Na ezek jó hírek szerintem. A Bander szavai vélem felfedezni az írásodban, pont ezeket mondta nekem telefonon. Beszélni kéne vele, mert ő az Aixammal jó kapcsolatban van, meg van jogi gyakorlata. Szerintem, van neki bírósági végzése is jó pár db:)
Beállították a szelepeket nagyon nagyok voltak a hézagok, de most olyan finoman jár, mint egy svájci óra. Nem akarom elkiabálni de, ma tele tankoltam és mentem vele 28km és meg se mozdult a mutató bízok benne, hogy jó lett. Végre találtak Lajosmizsén csúcsokat németektől hoznák csak 16400+áfa/db szinte ingyen van:(
Szerintem nem kellene szétbontani a tipusokat, lehetnének ömlesztve is a hirdetések kezdetben. Pl mint ezen az amatór honlapon: http://www.ul-flying.fw.hu/ Ha később sok lesz a hirdetés, lehetne profibb is, és szét lehet bontani gyártmányonként, de a tipusokra akkor sem kellene szétszedni, mint pl. a microcart (virgo, mc1, stb)
"Ha érdekli az ügy, és nem kér irreális összeget, felkérem egy szakvélemény elkészítésére.."
Ebbe beszállnék én is, ha gondolod, de összedobhatnánk a rávalót többen is. Mert ugye mindenki érdekelt az ügyben?!
Szerintem is kellene írni valamelyik gyárnak, mondjuk a JDM-nek, csak azt nem tudom, ha magyarul írok nekik azt megértik? Tud itt valaki levelet írni vagy fordítani valamilyen nyelven? Német, angol, esetleg francia??? Xeniah te?
Voltam ma az ügyvédnél. Átnézte a papírokat, és szerinte is segédmotor a járgányunk. Azt mondta, mindenképpen kérnem kell a tárgyalás megtartását, az ui. semmilyen költséggel nem jár. Kérhetem igazságügyi szakértő kirendelését is, ez kb. 20-30e Ft, de csak akkor kell kifizetnem, ha bukjuk a pert. Fel lehet kérni más szakértőt is, de azt csak tanúként hallgatják meg, jobb a kirendelt szakértő. Megkaptam a telefonszámát az Igazságügyi Szakértői Iroda elnökének, Ő egy országosan elismert szakértő, részt vesz a jogszabályalkotásban is, talán tud valami okosat mondani. Ha érdekli az ügy, és nem kér irreális összeget, felkérem egy szakvélemény elkészítésére.
Az ügyvéd szerint a tárgyalás jópár hónap műlva lesz, addig minél több megszüntető határozatot össze kellene gyűjteni. Érdemes lenne keresni a gyártókat is, és fel kellene hívni a figyelmüket, hogy a járműveiket nem tudjuk Mo-n használni, nekik komolyabb eszközeik vannak az érdekeik érvényesítésére, feltéve ha látnak fantáziát a magyar piacban.
Ezek tok jo otletek. Kellene valaki, akinek nalam nagyobb az iroi venaja, es osszehozza ezeket a cikkeket, tenyleg jot tenne a honlapnak, meg az erdeklodoknek.
Minden út Rómába visz. Bátyám felhívta az autóklub jogi vonalát, hogy tanácsot adjanak, érdemes lenne-e neki brumit venni, tényleg segédmotornak számít-e. Azt mondták, érdeklődjön a kápéemnél (NKH) :)
Gratula a honlaphoz. Ti kicsit gyorsabb 'fiuk' vagytok, mint a kit car-osok. Nekünk sokkal több idö kellett az egyesületi honlap beinditásához.
Honlapotok tartalmához/strukturájához - kéretlenül - egy két javaslat:
- nem mindenki tudja, vagy tudja helyesen, mi is az a mopedautó (nem jogi, hanem hétköznapi nyelven elmondva). Talán nem ártana egy olyan irás, ami a 'laikusoknak' elmondaná, mi a mopedautó, mi a különbség a kis 'nem-mopedautó', és a 'brumik' között. (Nem csak motos és teljesitmény, de pl. a váltók se olyanok, mint a Twingo-ban, stb.)
- ha már tudja is az ember 'elméletileg', hogy mi a mopedautó, akkor még nem látott egyet se. Lehet, hogy nem ártana a 'nagy gyártókat' és a gépeiket bemutatni. Ehhez különösen jól kapcsolódnának az egyes gyártók 'autóival' kapcsolatos személyes tapasztalataitok (ezekkel tele van a fórumotok)
- De talán a LEGFONTOSABB: mi célból hoztátok létre az oldalt? Nyilván azért, hogy 'bázist' (újabb használókat, támogatókat találjatok). Szerintem nagyon kellene egy 'pro és kontra' írás. Mi a jó a brumikban egyéni szinten, és mi a jó a brumikban 'társadalmi méretekben' gondolkodva. Ilyesmit az átlagolvasó magától nem talál ki, de ha leirjátok, akkor jön a 'jé, tényleg' effektus. (Egy csomó dolgot nem szabad a véletlenre bízni egy ilyen honlap esetében.) Ilyesmire gondolok, mint pl. ha csak mindeni 10-ik autó brumi lenne Pesten, mennyivel kisebb lenne a kupi a közlekedésben, kevesebb lenne a károsanyag, stb. Hány olyan település van az országban, ahol nagyon sok az idös ember, teljesen pocsék a közlekedés - de ha a 'brumik' elérhető áron vannak, akkor ezek az emberek nincsenek 'odaszögezve' a falujukba, stb. Szóval - érvek a brumik mellett, és a reg.adó, meg a többi, a személygk-kat súlytó közteher ellen. Mert egyébként minek az oldal? (Kevesebb cél mellett elég lenne a fórum is.)
