(Kiváncsi lennék, pl. Barna úr látott-e már, pláne vezetett-e már brumit.)
Sem ő sem más! De lenne 1 5letem. El kell venni Barna úrtól a szolgálati Passatot, helyette kötelezően robogót kijelőlni. Kötelező lenne használni esőben és télen is neki. Aztán 1 év használat után mopedautót kijelölni szolgálati gépként. Mindjárt más lenne a hozzáállása. Barna úr neve szabadon behelyettesíthető, bármelyik másik funkcionáriussal...
hiába veszel 50 cm3-is motorú járgányt, ha 4 kereke van, akkor ugyanúgy az L6e kategóriába tartozik, mint a diesel motorosak. Sőt, ha az okos törvényalkotóink tervezete valósul meg, akkor még a zárt karosszériás, áttételes kormányberendezéssel ellátott 3 kerekű mopedeket is könnyűszemélygépkocsinak fogják besorolni.
Egy kiskapu még maradt, pedálhajtású autókat kell építeni, amiben lehet elektromos motor, ami csak "rásegít" a hajtásra. Persze a "rásegítés" fogalma viszonylag tágan értelmezhető:)
Ezek a járművek kerékpárnak minősülnek, és csak max. 25 km/h-val szabadna menniük.
Várjál, nem ilyen ecccerű ám!Nehogy jól járjál kitalálnak majd egy olyan dolgot, hogy pl a 20kw alattiakra extra sarcot adnak!Csak azért dobom fel ezt, mert nekem a lakókocsim 0kw és mégis 9800ftba kerül a "súlyadó" tehát mégis van súlyadó a 600kgos lakóra... mindig azt nézik, mi hol a több és ha túl kevés amit fizetsz akkor majd átrangsorolják!!!Szerintem a ti kiskocsitoknak is az a gondja, hogy túl jól jártok vele.Túl kevésbe kerül a fenttartása egy rendes kocsihoz képest.Én egyébként ezért szereztem be 50cm3 gépet.
Csak megjegyzem, hogy akinek van egy kis pénze az olyan 300e ért már nagyon szép 50cm3 kisautót kaphat!Nem ilyen veterán dodgemre gondolok :D
Tényleg láttam olyant ami 50cm3 és ugyanolyan mint egy rendes autó csak kicsibe!A megoldást a legrosszabb esetben jelentheti ilyen jellegű váltás is.Itt max a 2 személybe köthetnek bele, ha egyedül utazol tuti nincs mibe belekötni max az izzókészletbe!
Nagyon kicsi esélyt látok, hogy ezt megússzátok- pláne a mostani sarcos helyzetbe- jól.Szeritem reálisan a sokszorosára fognak emelkedni a költségeitek!De én veletek vagyok!
Csak egy észrevétel (mert mindenki súly adót emleget):
Súly adó már nem létezik, csak teljesítmény alapú adó. Ha jól tudom egy új autónál 300 FT* ... kW, 4 éves kortól ez már csökken (asszem 280 Ft* ... kW) és így tovább. Ha ezt a részét nézzük, az én járgányom 8 éves, meg 4 kW, szóval azt hiszem ebbe még nem halok bele, mint ahogy a parkolás kifizetésébe sem. Kérdés a műszaki, a biztosítás, meg a jogsi.
Kaptam egy újabb bírósági végzést, ez már egyértelműen nekünk ad igazat.
Ezt a végzést nyilvános tárgyláson hozták. Első körben, a tárgyalás nélkül, az iratok alapján hozott végzésben még helybenhagyták a szabálysértési hatóság határozatát, de a tárgyalás során a saját végzésüket hatályon kívül helyezték, és megszüntették az eljárást.
A bíró megállapítása szerint, az olyan 3 v.4 kerekű jármű, amelyet 4 kW-ot meg nem haladó teljesítményű diesel motor hajt, és a tervezési sebessége 45 km/h-nál nem nagyobb, valamint a saját tömege legfeljebb 350 kg, megfelel a segédmotorkerékpárokra vonatkozó előírásoknak.
A bíróság álláspontja szerint a jelenlegi jogszabályi keretek között e "járműféleség" nem sorolható a személygépkocsi kategóriába.
Szerintem ha ezt megmutatom bármelyik rendőrnek, esze ágában sem lesz feljelenteni, egy bírótól már csak nem gondolja magát okosabbnak.
A végzés eléggé nehezen olvasható, és bizalmas információk vannak ráírva, ezért nem tudom ide feltenni, de megpróbálok szerezni egy másolatot a bíróságtól.
"Egy ilyen kezdödö összefogásnak pont az az egyik (talán legfontosabb?) célja, hogy ezt a 'fogalmazgatási' folyamatot befolyásolja.
