A kocsit megnéztem. Köszi a felajánlott segítséget, de nem kerültem elgondolkodóba, hogy megvegyem-e a járgányt.
Sajna a JDM-n nagyon sok javítani való van. Mindkét sárvédő, motorháztető repedt, lökhárító elől darabokban(venni kell). Mindkét első lámpa csere, egy index is. A hűtő megnyomódott, a motorfelfüggesztés csúnyán javított, egy tartóbak elszállt. Első szélvédő repedt. Első fútómű csálé, balra nehezebben fordítható, jobbra holtjátékkal. Az alváz nincs szétrohadva! Belül nagytakarítás. A sebességet alapjáraton nem lehet kapcsolni, egy kis gázt kell adni. Egyébként 2 személlyel 60-at ment. Pöcre indult! 400e adta volna oda, de szerintem 200e a javítás alaphangon sk. munkával, a szélvédő ebből 80e.
sziasztok november óta én is rendelkezem egy ilyen járgánnyal de olvasva a hozzászólásaitokat én úgy tűnik szerencsésebb vagyok mert nem csesztetnek a rendőrök (eddig) :D Bicske és környéke
Szakember nem vagyok, csak én már 2 éve járok mopedautókkal, és amit eddig tanultam, azt próbálom itt megosztani veletek.
A törött aixam viszonylag jól javítható, ui. lehet cserélni a karosszéria elemeit, bár nem olcsó, pl. egy sárvédő 180 euro. A küszöböt is biztos ki lehet egyengetni, vagy cserélni, de ahoz már AWI hegesztő kell. Sok minden függ az ártól. Ha olcsón adják, és sk. meg tudod javítani, akkor vedd meg nyugodtan. Ha nem vagy egy barkácsolós tipus, akkor ne vegyél töröttet, mert nagyon sok szívással jár és egy vagyont fogsz kifizetni a szerelőknek. Egyszer én is vettem egy törött aixamot, két hónapig tartott mire összeszedtem az alkatrészeket és megcsináltam. A végén éppen annyiba került, mint amennyiért egy sérülésmentest vehettem volna.
WooDoo: A JDM váltóval kapcsolatban szeretnék kérdezni, ha már felhoztad a témát.
Lehet, hogy a váltót és a motort ugyanaz az olaj keni? Vagy külön kell önteni a váltóba olajat, ha igen akkor milyet? Ugyanis én elöl is és hátul is találtam ugyanolyan beöntőnyílást, de leeresztőt csak egyet a motor alján.
Előre is kösz a választ.
Tök jól alakul a honlapunk, látom vagyunk már egypáran. Csak így tovább, aki egyetért ezzel a kis csapattal az regeljen!
Lenne egy sérült aixam, fiatal 2005-ös modell. A lényeg, hogy a veztő oldali ajtó és a küszöb sérült. Lehet ezt még javítani, vagy túl költséges és tecnikai hozzáértés kell a kaszni javításához.
Mint szakember, dobjál már meg egy hozzáértő válasszal. Tudom jó lenne legalább képen látni a kárt, de amúgy mi a véleményed az egészről?!
Az Autoklub csak klubtagoknak ad telefonon jogi tanácsot, másoknak csak személyesen.
>>herche: nekem több mint 2 hónap múlva jött meg a rendőrségtől a határozat, de kisebb városokban gyorsabb lehet.
Régebben valaki panaszkodott, hogy nagyon nagy a motorfék a járgányán. Most már tudom hogy mitől lehet, ui. az én aixamomnál is jelenzkezett ez a hiba. Ráadásul nekem még a váltó is rázkódott motorféknél, és szörnyű zajos is volt.
Ha valaki ilyet tapasztal, valószínűleg egy csapágy széthullott a váltóban. Ha tovább kínozzuk a járgányt, mint ahogyan én is, akkor a kieső golyók kitörik a váltó oldalát. Így vettem észre én is a hibát, mert kifolyt az olaj a kocsi alá. Az alu öntvény ház javítható, de nem érdemes megvárni amíg kilyukad. Ez elég gyakori hiba, mert a váltót eredetileg úgy tervezték, hogy vízszintesen álljon, de töbnyire függőlegesen építik be, és a felső csapágyak nem kapnak elég olajat. Érdemes az előírtnál több olajat önteni a váltóba, akkor kisebb az esély a csapágy berágódására.
