltételek mellett legális, akkor nyilván gyorsan fog terjedni. Ez azzal jár majd, hogy elmaradnak a "rendes" gépkocsi-vásárlások, emiatt csökkenni fog a "rendes" gépkocsikat terhelő adófajták bevétele, stb. Tehát egyetlen kiút van (adóbevételek szempontjából) - úgy kategorizálni a mopedautót, hogy annak használata ne jelentsen a autópiacot érdemben átrendező kedvezményeket. Folytathatnám a példákat, de nyilván nem szükséges.
Vannak viszont - szerintem - jó ellenérvek. Környezetvédelem, közlekedési szempontok (dugók, parkolás), az egyre idösödö népesség mobilitásának kérdése... - ezek mind politikai érvek. Ezért irtam korábban (kit car-os tapasztalatok alapján), hogy érdemben eredményeket elérni ebben a nyomorult országban csak a politikusokon keresztül lehet.
(Az autókereskedök lobbija egy másik kérdés, hisz a mopedautók esetleges terjedése öket is igen érzékenyen érintené - és erös lobbiról van szó, emlékezzetek vissza a reg.adó kapcsán megjelent cikkekre.)
Az Uniós jogra, meg gyakorlatra való hivatkozás jóformán sehova se vezet, azzal mi is elmehettünk a 'sóhivatalba". Meg persze mások is más területeken - lásd helyi iparüzési adó, regisztrációs adó, stb.
Bocs' a hosszú eszmefuttatásért és a kéretlen hozzászólásért.
bocs', megint "outsider"-ként - Gennarino hozzászólásával kapcsolatban.
Ha egy megyében van egy kedvezö birósági végzés (az persze egyedi eset), és a zsaruk meg se akarják nézni a végzést, azért még lehet lépni, legfeljebb nem a helyszínen.
Ha lenne egy egyesületetek, abban az esetben az adott megye rendörkapitányának már irhattok egy levelet, hivatkozva a dokumentálható bírói gyakorlatra, azaz arra, hogy a biróságnak van egy egyedi eset kapcsán megfogalmazott jogértelmezése. Ez a jogértelmezés pedig ugyebár kötelezö érvényü. (És arra is nagy az esély, hogy adott megyében egy másik biró, vagy egy másik tanács nem fog a "kollégával" ellentétes jogértelmezést kiadni a kezéböl.)
Ha ismételt feljelentés keletkezik, az újabb feljelentés ellen inditott perben már nem csak az aktuális birság hatályon kívül helyezését lehet kérni, de azt is, hogy a biróság a rendörséget tiltsa el a jogsértö gyakorlattól (t.i. a mopedautósok zaklatásától).
Ma végre sikerült beszélnem a szabálysértési előadóval. Még december elején átküldték a papírokat a Városi Bíróságra, a bíró már le is zárta az ügyet, csak még jogerősíteni kell a határozatot. Állítólag néhány napon belül megkapom a végzést.
A bíróságon nagyon egyszerű telefonon keresztül érdeklődni, nem kell tudni iktatószámot, név alapján rögtön ki tudják keresni, éppen hol tart az ügy.
igi-Birósági végzésem nekem is van,már kaptam egyet ahol az autós javára döntött a biróság,de ezt hiába mutogatom egy mindenáron feljelenteni kivánó rendőrnek,mert simán megse nézi és ennyi--természetesen tájékoztatni fogom mindenről itt a nagyérdemű közönséget,de ez azért időbe fog kerülni,meg persze jövök ide minden nap,és ti is gyertek légyszi!
Tudtuk, hogy van valami, azért akartad eladni a kocsit, meg a csapattól is megválni. Én is csak bíztatni tudlak, ahogy írtam itt a szabolcsi rendőrök is barátságosan vették a kocsi megjelenését a közúton, bár mondták biztos lesz valami jogszabály módosítás ez ügyben mert ez túl jó lenne a népnek akko így.
