A porlasztó kibontásához kell egy hosszú csőkulcs, krova, mert mélyen van a hatszögű kulcsnyílás. A visszarakáshoz megfelelő méretű lágyított rézalátét kell a porlasztó alá. A porlasztóban a nyomórugó felett van az acél hézagoló lapka, ami a megfelelő nyomásért felel, ennek vannak külömböző vastag verziói, amit cserélgetve lehet a megfelelő nyomást állítani. Az adagolósnak ahhoz, hogy meg tudja csinálni szüksége van ilyen lapkákra azért kérdeztem, hogy beszéltél e már adagolóssal, van e neki elfekvőben ilyen ritkán használatos alkatrésze. Ezexerint nem megy az autód illetve már nem is indul, ha porlasztó gondjaid vannak? mert ezeknek a kis örvénykamrás dieseleknek az sem mindegy hova milyen szögbe porlaszt be az a porlasztó.
Na akkor ez bonyolultabb, mint ahogy gondoltam. Azt hittem, ívfény írása után, hogy veszek 2 db porlasztó csúcsot és azt elviszem valakihez, akinek van egy műszere, amivel be lehet állítani a porlasztó csúcsot a kívánt értékre és már be is szerelhető.
Az lenne még a kérdésem, hogy ha találok egy adagolóst, akkor ahhoz elég csak a porlasztócsúcsot elvinni, vagy az autót is el kell vinni, hogy az adagolóhoz állítsa be a porlasztócsúcsot?
Az adagoló a kubota Z402 motorba egybe van építve a motor blokkal. A porlasztó a hengerfejbe van csavarozva, és abba van a cserélhető porlasztócsúcs amit egy rugó tart nyomás alatt.
Van adagolósod akinek van századmilis eltéréssel lapkakészlete a porlasztó végnyomás beállításához? Mert a csúcs csere után be kéne állítani a porlasztót, nem elég csak a csere.......elenyésző az esélye annak, hogy mid a két porlasztó sima csere után egyforma gyári értéket nyomjon. A gyári csúcs csere után is állítani kell.
"a kubotába érdemes betenni, a daihatsu sharad porlasztócsúcsait"
Voltam autósboltban és érdeklődtem a dajhatsu sharad porlasztócsúcs felől. Azt mondták, hogy kellene az a számsor is, ami rajta van a csúcson. Ezt megtudnád-e adni? Vagy konkrétan azokat az adatokat, (köbcenti, évjárat stb..) amik alapján, ha bemegyek az autósboltba, akkor tudnak olyat adni, ami jó lesz a kubotába.
Érdekes , hogy a Ligeren is egyértelműen látszik , hogy van benne redukáló :
Ugyanakkor hátul is tárcsafékes JDM Titane III-as ekosztója nagyon úgy tűnik : változatlanul engedi hátra a nyomást -- vagyis avalahol máshol van megszelidítve a dolog .
Bakancs azt javasolta hogy a fékerő szabályozód próbáld megtartani!
Vagy szerezz másikat , bontottat , vagy újat . Egyébként nem egészem értem mi ment rajta tönkre , nem az a hűde romlékony alkatrész . Belemegy egy fékcső ( a főfékhenger felől ) , van benne egy gumival tömített dugattyú , egy rugó ami az olaj ellenében tolja a dugattyút . Ha az olaj "győz" akkor tkp. veszít , mert a dugattyú a rugó ellenében hátramenve elzárja az olaj útját a kerekek felé , vagyis maximálja a nyomást -- ezáltal a fékerőt . Ennek mértékéről a saját tapasztalatom : a kocsi ( Aixam 400) hátulja meg volt emelve , a vezetőoldali ajtónál a jobb lábammal a földön álltam , a ballal teljes erőből benyomtam pedált , de a jobb kezemmel mégis el tudtam forgatni a kereket az aluküllőkbe kapaszkodva . Ugyanakkor rögzítőfék ( huzalos , kézi ) betonmód fogja a kereket : vagyis nem arról van szó , hogy olajos a fékpofa vagy szorul valami .
A fenti fékerő redukálás nincs meg akkor áll elő a WooDoo által felvázolt veszélyhelyzet . Annál még az is jobb , ha hátul egyáltalán nem fog a fék ; nem kívánom itt részletesen publikálni ezirányú személyes tapasztalataimat , de vezettem már olyan mopedautót amelyiken egyáltalán nem volt hátul fék és egyáltalán nem lehetett érezni a hiányát . Ezzel szemben olyan kocsit is vezettem , amelyiken átmenetileg az egyik elülső volt kiiktatva ( a hátsó tengelyen levők működtek ) , na azon vészfékezésnél kijött megnövekedett fékút ...
Abból a fékerőszabályzóból ki kell tekerni belerohadt régi csőcsatlakozásokat , szétszedni , kitisztítani , megjáratni , visszaszerelni .
Ha nagyon nem boldogulsz vele akkor megnézem van-e bontottunk -- szerintem lesz .