Az aixamnál nem kell kivenni a motort a váltó javításához, csak a féltengelyeket kell lehúzni, és lefele kijön.
Ma mentem a kiskocsival,és rendőri ellenőrzés volt az úton,ahol kocsikat igazoltattak rutinból,szóval megyek és látom hogy néznek a zsaruk,már kanyarodni akartam az útszéléhez,hogy igazoltatás lessz,de láss csodát-csak áltak és néztek,majd elhúztam előllük,és hátranéztek utánnam,majd a mögöttem is jövő autókból szúrtak ki egyet-értitek ezt-nem irom a város nevét,de itt nem bántják a zsaruk a kisautókat 1-általán,sőttttt a helyi közl-oszt-vez-azt mondta nekem a yard-on,hogy nembántják a mopedautókat biztosan a beosztottai-szóval itt legalább van kúltúra a zsaruknál,isten tartsa meg a jószokásukat/végleg/:)))) Ja,és vehetnének rólluk páldát a többi rendőrök is országszerte!
A bátyám autóbklub-tag. Most néztem meg az autóklub honlapján, hogy a klubtagok jogi tanácsadásra és "mérsékelt díjtételek mellett jogi képviselet igénybevételére jogosultak". Megpróbálom megfűzni a bátyámat, hogy telefonon érdeklődjön (hétköznap délelőtt lehet). Ha tudnának valamit, lehet, érdemes belépni tagnak, aztán igénybevenni az olcsó (?) jogi képviseletüket.
EUR 2.500 Preis EUR 2.500 Erstzulassung 06/2000 Kilometerstand 27000 Kraftstoff Diesel kW/PS 9/12 Außenfarbe Silber metallic Getriebeart Automat Gänge 2 Zylinder 2 Hubraum 479 cm³ Türen 3 Sitze 4 Fahrzeugart Gebrauchtwagen Leergewicht 425 kg KFZ-Finanzierung » hier vergleichen KFZ-Finanzierung » hier vergleichen KFZ-Versicherung » hier vergleichen KFZ-Versicherung » hier vergleichen KFZ-Leasing » hier informieren KFZ-Leasing » hier informieren Preis Check BHW Bank Finanzierungsangebot BHW Bank Finanzierungsangebot
Fahrzeugausstattung Alufelgen, Elektr. Fensterheber, Radio/Cassette, Zentralverriegelung
Weitere Informationen Verkaufe hier einen Aixam 500 Evolution im Auftrag eines alten Herren. Das Fahrzeug befindet sich in einen guten Zustand und ist fahrbereit. Das Fahrzeug hat ist aus Österreich und müßte für Deutschland neu angemeldet werden. Dazu gibt es einen Satz Winterreifen auf Stahlfelge. Höchstgeschwindigkeit liegt bei 75kmh.
strUrl = "/home/index/allimages.asp?ts=7851874&id=75453965&numberOfImages=6&model=AIXAM+500+evolution&vw=False" Weitere Bilder function addCompare(id) { var comparepopup; var popl= (screen.width-450)/2; var popt= (screen.height-50)/2; document.location.href= '/redir.asp?language=ger&site=1&name=as24_mp_detail_vergleich&link=%2Fhome%2Findex%2Fcompare%2Easp%3Fts%3D7851874%26fromlink%3D%252Fhome%252Findex%252Fdetail%252Easp%253Fts%253D7851874%253Fts%253D7847560%2526id%253D2zozxt1fy4t%2526source%253Das24%255Finseratsg%255Fdetail%255Fbild%26from%3Dused%26detail%3D1%26checkedIds%3D'+id + ','; //popUp('/home/index/compare-popup.asp?ts=7851874&detail=1&checkedIds='+id,comparepopup,'resize=no,menubar=no,location=no,width=450,height=50,top=' + popt + ',left=' + popl); } Druckansicht Tipp versendenFahrzeug parken
adalék a joggyakorlathoz még ha nem 100%-ban ide vág is megvan itt mindenkinek a maga kis törvényesdije. APEH kontra KFF.
A fenti rendelkezések értelmében az előzetesen felszámított adó levonhatóságát aszerint kell megítélni, hogy a gépkocsi személygépjárműnek (vtsz. 8703) avagy áruszállító gépjárműnek minősül (vtsz. 8704). E tekintetben kizárólag a Kereskedelmi Vámtarifa besorolása az irányadó, tehát közömbös, hogy az autó forgalmi engedélyében a jármű miként van feltüntetve.
