A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem ez az "arra készült" 90%-ban marketing. A GS-ek kicsi százaléka megy le az aszfaltról. Én is csak akkor megyek le róla, ha parkoló nincs rendesen leaszfaltozva. :)
Szóval adhatnák aszfaltgumival, és aki terepezik tehetne rá másikat, így kevesebb vásárlót szivatnának meg. Bár mintha azt hallottam volna, hogy aszfalt vagy terep választható, azon belül konkrét típus nem. Van aki tudja, hogy van ez pontosan?
Amint egy Road 6-tal letévedsz a német utakról akár csak gy kicsit porosabbakra, nem beszélve azokról, amiken csak nyomokban van aszfalt mondjuk Dél-Európában, rögtön megérted, hogy miért Anakee.:)
És azért a GS alapvetően erre készült és erre való ma is, az hogy másra is jó, hát istenem.:)
Skacok, csoda történt, igazi. Kicserélték ma a motoromon a hangos Anakee-ket Road 6-ra, tettek bele TRDC szenzort és frissítették a szoftverét. Nulla hangja van a guminak, elölről sem jön fel semmi. Zaj szempontjából jobb mint a Pirelli Scorpion Trail 2, azzal jön fel némi zaj elölről. A Road 6-al hallom a gyári kipuffogó hangját és tetszik, pont eléggé hangos. A kardánnak sincs hangja. Eddig ezt nem tudtam megítélni a gumihang miatt.
Aki kitalálta hogy Anakee-val adják új korában, annak egyet a pöcsére kellenne láncolni és mutogatni BMW szalonokban, a nyakában egy táblával: "Én vagyok az, aki elrontott egy jó motort. Tanultunk belőle, elnézést kérünk".
És ami legjobb, gondolom az új szoftvertől, sokat javult a gyorsváltó, szinte tökéletes. Úgy mondanám, hogy felfelé tökéletes, lefelé is kiszámítható és nincs olyan érzés, mintha károsodhatna. Csak kicsit húzósabb és középen kicsit megakad, de nem kell túl nagy erő hozzá, símán használható lefelé is.
Érdekes, hogy Sch C3-ban elkelt nekem a dugó, az állandó súgást szépen tompította. Persze a nélkül is elviselhető, de igazán úgy volt jó nekem. Győrbe szeles napon voltam, ott nagy volt a huzat, visszafelé felraktam a plexi torzót, mert majdnem fáztam.
Igen a középállvány, így is már kicsit billeg, de jobba állna úgy, illetve az még nem nagy beruházás. Amúgy 2. fázisban tervezem a Gs lábtartók felszerelését is, amivel lehet leérne hamarabb a lábam kanyarokban?! Valamint Gs középállvány is kell akkor, amire kicsit nehéz lenne felhúzni. Akkor már a Gs rugói is kellenének, amit nem tudom ez a váz elbír e? Van még egy pár nyitott kérdés, de most első a próba, párom fogja hamarosan tesztelni, és Horváth kolléga is véleményezi remélem, Ő elég kritikus szokott lenni.
Te hol álltál meg az átalakításban, az első kerék csere után?
Nem kell füldugó, a zárt Schuberth-el nekem nagyon bejöttek a kopaszokon. Amúgy ha esetleg simán telibe oldalról lefotóznád középállványon, akkor látnánk, hogy végülis hogy is néz ki :)
Ma voltam ismét egy kört, és próbáltam figyelni azokra, amit írtál. Egyet szeretnék leszögezni, a biztonság az első, tehát rossz irányba nem szeretnék változtatni, még a design kedvéért sem.
Kanyarokban (szűk? Visegrád vár szerpentin) egyértelmű a javulás, és a hátsó szerpentin szakasz meglehetősen rossz állapotú, ahol egyértelműen szebben fut a vas. Próbáltam nagyobb tempóval, nagyobb kanyarívvel, teljes a nyugalom, próbáltam rángatni is a kormányt, semmi szitálási hajlam. 130 felett nem próbáltam, de ezzel a 850 r-el nem is szándékozom.
