Szerintem max a nev es email cim, ami lathato lesz, mert nem szeretnek ombudsmano elott magyarazkodni. Email-en keresztul mar meg lehet keresni a tagot, es ha akarja, megadja a cimet, szamat, stb. Aki kifejezetten szeretne, kiirhatjuk az elerhetosegeit a honlapra.
Kedves Mindenki: szeretnek kerni szavazasra otleteket (kerdeseket, a bejelolheto valaszokkal) a mopedauto@gmail.com-ra, mert egy ido utan unalmas lesz a mostani :) Ja, es valaki lecci irjon egy udvozlo szoveget, mert a brumis egy tesztoldalra elmegy, de mi mar nagyon komoly medium vagyunk :))
Orulok a nagy latogatottsagnak, ha meg szeretnenk ezt tartani, fel kell tolteni a lapot tartalommal. Mar szep szamban erkeznek jogszabalyok, ez a kategoria nagyon szepen alakul, a tobbit is nyomni kellene.
Kérdezném, hogy brumi extrán 42 tag számláltatik, nem lehetne felrakni a tagok címeit tel. elérhetőségét? Tegnap óta több mint 1000 fő látogatta a honlapot!
Ez csúcs, és elismerés neked is!!! Lehet, hogy ez lesz, lett a referenci munkád?!
csubi8: ha lenne par raeros pillanatod, osszeuthetnel egy header-t a honlapnak, mert a regi elegge osszecsapott, finoman fogalmazva :) (annyi keresem lenne, hogy passzoljon a honlap tobbi reszenek szineihez :) ) a hatterkep mar benn van a galeriaban, szerintem barmennyi hasonlora vevok lennenk :)
sajnos ugy tunik, hogy az aprohirdetos resz firefox alatt bugos, de IE alatt megy. A galeria is felkerult, egyenlore tesztelesre, a kepfeltoltesre olyan javaslatom lenne, hogy legyen a kep admin altal jovahagyva, mielott felkerul, nem szeretnek nehany trefas kedvu iskolaskolyok miatt biologiai okatatogaleriat latni a brumik helyett :)
- ideiglenes közlekedésre szolgál, mint az "E" betűs, de 3 évig érvényes
- az önjáró mezőgazdasági és erdészeti erőgépekre kérhető.
- műszaki vizsga nincs, csak nyilatkozni kell, hogy ajármű a közúti közlekedésre alkalmas műszaki állapotban van.
- regisztrált mezőgazdasági gazdálkodók kérhetik.
- indítási naplót kell vezetni, hasonlóan mint a menetlevelet, de ha a rendőr megállít és nincs vezetve a napló, elveszik a rendszámot.
- olyan járműre kérhető, amelyik tervezési sebessége max 25 km/h.
- a járműre fell kell ragasztani a 25 km/h-s matricát.
- az M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtáblához ideiglenes forgalomban tartási engedélyt ad ki a közlekedési igazgatási hatóság. A közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg bejegyzi az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával használni kívánt járművek fajtáját, gyártmányát, típusát, egyedi azonosító jelét (alvázszámát).
Szóval szerintem necces ez a zöld rendszám, a gépkönyvben 45 km/h a tervezési végsebesség, ezt még egy okmányirodában dolgozó nő is látja. Ha meg nyomtatsz egy másik oldalt, amiben 25 km/h van, az okirathanisítás. De ha mégis kiadnák a rendszámot, főútvonalon nem mehetsz vele, és a városokban is elég sok útra tilos traktorral behajtani.
A hagyományos "piros" rendszám nem fog megszűnni, most is lehet kérni.
Apósom alatt egy APE 50 pöszög kb. két éve. Márkakereskedésben vettük kb. két éve, van benne 13.000 km. Rendőröket nem érdekli. Kicsit lassú, más baja nincs.
1. Kb. két hete másztam fel Szegedről hozzá egy Aixam 400-ért. Bár előre meg volt beszélve, nem volt otthon => próba ugrott. (csak asszonyka tördelte a kezeit)
2. A hirdetés fotója szerint egy viszonylag pofás gépről volt szó, ő pedig azt állította, hogy bár már nem az van, ami a fotón, de állapotra egy. Valóság: egy lepukkant, szinte minden darabján sérült rozsdahalom állt az udvaron egy rakás bontott alkatrész közt. Ár: 590.000.
nem azt írtam hogy soha nem mennek közúton, hanem azt, hogy a ritkán, azaz az időszakosan közlekedő járművekre találták ki a zöld rendszámot:) De ha tényleg kiadják egy qudra v. egy mopedautóra, akkor a békesség megéri a magasabb biztosítást, a parkolóban meg le lehet venni a rendszámot, és vissza lehet tenni a segédmotor feliratot:) Régebben nézegettem én is a zöld rendszámot, de nekem úgy tűnt reménytelen egy mopedre megkérni.
