Apósom alatt egy APE 50 pöszög kb. két éve. Márkakereskedésben vettük kb. két éve, van benne 13.000 km. Rendőröket nem érdekli. Kicsit lassú, más baja nincs.
1. Kb. két hete másztam fel Szegedről hozzá egy Aixam 400-ért. Bár előre meg volt beszélve, nem volt otthon => próba ugrott. (csak asszonyka tördelte a kezeit)
2. A hirdetés fotója szerint egy viszonylag pofás gépről volt szó, ő pedig azt állította, hogy bár már nem az van, ami a fotón, de állapotra egy. Valóság: egy lepukkant, szinte minden darabján sérült rozsdahalom állt az udvaron egy rakás bontott alkatrész közt. Ár: 590.000.
nem azt írtam hogy soha nem mennek közúton, hanem azt, hogy a ritkán, azaz az időszakosan közlekedő járművekre találták ki a zöld rendszámot:) De ha tényleg kiadják egy qudra v. egy mopedautóra, akkor a békesség megéri a magasabb biztosítást, a parkolóban meg le lehet venni a rendszámot, és vissza lehet tenni a segédmotor feliratot:) Régebben nézegettem én is a zöld rendszámot, de nekem úgy tűnt reménytelen egy mopedre megkérni.
Melyik Apet akarod átalakítani? Ha az Ape 50-et, abban papíron 50 cm3-is a motor, nehéz összetéveszteni egy 500-as diesellel.
Tavaly szeptemberben én is beszéltem az érdi Ligier kereskedővel, de akkor még nagyon tájékozatlannak tűnt a jogszabályokkal kapcsolatban. Örülnék neki, ha végre valamelyik gyártó honosítaná a járgányát, akkor már lehetne hivatkozni rá.
A zöld rendszám nemcsak mezőgazdasági gépekre érvényes? Főleg a közúton ritkán közlekedő önjáró gépekre találták ki, pl. kombájn, permetezőgép, stb. De ha rendőrök megnyugszanak tőle, lehet érdemes megpróbálni.
Bontott cuccokat olyan kereskedőknél tudsz venni, ahol több járgányt is hirdetnek pl. a hasznaltauto.hu-n is talász néhányat. Ha átalakítod az Ape-t, valószínűleg a rendőröket is magadra haragítod:(
Megnéztem a Ligier honlapot és fel is, hívtam őket. Az úr elmondta, hogy a Ligier gyárral Egyetembe megkérték a KFF-től a tipusbizit és egy hónapon belül meg is, kapják, ha minden igaz. A BF-nek meg direkt betartanak és nincs is rendbe minden papija. Egy tipusbizi 150000ft és ez az adott tipus őszes járgányára érvényes. Mondta azt is, hogy a külföldön kiadott típuskönyvet is el kell fogadnia a rendőrnek, mert az olyan, amit most fog majd kapni a KFF-től. A mopedeket a KFF L6e, L7e fogják sorolni a KFF-nél. Milyen érdekes?
1x-2x már tényleg írtam tanácsokat a vásárlással kapcsolatban, de nagyon pörög a topic, sok idő megkeresni:)
Majd írok egy komolyabb "használati utasítást", és azt fel lehet majd tenni a honlapunkra, akkor majd nem kell keresgélni.
Most röviden: a járgány alját kell megnézni, rögtön látszik ha karambolos volt, az alu profilokat nem lehet tökéletesen kiegyengetni. Nehezen javíthatók a motortérben található műanyag idomok is. Meg kell nézni az üvegekben lévő számot, egyezni kell a gyártási évvel, vagy max 1 évvel lehet kevesebb. Ha nem egyformák a számok, akkor már biztos cserélték valamelyiket. Az elemek illeszkedése, az ajtók csukódása, hézagok mind árulkodnak egy esetleges ütközésről.
A motorhoz gyakorlott fül kell, a variátortárcsa ne legyen nagyon kivállasodva, a féltengelyek belső csuklói, talpasok, kerékcsapágyak ne lötyögjenek. Fontos hogy a kerekek egy nyomon fussanak, mert szinte lehetetlen utólag beállítani, a gumi meg nagyon drága. A kubota motoron nem lehet olajfolyás, az csak a Lombardininél van megengedve:)
A 400-as valóban 60-65 km/h-val szakít. Én mindenképpen olyan járgányt veszek csak meg, ahol megvan a szervízkönyv, hogy lássam valós km és milyen dolgok voltak cserélve javítva.