Ha a kitámasztó cserét javaslod a gs-ére, azt még kipróbálom, de eddig csak pozitív változást érzékelek, és számomra ez a fontos.
Segítenék, de idén már nem veszek új motort. :) Amúgy tényleg szép darab, nem is merem alaposan végignézni a képeket, nehogy elinduljon a vezérhangya. :)
Néha örülök, hogy egyszerű hétköznapi motoros vagyok, aki nem tud különbséget tenni futómű illetve kanyarodási képességek között, csak nagyon nagy korlátokkal.
Pl: az FZ6 jobban kanyarodott mint az XSR, a GS pedig jobban bírja a szar utakat, mint a két előző.
Igazad lehet, Sahib. Vsz azért érzem én a GS-t a megérkeztem motornak, mert 130 felett nem nagyon megyek vele, így csak abban a tartomanyban hasznalom, ahol a legjobbját nyújtja
A GS jó, ezt nem is vitattam. Ha most az 1150 R vs 1150 GS univerzumban mozgunk, akkor alapvetően a következők a különbségek: a GS kerekei keskenyebbek, a tengelytávja rövidebb, a villaszöge meredekebb, az első kereke nagyobb, a kormánya meg szélesebb. Ezek közül egy hat az ellen, hogy könnyű legyen betenni egy kanyarba, a nagyobb első kerék, az is csak nagyobb tempónál. Ugyanezek a tényezők előnyösek is szűk kanyarokban. Plusz ugye a GS fordul meg a legkisebb helyen, ezzel a legkönnyebb pl. átváltani egyik sorról a másikra.
Ugyanakkor az R-t sem nehéz betenni egy kanyarba (de nehezebb, mint a GS-t), viszont ha benne van, akkor sokkal stabilabb és megengedőbb. Bizonyos határok között ez nem nagyon jön ki, mert a GS-nél egy minimális kormányszitálás jelzi, hogy nem az igazi valami, amit a széles kormány miatt annyira nem nagy feladat kezelni. Ez mind a két GS-em csinálta/csinálja, szóval nem a futómű vagy a gumik miatt van. Ilyenkor az R rezzenéstelenül megy még. Ugyanaz van, ha a kanyar közepén ott a sóder, vagy ott pislog az üregi nyúl. A GS picit bizonytalan lesz a hirtelen ívmódosításkor (ezt is elég jól kompenzálja a széles kormánya), az R meg nem. És akkor ha elmegyünk 150 fölé, akkor a GS minden előnye elvész, folyamatosan korrigálni kell (az 1100-am már 130-tól ilyen volt).
De mindez logikusan következik a geometriák különbségéből (az ST ugye még 160 fölött is nyugodtan egy kézzel vezethető, mert az még inkább arra van kitalálva).
Ezen kívül az összes R érzékeny a gumikra. De amúgy a nyomásra is, a megengedett határokon belül ég és föld tud lenni, hogy mennyire akarja becsapni a kormányt. Nekem pl. a Dunlopokba hátul 2,4 kell egy személlyel, akkor két ujjal lehet kanyarogni, alatta kormánybecsukós, fölötte meg imbolygós. A Metzelerekbe meg 2,6.
Ha pedig rosszul koptak a gumik, akkor az R nagyon birkózós lesz (nálam ez mind a kettőre igaz, érdekes módon a Rocksterre jobban, pedig azon előrébb ülök). Ami még érdekes, hogy az 1100R-en a 17-es hátsó kerék 170-es gumival szinte semmit nem változtat a 18-as 160-ashoz képest, míg a Rocksteren a 170-es hátsó gumi nagyon sokat változtat a 180-ashoz képest.