Semmilyen rendelet sem tiltja, hogy Ackerman elven működő kormányműve legyen egy segédmotoros-kerékpárnak. Viszont minden ilyen kormányművel rendelkező járművet a 8703 VTSZ alá sorolnak. A KF erre hivatkozik, és ezért nem hajlandóak üzembe helyezni smkp-ként a járgányainkat. Szerintem ez az álláspont támadható, hiszen az EU többi tagállamában is ugyanez a mopedautók VTSZ száma, és mégis a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó szabályok érvényesek rájuk.
Megpróbálok még néhány kedvező bírósági végzést összeszedni, hátha a tárgyaláson szükség lesz rá.
A szövegrész alatt, ahová írnál kell lennie egy "Új link" mezőnek ("URL" van fölötte), oda írd be a címet, meg ugyanezt a mellette levőbe ("Szöveg") és vedd fel. Lesz elvileg egy [link1] elnevezésű linked, amit beszórhatsz. Én Mozillát használok, de megnéztem, explorerben is ugyanígy van.
hali mindenki! be reg.eltem,teccő a dolog!! WOODOO! azon a birosági végzésen amit küldtél,/+1 kösz/, a biro minősiti a kff "állásfoglalását". ez ui. nem törvény.a hivatkozott törvény /kikerestem, elolvastam,/felsorolja a jogalkotó szerveket. a kff nincs közte.gondolom nem véletlenül. innentől kezdve, ugyanúgy jogalkalmazónak kell lennie, mint bárki másnak.ebbe a kategóriba tartozik a bafe által emlitett államtitkár "úr "is. ezaz én véleményem. a kormánymű kérdése? hááááát kapcsiból nem rémlik a köhém-ből , de átnyalom ujból. ...... elég sok jogszabályt kigyűjtőttem már, " a mai napon hatályban lévő"-ek. hogy kell linket beszurni,hogy müköggyön?nem akar sikerülni. üdv
Összeszereltem a járgányt finomabban jár és nem "billeg" annyira a motor remélem a fogyasztásban is, meglátszik majd. Viszont a szelepek "ciripelnek"be kell állítani őket. A vége 60km/h lett, lehet ez a szelepektől vagy nem?
Az alvázat jól nézd meg ne legyen rozsdás. A motornak finoman kell járnia és nem szabad nagyon billegni, rángatozni. Nézd meg az olaj szűrőt ha rozsdás a pereme biztos régen cseréltek olajat. Féket probáld ki,illetve nézd meg a tárcsákat elöl ha rozsdás akkor sokat állt. Végre 60-65 km/h kell mennie és lendületesen gyorsulni.
Ennyi jó vásárlást ha kérdésed van hívj fel 06 20 3655016
Bp-től kb. 160 km-re tudok egy megbízható forrást, de most nincs neki egy járgánya sem, mert elhoztuk az összeset.
A legtöbb JDM-ben Yanmar motor van, ez a legjobb mind közül.
Ma a régi kedvencemet, egy Aixam 400-ast hozott a sógor. Már el is felejtettem milyen hangos tud lenni a Kubota motor, és az a motorféknél jelentkező jellegzetes csörömpölő hang, az sem semmi. Nem is kellett gyakran csengetnem, amikor kivittem a pizzát, már messziről hallották hogy jövök. Az ülés meg olyan alacsonyan van a többi mopedautóhoz képest, mintha egy sportkocsiban ülnék. Több mint 20e km-t mentem az első Aixamommal, nagyon szerettem, lehet kicsit elfogult vagyok a tipussal kapcsolatban. Talán mégiscsak át kellene rakni a Yanmar motort egy Microcar Virgoba, az lenne a tuti járgány.
hasznald a tegnapi userneved, igi76 a jelszoval, amit kaptal, vagy beallitottal. Ha nem megy, hasznald az elfelejtett jelszo funkciot. Azt a usert, amit utana probaltal regisztralni, nem fogod tudni aktivalni, mert elirtad az emailcimet.
kedves Mindenki, ezentul, ha a honlappal kapcsolatban technikai gond van, inkabb irjatok meg privatban a mopedauto@gmail.com cimre, igy a forum maradhat a brumis temake :)