bizony bizony erről van szó. Ha jót akarsz akor 99 vagy 100-as benzinnel járkálsz. Akokr van értelme a tfsi-nek. másképp olyan mint egy csontváry a sufniban. Minek tartani ha úgysem rakod ki ? Mondjuk a csontvarynak nő az értéke közben a tfsi-nek meg csak zuhan.
The higher the octane rating of the fuel the longer the FSI engine will run in FSI mode.
You see, when the FSI is running in 'Fuel Stratified Injection' mode it creates a lot of NoX (NoX - Very bad as far as emisions go) due to it being such a lean burn, so it has a NoX Cat which abrorbs the NoX, once its full the Nox probe (fancy lambda probe) senses this and the engine switches back to normal running and can safely clear the NoX out with the other gases through the main Cat so it can switch back into in FSI mode again.
The problem with octane levels is, and this is just an example depending on driving styles.
Out of 100 miles average :-
95RON - 90 miles normal, 10 miles FSI (lots of NoX made in FSI mode)
97+RON - 60 miles normal, 40 miles FSI (some NoX made in FSI mode)
Now regardless of what anyone says this is how the engine is built and as its more efficient in FSI mode VW always recommend the highest octane rating for this reason, they did introduce a 1.4FSI for the uk market that is made to run on 95RON fuel for longer but you want to see the size of the NoX Cat, more like a tanker. lol
And after all that, you will get better miles to the gallon running 97+RON regardless of it being an FSI, its they way they are made these days, the ecu recognises when the fuel mixture combusts and will adjust it accordingly, the cheaper the fuel the more retarded the timing, the more retarded the timing the less power, the less power the more you 'need' to put the foot down.
LEhetséges, nekem 1 OCT II RS tulaj ismerősömvan, ő mondta hogy fogyaszt az rendesen. Másik szitu pedig h a tfsi motor ritkán tud FSI üzrmmódban menni, mert qrva jó benzin kell hozza. Legalábbis ezt olvastam.
Engem inkábbaz bántana, hogy a 2.0 tfsi a leonban 260 lo es ez a skodahoz nem lehet rendelni. a csippelés meg nem ugyanaz.
hja az OCT I RS az utóbbi 8000 km-re a sz-gép 8.1 es átlagot mért. Mivel dugóban mondjuk ritkán vagyok városban még kevesebbet eszik, volt hogy lement 6.1 re.
Az OI RS nagyon jól néz ki, a motorja is király, de a helykínálat, a belső tér valóban elmarad a mai RS-től.
Az új RS hasonlóan szolidan tuningolt optikailag, megtartotta ezt a jó tulajdonságát.
A belső tér kialakítása, minősége jobb, a hátsó lábtér nem kérdéses, a motorját viszont nem tudom összehasonlítani, mert sajnos sem a régi, sem az új nem áll a garázsomban, a tesztvezetés pedig nem mérvadó.
A régi RS formája talán egy kicsit már megszokottá vált a sok év alatt, az új még friss és személy szerint nekem a több él miatt jobban tetszik.
A régi nekem kicsit túl sima, gömbölyű volt, az újban vannak törésvonalak, amik a nagy felületeket megosztják.
Én egyet értek veled, bár asszem engem nem igazán lehet elfogulatlannak nyilvánítani! :-)
Gyanítom, hogy egy új RS tulajdonosának homlokegyenest más a véleménye! ;-)
Az én szubjektív véleményem szerint az új is nagyon szép, de az I-esnek vadabb a formája, és mellesleg nekem a a teljesítmény leadása is sokkal jobban tetszik...az újé túl "stresszmentes".
Bár minden kétséget kizáró, hogy az új sokkal szebb, jobb, és funkcionálisabb belsővel büszkélkedhet! De külsőre számomra az I-es RS verhetetlen. :-)
Tudomásom szerint ez nem más mint egy szoftver hiba amire már kiadták a javítást, csak még a PHU nem kapta meg/nem adta ki... (audi, vw-nál már áttöltötték a módosított programot, és minden ok, csak a skodásokat szivatják még egy picit...)
két diesel RS tesztelesen tul vagyok, igen kellemesen mennek a "járművek" az igazsag az, hogy tetszik ez a diesel, de még a kereskedő sem titkolta a részecskeszűrő problémakat... Szoval meg egy benzines tesztet mindenkeppen ki fogok probalni, csak itt Bp-en ugy tunik egyik kereskedesnel sincs benzines...
na akkor RS TDI tulajként annyit tennék hozzá 6300 Km után: RSTD-nek mindenben igaza van. Teljes mértékben egyet értek, az autó nagyon jó, nagyon szeretem, tuti választás volt, a fogyasztás még forszírozottabb menetben is meglepően alacsony. Nekem 800 Km Nürnberg - Hatvan (vagy vissza) 6,2 - 7,2 liter között szórt eddig, a legjobb érték múlt csütörtökön, amikor mindenki rohant haza és nem lehetett haladni, akkora volt a forgalom, inkább a másik érték a jellemző (7 körül, kicsit afölött). Az útból kb 240 Km német pálya 180-190-el, ahol tábla vagy lassabb jármű nem korlátoz, kb. 300 Km Ausztria 150-160, a többi otthon 150-160 között, néha rövidebb szakaszokon mindenütt felmegy 190-ig, ahogy éppen lehet és merek (mert fosok azért a traffitól).
