Ezúton kívánok kellemes hétvégét mindannyiótoknak! Az enyémnél kellemesebb úgyse nagyon lehet... :)))) gondolom érthető miért...
Még max 2 óra és tütütütüüüüü
Megígérem, hogy hétfőre minden befolyástól és szubjektivitástól mentes :)))) beszámolót készítek, hogy 1.8 117LE hogyan mozgatja szelíd üzemben a fekete köntöst.
Addig legyetek jók és ne feledjétek: "Csövi! Megy a traktor???"
Hawaii
Köszönet a kimerítő PTK részletért! Remélem nem lesz rá szükség....
Ma van a nagy nap, délután (ha meglettek a papírok) átvehetem az oroszlánt!!! No pezsgő, mert tiszta fejjel kell neki vágni az első teli tank elhasználásához. Irány Miskolc anyósékhoz, kis kirándulás Aggteleken, némi hegyi menet, országút meg autópálya. Kicsit oda-oda lépve neki, de nem tartva folyamatosan magasan a fordulatszámot. Jó fajta CD bekészítve, ugyan az odaúton inkább a motort hallgatom majd (már amennyi hallatszik belőle)...
Már nagyon várom, alig egy két óra lehet hátra....és minden másodperccel kevesebb....
sabian
A 206 volt az elsö dizel autóm. Mikor rendeltem, még nem volt kapható HDI-vel. Városban elég is lett volna a sima dizel, de rendszeresen járok vidékre is, és bizony elözésnél hiányzott a gyorsulás. (Ne feledd, elözöleg Mazda 626 2.0 volt.) Ez az egyik ok.
Másrészt az utasfülke szigetelése és a motor felfüggesztése nem elég komfortos a relative hangos és rezgö dizelhez. Ezért kb 1600-as fordulatig hangosan rezonált az utastér, kb 2500-tól pedig már a fordulattól volt nagy a motorzaj. Volt pár egyéb apróság is ami nem a motorral függ össze, de az talán elanyagolható. Föleg e két ok miatt cseréltem le. Bár a 406-osban sem HDI van ott nagyon jól megoldották a szigetelést (más kategória). És persze megy is rendesen.
Amikor váltottam, mérlegeltem a 206 HDI-s változatát is, de úgy érzem egy három éves 406-os full extrával többet nyújt (nekem), mint egy fullos 206-os újan. S árban kb ugyanaz.
Egyéb szempontból nagyon tetszett a 206-os. Nagyon jó futómüve van (nem véletlenül rally bajnok), és formailag is nagyon eltalált. A kanyarokban szerintem jobban fekszik, mint a passziv hkerekes 406. Ha az 1.9 helyett egyböl HDI-t rendeltem volna, akkor talán még most is az lenne.
Felelősséget nem vállalok, de a tanácsom (előre is bocs a hosszért):
Először is nézd meg, hogy papírod (szerződés, megrendelés stb.) van-e arról hogy bézs színt rendeltél. Ha van akkor zöld a lámpa: ha tényleg nem bézs, csapjál oltári nagy balhét, lobogtatva a papírt. Esélyük sem lesz: el kell ismerniük a hibát.
Ezután jogilag szerintem két eset lehetséges, abból kiindulva, hogy ez "szerződés hibás teljesítésének" minősül (Ptk 305§). A Ptk. 306§ szerint pedig:
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint kijavítást vagy megfelelő árleszállítást kérhet.
(2) Ha a szerződésben a dolgot fajta és mennyiség szerint határozták meg, hibás teljesítés esetén a jogosult kérheti a dolog kicserélését is, kivéve ha a hiba rövid idő alatt értékcsökkenés nélkül kijavítható, és a kijavítás a jogosult érdekeinek sérelme nélkül lehetséges. Ezt a szabályt kell alkalmazni akkor is, ha a termelői vagy kereskedelmi forgalomban az egyébként helyettesíthető dolgot elkülönítéssel vagy kiválasztással határozták meg.
