hát végigszenvedtem magam ezen a tervezet szörnyűségen.minden elismerésem a fogalmazó Úr-é,ennyi ökörséget már rég láttam egyben.pl. 8.§
A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben – ide nem értve a villamossal azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveket – elsőbbsége van.”
ha az a "tetves" villamos legyün a sinjérőll /mert ilyen, ettől fogva jogában áll/ ráadásul elsőbbsége is lesz, - de kivel szemben?????
Szép ez a vehemencia, de amire a nemzeti szabályozás vonatkozik, abban sajnos itt alkototott törvények/rendeletek a mérvadóak. Hasonló, mint a regadó. Hiába, nálunk ellehetetleníti az autók behozatalát. És úgy néz ki Brüsszel benyelte a PM legutóbbi meséit...
E speciális kialakítású járművek vezetésére jogosító vezetői engedély kategóriára vonatkozóan a kapcsolódó EU szabályozásban jelenleg nincs kötelezően alkalmazandó rendelkezés, a szabályozási ajánlás a személygépkocsikra vonatkozó vezetői engedély „B” kategória vagy ennek alkategóriája „B1” kategória alkalmazást javasolja. A bevezetni tervezett „Könnyű személygépkocsi” fogalom- meghatározásból következően e járműkör esetében a „B” kategóriájú vezetői engedély alkalmazása lesz kötelező, ami igazodik a jármű és kezelő berendezéseinek kialakításához.
Ha lesz rá szabályozás, akkor lehet szerencsénk...
Amennyiben a kapcsolódó EU szabályozás megváltozik – ennek előkészületei már folyamatban vannak – hazánkban is szükségessé válhat e speciális járműkör esetében, a bevezetni javasolt „B” kategóriájú vezetői engedély mellett más, e járműkörre az EU szintjén kialakított vezetői engedély kategória használatának lehetővé tétele. Ez azonban várhatóan nem teszi szükségessé a „Könnyű személygépkocsi” fogalmának felülvizsgálatát.
Asszony nevében jelentkezem a női szakaszhoz!!:-))) Ő használja, én bütykölöm és intézkedek, hogy ne kelljen félve vezetnie!! /Sajnos már 1x -tavaly- minket is feljelentettek, de papír még eddig nem jött/
Bár nem kifejezetten a mopedre vonatkozik, de szoktam látni autók hátulján ezt a feliratot: -Ne dudálj, éppen tárat cserélek!!-
Közel 3 és fél órámba telt, hogy végigolvassam a fórumot. Nagyon vágyom egy ilyen dízelszörnyre. Most akkor végülis merjek venni, vagy sem. Budapesti lévén nem csak a helyi seriffel kell megküzdjek. Jogsiban nincs hiány, ha kell akár villamosnak is hívhatják. De nem akarnék bíróságra járkálni, időm az nem nagyon van rá...
a francba! a vezércikk uszott, tudtam ,hogy NŐ lesz a dologban!!
ÜDVÖZÖLLEK!!
felmerült bennem a kérdés ,hogy vannak-e "lányok" a forumon? kivánatos lenne a minél nagyobb létszámotok,/bocs a tsz.2.sz.-ért/
nem árulok el titkot, A kis"leánykámat"képviselem , /pill Övé a JÁRGÁNY.
Fogadást ajánlok, 1 ft eszmei értékben , Ki tud jobb hozzászólást irni a " mit tegyünk ha megállit a rendőr" kategoriban. csak hogy emeljük szinvonalat. MUNKÁRA! / gyerekek meg ne mondjátok herchee(né) -nek ,hogy csaltam!!/
A tiéd az valódi moped, mert L2e kategória. A két személybe biztos beleköt a rendőr, mert mindenbe beleköt, amibe tud. Ez persze nem azt jelenti, hogy igaza van :)
Viszont most már külön kategória a mopedautó (az Eu-direktíva alapján) : L6e, "light quadricycles" angolul, valami "négykerekű könnyűjármű" v. "könnyű kvadricikli" magyarul. Kifejezetten moped az L1e, L2e kategória maradt. Az biztos, hogy nem személyautó, de mit tehetünk, ha ugyanolyan fenntartási költségei lesznek? A KÖHÉM rendelet alapján Magyarországon az L6e még most smkp, de úgy tűnik, ezen változtatni fognak.
