igi-Birósági végzésem nekem is van,már kaptam egyet ahol az autós javára döntött a biróság,de ezt hiába mutogatom egy mindenáron feljelenteni kivánó rendőrnek,mert simán megse nézi és ennyi--természetesen tájékoztatni fogom mindenről itt a nagyérdemű közönséget,de ez azért időbe fog kerülni,meg persze jövök ide minden nap,és ti is gyertek légyszi!
Tudtuk, hogy van valami, azért akartad eladni a kocsit, meg a csapattól is megválni. Én is csak bíztatni tudlak, ahogy írtam itt a szabolcsi rendőrök is barátságosan vették a kocsi megjelenését a közúton, bár mondták biztos lesz valami jogszabály módosítás ez ügyben mert ez túl jó lenne a népnek akko így.
A Tatának- apósnak kovacsa76 biztos elküldi neked is a bírósági végzést, ha megkéred, nekem pill. megjött e-mailbe. Én azért nem tehetem, mert én is csak kaptam- tiszteletbe tartva az "utakat."
A fejleményekről feltétlenül tájékoztassad a csapatot!
Sziasztok! Jó hireim vannak,de még nem kiabálok el semmit,ma megbiztam Csongrád megye egyik legjobb ügyvédjét a mopedautó kérdésének tisztizásával/Nevet elvből nemirok/ mert ehhez az ügyhöz személyes érdekeim is /anyagiak/ fűződnek-meg /Erkölcsi jóvátétel/ ami nagyon fontos számomra,szóval várakozok! A zsaruknál itt ahol élek Csongrádmegyében egy városban simán törvényesnek veszik az smkp-vezetői engedélyt a mopedautókhoz,amit most én használok itt ahol élek,persze van szgk-im is,de nekem ez azért személyes ügyem,mert a kiskocsit 66-éves apósomnak vettem ajándékba aki közel hozzám egy faluban lakik,hogy orvoshoz járjon,és ne vonattal a közeli orvoshoz,és már feljelentette a helyi sheriff-aki elmondta,hogy bármikor előveszi a kocsit feljelenti,namost kidobtam az ablakon 550.000-ezer forintot,mert nem meri használni,de a kocsi árát nem sajnálom,és ráköltöm a perköltségre biztosan,már a héten megy a levél az illetékes Miniszter elvtársnak-meg a szakhatóságnak-egyenlőre ennyi a dolog lényege,mostmár csak kivárok becsületből! Érdekes módon azt mondta a helyi kapitányság közlekedési osztályvezetője nekem személyesen,hogy miért ne lehetne vezetni a kiskocsit smkp-vezetői engedélyel,meghogy ők nem foglalkoznak vele csak a biztositás legyen rendben-ilyen kelle mindenhol ahol a sheriffek nem uncsiznak hanem direkt keresik az összetűzést a dolgozó állampolgárokkal,nemhogy a gyilkosokat keresnék az országban gőzerővel-na csocsi fiúk!
Ma délután felhívtam a Kisvárda-i rendőrséget és megkérdeztem a közlekedési osztályon, hogy mi a helyzet a moped autóval. Azt mondták használható közúton, nem tudnak ellenü(n)k semmit sem tenni, de várható egy jogszabály módosítás a közeljövőben.
Úgy néz ki, hogy egy személlyel fogják csak hagyni benne az utazást. Sőt rendszám köteles lesz, mint a kismotork is majd és hasonló fenntartási költséggel.
Én nem értek a honlap készítéshez, de fiúk, aki csinált már ilyet, az hajrá. Fel kell tenni mindent rólunk, végzésekről, szélvédőkről, adagolókról... Hagy lássák van élet a moped világban. Élünk, alkotunk, vagyunk.....
A TV ügyvédjében kb. 1,5 éve már volt ez a téma (mopedautó, quad).
Egy motor nélküli JDM lenne Fehérváron, állítólag hibátlan a karosszériája, csak az egyik oldalablak van kitörve. Viszont a szélvédőjén van egy kőfelverődés, és gyanítom berepedne ha megpróbálnánk kivenni. Nekem jobb lenne egy rommá tört járgány jó motorral és alvázzal, de végül is egy motort sem nehéz keríteni.
