Nemigen szoktam figyelni a fotósok felvételkészítési technikáit, az nem minősít senkit - csak amit a végén az aztalra tesz !
Pl. nem tudhatjuk hogy a pofánvillantásnál mennyire volt a vaku visszakorrigálva... lehet hogy csak megderítette egy hangyabokányit ...
Örülnék ha átküldenél a publikus címemre egy a belinkeltnél nagyobb méretű képet - tényleg érdekel a 3200-as érzékenység zaja (+ hogy mennyire "szemcsés")
Mindenkinek boldog és fényben gazdag új évet kívánok!
3200 asán lőttem, ott 1/180-ra jött ki. Kicsit féltem a zajtól, de gondoltam kipróbálom a rendszer határait. Messze felülmúlta a várakozásaimat, gond nélkül mernék belőlük nagyítani is ha arra lenne szükségem.
Mellesleg igen jól lehetett kapaszkodni a korlátba.:-)
A pofánvillantóshoz: Változatlanul nem akarok személyeskedni, nem is az a lényeg, hogy ki csinálta, hanem hogy minek. Mellesleg a Lajos és a Feri munkásságát én is (el)ismerem utóbbival kifejezetten jóban is vagyok, nem kell őket megvédeni előttem. Ha nagyon érdekel a dolog, beszélgethetünk róla magánban akár személyesen is, de nem szeretek másokat (kollégát meg pláne) néven nevezve nyilvánosan megköpködni. Én is szoktam hülyeséget csinálni, nekem sem esne jól. :-)
Bizon láttam 80-100 muflont de mind a sűrü aljnövényzetű erdőrészekben tartózkodott, meg hát a cserkelés ilyenkor (egy kis jégréteg is volt a havon)nem ideális! De azért élveztem!
Ma rönkteret kellett fotóznom,így nem értem rá vadulni, de így is gondban voltam a hideg miatt. Délben is -3' volt, oszt egyre rosszabb lett. Kissé lefagyott a gépem, illetve az akksiaim...
Skacok, mindennel lehet fotózni... amikor elkezdtük az ,,..és most lefényképezkedünk..." című Bencze show elődöt, én egy sima Nikon 601-el és egy( ha jól emlékszem ) 3.8-5.6 /35-70-es sigmával fotóztam vakkancs nélkül három 1500 W-os hökömtudja milyen refik mellett, kékszűrővel Fuji 200 ASA-s filmre. Ki lehet számolni megközelítően az exp. időt... A Rózsi-Somló-Charlie közös, Bikini, Koncz stb. koncertjeit is ugyanezzel a felállással, sőt teléként 100-400-as Soligor obit használtam. A csajoknak a fotólaborban nem engedtem meg a plusz szűrést, és úgy volt a jó.
A ,,Kisváros" c. sorozatban volt amikor egy jelenetet egy darab 500-as vetítőízzóval világították be a vár pincéjében...néztem mint az elsőáldozó a bibliára...
Szóval, szerintem nem szükséges minden egyes fotót átalakítani...
Nem röhögni, Soligor :-) Az a vicc, hogy meglepően jó képe van.
A színekről meg az a véleményem, hogy helyzetfüggő dolog, mit kell csinálni. Mást csinálok esküvőnél, mást amikor tájat fényképezek, mást a tárgyfotónál, és mást riportnál.
Koncerten (meg színházban is) a koncert fényeit akarom visszaadni, azért melóztak annyit a világosítók és a látványtervezők. Ezért akadok ki, amikor valaki ebbe a kitalált rendszerbe belebarmol a vakuval.
"A koncertfotózás ezen részénél már kezd előtérbe kerülni a technika is, sajnos egy 3,5-5,6 kezdő fényerejű zoom ennyi fénynél kézből már nem biztos hogy elég ...."
A mutatott képeim 70-200/4 es-obival 200-as állásban 1,7 szerezővel készültek. Akkor csináltam bemozdult képet, amikor direkt arra hajtottam...
Szerintem az Pentaxon sem megoldhatatlan a dolog :-)