Ezért fontos a besorolás! Smkp-nek kell lenni, attól kezdve mindenki magyarázhat, hogy de így, de úgy! Lehet műszakiztatni,(bár jobb lenne nem) ezt nem ellenezném, természetesen mérsékelt díjakkal és követelményekkel. Vagy már túl fáradt vagyok?:)))
Bocsi, egy kicsit válaszolok magamnak:) Az EU-s szabályok magasabb rendűek a nemzeti jogszabályoknál. Ha ott a brumi smkp-nek van besorolva, "mi" itthon nem kreálhatunk "könnyű szgk" kategóriát! Lehet ebből is purparlét csapni odakint.
Az itt a gond szerintem, hogy az EU nem fogja szabályozni a mopedekre megkötendő kötelezők összegét (a műszaki vizsgát sem kötelezi egyelőre, de azt várhatóan fogja). Magyarul, még ha lehet B1 jogsival is vezetni (EU-nyomásra) a járgányokat, de a kötelező biztosítás a személyautókéval egyezik meg, akkor nem sok ráció lesz benne. Márpedig a tervezet alapján én azt látom, hogy kifejezetten ki akarnak szúrni velünk, mert "szálka" a szemükben a mopedautó. Tipikus magyar kormányzati mentalitás, hogy nem azt nézik, hogy a "népnek" mi a jó, hanem hogy csakazértis nekik legyen igazuk.
A latogatottsag azt jelzi, hogy hanyszor toltik le a honlapot kulonbozo IP cimrol. (tehat ha megnyomod a bongeszon a reload gombot, nem szabad novekednie) ebben a szamban benne vannak a keresorobotok (google, stb) es egyeb neten koszalo felderito csapatok is, de a jelentos resze emberek latogatasat jelenti. Ha kemenyen dolgozunk, az ujdonsag varazsanak elmulasa utan is szep szamu latogatoink lesznek.
Üdv a Topiklakóknak! zlota: Azt írja a hirdetésben: "...kisebb felújítást igényel..." :))) Új vagyok itt a fórumon, de már több mint egy hónapja olvasójegyet váltottam a topikra. Végignéztem az összes hozzászólást, megérte. Amíg ezt a KRESZ tervezetet el nem olvastam, úgy éreztem nyerő lehet az ügy, a bírósági ítéletekkel a háttérben. A rendeletben a fogalom meghatározás a lényeg, arra fog később mindenki hivatkozni, önkormányzat a súlyadóval, a biztosító, a műszaki felügyelet, a fakabát. Ha így marad, olyan lesz a brumi, mintha közönséges szgk lenne, oda a remélt előny. Ellentmondás van a rendelet "könnyű smkp" és "smkp" fogalmánál, ugyanis a brumi az smkp-nek megfelel, az EU-s előírások szerint is, viszont nincs odaírva, hogy nem lehet zárt felépítésű és áttételes kormányos. A rendelet fogalmazói nincsenek képben, nem értenek hozzá, vagy szándékos szívatás. Már-már kezdtem beleélni magam, hogy brumi tulaj leszek, sajna még ki kell várnom:((
Hollandiában élő ismerősömet megkértem nézzen utána milyen szabályok vonatkoznak náluk a mopedautókra. Most írta, hogy náluk 16 éves kortól lehet vezetni ezeket a járgányokat, és semmilyen jogosítvány nem szükséges hozzá!!! Rendszám az van rajtuk, olyan mint a személygépkocsikon. Valami olyasmit írt, hogy csak a "rászorultak" járnak mopedautókkal, ezt nem tudom hogyan értette. A mozgáskorlátozottak, v. a szegények? A többiek meg bicikliziknek?:)
Ja, és még valami, ami egyértelművé teszi a jelenlegi besorolást. A "nem nyilvános" tervezetből:
"Hazánkban is megjelentek – a kapcsolódó EU jármű műszaki szabályozás átvételéből következően – a személyszállítás céljára készült, zárt utastérrel, négy kerékkel, áttételes kormányberendezéssel rendelkező motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok. "
Sztem tökjó a szöveg. Gratulálok hozzá herchee(né)nek!