Mostanában nem érek rá a járgányokért szaladgálni, bérelni szoktam egy Transitot, és a sógorommal hozatom haza.
A TotalCaron lévő cikk teljesen igaz és minden benne van. Jártam én is Tipo 1,7D-vel egy ideig LIDL olajjal olyan volt mint ausztriába ha biodízelt tankoltál volna tehát jó:) és olcsó:) de ez nálunk sajnos bűn:( Egyébként 50-50% kevertem.
WOODOO he jösz Szfvárra össze futhatnánk tudod pofa vízit:) Nem adod el a szévédőt a JDM-ből???
A régi Mercik, Opelek mentek akkor is, ha belepisiltél a tankba... ;ĐĐĐĐĐĐĐĐĐ
Olvastam ezt a cikket régebben, bár tapasztalat, hogy a hagyományos adagolós és előkamrás dízel gépek jobban tolerálják az étolajat, míg az közvetlen befecsisekbe nem ajánlott...
Elvileg jobb égés érhető el, csak gondolom jobb minőségű olaj is kell alapból.
A régi dízel Mergák azért bírják pl. az étolajat (is), mert ott a motorolaj keni az adagolót. Többnyire (újabbak) viszont a gázolaj, s az étolaj kenése ugye nem lesz túl frankó.
Egyébként nyugaton már nyomatnak vmennyi biodízelt is a gázolajba, csak itthon nem lesz ebből jó darabig semmi.
Nos! A helyzet az, hogy az sem mindegy, hogy hidegen, vagy melegen sajtolt étolajat raksz bele. Az átlag repce/napraforgó olajok vénusz/floriol/stb melegen sajtolt kategória. A hidegen sajtoltal több probléma van. Én még nem próbáltam, de volt Omegás kolléga, aki kipróbálta, 2 is. Az egyiknek semmi baja nem lett a kocsijának, csak sültkrumpli szaga volt és valamelyest csökkent a teljesítmény. A másik kollégának elkezdett folyni tőle az adagoló és jöttek egyéb problémák is elő. Engem még nem vitt rá a lélek, hogy a 200 forintos - szerintem drága - étolajat bele töltsem a gépbe. Viszont sok helyen olvastam utána, álítólag felesben gázolajjal bekeverve - nyáron, mert télen nem javasolt a dermedés és egyéb kicsapódások miatt - ugyanolyan teljesítményt lehet elérni...
szeretnem javasolni a .dox.hu-ra vegzodo domainneveket, ott van PHP, MySQL tamogatas, fel lehet tenni egy joomla vagy mambo tipusu portalt, es csak a design-t kell megalkotni, a tobbi adva vagyon. a legtobb kozossegi portal ezt a ket fajta motort hasznalja a weblapjahoz, a csicsanak meg se szeri se szama.
Azt hallottam ismerostol... (mert termeszetesen az O apja nem hasznal etolajat a diesel kocsijaba, csak hallotta egy munkatarsatol, aki mar latott olyan embert, aki onhibajan kivul beletoltott egy flakon etolajat a tankjaba) ... hogy ha felesbe, vagy egy kicsit jobb aranyban etolajat toltesz a dieselbe, akkor csendesebb lesz, es egy kicsit visszavesz a fogyasztasabol. Gondolom telen az etolaj nem hajlando dermedes nelkul acsorogni a tankban, ezert lehet ilyenkor tobb gond.
Én már gondoltam arra, hogy meg kellene keresni a Juszt Lászlót a TV Ügyvédje című műsorban. Ő már sok mindent végigjárt, hátha ebben is tudna segíteni. Csak az elérhetőségét nem tudom. Szerintetek rossz gondolat?
A mopedautókban még nem próbáltam az étolajat, de egy Toyota Hiace-ban és egy MTZ traktorban teszteltük. A Toyotában most kellett porlasztócsúcsokat cserélni, azt nem tudom hogy az étolaj miatt-e, de az MTZ is megnyekkent, és az biztos hogy a napraforgóolaj miatt.