A Tatának- apósnak kovacsa76 biztos elküldi neked is a bírósági végzést, ha megkéred, nekem pill. megjött e-mailbe. Én azért nem tehetem, mert én is csak kaptam- tiszteletbe tartva az "utakat."
A fejleményekről feltétlenül tájékoztassad a csapatot!
Sziasztok! Jó hireim vannak,de még nem kiabálok el semmit,ma megbiztam Csongrád megye egyik legjobb ügyvédjét a mopedautó kérdésének tisztizásával/Nevet elvből nemirok/ mert ehhez az ügyhöz személyes érdekeim is /anyagiak/ fűződnek-meg /Erkölcsi jóvátétel/ ami nagyon fontos számomra,szóval várakozok! A zsaruknál itt ahol élek Csongrádmegyében egy városban simán törvényesnek veszik az smkp-vezetői engedélyt a mopedautókhoz,amit most én használok itt ahol élek,persze van szgk-im is,de nekem ez azért személyes ügyem,mert a kiskocsit 66-éves apósomnak vettem ajándékba aki közel hozzám egy faluban lakik,hogy orvoshoz járjon,és ne vonattal a közeli orvoshoz,és már feljelentette a helyi sheriff-aki elmondta,hogy bármikor előveszi a kocsit feljelenti,namost kidobtam az ablakon 550.000-ezer forintot,mert nem meri használni,de a kocsi árát nem sajnálom,és ráköltöm a perköltségre biztosan,már a héten megy a levél az illetékes Miniszter elvtársnak-meg a szakhatóságnak-egyenlőre ennyi a dolog lényege,mostmár csak kivárok becsületből! Érdekes módon azt mondta a helyi kapitányság közlekedési osztályvezetője nekem személyesen,hogy miért ne lehetne vezetni a kiskocsit smkp-vezetői engedélyel,meghogy ők nem foglalkoznak vele csak a biztositás legyen rendben-ilyen kelle mindenhol ahol a sheriffek nem uncsiznak hanem direkt keresik az összetűzést a dolgozó állampolgárokkal,nemhogy a gyilkosokat keresnék az országban gőzerővel-na csocsi fiúk!
Ma délután felhívtam a Kisvárda-i rendőrséget és megkérdeztem a közlekedési osztályon, hogy mi a helyzet a moped autóval. Azt mondták használható közúton, nem tudnak ellenü(n)k semmit sem tenni, de várható egy jogszabály módosítás a közeljövőben.
Úgy néz ki, hogy egy személlyel fogják csak hagyni benne az utazást. Sőt rendszám köteles lesz, mint a kismotork is majd és hasonló fenntartási költséggel.
Én nem értek a honlap készítéshez, de fiúk, aki csinált már ilyet, az hajrá. Fel kell tenni mindent rólunk, végzésekről, szélvédőkről, adagolókról... Hagy lássák van élet a moped világban. Élünk, alkotunk, vagyunk.....
A TV ügyvédjében kb. 1,5 éve már volt ez a téma (mopedautó, quad).
Egy motor nélküli JDM lenne Fehérváron, állítólag hibátlan a karosszériája, csak az egyik oldalablak van kitörve. Viszont a szélvédőjén van egy kőfelverődés, és gyanítom berepedne ha megpróbálnánk kivenni. Nekem jobb lenne egy rommá tört járgány jó motorral és alvázzal, de végül is egy motort sem nehéz keríteni.
Mostanában nem érek rá a járgányokért szaladgálni, bérelni szoktam egy Transitot, és a sógorommal hozatom haza.
A TotalCaron lévő cikk teljesen igaz és minden benne van. Jártam én is Tipo 1,7D-vel egy ideig LIDL olajjal olyan volt mint ausztriába ha biodízelt tankoltál volna tehát jó:) és olcsó:) de ez nálunk sajnos bűn:( Egyébként 50-50% kevertem.