(3) Ha a hibás teljesítés miatt a jogosultnak a teljesítéshez fűződő érdeke megszűnt így különösen, ha a hiba nem javítható ki, a kötelezett a hiba kijavítását nem vállalja, vagy a hiba kijavítása rövid idő alatt értékcsökkenés és a jogosult érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges , a jogosult elállhat a szerződéstől.
(4) A jogosult a hiba felfedezése után haladéktalanul köteles kifogását a kötelezettel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért felelős.
(5) Hibás teljesítés esetén a jogosult az ellenszolgáltatás arányos részét a kijavításig vagy a kicserélésig visszatarthatja.
(6) Ha ez a jogosult érdekeinek sérelme nélkül lehetséges, a kötelezett a kijavítás vagy árleszállítás helyett a dolgot kicserélheti.
Tehát az (1) bekezdés szerint főszabályként
1. vagy helyrehozzák a hibát (ez ebben az esetben szerintem ésszerűen nem lehetséges),
2. vagy megfelelő mértékű árcsökkentést kell adniuk. Abból kiindulva, hogy milyen költséget jelentene a kárpítozás cseréje, ez az összeg szerintem akár több 100.000-es nagyságrendű kell, hogy legyen!
Mindenesetre a vonatkozó teljes Ptk. előírást (a fenti csak részlet!) ajánlom tanulmányozásra.
Azért remélem a fentiekre nem lesz szükség, és tényleg bézs a kárpit!!! Ismét bocs a hosszért!
Üdv,
H.
KariAti,
Ha nem vagyok indiszkrét, miért váltál meg a 206-tól? Nem volt jó?
Sajna nem az elejétöl enyém a verda, úgyhogy csak az utóbbi 13e km-röl tudnék bármit mondani. Elözöleg egy 1.9-es dizel 206-om volt. Hát ahhoz képest nagyon megy. Söt az azelötti 2.0-as benzines Mazdamat is üti szerintem. Nagyon könnyedén mozgatja a kasznit. Ez még nem annyira finom járású, mint a HDI. Ez abban nyilvánul meg, hogy 1400-as fordulat alatt van egy kis rezonancia. Addig elég lusta is. 1500-tól kezd magához térni. 2000-nél már nagyon tolja a gépet, de 2500-nél még egy löket van benne. Nedves aszfalton még harmadikban is kipörög! 3400-nél tovább már nem nagyon érdemes pörgetni, ott már erötlen. Fogyasztás belvárosban 7.1, országút/város felesben 6-6.2, Max 6.5 ha jobban meghajtom.
Kompenzációként, szerintem egy ingyen riasztót, vagy ingyen szervízt meg lehetne pendíteni. A 206-nál nekem a riasztóból sikerült alkudnom, mondván, hogy akkor máshol szereltetem be.
Azon gondolkodom, hogy milyen kompenzációt kérjek, ha valóban elrontották a dolgot. Van valakinek már ilyen irányú tapasztalata????
(nagyon ajánlom, hogy csak a nejlon legyen sötét és ne az ülés...)
Sorry, a tegnapi nap kimaradt, házon kívűli intézkedések miatt....
Hellóka, és külön "Csövi! Megy a traktor?" KariAtinak!!
KariAti látom az az 100.000 km is szakértővé tett. Mindenféle hasznos tanácsot nagyon szívesen fogadok. Azt hiszem, mindig mindenkinek lehet újat mondani.
A "régi" (nem HDI) mennyire volt kultúrált, meg nyomatékos és mi a pálya a fogyival???
MetaCode
Nem venném a lelkemre ha elpazarolnánk egy üveg pezsgőt az autóoldalán, meg aztán, ha az üveg még visszaváltható is anyagi veszteséget okozna (20 HUF asszem). Szóval inkább majd igyuk meg a pezsgőt, az üveget meg váltsuk vissza!!! :)))
Kedden azt mondták, hogy csütörtök délután, vagy pénteken, de legkésőbb hétfőn átvehetem az oroszlánt... Úgy nyúlik mint a rétestészta...még az a szerencséjük, hogy rendkívűl türelmes ember vagyok: "HOL AZ AUTÓM VAZZE!!!!" :))))
Valszeg ma délután megtudom a végleges, órára lebontott időpontot.....