Woodoo a régebbi hozzászólásoknál leírta, hogy meg kell nézni az összektőnél a rozsdásodást, meg ha az olaj szűrő és környéke is rozsdás, akkor hanyag a tulaj- gazda és nem foglalkozott vele, csak hajtotta.
Ha szépen egyenletesen jár a motor és a belső kárpitok is oké az igazolja, hogy milyen bőrben van a járgány.
A fogyasztása meg úgy is menet közben derül ki. Azt meg kovacsa76 is írta porlasztó, hézag beáll. szűrők...
Elugrottam megnezni ezt a brumit. Szombathelyen talalkoztunk, csopogott az eso. Lehet, hogy en vagyok kicsit paranoias, de a scrac mintha minel elobb tul akart volna lenni a kocsi kiprobalasan... mikor kertem, hogy vigyen vele egy kort (nehogy mar engem kapjanak el a rend eber orei, ha olyanjuk van epp) a leheto legrovidebb uton mentunk egy kort, mikor kertem, hogy nezzuk meg egy hosszabb egyenesben, mennyit megy, azt mondta, nem akar olyan sokat menni vele, de a 60-at viszi. Aztan korbejartam, es (lehet, hogy csak kepzeltem) de mintha a jobb elso lapaidom nem lett volna annyira sotetkek, mint a tobbi, mikor rakerdeztem, azt mondta, hogy csak mashogy esik ra a feny... megneztem mas szogbol, akkor is... Szerintetek tuldramatizalom a helyzetet? Mit erdemes megnezni meg a 400-asokon? Koszi!
Az ügyvéd nem akart pénzt kérni egy közös ismerősünk miatt, de megkérdeztem mennyi az óradíja, és kifizettem az 5e Ft-ot. Azt mondta képvisel a bíróság előtt is ha kérem, de szerinte saját magam is meg tudom oldani az ügyet.
Az ügyvéd nem akart pénzt kérni egy közös ismerősünkre való tekintettel, de megkérdeztem hogy másnak mennyiért szokott tanácsot adni, és kifizettem az 5e Ft-ot. Neked felesleges fizetni ezért, a tárgyalás megtartását Te is tudod kérni.
Beszéltem ma az Igazságügyi Szakértői Iroda elnökével. Hallott már a mopedautókról, az egyik barátjának van egy Ligier-je, és megkérte hogy nézzen utána a jogi helyzetnek. Eddig még nem foglalkozott a kérdéssel, de majd utánanéz.
Hajlandó szakvéleményt adni ha felkérjük, de elég sokba kerülne. 10e Ft az óradíja, és minimum 10 órára becsüli a szükséges időt, de akár 50 óra is lehet. Az Igazságügyi Minisztériumnak rendszeresen dolgozik, a szakvéleményét minden bizonnyal elfogadja a bíró. Az viszont egyáltalán nem biztos, hogy számunkra kedvező lenne a szakvélemény, és akkor is ki kell fizetni. Elég sokáig beszélgettünk, szerinte ez tipilusan olyan helyzet, amit többféleképpen is lehet értelmezni, mindenki talál igazolást a saját elképzelésének a bizonyítására. Van egy jó ismerősöm, aki szintén igazságügyi szakértő, bár elsősorban baleseteket vizsgál ki. Megkérdezem, hátha van valami jó ötlete.
A "főszakértő" is azt mondta mint az ügyvéd, kérjem a bíróságtól igazságügyi szakértő kirendelését, mert az sokkal olcsóbb, és az Ő szakvéleményét kötelező elfogadni.
xeniah nagyon jó5let!! külön BEMUTATÓ menüpont!! a brumik felsorolva fényképpel, leírással, tapasztalattal, stb!!! extraZSÍR! egy csomót segítene az embereknek a választásban! (nekem is!) :-)
Az a baj, hogy ezek szerint legalább egy félév, míg a feljelentéstől dűlőre jut a dolog. Addig meg engem hússzor (vagy akár még többször) is feljelenthetnek (mindennapos mopedhasználat mellett), aztán meg a végén már milliós nagyságrendű büntetést varrnak a nyakamba, és csak reménykedhetek, hogy felment a bíróság, különben fizethetek. Jó annak, akinél a helyi yard nem kötözködik. Már van egy második feljelentésem, amiről hamarabb fogom megkapni a pénzbírságot, mint hogy az első feljelentésem a bíróságra kerül, pedig több mint 2 hónap telt el a kettő között.