A lada fékerő szabályozó karosszériára van telepítve, de egy karral a hátsóhídra van csatlakoztatva. Méri a a kettő közti távolságot, ahogy a kaszni hátulja emelkedik fékezéskor úgy csökkenti a hátsó kerekeken a fékerőt, ezáltal a csökkenő tengelyterhelés okozta blokkolási hajlam kiküszöbölhető.
Bakancs azt javasolta hogy a fékerő szabályozód próbáld megtartani!
Habár ,ha jobban belegondolok akkor végig "ladafék" lesz ezt a hátsó meg az első csövekre értem és akkor passzol elméletileg a fékerő szabályzó is nem???
A fékdob felújítás és a fékpofák cseréje után nálam a hátsó kerekek hamarabb blokkoltak, mint az elsők. Már a vizes úton is keresztbe fordult az Aixam egy erősebb fékezésnél, pont úgy, mint a kézifékes fordulónál. Ha az ember direkt csinálja szórakoztató, de ha váratlanul fordul meg a kocsi a forgalomban, akkor az nagyon veszélyes.
Ezek után én azt mondom, nem szabad olyan munkahengert beépíteni hátra, aminek 19 mm-nél nagyobb átmérőjű a dugattyúja, és a fékerő szabályzónak is rendben kell lennie. Ha a fékhatást akarja valaki javítani, tegyen inkább előre nagyobb tárcsát egy 500-asból.
Amikor utoljára vettem Fiat Panda hátsó munkahengert, tudtam rendelni 19-est.
Ki lett cserélve a 35 mm széles szíj 3mm szélesre, mert a 35-széleset megette 2000 km alatt. A primer és a szekunder oldalon is jóval a perem fölé ment, a fogak között elrepedt a szij. Viszont igy is szűk 6-al ment, a szekunder ékpályák végig fényesek voltak, tehát dolgoztak rendesen.
A 30mm széles szij miatt az alapjárati csapőgy melletti bakelitből le kellett venni kb 5-6 mm-tm a szij kb 1 cm-re megy a tárcsa peremétől, a vége 46 km=h. a mozgó tárcsa 1-2mmre van alapjáraton a szijtól. A kúpok esztergáltak, le lett véve belőlük. Ötletek?
A másik kérdésem az elhangzott Daihatsu csúcsokkal kapcsolatos. 1 az egyben berakható a Kubota porlasztóba? Vagy esetlek kell valami átalakítás? 3500Ft körül van 1 db Daihatsu 1000TD csúcs.
Hátsó MUNKAhenger nem probléma . Alapból jó bele nagyon régi FIAT Panda .
A fém fékcsövet legcélszerűbb legyártani , vagy legyártatni . A hajlékon fékcsövek a FIAT-Lancia-Lada vonalon pótolhatók .
Barátom a 400-as Aixambe Lada főfékhengert tett .
A hátul levő kis elosztó-elágazó valamit viszont mindenképpen meg kell menteni , vagy bontottat-újat szerezni , mivel komoly szerepe van : az teszi szinte hatástalanná a hátsó féket . A hiánya életveszélyes !
A hátsó fékekbe a Kisposzki is belerakható kis alakítgatás után ( le kell venni a fékpofából vagy a dugattyúból egy keveset ) , de annak nagyobb az átmérője ezért kicsit megnő a hátsó fék ereje ami egyes vélemények szerint probléma lehet .
Na, ez kell nekem amit bakancs az első linken küldött. Mert a vénasszony is állandóan csak fél, hogy gyorsan megyek. Meg , hogy vehetnél már egy normális autót.. Na majd én adok a szájának neki. Mert be is neveztem volna vele a Miskolc Rallyra(előfutónak), de a minimum vizsgát lusta voltam letenni.Ezért fogom most kiííííííííííííííírni a tetejére, hogy , ne köpködj a villamoson.Így is kaptunk most a Fradikától egy négyest, pedig már a stadion is kész. A gyerekek meg tudnak focizni. Nem régen láttam egy filmet a kisjegesmedvéről, a nagyjegesmedvéről, meg egy kisfiúról. Itt kezdődik a szeretet. Isten engem úgy segéljen . Ezt írom ki a szélvédőre, hogy : szeretlek mártika. Pedig ez csak egy mopedautó.
Láttam én is a hirdetést szombat délután , volt is egy kósza gondolatom , hogy rá kéne mozdulni , de azzal is tisztában voltam : csak pár órát fog megérni a hirdetés . El is tűnt másnapra .
Viszont annyira alaposan nem néztem meg , hogy a magas ( és bevallott ! ) futásteljesítményt észrevegyem -- kár , mert elmentettem volna valamilyen formátumban , mint érdekességet .
Ha majd esetleg árulják a kocsit és ráismersz akkor oszd meg velünk is : kíváncsi vagyok mennyire tekerik majd vissza az óráját .
Na, hogy ők nyomkodnak, Te most ugyan úgy foglalkozol vele, hogy miért nyomkodnak. A 6-8 év alatt már én is nyomtam vagy négyszer. Amit hasznosnak tartok, azt meg megtartom magamnak...