Ma benéztem Kovács udvarára, láttam az autót. Az ülés be van nejlonozva és nagyon úgy tűnt, mintha nem bézs színű, hanem szürke lenne az ülés....grrrr
Kicsit késve ugyan, de végre észrevettem ezt a listát.
Én egy 406 SVDT-t nyúzok lassan egy fél éve (sajna még nem a HDI), és alapjában véve elégedett vagyok vele. Korábban volt szó a passzív hátsókerék kormányzásról. Na ez az ami nekem nem nagyon jön be. Amíg teljesen síma úton használod, addíg nincs is vele gondom. Sot tényleg nagyon tartja a szük íveket. Viszont ha bármilyen úthiba közbejön (márpedig ez igen gyakori), akkor bizony kitör a fara. Ezzel nektek nincs hasonló "élményetek"? Egy barátomnak ugyanez a tapasztalata a Xsara-val.
Másrészrol gratulálok sabiannak, ahogy így pár óra alatt végigolvastam a listát, szinte magam is egyre feszültebben várom a gép érkezését. Az elso pillanatok varázsát kevés dolog múlja felül. Egyszer már volt részem benne, mikor egy 206-ost vettem át. Az is fekete volt! Nagyon állat szín mondhatom!
Gondok:
- Sajnos egy hónapja a vezeto oldali ülés futése beadta a kulcsot. Mire lehet számítani árban?
- Az automata ablaktörlo szemerkélo esoben néha elfelejt muködni. Ilyenkor ki-be kapcs, aztán úgy tunik magához tér.
- Utólag kerestem hozzá CD tárat. Kereskedotol cca 140 + kabel + keret + kárpitelem + szerelés. Viszont sikerült kinyomoznom, mivel megy a rádió, s így 70-bol kijött.
- 100 feletti tempónál fékezve rángat a kormány - megérett a csere a féktárcsákra.
Apropó: másik topicban olvastam a Peugeot Klinik Groszról. Valaki másnak van tapasztalata a szervízzel? Közeleg ugyanis a 100 000-es szervíz.
Klíma:
Azért párásodik be az ablakod kikapcsolás után, mert használat közben a radiátor teste deresedik. Ha kikapcsolod, az elolvad a párásítja a levegot. (Vagy valami ilyesmi.) Viszont, ha reggel indulások már be sem kapcsolod, akkor nincs ilyen gond. Szerintem észrevehetoen visszafogja az autót. Én csak akkor használom, ha tényleg kell, illetve hetente pár percre bekapcsolom, hogy a tömítettség megmaradjon.
mea culpa accepted nyema probléma, de így hála az égnek legalább tiszta sor van a fejemben a klímáról....
Azt a nézetet pedig osztom, ha van benne, azért van benne, hogy használjuk. Másrészt viszont pl. tavasszal, ősszel nincs is annál szebb, mint 20-22 fokban lehúzott ablakkal menni:
Kellemes szél, 50-el a körúton, megállni az Octogonnál a lámpánál, a mélynyomóból szól az Áj sud bi szó láki, vagy a Cseri Cseri Lédi (slágergyanús szerzemények), Ray Ben koppintott 1000 Ft-os foncsorozott napszemcsi rulez.....és a makkos cipő csak úgy simul a gázpedálra... :))) Ja hogy ez nem egy 1500-ös ütős Lada, koppánnyal a kipufban.... :))))
Egyébként most várom a telefont, hogy mikorra lehet menni az oroszlánért....remélem minél előbb....
Legújabb megfigyelésem, hogy nagyon-nagyon kevés 406 szaladgál gyári alupapucsokkal. A legtöbbön "csak" dísztárcsa van. Pedig annyira gyönyörű szvsz a gyári könnyűfém rajta. Sőt a 90K felár nem egy nagy ugrás...