A szilentek nyikorgását hidegben indulás után csak megerősíteni tudom. Nekem a részecskeszűrővel még nem volt gond, de sokat megyek autópályán. Továbbra is csak ajánlani tudom mindenkinek.
ma reggel (7 fokból indulva) cca 3-4perc múlva függőlegesen állt a mutató amennyiben erre gondoltál... thx :) a benzines biztos elöbb melegszik, de ez már a modern dízelek átka
> -az hogy lassan melegszik, szeretném cáfolni, ha vkinek nem kezd el langyos levegőt
> fújni hidegindítás után 1-2perccel, fáradjon szervízbe! (a meleg már ezután gyorsan jön)
Azért fűti az utasteret ilyen gyorsan, mert be van építve egy PET (elektromos kieg. fűtés) a kocsid fűtőrendszerébe. 1 kW teljesítményű, manuális klímánál MAX melegre állítva, climatronicnál automatikusan bekapcsol.
A lassan melegedés továbbra is áll, nézd a hőfokmérőt! :)
Na, akkor ha megengeditek summázok így 6500km után.... (RS diesel)
fogyasztás -nem túl rég kapott egy 3000km-t 3 nap alatt, átlagsebesség 127km/h, átlagfogyasztás: 6,3l/100km (ausztria cca140km/h, olaszország 160-170km/h, előzéseknél 200-210km/h) -városi fogyasztás (mostanság nyomogatom, hogy miért, kicsitt később) 6,8-7l/100 és főleg rövidebb utakon járok (5-10km)
motorhő -az hogy lassan melegszik, szeretném cáfolni, ha vkinek nem kezd el langyos levegőt fújni hidegindítás után 1-2perccel, fáradjon szervízbe! (a meleg már ezután gyorsan jön)
teljesítmény -eleinte hullámvasút volt, 2000rpm-ig semmi, majd elkezdett finoman majd erősebben tolni -a hosszú túra után jobb lett, egy kicsivel korábban kezd el tolni, és 2000-nél harap -én is a "nem kell ide tuning" párti voltam :) de mint tudjuk mindent meg lehet szokni, úgyhogy kutatok, ha vkinek van ötlete szóljon!
kényelem -ezelőtt egy golf V-el, előtte egy astra-val jártam, mindkettőböl ki kellett ugranom 3-400km után mert leszakadt a hátam. Bárki bármit mond, qrva kényelmes, igaz eleinte szokni kell, itt 800km dalolva ment
eddig előfordult hibák -egyszer betiltott az autó, 3 napja világított a részecskeszűrő visszajelző majd megunta és szervízbe parancsolt. FONTOS: a használati utasítás EL VAN B@SZVA (legalábbis az enyém tuti) Eszerint elég ha 60 km/h felett közlekedsz, de ez nem igaz, két kritérium van a regeneráláshoz, 60km/h feletti tempó és minimum 3000rpm! A pláne az egészben hogy ők elqrták, és velem ki akarják fizettetni a regenerálás költségét, akár hogy is nézem ez gari, úgyhogy tartom magam ehhez. Azóta ilyen gondom nincs, minden frankó. A városban való nyúzást emlegettem bemelegedés után, a lényeg hogy minnél melegebb a rendszer (kipufogó, rszűrő, katalizátor) annál könnyebben regenerálja a szűrőt (ide vonatkozó cikk a rszűrő működéséről: http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/, illetve regenerálásáról: http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/). Ez természetesen nem azt jelenti hogy szét kell taposni/tépni a motort, és ez azt sem jelenti hogy ha vki csak városban jár akkor ez a megoldás... Nem megoldás, ha városban sokat közlekedsz cca 1200km-ént rád fog szólni hogy regenerálni kell, ha országutazol, autópályázol, akkor jó eséllyel soha az életbe nem fog jelezni hogy regenerálásra van szüksége.
szubjektív észrevételek: -IMÁDOM!!!!! a lehető legjobb választás volt részemről -7C fok alatt az első szilentek(?) nyekeregnek első indulás után, de 1 perc múlva síri csend van -ha a dupla napellenzőt egyszer kinyitottad, utánna ha csak visszacsukod (és nem nyomod meg felfelé) cicereg, megoldás: becsukod és a sima napellenzőt határozottan de finoman felnyomod egy picit, utánna csend honol -fék, továbbra is úgy érzem hogy nem az igazi, ha lassítasz majd rápadlózol nyúlik, ha egyböl padlózol akkor meg tökéletes... azt hiszem csak vmi finomhangolás hiányzik.
azt hiszem egyenlőre ennyi, ha vkinek kérdése van, hajrá, tegye fel
"tuningra szerintem nem lesz szukseg Mind ezt mondjuk elsőre. ;)"
ettől félek én is :-) , de azért 130 paci után a 170 le netán 200 le elég erősnek tűnik elsőre...