Az íráshoz nem nagyon van ötletem, jobb ha vki más fogalmazza meg. Ha megírod a levelet, szívesen lefordítom angolra (esetleg németre is meg tudom oldani, bár sztem angolul mindenhol tudnak)
Woodoo, az ügyvédért nem kell(ett) fizetned?
Proba777, a honlap nem lenne jobb egy kicsit nagyobb betűmérettel? Ha csak nekem tűnik kicsinek, akkor mindegy. :) A típusokat szerintem nem az apróhirdetés részben kellene szétszedni, hanem kéne egy külön bemutató minden típusról fényképpel, leírással, véleménnyel, és ott lehetne tájékozódni. Aztán az apróhirdetéshez már úgy menne az érdeklődő, hogy tudná, melyik típusnál mire számíthat.
szeva Proba, szépen alakul a honlap. szerintem jó lenne még valami képgaléria, mert tényleg az idetévedő emberkék csak piciben látják, hogy milyen járgányokról is van szó.
akár úgy is meg lehetne csinálni, ha már regisztráció van, hogy mindenkinek lenne egy saját galériája, ahová feltölthetné a saját brumiját. vélemény? én egyébként olyan "kompjúter-frík" dologra még kapható vaok, hogy csinálok még letölthető Aixam-os háttérképeket (amilyet küldtem is Neked), ha érdekel valakit.
(csinálnék én brumis videóanyagot is, csak ahhoz előbb Brumi kell) :-)
Most tudtam csak feljönni a lapunkra, de csak dobog a szívem 1000-rel! Végre van áramlat, élet, dinamika...
Hajlandó vagyok a perköltségekbe felvállani én is a rám eső részt, ezt azért írom így, mert REMÉLEM MÁSOK IS!
Fiúk, muszáj hogy közösen vállaljuk a költségeket!!!
Ha mindenki maga csinálja kis ügyeit, hosszabb lesz az eredmény alakulása és fárasztó, meg bosszantó is. Úgy sem fogjuk tudni elkerülni ezt, előbb - utóbb mindenki érdekelt lesz, hát akkor mire várunk?!?
Woodoo, nagy vagy, hogy felraktad, a hasznaltautó.hu -ra a hírdetést reméljük jönnek majd anyagok! Keresztapunál-Bander Ferinél, én is úgy gondolom van anyag bőven!
Láttátok a honlapunkat? Istenem, közel 900 látogató volt már. Érzitek? Az élet elindult!!! NYOMÁS MINDENKI VÁLLALJON fel VALAMIT! Jelezzétek!!!!
Isten áldaja meg a tenni akaró magyarokat!!! GYERÜNK!!!!!!!
Na ezek jó hírek szerintem. A Bander szavai vélem felfedezni az írásodban, pont ezeket mondta nekem telefonon. Beszélni kéne vele, mert ő az Aixammal jó kapcsolatban van, meg van jogi gyakorlata. Szerintem, van neki bírósági végzése is jó pár db:)
Beállították a szelepeket nagyon nagyok voltak a hézagok, de most olyan finoman jár, mint egy svájci óra. Nem akarom elkiabálni de, ma tele tankoltam és mentem vele 28km és meg se mozdult a mutató bízok benne, hogy jó lett. Végre találtak Lajosmizsén csúcsokat németektől hoznák csak 16400+áfa/db szinte ingyen van:(
Szerintem nem kellene szétbontani a tipusokat, lehetnének ömlesztve is a hirdetések kezdetben. Pl mint ezen az amatór honlapon: http://www.ul-flying.fw.hu/ Ha később sok lesz a hirdetés, lehetne profibb is, és szét lehet bontani gyártmányonként, de a tipusokra akkor sem kellene szétszedni, mint pl. a microcart (virgo, mc1, stb)