Naszoval: az otomata klima megiscsak kikapcsolható:)))))(én voltam a béna na:)))
De nemsok értelme van mert nekem alighogy kinyomtam elkezdett veszett mod párásodni a kocsi, és hogy néz ki a nagyerős fekete oroszlán tiszta párás ablakkal?:)))
De szerintem aki megvette vele az otomata klimat az ne kapcsolgassa:)))
A fogyasztásrol:
a 3000 -es V6 ost bizti nem a fogyasztása miatt veszik a népek:)))))
14 körul van városban klima nelkul, nemtom meg a klima mennyit tesz majd rá.
A sima 2 literes az nyáron megette a11-12 őt klimával , de országúton lement 9 körülire.
Na majd meglátom
Sabian: emészd a sonkát..:-))) 9,7 volt ajtótól ajtóig (1479 km) az átlag, végig az Optimaxot használva. Szvsz nem túl sok...
Itt jegyzem meg, hogy a klímát nekem sikerült kikapcsolni. Kinyomod az A/C-t, ekkor automatikusan elalszik az auto felirat, és voilá. Visszakapcsoláskor - alapjáratban próbáltam - érezhető volt a rándulás a járásban.
A compúter mennyit mutatott fogyasztás címén ennél az erőltetett menetnél? Azért lenne ez különösen érdekes, mert jómagam is sok hasonló erőltetett túrában fogok résztvenni a fekete oroszlánnal....
Jelentem ma a 306RG nem ment úgy ahogy szokott. Nem gyorsult a kicsike! De valszeg ez a súlynövekménynek köszönhető, amely a magahoz vett sonkák arányának duplája.. :)))
No de félre a tréfával....
Ez az automata klíma kikapcsolható vagy sem téma engem nagyon érdekel. Most ki lehet kapcsolni vagy sem??? Már azt sem tudom mit gondoljak erről.
Az logikusnak hangzik, ha van benne AC gomb, akkor az kikapcsolható, meg ha a ventilátor kikapcs, akkor a klíma hatása sem érződik. De ez így igaz??? Meg miért is kellene kikapcsolni az automata klímát??? Talán a fogyasztás végett???
Megtennétek, hogy eloszlatnátok a kétség felhőit a fejemből!!!!
Az uj 406 automata klimajat mar nem tudod ugy kikapcsolni mint a regit.
Ott az ac gombbal automata ac es off allasba lehetett tenni de itt mar nincs off állás esetleg amikor leallitod a ventillatort.De lehet en vagyok a béna???
Köszi a kiegészítést, tényleg csak a futómű mutatott különbséget, báj dö véj nem eleget, hogy átpártoljak. Mindenesetre örültem, hogy kipróbálhattam. A magamfajta reggelbeleülök-estekiszállok típusnak (két hónapos autó - 13,000 km) elegek a Pug futóműtrükkjei... Mondjuk, nem fog zavarni ha három év múlva beesik egy 607 és a Citrom csodái tündökölnek benne..:-))
Nem akarod kifejteni a C5-tel kapcsolatos benyomásaidat a PSA topikban is? Ugyanis ott is heves viták dúltak/nak a C5-tel kapcsolatban.
Hozzáfűzésképpen csak annyit jegyeznék még meg, hogy a C5-ben is hidropneumatikus rugózás (Hidractive III) van. Ennek az "elhasználódási" mértékéről talán árulkodik az az adat, hogy a gyári előírás szerint 5 évenként vagy 200.000 (Kétszázer!!!) km-ként kell a teljesen szintetikus hidraulika folyadékot lecserélni. A futómű keménysége (vagy lágysága) a vezetési stílustól (ebbe beleértve a gázadástól a kormányelfordulás szögéig mindent) függ. A hidraktív rendszerrel a kanyardőlés teljesen kiküszöbölhető, ezért ennek a segítségvel hihetetlenül nagy kanyarsebesség érhető el.
on
Formára - bár én még csak képen láttam a Citroënt - nekem is sokkal jobban tetszik a Peugeot 406 (mondjuk a "régi" 406 még jobban tetszett, úgy látszik kissé régimódi vagyok ;-)
Valahol olvastam, hogy állítólag 2002-03 tájékán a P607-esbe is beszerelik majd a C5 hidropneumatikus rendszerét.