Ezt kétféle módon lehet megtenni: a 'fogalmazgató' szakértökre gyakorlot nyomáson keresztül (pl. megalapozott szakmai érvek, vagy mit tudom én mi), vagy a szakértöket terelgető politikusokra gyakorolt nyomáson keresztül. (Nyilván van fü alatti ága is a befolyásolásnak, de ahhoz szerintem soha nem lesztek elég gazdadok, mégy együttesen sem. Esetleg, ha a mondjuk lenne egy nagyon komoly gyártó...)"
Noss én szívesen gyakoroklnék nyomást ezeknek az embereknek egy bizonyos testrészére tízes satuval.
Ez a probléma csak leképeződése annak az országos (szerény véleményem szerin a világ is ilyen) problémának, hogy az általunk választott politikusok teljes gőzzel azon vannak, hogy kitoljanak velünk. Teszik mindezt önös anyagi érdekből. A világot ugyanis a pénz irányítja, nem a hétköznapi emberek. Érvelhetünk bárhogy (környezet védelem, parkolás, forgalom csökkenés, stb...) nem érdekli őket, mert anyagi előnyük nem származik belőle, sőtt (üzemanyag, regisztrációs adó, gépjármű adó elmaradása). A többire nagy ívben sz@rnak. Én elég békés ember vagyok, ráadásul fegyveres testület tagja (fegyőr), de lassan orvoshoz kell mennem, hogy nehogy lukat durrantsak minden ilyen pénzéhes kulagép fejébe, ha szolgálati fegyver van nálam.
Bocs a rizsáért, de én elszánt vagyok, szóval bármire készülünk, benne vagyok, és nem adom el az asszony kiskocsiját!
azt a tánácsot kaptam,hogy ha "tárgyalóképes" az intézkedő rendőr,akkor javasolni kell Neki, hogy feljelentés helyett "csak" jelentést tegyen.minden adatot rögzit, és a felettesével v. akivel akarja megbeszélheti a kérdést. ha ugy döntenek,ezután is feljelenthet. mindenki megsporolhat 1 szabálysértési eljárást, meg 1 biroságot.
Bocs, az utolsó mondat helyesen: A KRESZ tervezetben nem volt meghatározva a max sebesség, ha 45 km/ó lenne, a könnyített műszaki ezért lehet indokolt.
Nagyon köszönöm a többi háromkerekű topictársam nevében is! :)
Amint jó idő lesz megyek és igyekszem fényképeket csinálni.A felújításról is informálom majd akit érdekel.1974es a jármű... kiváncsi leszek mennyiből lesz újra járóképes.
Tudom mit írtál, csak azt akartam mondani egyetértőleg veled, hogy kis hazánkban vannak normális rendőrök is.
Képzeld el a helyzetemet, két km-re lakom a GyMS megyei határtól, Komárom megyében, a Komáromiak nem ismerik el smkp-nak a brumit a győriek igen. Ugyanazon a helyen (megyehatáron) igazoltatnak csak az egyik a jobb a másik a bal oldalon. Én Győrbe járok dolgozni és lutri vagy orosz rulett?? hogy mikor melyikek állnak kint. Na erre varrjál tépőzárat! :)
Johetnek a feltoltesek, ha meg nincs olyan kategoria, ahova toltenetek, hasznaljatok a "feltoltes" kategoriat, es dobjatok egy mailt, hogy mi legyen az uj kategoria neve. Javitottam az 50 ccm temat is.
Nekem nem a "B" kategóriás jogsival van gondom, hanem a besorolással. Ha jogi szemmel nézzük, létezne egy "könnyű szgk" kategória, akkor a KRESZ-hez és az üzemeltetéshez kapcsolódó összes hazai jogszabályt módosítani kellene, tkp fel kellene venni mindenhova, mint új fogalmat. Nem így lesz sajna, hanem mindenhol egy mondattal azt írják, mint a KRESZ tervezetben: úgy kell tekinteni, mint szgk. Ha nem ezt tennék, képzeld el, az önkormányzat izmozik a súlyadóval, te azt mondod "könnyű szgk", erre nem vonatkozik a törvény és a helyi rendelet, ő meg azt mondja benne van az "szgk" szó, fizess. Mellékesen nem tudom hogyan sorolná be, mert vannak kategóriák a környezetvédelmi besorolás szerint is. Nem beszélve a műszakiztatásról. Azt csak halkan jegyzem meg, lesz zöld kártya(?), vagy ne adjak itt tippeket? Most álmodok egy kicsit. Legyen "könnyű szgk" a KRESZ szerint, mert közlekedési szempontból indokolt is lehet (lehetne 2 személyt szállítani), de a biztosításnál smkp lenne, vagy azzal egyenértékű biztosítási kategória, súlyadó nincs, zöldkártya nincs, erősen könnyített műszaki vizsga, B1 jogsi. A KRESZ tervezetben nem volt meghatározva a max sebesség, a könnyített műszaki ezért lehet indokolt.