------------- más:
- mien extrakat erdemes kerni bele (persze ez elég szubjektív) megis kinek mi jott be, mi az ami valoban hasznos? Péda: én nem is értem, h pl. a maxidot?-nak mi értelme van (a kereskedő csak annyit mondott rá, h nagyobb a kijelző funkcionalisan u. az mint a nem maxi...) - mennyire rugalmas az arkepzes? - milyen szerviz koltsegek vannak?
most hogy kiutott a tavsz es nincs hidegben anlasszolas nekem a vasarnapi forgalomban 6.1 et fogyasztott. Leszakadta pofam. Persze total nagytatasab vezettem. Az ejszaka mentem vele 250 km-t 87 km/h volt az atlag ami ha figyelembe vesszuk h a 4 es uton pesttol a hatarig hany falu akkor qrva jo atlag. 8.0 volt az atlag a fed. komp. szerint. A zsaruk le is meszeltek zarovonalon elozesert hogy kapnak be, mintha ok nem eloztek volna ki a pofekelo teherautokat.
Hja nekem is OCT I es qrvara meg vagyok vele elegedve.
> Hja amúgy ami a legjobban érdekel a fogyasztás még. Tehát tudom ha nyomom neki akkor zabál, de kúltúrált vezeténél???,
Gondolom benzinest próbáltál eddig. Hát szerintem sose lesz spórolóművész. :( De erről regéljenek a TFSI-tulajok, bár én városi 10-12 liternél kevesebbet még nem hallottam, pedig figyeltem egy időben.
Meg ne sértődj, de ha ennyire sokat számít a fogyi, biztos vagy benne, ez a neked való kocsi?
> szervízigényesség, Kötelező biztosítás Bónusz 10- be stb-stb..
Tudtommal nem túl szervizigényes a benzines RS, de állítólag a szervizesek szemében megjelennek a rajzfilmekben ismert $-jelek, ha valaki RS-sel állít be. :(
A KGFB többnyire csak a köbcentitől függ (a Casco viszont a kocsi újkori árától), de egyelőre csak 1-2 biztosító nézi a kg/Le arányt, viszont a gépjárműadó 200 lóra szerintem több lesz neked, mint a kötelező B10-ben!!
Nem jobb lenne egy sima 140 lovas TDI némi tuninggal??? Pikk-pakk 180 ló, elég szépet lép már az is, és lényegesen kevesebbet eszik a benzines RS-nél (az áráról/cascóról/gépj.adóról nem is beszélve).
> Jó kérdések, nem engem kérdeztél, de azé megválaszolom, mert jo kérdések.
> (ugyanis még mindig nincs eldöntve milyen kocsit vegyek):-)
:)) Nézzük.
> mit vársz el a kocsitól - vigyen el A-bol B-ve ugy hogy jol érezzem magam közben,
> es sose romoljon el.
+1 pont a benzines mellett: az elmúlt évek alapján valamennyivel az a megbízhatóbb.
> Meg lehessen bele azé pakolni is.
Kombi??
> milyen utakon és mennyit jársz, évi 35ezer kb, leginkébb autopalya meg
> nagyvárosi tötyörgés. Autopalyan akár 300-500 km megállás nélkul.
+1 pont a dízel mellett.
Nem vágom fejből a zajszinteket, de pályán tipikusan a dízel halkabb egy kicsit, városban 60 km/h alatti meg kis fordulaton a benzines.
Pályán 6-osban meg a "nagyjából szabályos" sebességtartományban (110-150) a dízel teljesít jobban (kivéve durván kihúzatva, de azt ki szereti állandóan?).
> (azaz az ülés, futomű aznagyon fontos szempont hogy ne gémberedjek el...)
Azért a sportülések nem arról híresek, hogy egy 4-5 órás útán is üde vagy. :)) (Bár nem kizárt.)
> mennyire szereted nyomni neki, néha, mint állat....