Szó volt még a 406-ba rendelhető ESP-ről és nav rendszerről. Természetesen rendelhető, csak nem nálunk.:-( A navrendszer kijelzője ugyan az, mint a mostani multifunkciós fedélzeti computer a 406-osokban, csak display több funkciót tud, azaz a navigációt is mutatja.(Persze gondolom az LCD kijelző más lehet, de a mérete és a helye ugyanaz, mint a többi LCD)
Amint mások is, én sem itthon eszem a húsvéti sonkát (jajj de jó...:-))), úgyhogy gyorsan képernyőre vetem a C5 tapikat.
Tehát: Szemből nézve egy elhízott Xsaraként fest a dolog, hátulról divatos ámde igénytelen azokkal az oldalra szorított hátsó lámpatestekkel, oldalról pedig nekem kicsit zavaró volt az ablakok alsó szélének hátrafelé-felfelé futó vonalvezetése. (Na ezt jól leírtam, remélem érthető hogy mire céloztam, olyan Alfás:-))
Belső: az ülés hagyományosan nagyon kényelmes, kiváló oldaltartással, variációi mint a 406-nál, a nagyobb felszereltségekben motor, fűtés, bőr. Műszerfal: szerintem ronda. A malomkeréknyi sebességmérő elnyomja az összes többit, a középső konzol kissé inkorrekt, nem tűnt annyira egységesnek mint a Pugban. Nem tudom ugyan, hogy a 406-hoz külföldön rendelhető-e navigációs rendszer, ehhez igen, volt is benne. Nem integrálva, hanem kiáll a középső konzol bal oldali részéből, háát, nem esztétikus...
Motor, futás: Mivel egy csoport gyártja a két autót, ez is fergeteges, az után nem nyomoztam hogy a Citromban mondjuk a náluk jól bevált légrugók vannak-e, mindenesetre egy picit lágyabb volt a rugózása mint a Pugé. Ez jól jön mondjuk a Bartók Bélán, ugyanakkor szvsz a lágyság talán gyorsabb elhasználódást okozhat jó magyar mellékutakon...
A belső kényelem, üléstávok egyformák.
Mindent összevetve, az ebben levezetett ca 20 kilométer nem győzött meg arról, hogy ez lesz a középkategória csúcsa. Nagyon oda van figyelve az apróságokra (hagyományosan francia), de ha most kéne választanom, kétségem sem lenne a választásban. Peugeot rulez, ez van! Persze lehet, hogy nem látszunk ki a saját arcunkból a 406 rajongásban, dehát szubjektivitás nélkül nem élet az élet..:-)
Más. Miután túlhaladtam a 10,000 km-t, úgynevezett "szélsőséges" terhelést adtam Ződikének csüt éjjel, amikor Belgiumból jöttem haza. Egész éjjel full volt a hájvéj, a németek húsvétolni jöttek, a kamionosok igyekeztek haza, magyarul fék, gáz, 4.,5., intenzíven, időnként 5000 fölé, stb. Eccerűen kifogástalan volt!!! Eggen sok traktort sikerült legyalázni az útról, már aszittem fényszórókapcsolót cserélhetek, ha hazajövök..:-))) Az, hogy nem döntöttem rekordot, annak tudható pusztán be, hogy hajnali negyed ötkor álltam be a sorba Hegyesnél, nu, hatra már át is értem..:-(
OFF
Még valami. Ha Németországban, Ausztriában jártok (autótípustól függetlenül), ne hagyjátok ki a Shell Optimax-át, ami vagy teljesen más anyag, mint az itthoni Shell Racing vagy mi, vagy pedig a különbség az, hogy ott nem pancsolják, már egy tankolásnál éreztem a különbséget. (ca 2 millió levezetett kilométer után asszem vindikálhatom a jogot magamnak ilyesmit kijelenteni..:-)). Jobban húzott, talán picit csendesebb is lett. A fogyi nem tom hogy lejjebb ment-e, mert kapott rendesen, és ugye ilyenkor nincs az az autó ami ne fogyasztana többet.
