Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2018.11.01 0 1 46102

A porlasztó kibontásához kell egy hosszú csőkulcs, krova, mert mélyen van a hatszögű kulcsnyílás. A visszarakáshoz megfelelő méretű lágyított rézalátét kell a porlasztó alá. A porlasztóban a nyomórugó felett van az acél hézagoló lapka, ami a megfelelő nyomásért felel, ennek vannak külömböző vastag verziói, amit cserélgetve lehet a megfelelő nyomást állítani. Az adagolósnak ahhoz, hogy meg tudja csinálni szüksége van ilyen lapkákra azért kérdeztem, hogy beszéltél e már adagolóssal, van e neki elfekvőben ilyen ritkán használatos alkatrésze. Ezexerint nem megy az autód illetve már nem is indul, ha porlasztó gondjaid vannak? mert ezeknek a kis örvénykamrás dieseleknek az sem mindegy hova milyen szögbe porlaszt be az a porlasztó.

Előzmény: oljeg12 (46101)
oljeg12 Creative Commons License 2018.11.01 -1 0 46101

Na akkor ez bonyolultabb, mint ahogy gondoltam. Azt hittem, ívfény írása után, hogy veszek 2 db porlasztó csúcsot és azt elviszem valakihez, akinek van egy műszere, amivel be lehet állítani a porlasztó csúcsot a kívánt értékre és már be is szerelhető.

Az lenne még a kérdésem, hogy ha találok egy adagolóst, akkor ahhoz elég csak a porlasztócsúcsot elvinni, vagy az autót is el kell vinni, hogy az adagolóhoz állítsa be a porlasztócsúcsot?

Előzmény: Mnagy (46097)
brömbi Creative Commons License 2018.11.01 -1 1 46100

Erre mondják, hogy inkább meg se szólaltam volna..

Előzmény: Mnagy (46099)
Mnagy Creative Commons License 2018.11.01 -1 2 46099

Az adagoló a kubota Z402 motorba egybe van építve a motor blokkal. A porlasztó a hengerfejbe van csavarozva, és abba van a cserélhető porlasztócsúcs amit egy rugó tart nyomás alatt.

Előzmény: brömbi (46098)
brömbi Creative Commons License 2018.11.01 -2 1 46098

Értem én amit mondasz, mert én se értek hozzá.De, ha leveszi az adagolót,akkor csak be lehet állíttatni?

Meg azért az mégis csak új, jobb lehet mint egy 20-éves? csúcs?

Előzmény: Mnagy (46097)
Mnagy Creative Commons License 2018.11.01 0 0 46097

Van adagolósod akinek van századmilis eltéréssel lapkakészlete a porlasztó végnyomás beállításához? Mert a csúcs csere után be kéne állítani a porlasztót, nem elég csak a csere.......elenyésző az esélye annak, hogy mid a két porlasztó sima csere után egyforma gyári értéket nyomjon. A gyári csúcs csere után is állítani kell.

Előzmény: oljeg12 (46096)
oljeg12 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 46096

"a kubotába érdemes betenni, a daihatsu sharad porlasztócsúcsait"

 

Voltam autósboltban és érdeklődtem a dajhatsu sharad porlasztócsúcs felől. Azt mondták, hogy kellene az a számsor is, ami rajta van a csúcson. Ezt megtudnád-e adni? Vagy konkrétan azokat az adatokat, (köbcenti, évjárat stb..) amik alapján, ha bemegyek az autósboltba, akkor tudnak olyat adni, ami jó lesz a kubotába.

Előzmény: ívfény (45934)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 46095

Nekem valami olyasmi dereng , hogy a FIAT Pandában a nagyon régié más menetű , az kapásból stimmel .

Előzmény: brömbi (46094)
brömbi Creative Commons License 2018.11.01 0 0 46094

Hátra a Fiat Pandáé kell, a fékcsövet meg meg kell csináltatni.

Előzmény: Madmarin (46090)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 46093

Ez a Aixamé :

 

Érdekes , hogy a Ligeren is egyértelműen látszik , hogy van benne redukáló :

 

Ugyanakkor hátul is tárcsafékes JDM Titane III-as ekosztója nagyon úgy tűnik : változatlanul engedi hátra a nyomást -- vagyis avalahol máshol van megszelidítve a dolog .

Előzmény: Bakancs4 (46092)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 46092

Bakancs azt javasolta hogy a fékerő szabályozód próbáld megtartani!