Ha van időd megvárni, míg bemelegszik a dízel (ez városban ~negyed óra, akkor azt is lehet küldeni rendesen. :)
A dolgok jellenlegi/itthoni állása szerint én úgy látom, kicsit jobban/olcsóbban tuningolható a dízel (nagy a TDI-dízeltuning kultúrája idehaza, relatíve olcsók kéz alatt az alkatrészek is), és ezzel könnyen meg lehet közelíteni/el lehet érni a chipes TFSI-k szintjét
Bár azok mindig előnyben lesznek azért, hétköznapi használatban viszont ~220-230 dízel ló (RS TDi+ GT20-as turbó+chip) jobban odabasz, mint 230-240 benzines ló (RS TFSI + chip).
Végsebességben a benyás többnyire előnyben lesz, kivéve ha a dízelnél váltót cserélsz, de az már nem "soft tuning". :) (Cserébe a hosszú váltóval még kevesebbet eszik a dízel.) Ráadásul a tuning után még jobban nyílik az olló fogyasztásilag: a dízelé alig változik vagy csökken, a benzineseké inkább nőni szokott.
(Ez nem az én véleményem, hanem sok milliót tuningba ölt, elég profi embereké.)
A tuning után minden lovat kihasználva pedig sokkal jobban nyakal már a benzines, cserébe - pláne állórajtból - gyorsabb lesz, de csakis addig, míg keményen leforgatja a fokozatokat. Ha már kicsit is visszavesz a gázból, elolvad az előnye.
Persze ha a pénz nem kérdés... :)))
> időnként (nem életveszélyesen) versenyezgeti vele, jaja
Ahhoz a széria dízel nem előnyös. Van ugyanis egy kelletlen tulajdonsága, amit hétköznapi vezetésnél nem vesz észre soha az átlagsofőr: ő azt szereti, ha berakja egy olyan fokozatba (esetleg vissza se vált) előzés előtt, amiben 2000-2200-től már húz a kocsi, mint disznó (mondjuk III-ban vagy IV-ben), és abban a fokozatban véget is ér az előzés. Ilyenkor nincs gond, tök erős a kocsi.
(Ez az eseten 90%-ában így van, hogy váltani se kell.)
A gond az, hogy amikor kell (és az utcai vagy pályaversenyek ugye ilyenek), mert amikor már a váltás után nem 2000 környékére, tehát a csúcsnyomatékra esik vissza a fordulat, hanem 3000 fölé, amikor a széria dízel karakterisztikája már "konyul". Egyre gyengébb a kocsi, és ez nem egy jó érzés, pláne az előbbiek (a váltás előtti tolás) után.
Tehát ahhoz képest, hogy mennyire megy alacsony fordulaton, meg az előző fokozatban, ahol megkezdted a gyorsulást, a következő váltások után már (az előzőekhez képest!) gyengének érződik a kocsi, illetve az is. Ekkor már /ezen a fordulatszámon: 3000-4200/ nincs jelen a dízel jelemzően nagy nyomatéka - nézzünk csak meg egy nyomatékgörbét! -, ekkor már az számít, hogy mit rak le az útra, márpedig a dízel RS gyári 170 lova akkor is kevesebb a benzines 200 lovánál, ha durván kerekítek. :)) (A váltót most hagyjuk ki a képletből.)
--> szóval aki dízellel akar nyomulni, annak tuningoltatni kell. :))
> ill. mennyire vagy fogyasztásérzékeny. nemigazán
Akkor +1 pont a benzines mellett. :)
> Szoval jo lesz nekem az RS? (nyilván a benzines:)
> Egyszeruen egy jo megbizhato es dinamikus autora vagyom, napi Budapesti es
> kornyekbeli kozlekedes + a szokasos evi nagytavolsagu autos kalandok
> (atlagosnal talan kicsivel tobb evi km hasznalat)
Igazából ez alapján pont nem lehet eldönteni. Mindkettő mellett vannak érvek. A kicsit nagyobb éves kilométerszám (költségek) és a vidéki közepes sebességesű utak (ahol a kicsit nagyobb nyomaték miatt a dízel többnyire előnyben van, bár nyomatéknak a TFSI sincs hiányában) a dízelnek kedveznek, viszont a rövid városi utakra meg nem való dízel, bár ilyenkor lényegesen kevesebbet eszik az olajos (részterhelésen és hidegüzemben a legnagyobb talán az eltérés a benzin vs dízel párbaállításnál).
Persze ha olcsóbban tudod kamionos havertól szerezni a dízelt, akkor azt kell venni. :) Ha ezzel szemben céges üa-kártyád van, akkor pont a benzinest vedd. :D
Én aszondom, vezesd mindkettőt egy szusszanásnyinál tovább, menj velük 8-10 km-t (városban meg városon kívül is), és amelyik jobban bejön, azt vedd. :)) Hiszen kb. egy árban vannak, az adott modell/akció simán dönt(het).
Használtan talán inkább a benyás a jobb biztonságosabb vétel, azt ugyanis nehezebb kinyírni.