Régen jártam erre, nem voltam itthon. Látom a topic szépen beindult - ez jó.:-)
Egy dologra gyorsan reagálnék:
Elhangzott itt a digit klimaról, hogy nem olyan mint a régi és nem lehet kikapcsolni, ha magától bekapcsol.??????? Ha jól értettem, akkor ezt nem értem.:-) Az enyémben is bekapcsol ha a hőmérséklet túl szélsőséges. Télen párás, hideg levegőben, amikor inditás után (persze ha a gép kint áll) a párásodás miatt kapcsol be, nyáron pedig (azaz már most is, ha jól süt a nap) amikor jól felmelegszik az utastér, szintén automatikusan kapcsol a hűtés miatt. Mindezt természetesen teljesen automatán, azért hogy az embernek ne kelljen nyomogatnia össze-vissza - tehát kitalálja magától. Ez szerintem nem rossz, sőt ügyes. Ha pedig nem akarja az ember a gép segitségét akkor egyszerűen kikapcsolja a klimát. Minden további nélkül kikapcsolható. Ez az amit nem egészen értettem, amit Padre666 irt, hogy miért nem kapcsolható ki?
Mivel itt a hétvége és otthon no web, el is köszönnék.
Jó hétvégét és kellemes húsvétot.
Ne egyetek sok sonkát meg tojást, mert a gépnek is megvan a maximális terhelhetőségük :))))
1) Garancia elvész.
2) Hatása nem csak a többlet lóerő, inkább a széles fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítmény. Az ügyesen chip-tuningolt autó jobban húz már alacsony fordulatról is és fent is jobban kiforogja magát.
3) A fogyasztás elvileg csökken, de mivel az autó jobban vezethető, az emberek nem állják meg és jobban tolják a gépnek >>> így aztán mégiscsak nő a fogyasztás :-) Extrémebb chiptuningnál előfordulhat, hogy 98-as benzinre optimalizálják a vezérlést, amitől a fenntartás ismét drágul.
4) A chip-tuningnak igazából akkor van értelme, ha más módon is besegítünk a motornak. A direktszűrő és a sportkipufogó azok a viszonylag egyszerű módosítások, amelyeknek már van érzékelhető eredményük de nem túl drágák és biztosan nem ártanak a motornak (élettartam, egyebek). Azért persze márkás cuccokat kell keresni és profi helyen kell szereltetni.
5) Az ATC turbo nélküli autót 53e+ÁFA áron csinál, a turbós autók kettes szorzóval számolandóak :-) De valóban, a hatás is kb kétszeres. Csak nem szabad a turbónyomást az egekig felfelé srófolni, mert hosszú távon drága mulatság lesz belőle.
Arról a C5-ről várnám a beszámolót, kíváncsi vagyok nagyon (főleg ha negatív :)))
Frosty
Limitált modell (80 db Mo-n), egyedi zöld szín, Roland Garros jelvény, zöld szőnyegek, kárpit/bőr sport(a széle vaj színű bőr), 3 küllős bőrkormány, bőrsebességváltó gomb.
Amit a többi 306-hoz lehet választani extraként az a RG-ban alapból benne van: elektromos napfénytető, manuális klíma, CD-s magnó (de nincs hozzá tár!!!), ködfényszóró, ABS (habár ez lehet hogy a többiben is alap)
Anmi fura volt, hogy nem szerelték alapból könnyűfém papucsokkal (de a 406 elegáns dísztárcsáját tették rá).
Szóval ez lenne ő. Egyébként annyira kényelmes ülésben, mint az RG-é, még nem ültem soha, olyan jó az oldaltartása, hogy csak na.
Remélem a 406 sem fog elmaradni tőle....
Érdekes, nálam is a V40 jönne be a sedan 40-eshez képest... De hát az ára...brutális. Na épp ezért ár/érték alapon a 406 verhetetlen a kategóriájában. Ugyanakkora motorral és felszereltséggel a Volvo legalább 2-2,5 milkával drágább. Ez nagyon nagy különbség!
GRRRRRR - mondá az Oroszlán... Nekem is mondhatná már végre megint... Na megyek, mert már érzem az agyi fáradtságot :-))