És akkor nézzük, ahonnan indultunk. Ha egy rendben lévő R-ünk van jó gumikkal, és abba egy GS kerekeit rakjuk, akkor a keskenységük miatt városban először tök jónak tűnik. Ezt én végigjátszottam az 1100R-rel, szal vannak sejtéseim.:) Ugyanakkor már 50-60 körül elkezd nehezebben kanyarodni. Viszont most figyelj, ha egy ne jó gumis, vagy nem jó nyomáson használt R-hez képest nézzük, akkor ez még mindig könnyebb lesz, mert ennyit számít, hogy mind a két kerék keskenyebb. A kormányszitálás is hamar jön, és az R-en viszont ezt nem annyira semmi kezelni, mert keskenyebb a kormánya. A nehezebben kanyarodást jól kezeli, ha rövidebb a tengelytáv, de a kormányszitálást nem, igaz, nem is rontja. De összességében szerintem nem pozitív a változás, kivéve persze, hogy menő azokkal a kerekekkel.
Nem riogatni akarlak, de eddig minden úgy történ veled, ahogy velem, és így 22 ezer km-rel a hátam mögött, az 1250 gs-ből kezdek kiszeretni. Persze Te még léphetsz feljebb (1300 Gs), de én már látom, hogy az nekem nem lesz meg, és visszafelé kell kacsingatnom. Egyébként Mackó is írja ezt a túl sima érzést, a 3 túraendúrós tesztjében, ami kezd hatalmába keríteni :)
Sajnos párom is egyre kevésbé vehető rá a motorozásra, Ő a bringázást preferálja, pedig motorost akartam belőle is faragni :-)
Egyébként ide hoznám a jelenlegi kis F 650-nemet, ami szintén király a kanyarokban (19/17), és a párom volt F 650 Gs Twinje is ilyen volt, bár azokban nincsen tele/palalever, de ott szerintem a kisebb súly kompenzálja azt.
Azért a 850 R nem lett teljesen Gs, csak közelít hozzá, és erről jobban leér a párom lába. A rövid rugóút viszont alig volt érezhetően hátrányos, pedig mentem vele fos aszfalton is Tatától, Nagyigmánd, Bábolna térségében, Győrig. A fék viszont parádés, ebben sokkal jobb, mint az F 650, és az ABS-ről ne is beszéljünk.
Érdekes, hogy az 1200 R-en, és főleg az Rt-n nem emlékszem ennyi szenvedésre (ami volt is fél évig). Illetve az új első gumi segített ott. Annak más lehet a geometriája, egyébként az is célkeresztben volt, de az alacsony olajhűtő ott kizárta a nagyobb kereket.
Egyelőre a kitámasztót nem cseréltem, mert még nem volt alkalom rá, de tervezem, ha segít. Az első kerék minimális emelése (1 zoll) alig észrevehető, és így még a középtámasz is ér valamit. Egyébként az elfosott R hátsó rugós tagot, Rt-re cseréltem, egyelőre ennyi változtatás történt. Kb 110 volt a max tempó, és ezzel a rövid áttétellel (34/11) amúgy sem tervezek gyorsabban menni, mert azért ott már kezd rezegni a blokk.
A kanyarokban, fordulóknál, egyértelmű a változás, valahogy érzem az alátámasztást, korábban beesett a kanyarokba. Persze már nem volt új a gumi, de a mostani sem az.
A lábtartón szeretnék még változtatni a gs szerelékével, de félek, hogy úgy a kanyarokban hamar leér a láb, ezért ott valszeg a rugós tagot is gs-re kell váltani.
Hát, hasonló érzés volt, amikor korábban próbáltam R 1150 R-t, 850 R-t, és a nyakamba vett láb sem kellemes. A 19-es első kerék egyértelmű javulás, főleg a szerpentineken, ehhez a keskenyebb hátsó még hozzátett. Én eddig csak pozitív irányú változást éreztem, és tegnap voltam a tarján ringen is, egészen Győrig merészkedtem el vele a Dunakanyarból.