Nem tom melyik RS-ben gondolkodsz, de én max OI RS-ben tudok tanácsot adni...(a többiek, akiknek II-esük van majd mondanak arról is egy két okosságot, ha az érdekel).
A fogyasztásról csak annyit, hogy volt olyan hónapom, amikor merő kiváncsiságból összehoztam vele 7.5 liert, de be kell vallanom, hogy életem talán legszarabb hónapja volt! ;-) Ekkora önmegtartóztatást, még életemben nem éltem át mint akkor, na de mindegy!
Azt kell mondanom viszont, ha normálisan használod, amiben van finom, lassabb üzemmód és vadálatkodás is akkor nekem 10 littára jön ki az átlag fogyasztás. De ez csak az én tapasztalatom.
Amit meg még pluszban kell tudni róla megvételkor, az ugyan az mint ami a többi használt turbós autóra is igaz. De itt arra kérlek, hogy légyszi olvasgass a fórumon a korábbi hozzászólások között és ígérem meg fogod találni az erre vonatkozó tanácsokat. Nem bunkóságból nem kezdem, most leírogatni, hanem azért, mert kissé hosszú lenne és amúgy is minek, ha már egyszer leírtam/leírtuk. :-)
Minden esetre sok sikert az autóvásárláshoz és remélem hamarosan O RS tulajként köszönthetünk téged is itt a fórumon!
segítségeteket szeretném kérni. Va negy Suzuki gépállatunk de nagyon gyorsan le akarom cserélni őt.
A tesómmal gondolkoztunk több autón is és szóba került az Octavia Rs is. Én rendőrként dolgozom, egyszer volt szerencsém űlni egyben és az is felejthetetlen élmény volt.
De szeretném kérdeni még, hogy vásárlásnál mire érdemes odafigyelni, mennyit fogyaszt, szervízigényesség, Kötelező biztosítás Bónusz 10- be stb-stb..
Légyszi segítsetek minél több infót akarok gyűjteni a kocsiról, mert nektek van, nekem meg lehet hogy lesz.
Hja amúgy ami a legjobban érdekel a fogyasztás még. Tehát tudom ha nyomom neki akkor zabál, de kúltúrált vezeténél???,
Jó kérdések, nem engem kérdeztél, de azé megválaszolom, mert jo kérdések. (ugyanis még mindig nincs eldöntve milyen kocsit vegyek):-)
mit vársz el a kocsitól - vigyen el A-bol B-ve ugy hogy jol érezzem magam közben, es sose romoljon el. Meg lehessen bele azé pakolni is. Automataság, meg tolatóradar meg ilyesmik nem kellenek. milyen utakon és mennyit jársz, évi 35ezer kb, leginkébb autopalya meg nagyvárosi tötyörgés. Autopalyan akár 300-500 km megállás nélkul. (azaz az ülés, futomű aznagyon fontos szempont hogy ne gémberedjek el...) mennyire szereted nyomni neki, néha, mint állat.... időnként (nem életveszélyesen) versenyezgeti vele, jaja ill. mennyire vagy fogyasztásérzékeny. nemigazán
tuningra szerintem nem lesz szukseg, gyorsulasi versenyre valszin nem fogok vele jarni ;-). Egyszeruen egy jo megbizhato es dinamikus autora vagyom, napi Budapesti es kornyekbeli kozlekedes + a szokasos evi nagytavolsagu autos kalandok (atlagosnal talan kicsivel tobb evi km hasznalat) szoval inkabb turaautos hobbi hasznalat, mint a gyorsulosversenyeslampatollampaigpadlogazas.
Nem rossz az a dízel, de nagyon fontold meg, mennyit mész, nem feltétlenül jobb választás a benzinesnél. (Nem azért, mert olyan szar a dízel, hanem mert elég jó a benzines TFSI motor, pláne ha tuningoltatni is akarod őket.)
Ésszel kell használni a TDI-t, de ez mindre igaz, viszont mintha nem lenne toleráns a 2.0 PD az ésszerűtlen használatra, szóval kimondottan érzékeny(nek tűnik számomra), meg van pár Achilles-sarka (hengerfej), amire figyelni kell.