Tegnap beszéltem egy rendőrrel (nem azzal aki feljelentett :) ) és ő azt mondja, hogy a jelenlegi szabályok szerint nekünk van igazunk, ő jelezte is a kollegáinak, hogy felesleges volt a feljelentés, szerinte a szabálysértési előadónál meg is fog szünni az eljárás. Bár minden rendőr így állna a dolgokhoz. Annyit tanácsolt, hogy jó lenne lefordíttatni a gépkönyvet, mert az nagy segítség lenne nekik is és ezt el kell, hogy fogadják szerinte.
Üdv! Csak röviden tudok beledumálni a dolgaitokba, mert sietnem kell.
A most 'megidézett' jogszabályokkal, illetve tervezetekkel kapcsolatban...
A joganyagot nem isten adta, hanem többé-kevésbé balfék szakértök fogalmazgatták/fogalmazgatják politikusok terelgetései nyomán.
Egy ilyen kezdödö összefogásnak pont az az egyik (talán legfontosabb?) célja, hogy ezt a 'fogalmazgatási' folyamatot befolyásolja.
Ezt kétféle módon lehet megtenni: a 'fogalmazgató' szakértökre gyakorlot nyomáson keresztül (pl. megalapozott szakmai érvek, vagy mit tudom én mi), vagy a szakértöket terelgető politikusokra gyakorolt nyomáson keresztül. (Nyilván van fü alatti ága is a befolyásolásnak, de ahhoz szerintem soha nem lesztek elég gazdadok, mégy együttesen sem. Esetleg, ha a mondjuk lenne egy nagyon komoly gyártó...)
Gépjármű ügyekben - kit car-os tapasztalat - a szakértöi befolyásolás nem igazán működött. (Barna úr alatt szerintem nem is fog), mert részint többnyire fogalmuk sem volt, mi a kit car, soha nem láttak ilyet, stb. és massziv elöitéleteik voltak/vannak az adott témában. Szerintem ugyanez a helyzet a brumikkal is. (Kiváncsi lennék, pl. Barna úr látott-e már, pláne vezetett-e már brumit.)
De a szakértöi vonal voltaképpen nem is olyan lényeges - szerintem - mert elsösorban nem is 'közlekedés-szakmai' kérdésröl van szó, hanem a költségvetési bevételek szinten tartásáról, esetleg növeléséröl.
Amit én - és különösen most, hogy a joganyag egy része 'meg van nyitva' (lásd a KRESZ modosításának elökészületeit) - járható utnak látok, az a politikai háttér befolyásolása a politikusok számára érthető (és fontos) indokokkal. (Ezekröl korábban már irtam.)
Még egy kéretlen, 'tanácsnak látszó tárgy' - a már hatályos joganyag értelmezgetése fontos, de ami ennél célravezetöbb lehet, az az előre tekintés. Most ez van, de nem ezt akarjuk, hanem... (mit is?). Mit is kell tenni, hogy bekövetkezzék a kívánt állapot? És arra kellene az energiák nagyobb részét forditani. És ez tapasztalataink szerint nem is olyan vészes (technikailag igen, mert nagyon sok idö és energia - de hát a hatalom az csak egy mitosz, ami azért müködik, mert a töbség magától elfogadja... és mitoszt teremteni nem nehéz.)
Mégegyegyszer bocs' a kéretlen beledumálásért. Üdv!
Kérhetnék, egy olyan módosítást, hogy az én- illetve más- 50cm3 is gépének is legyen jogosultsága a lapon!Ugyanis ez 50cm3 és a lap főoldaán a dízelesek vannak csak kírva 400-500cm3 re "lekorlátozva". Holott legalább ennyi benzines és 3 kerekű is van.
Ez a szabály teljesen rendben van!A zárt pálya az csak a villamos részére van lezárva az úttesten.Nem a sínekeről jön le, mert akkor már biztos elsőbbséget adnál neki :DDD
A zárt pálya villamos esetében tudtommal azt jelenti, hogy oda nem hajthat más jármű (tehát nem lehet pl. balra kanyarodni kocsival). Ez a tervezet azt akarná mondani, hogy ha kijön a villamos a zárt pályáról, akkor elsőbbsége van a vele "merőlegesen" közlekedőkkel szemben :)