Melyik Apet akarod átalakítani? Ha az Ape 50-et, abban papíron 50 cm3-is a motor, nehéz összetéveszteni egy 500-as diesellel.
Tavaly szeptemberben én is beszéltem az érdi Ligier kereskedővel, de akkor még nagyon tájékozatlannak tűnt a jogszabályokkal kapcsolatban. Örülnék neki, ha végre valamelyik gyártó honosítaná a járgányát, akkor már lehetne hivatkozni rá.
A zöld rendszám nemcsak mezőgazdasági gépekre érvényes? Főleg a közúton ritkán közlekedő önjáró gépekre találták ki, pl. kombájn, permetezőgép, stb. De ha rendőrök megnyugszanak tőle, lehet érdemes megpróbálni.
Bontott cuccokat olyan kereskedőknél tudsz venni, ahol több járgányt is hirdetnek pl. a hasznaltauto.hu-n is talász néhányat. Ha átalakítod az Ape-t, valószínűleg a rendőröket is magadra haragítod:(
Megnéztem a Ligier honlapot és fel is, hívtam őket. Az úr elmondta, hogy a Ligier gyárral Egyetembe megkérték a KFF-től a tipusbizit és egy hónapon belül meg is, kapják, ha minden igaz. A BF-nek meg direkt betartanak és nincs is rendbe minden papija. Egy tipusbizi 150000ft és ez az adott tipus őszes járgányára érvényes. Mondta azt is, hogy a külföldön kiadott típuskönyvet is el kell fogadnia a rendőrnek, mert az olyan, amit most fog majd kapni a KFF-től. A mopedeket a KFF L6e, L7e fogják sorolni a KFF-nél. Milyen érdekes?
1x-2x már tényleg írtam tanácsokat a vásárlással kapcsolatban, de nagyon pörög a topic, sok idő megkeresni:)
Majd írok egy komolyabb "használati utasítást", és azt fel lehet majd tenni a honlapunkra, akkor majd nem kell keresgélni.
Most röviden: a járgány alját kell megnézni, rögtön látszik ha karambolos volt, az alu profilokat nem lehet tökéletesen kiegyengetni. Nehezen javíthatók a motortérben található műanyag idomok is. Meg kell nézni az üvegekben lévő számot, egyezni kell a gyártási évvel, vagy max 1 évvel lehet kevesebb. Ha nem egyformák a számok, akkor már biztos cserélték valamelyiket. Az elemek illeszkedése, az ajtók csukódása, hézagok mind árulkodnak egy esetleges ütközésről.
A motorhoz gyakorlott fül kell, a variátortárcsa ne legyen nagyon kivállasodva, a féltengelyek belső csuklói, talpasok, kerékcsapágyak ne lötyögjenek. Fontos hogy a kerekek egy nyomon fussanak, mert szinte lehetetlen utólag beállítani, a gumi meg nagyon drága. A kubota motoron nem lehet olajfolyás, az csak a Lombardininél van megengedve:)
A 400-as valóban 60-65 km/h-val szakít. Én mindenképpen olyan járgányt veszek csak meg, ahol megvan a szervízkönyv, hogy lássam valós km és milyen dolgok voltak cserélve javítva.
Woodoo a régebbi hozzászólásoknál leírta, hogy meg kell nézni az összektőnél a rozsdásodást, meg ha az olaj szűrő és környéke is rozsdás, akkor hanyag a tulaj- gazda és nem foglalkozott vele, csak hajtotta.
Ha szépen egyenletesen jár a motor és a belső kárpitok is oké az igazolja, hogy milyen bőrben van a járgány.
A fogyasztása meg úgy is menet közben derül ki. Azt meg kovacsa76 is írta porlasztó, hézag beáll. szűrők...