Ősszel még vígan mentek a gépek az étolajjal, a sikeren felbuzdulva el is vetettünk néhány hektár repcét:) Kb. 300e Ft-ba kerülne egy olajprés, de most nem tudom érdemes-e megvenni, mert úgy tűnik nem túl gazdaságos (legalábbis tisztán) étolajjal járni:)
Köszi a tippet, éppen van egy akciós motor nélküli JDM-je, jobban járok ha azt veszem meg, mintha a másikat szétbontom.
Fogalmam sincs mennyibe kerülhet a csúcs, és még meg sem tudom kérdezni, mert nem tudom a számát. Most kellett cerélni a Toyotában is, azoknak 12e-ért adták darabját, ettől biztosan olcsóbb.
Bár nekem nincsen (még) mopedautóm, de nagyon tetszik a dolog. Jó ideje olvasom már a fórumot és tetszik a dolog. A mopedautókkal kapcsolatos minden ismeretemet tulajdonképpen erről a lapról szedtem, és mondhatom, van itt infó bőven! Most már Pécsen is láttam ilyen kis járgányt, pedig eddig sose találkoztam vele, úgyhogy úgy tűnik, terjed a dolog, sőt, használtautó kereskedésben is láttam néhányat.
Még annyit, hogy honlap mindenképpen kellene. Sokkal többen tudnának rólatok és sokkal többet tudnának a dolgaitokról. Egyébként az sem lenne haszontalan dolog, ha fognátok a meglevő bírósági végzéseket, az érvényes jogszabályokat, meg a KKF csodálatos és jóhiszemű osztályvezetőinek véleményét, aztán megkeresnétek valami olyasmit, hogy mondjuk RTL Klub, vagy Fókusz, vagy valami. Ez az egész huzavona a mopedautó körül leginkább olyansminek tűnik, mint amivel foglalkoznának az ilyesfajta műsorok. Márpedig ebben a témában nem ártana egy kicsit szélesebb ismertség.
Na, mindegy, nem okoskodni akartam, csak éppen tetszik a dolog, hajrá mopedautók!
Valószínűleg szétbontom a JDM Titanomat. Semmi baja, de építeni akarok egy egyedi járgányt, és ehez szükségem van az alvázára, meg a papírjaira. A motorja átkerülne a Virgoba, a helyére egy 9,5kW-os elektromos motort akarok építeni. A karosszériára nincs szükségem, ezért szivesen eladnám. Metálzöld, törésmentes. Ha valakit érdekel, jelezze.
Azért még mielőtt szétvágnám, várok egy kicsit, hátha találok egy nagyon összetört JDM-et, v. Chatenet Stellát, ezeknek ui. zártszelvény az alvázuk.
Mivel ingyenes domain-nevet szeretnénk, ezért mindegy hogy milyen neveket foglaltak már le .hu kiterjesztéssel. Nem hinném hogy a domainnév-foglalás, -fenntartás (anyagi) nyűgét bármelyikőnknek is fel kéne vállalni, ha van egyszerűbb megoldás. Én .try.hu és .extra.hu kiterjesztéssel tudok ingyenes lehetőséget, szóval a javaslatokhoz ezt még hozzá kell gondolni: pl. mopedauto.extra.hu (ez még nem foglalt). A .lap.hu kiterjesztés azért nem az igazi, mert az ilyen oldalak igazából nem honlapok, hanem linkgyűjtemények, vagyis rendszerezik az adott témában található honlapokat. Ebben is van ráció, de szerintem ezzel nem ússzuk azt meg, hogy szükség van egy saját honlapra, mert a neten elég kevés info van a járgányainkról. Gondoltam arra, hogy feltehetnénk az összes általunk ismert/használt mopedautó képét meg lehetne melléírni véleményezést nickname-mel (mi a jó benne, mire kell vigyázni vásárláskor; miért (ne) vegyük).
Tudom, hogy szentsegtoresnek fog hangzani, de ha mar ugyis illegalis (a KFF szerint)... Probalta mar valaki ezeket a kis dieselmotorokat etolajjal? Valami tapasztalat esetleg, vagy nincs ertelme egyaltalan?
Holnap délután bemegyek az ügyvédemhez,és elinditom a folyamatot,hogy teljesmértékben legálisan használhassam,kiváncsi vagyok mi lessz:))) Habár eladó a kisautó,de addig ameddig megvan próbálkozom!