Amúgy a honlapon a látogatók száma igazából a látogatásokat jelenti, nem? Tehát hogy hányszor kattintanak rá, nem azt hogy hányan, vagy nem? Mindenesetre az biztos, hogy sokan nézik.
Kicsit fáradt vagyok, egész nap egy Aixam váltót, és egy Ambra kipufogót szereltem, meg egy törött ülést kellett meghegeszteni.
Sokan küldtek e-ailt és hívtak telefonon mostanában, olyanok, aki olvassák a fórumot, de hozzászólni nem szoktak. Az egyikük ajánlott egy tuti módszert, hogy hogyan lehet a motor kivétele nélkül ellenőrízni az izzítógyertyát. Nagyon egyszerű, csak meg kell mérni a gyertyák áramfelvételét. 0 A= mindkét gyertya rossz, 7 A= csak az egyik izzít, 14 A= minden OK! Holnap kipróbálom, ui, az Aixamom, kicsit nehezen indul hidegen.
Lenyűgöző a honlapunk látogatottsága, nem hittem volna, hogy ennyi embert érdekel a téma.
Pontosítani vagy kiegészíteni szükséges: e) a négykerekű és zárt utastérrel rendelkező motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok közlekedésére vonatkozó szabályokat
Tehát eszerint jelenleg VAN négykerekű, zárt utastérrel rendelkező smkp.
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]
„d/1) Könnyű személygépkocsi: a j) vagy az r) pontban foglaltaknak megfelelő kialakítású, de oda nem sorolható, áttételes kormányberendezéssel ellátott három- vagy négykerekű jármű, amely e rendelet alkalmazásában személygépkocsinak minősül."
A jelenlegi Kresz j) és r) pontja: j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Hol írja le jogszabály, hogy az áttételes kormányberendezéssel ellátott járművek nem sorolhatók be oda??
E speciális kialakítású járművek vezetésére jogosító vezetői engedély kategóriára vonatkozóan a kapcsolódó EU szabályozásban jelenleg nincs kötelezően alkalmazandó rendelkezés, a szabályozási ajánlás a személygépkocsikra vonatkozó vezetői engedély „B” kategória vagy ennek alkategóriája „B1” kategória alkalmazást javasolja. A bevezetni tervezett „Könnyű személygépkocsi” fogalom- meghatározásból következően e járműkör esetében a „B” kategóriájú vezetői engedély alkalmazása lesz kötelező, ami igazodik a jármű és kezelő berendezéseinek kialakításához.
Amennyiben a kapcsolódó EU szabályozás megváltozik – ennek előkészületei már folyamatban vannak – hazánkban is szükségessé válhat e speciális járműkör esetében, a bevezetni javasolt „B” kategóriájú vezetői engedély mellett más, e járműkörre az EU szintjén kialakított vezetői engedély kategória használatának lehetővé tétele.
Ez a bekezdés pedig híven mutatja "jogalkotóink" hozzáértését, empátiáját és mérhetetlen "felsőbbrendűségét.:-((( Ha valami jó az Unióban, mint a B1, de nem kötelező érvényű, sz@rnak rá és ránk.
Végkövetkeztetésem: jelenleg törvényesen használhatók a brumik, de ez megszűnik a rendelet módosításának időpontjával. Kérdés, ez mikor lép életbe és ugyane feltételekkel? Bocsi, ha kissé kusza és hosszú voltam.