Igen, meg hogy kb 30 aprohirdetesi oldalra tettem fel eddig a linket :))
Van a honlapon egy csomo link omlesztve. Ha valaki tudja, hogy melyik kategoriaba lenne erdemes beletenni oket, legyszi kuldjon egy mailt a mopedautos cimre.
A JDM-hez nincs gépkönyvem, nem tudom az olajmenyiséget, mert frissen volt szervizelve amikor vettem, és majd csak februárban kell cserélnem. A lombardini LDW 502-be 1,5 liter kell, a kubotába meg kb. 2 liter. Nem hiszem hogy a yanmarba sokkal több kellene.
A www.mopedauto.try.hu oldalon az "ömlesztett linkek" közül kattints a "hosszú linkre" és ott sok mopedautó tipushoz találsz MAN szűrőket, neked ez kell: W67/1.
Nem tudom, figyelitek-e, de a google mar 2. helyen hoz minket, ha valaki rakeres arra, hogy "mopedautó" :))) Most mar tenyleg el kellene kezdenunk feltolteni a honlapot hasznos cuccokkal, mert amit eddig sikerult osszeszednem es feltennem, az meg keves, nem szeretnem, ha elsore leirnak az oldalt, akik nem a forumon keresztul tevednek oda, es vissza sem jonnenek... Barkinek barmi hasznos cucca van (amit megosztana masokkal), legyszi kuldje el a mopedauto@gmail.com cimre, onnan mar siman fel tudjuk tenni a honlapra.
Lehet hamarosan eladom a JDM Titanet, valahogy nem tudok megbarátkozni vele. Hibátlan a motorja, nem volt törve, most már végre a fékje is jó, csak a váltót kell még beállítani. Most 17e km-van benne, ebből 4e-t már én furikáztam vele. Gyanús volt a kevés km, de a variátortárcsa, és a fékek szinte egyáltalán nincsenek megkopva, és a féltengelyek is hibátlanok. Ami nem tetszik benne, hogy elég gyenge a futóműve (mármint a tipusnak), az üléseknek nincs semmi oladaltartása, kanyarban ki kell támasztanom magam. Bezzeg az Aixam, olyan mintha sinen menne:)
Ezért nem merem tuningolni a Titanet, mert félek hogy valaki felborul vele, pedig simán menne 80-at. Tetszik viszon a 145/70-es kerék, lehet rá tenni 14"-os alufelnit is, jó magas az építése, átmegy árkon bokron. Ha megmarad, 2 évig biztosan kibírná a pizzázást. Kicsit drágán vettem, ezért 550e az ára, de garanciát vállalok rá.
Az Aixamhoz a gyári előírás az 5W40-es fullszintetikus olaj, én nem tennék 15W40-est a többibe sem, pláne nem valami félszintetikusat. Tudom hogy drága az olaj, meg sűrűn is kell cserélni, de szerencsére nem kell túl sok belőle. Az én motorjaim nem eszik meg az 5W-st sem, de nem vagyok autószerelő, viszont csináltam már meg olyan motort, amivel a profi szerelő nem boldogult:)
Szia WooDoo Az biztos,hogy a JDM-be 10W40 olaj kell? Akihez most viszem szerelőhöz,ő azt mondta 15W40 olaj kell neki mert ha vékonyabbat teszel bele megeszi. Most készülök olajat cserélni mit vegyek akkor?!
A kocsit megnéztem. Köszi a felajánlott segítséget, de nem kerültem elgondolkodóba, hogy megvegyem-e a járgányt.
Sajna a JDM-n nagyon sok javítani való van. Mindkét sárvédő, motorháztető repedt, lökhárító elől darabokban(venni kell). Mindkét első lámpa csere, egy index is. A hűtő megnyomódott, a motorfelfüggesztés csúnyán javított, egy tartóbak elszállt. Első szélvédő repedt. Első fútómű csálé, balra nehezebben fordítható, jobbra holtjátékkal. Az alváz nincs szétrohadva! Belül nagytakarítás. A sebességet alapjáraton nem lehet kapcsolni, egy kis gázt kell adni. Egyébként 2 személlyel 60-at ment. Pöcre indult! 400e adta volna oda, de szerintem 200e a javítás alaphangon sk. munkával, a szélvédő ebből 80e.
sziasztok november óta én is rendelkezem egy ilyen járgánnyal de olvasva a hozzászólásaitokat én úgy tűnik szerencsésebb vagyok mert nem csesztetnek a rendőrök (eddig) :D Bicske és környéke
Szakember nem vagyok, csak én már 2 éve járok mopedautókkal, és amit eddig tanultam, azt próbálom itt megosztani veletek.
A törött aixam viszonylag jól javítható, ui. lehet cserélni a karosszéria elemeit, bár nem olcsó, pl. egy sárvédő 180 euro. A küszöböt is biztos ki lehet egyengetni, vagy cserélni, de ahoz már AWI hegesztő kell. Sok minden függ az ártól. Ha olcsón adják, és sk. meg tudod javítani, akkor vedd meg nyugodtan. Ha nem vagy egy barkácsolós tipus, akkor ne vegyél töröttet, mert nagyon sok szívással jár és egy vagyont fogsz kifizetni a szerelőknek. Egyszer én is vettem egy törött aixamot, két hónapig tartott mire összeszedtem az alkatrészeket és megcsináltam. A végén éppen annyiba került, mint amennyiért egy sérülésmentest vehettem volna.