Rövid városi utakra nem ajánlom a dízelt (soká melegszik be, azalatt nagyon nem szereti, ha tolod neki, ráadásul a részecskeszűrő is imád ilyenkor eldugulni), de a benzines meg pont ilyenkor fogyaszt sokat, szóval azt meg azért nem ajánlom. :)))
/Ebből is látszik, hogy meg kell fontolni, mire kell a kocsi, és valahol minden RS kompromisszum, nem a tipikus "racionális választás"./
Le kéne írnod, milyen preferenciáid vannak, mit vársz el a kocsitól, milyen utakon és mennyit jársz, mennyire szereted nyomni neki, időnként (nem életveszélyesen) versenyezgeti vele, ill. mennyire vagy fogyasztásérzékeny.
nagyjabol most ertem e topic vegere, nagyon gondolkozom egy uj octavia rs beujitasan... Elozmenyek: eddig csak japan autom volt (egy 2,2 diesel Primera kerulne beszamitasra), ezuttal is japanban gondolkoztam, azaz ami szamitasba johetett korabban Accord, Mazda (140le dieselek) Avensis 177 le 2-3 eves dieselek. Szoval alapvetoen diesel es japan parti lennek, azonban az Octavia RS eseten latva az itteni es a nepitelet beszolasokat (diesel panaszok) bizonytalanna valtam, h szabad-e RS dieselt venni?.
Ami tetszik az Octaviaban - a teljesitmeny adatok (epp a heten voltam egy RS diesellel rovid probakoron), - az ara azaz talan eletemben eloszor beleferne egy uj auto is...
Ami nem tecc: - felszereltseg, minden szarert felarat kell fizetni (nincs meg tolatokamera sem benne ;-) amit mindenkeppen szeretnek bele: osszes legzsak, ami belefer, tetoablak, ulesfutes es szines kijelzo (itt nem a maxidotra vagy miaszoszre gondolnek, hanem ami elvileg a navit is kijelzi, bar tom, h nincs magyar terkep, de a primeraban mar megszoktam, hat meg ha tolatokamera is lenne benne ;-) ... - ertekvesztes (sok az Octavia, nagy a kinalat es szerintem a kesobbi eladasnal nem sokat segit az RS jelzes, sot...) - rosszat hallottam a PorsheHun szakszervizekrol...
szoval akkor a kerdesek - mien extrakat erdemes kerni bele (azt olvastam, h az esoerzekelos cucc a skodanal felejtos), de megis kinek mi jott be, mi az ami valoban hasznos? - mennyire rugalmas az arkepzes? Sajnos 2-öt nemtok egyszerre venni, ami jó alkupozicio lenne persze, tenyleg nem akar valaki me'g venni ;-) ? - milyen szerviz koltsegek vannak? - kotelezo/Casco kb ertek - erdemes-e esetleg kulfoldi hasznaltat nezni? - merjek-e dieselt? (az eddigi autoim me'g szakszervizt nemigen lattak es eztuan sem szeretnem az idomet ott tolteni, meg akkor sem, ha garis az auto...)
nem tudom ismered-e azt az erzest amikor az automosoban leszilikonozzak a muszerflat valami olcso sprayel aztán olyan minthakoszos lenne a kezed es izzadna a tenyered ugy tapad hozzad. Meg ragadnak tőle az ujjaid. Na ezt nem szeretném. DE ha azt mondod hogy ez a cucc jó akokr majd skubizoma polcokat.
> ajánlj egyet légyszi amit kipróbáltál és nem tapad tőle a bőr
Nos, ez érdekes... Én azt vártam tőle, hogy a kormány picit jobban tapadjon tőle :), de nem tette. :D Illetve csak fél napig. Ez egy olyan Simontiz márkájú vagy mifene.
Mittomén, ha a XX. ker. környékén jársz, szólj előtte (felhozom a telekről, ott szoktam ezzel szórakozni), és tehecc egy próbát a cuccal, hátha bejön.
Bakker én ezt az et számot nem értem.... Ha 7 colos a felni helyett teszem fel a 8 coll szélest akkor az a jó, ha az ET szám nem változik... Akkor már csak az a kérdés, hogy hol szerzek gyári méretűt.... :(
A gyári nyári gumma van rajta (225/45x17), egy garnitúra 18-as gumiba már nem akartam beruházni, az kétszer annyi lett volna, mint a felni. Szóval maradt a 17-es gyári gumi, ehhez kellett felnit venni.
Kösz a választ.Octi I-ben van lehetőség állításra,(mondjuk sose nyikorog)de OctiII-nél minden fix,szegeccsel rögzített,állítási lehetőség nulla.Más a megoldás.
Hát én még márkától függetlenül nem láttam olyan autót, amiben ne lehetett volna az ajtóban (az ajtókárpit mögött) futó ablakvezető síneket állítani. Persze tévedhetek is. Legutóbb a Seatomban csináltuk.
Vannak kimondottan autós bőrápolók, bár nem olcsók (több ezer Ft egy flakon). Állítólag bámulatosan sokáig bírja tőle a bőr, sőt felújítani is nagyon szépen bírja a már öregedő bőrt!