WOODOO he jösz Szfvárra össze futhatnánk tudod pofa vízit:) Nem adod el a szévédőt a JDM-ből???
A régi Mercik, Opelek mentek akkor is, ha belepisiltél a tankba... ;ĐĐĐĐĐĐĐĐĐ
Olvastam ezt a cikket régebben, bár tapasztalat, hogy a hagyományos adagolós és előkamrás dízel gépek jobban tolerálják az étolajat, míg az közvetlen befecsisekbe nem ajánlott...
Elvileg jobb égés érhető el, csak gondolom jobb minőségű olaj is kell alapból.
A régi dízel Mergák azért bírják pl. az étolajat (is), mert ott a motorolaj keni az adagolót. Többnyire (újabbak) viszont a gázolaj, s az étolaj kenése ugye nem lesz túl frankó.
Egyébként nyugaton már nyomatnak vmennyi biodízelt is a gázolajba, csak itthon nem lesz ebből jó darabig semmi.
Nos! A helyzet az, hogy az sem mindegy, hogy hidegen, vagy melegen sajtolt étolajat raksz bele. Az átlag repce/napraforgó olajok vénusz/floriol/stb melegen sajtolt kategória. A hidegen sajtoltal több probléma van. Én még nem próbáltam, de volt Omegás kolléga, aki kipróbálta, 2 is. Az egyiknek semmi baja nem lett a kocsijának, csak sültkrumpli szaga volt és valamelyest csökkent a teljesítmény. A másik kollégának elkezdett folyni tőle az adagoló és jöttek egyéb problémák is elő. Engem még nem vitt rá a lélek, hogy a 200 forintos - szerintem drága - étolajat bele töltsem a gépbe. Viszont sok helyen olvastam utána, álítólag felesben gázolajjal bekeverve - nyáron, mert télen nem javasolt a dermedés és egyéb kicsapódások miatt - ugyanolyan teljesítményt lehet elérni...
szeretnem javasolni a .dox.hu-ra vegzodo domainneveket, ott van PHP, MySQL tamogatas, fel lehet tenni egy joomla vagy mambo tipusu portalt, es csak a design-t kell megalkotni, a tobbi adva vagyon. a legtobb kozossegi portal ezt a ket fajta motort hasznalja a weblapjahoz, a csicsanak meg se szeri se szama.
Azt hallottam ismerostol... (mert termeszetesen az O apja nem hasznal etolajat a diesel kocsijaba, csak hallotta egy munkatarsatol, aki mar latott olyan embert, aki onhibajan kivul beletoltott egy flakon etolajat a tankjaba) ... hogy ha felesbe, vagy egy kicsit jobb aranyban etolajat toltesz a dieselbe, akkor csendesebb lesz, es egy kicsit visszavesz a fogyasztasabol. Gondolom telen az etolaj nem hajlando dermedes nelkul acsorogni a tankban, ezert lehet ilyenkor tobb gond.
Én már gondoltam arra, hogy meg kellene keresni a Juszt Lászlót a TV Ügyvédje című műsorban. Ő már sok mindent végigjárt, hátha ebben is tudna segíteni. Csak az elérhetőségét nem tudom. Szerintetek rossz gondolat?
A mopedautókban még nem próbáltam az étolajat, de egy Toyota Hiace-ban és egy MTZ traktorban teszteltük. A Toyotában most kellett porlasztócsúcsokat cserélni, azt nem tudom hogy az étolaj miatt-e, de az MTZ is megnyekkent, és az biztos hogy a napraforgóolaj miatt.
Ősszel még vígan mentek a gépek az étolajjal, a sikeren felbuzdulva el is vetettünk néhány hektár repcét:) Kb. 300e Ft-ba kerülne egy olajprés, de most nem tudom érdemes-e megvenni, mert úgy tűnik nem túl gazdaságos (legalábbis tisztán) étolajjal járni:)