Elugrottam megnezni ezt a brumit. Szombathelyen talalkoztunk, csopogott az eso. Lehet, hogy en vagyok kicsit paranoias, de a scrac mintha minel elobb tul akart volna lenni a kocsi kiprobalasan... mikor kertem, hogy vigyen vele egy kort (nehogy mar engem kapjanak el a rend eber orei, ha olyanjuk van epp) a leheto legrovidebb uton mentunk egy kort, mikor kertem, hogy nezzuk meg egy hosszabb egyenesben, mennyit megy, azt mondta, nem akar olyan sokat menni vele, de a 60-at viszi. Aztan korbejartam, es (lehet, hogy csak kepzeltem) de mintha a jobb elso lapaidom nem lett volna annyira sotetkek, mint a tobbi, mikor rakerdeztem, azt mondta, hogy csak mashogy esik ra a feny... megneztem mas szogbol, akkor is... Szerintetek tuldramatizalom a helyzetet? Mit erdemes megnezni meg a 400-asokon? Koszi!
Az ügyvéd nem akart pénzt kérni egy közös ismerősünk miatt, de megkérdeztem mennyi az óradíja, és kifizettem az 5e Ft-ot. Azt mondta képvisel a bíróság előtt is ha kérem, de szerinte saját magam is meg tudom oldani az ügyet.
Az ügyvéd nem akart pénzt kérni egy közös ismerősünkre való tekintettel, de megkérdeztem hogy másnak mennyiért szokott tanácsot adni, és kifizettem az 5e Ft-ot. Neked felesleges fizetni ezért, a tárgyalás megtartását Te is tudod kérni.
Beszéltem ma az Igazságügyi Szakértői Iroda elnökével. Hallott már a mopedautókról, az egyik barátjának van egy Ligier-je, és megkérte hogy nézzen utána a jogi helyzetnek. Eddig még nem foglalkozott a kérdéssel, de majd utánanéz.
Hajlandó szakvéleményt adni ha felkérjük, de elég sokba kerülne. 10e Ft az óradíja, és minimum 10 órára becsüli a szükséges időt, de akár 50 óra is lehet. Az Igazságügyi Minisztériumnak rendszeresen dolgozik, a szakvéleményét minden bizonnyal elfogadja a bíró. Az viszont egyáltalán nem biztos, hogy számunkra kedvező lenne a szakvélemény, és akkor is ki kell fizetni. Elég sokáig beszélgettünk, szerinte ez tipilusan olyan helyzet, amit többféleképpen is lehet értelmezni, mindenki talál igazolást a saját elképzelésének a bizonyítására. Van egy jó ismerősöm, aki szintén igazságügyi szakértő, bár elsősorban baleseteket vizsgál ki. Megkérdezem, hátha van valami jó ötlete.
A "főszakértő" is azt mondta mint az ügyvéd, kérjem a bíróságtól igazságügyi szakértő kirendelését, mert az sokkal olcsóbb, és az Ő szakvéleményét kötelező elfogadni.
xeniah nagyon jó5let!! külön BEMUTATÓ menüpont!! a brumik felsorolva fényképpel, leírással, tapasztalattal, stb!!! extraZSÍR! egy csomót segítene az embereknek a választásban! (nekem is!) :-)
Az a baj, hogy ezek szerint legalább egy félév, míg a feljelentéstől dűlőre jut a dolog. Addig meg engem hússzor (vagy akár még többször) is feljelenthetnek (mindennapos mopedhasználat mellett), aztán meg a végén már milliós nagyságrendű büntetést varrnak a nyakamba, és csak reménykedhetek, hogy felment a bíróság, különben fizethetek. Jó annak, akinél a helyi yard nem kötözködik. Már van egy második feljelentésem, amiről hamarabb fogom megkapni a pénzbírságot, mint hogy az első feljelentésem a bíróságra kerül, pedig több mint 2 hónap telt el a kettő között.
Az íráshoz nem nagyon van ötletem, jobb ha vki más fogalmazza meg. Ha megírod a levelet, szívesen lefordítom angolra (esetleg németre is meg tudom oldani, bár sztem angolul mindenhol tudnak)
Woodoo, az ügyvédért nem kell(ett) fizetned?
Proba777, a honlap nem lenne jobb egy kicsit nagyobb betűmérettel? Ha csak nekem tűnik kicsinek, akkor mindegy. :) A típusokat szerintem nem az apróhirdetés részben kellene szétszedni, hanem kéne egy külön bemutató minden típusról fényképpel, leírással, véleménnyel, és ott lehetne tájékozódni. Aztán az apróhirdetéshez már úgy menne az érdeklődő, hogy tudná, melyik típusnál mire számíthat.