 

Vagy szerezz másikat , bontottat , vagy újat . Egyébként nem egészem értem mi ment rajta tönkre , nem az a hűde romlékony alkatrész . Belemegy egy fékcső ( a főfékhenger felől ) , van benne egy gumival tömített dugattyú , egy rugó ami az olaj ellenében tolja a dugattyút . Ha az olaj "győz" akkor tkp. veszít , mert a dugattyú a  rugó ellenében hátramenve elzárja az olaj útját a kerekek felé , vagyis maximálja a nyomást -- ezáltal a fékerőt . Ennek mértékéről a saját tapasztalatom : a kocsi ( Aixam 400) hátulja meg volt emelve , a vezetőoldali ajtónál a jobb lábammal a földön álltam , a ballal teljes erőből benyomtam pedált , de a jobb kezemmel mégis el tudtam forgatni a kereket az aluküllőkbe kapaszkodva . Ugyanakkor rögzítőfék ( huzalos , kézi )  betonmód fogja a kereket : vagyis nem arról van szó , hogy olajos a fékpofa vagy szorul valami .

A fenti fékerő redukálás nincs meg akkor áll elő a WooDoo által felvázolt veszélyhelyzet . Annál még az is jobb , ha hátul egyáltalán nem fog a fék ; nem kívánom itt részletesen publikálni ezirányú személyes tapasztalataimat , de vezettem már olyan mopedautót amelyiken egyáltalán nem volt hátul fék és egyáltalán nem lehetett érezni a hiányát . Ezzel szemben olyan kocsit is vezettem , amelyiken átmenetileg az egyik elülső volt kiiktatva ( a hátsó tengelyen levők működtek ) , na azon vészfékezésnél kijött megnövekedett fékút ...

Abból a fékerőszabályzóból ki kell tekerni belerohadt régi csőcsatlakozásokat , szétszedni , kitisztítani , megjáratni , visszaszerelni .

Ha nagyon nem boldogulsz vele akkor megnézem van-e bontottunk -- szerintem lesz .

 

http://www.minicar-parts.nl/en/online-bestellen/brake-pressure-regulator-aixam-1997-2010/2437112540/kopen.html

 

Előzmény: muszak01 (46091)
muszak01 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 46091

A lada fékerő szabályozó karosszériára van telepítve, de egy karral a hátsóhídra van csatlakoztatva. Méri a a kettő közti távolságot, ahogy a kaszni hátulja emelkedik fékezéskor úgy csökkenti a hátsó kerekeken a fékerőt, ezáltal a csökkenő tengelyterhelés okozta blokkolási hajlam kiküszöbölhető.

Bakancs azt javasolta hogy a fékerő szabályozód próbáld megtartani!

Előzmény: Madmarin (46090)
Madmarin Creative Commons License 2018.10.31 -2 0 46090

Tehát ,ha jól értelmezem akkor:

-Főfékhenger Lada

-Előre réz Lada fékcső a végén lada gumifékcsővel

-hátra a dobfékbe Lada munkahenger

-Hátsó fékcső szintén lada 

 

És vajon a fékerőszabályzó az is a Ladáé???

Habár ,ha jobban belegondolok akkor végig "ladafék" lesz ezt a hátsó meg az első csövekre értem és akkor passzol elméletileg a fékerő szabályzó is nem???

WooDoo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 46089

Nem állítólag, saját tapasztalat...

A fékdob felújítás és a fékpofák cseréje után nálam a hátsó kerekek hamarabb blokkoltak, mint az elsők. Már a vizes úton is keresztbe fordult az Aixam egy erősebb fékezésnél, pont úgy, mint a kézifékes fordulónál. Ha az ember direkt csinálja szórakoztató, de ha váratlanul fordul meg a kocsi a forgalomban, akkor az nagyon veszélyes.

Ezek után én azt mondom, nem szabad olyan munkahengert beépíteni hátra, aminek 19 mm-nél nagyobb átmérőjű a dugattyúja, és a fékerő szabályzónak is rendben kell lennie. Ha a fékhatást akarja valaki javítani, tegyen inkább előre nagyobb tárcsát egy 500-asból.

Amikor utoljára vettem Fiat Panda hátsó munkahengert, tudtam rendelni 19-est.

Előzmény: Bakancs4 (46084)
muszak01 Creative Commons License 2018.10.31 -3 0 46088

Kispolszki 23mm, Fiat-Lada 19,05mm átmérőjű. A nagyobb átmérővel nagyobb fékhatás lesz, lehet hogy a kerék be is blokkol. 

Előzmény: Bakancs4 (46084)
BIGYO4 Creative Commons License 2018.10.30 0 0 46087

Ki lett cserélve a 35 mm széles szíj 3mm szélesre, mert a 35-széleset megette 2000 km alatt. A primer és a szekunder oldalon is jóval a perem fölé ment, a fogak között elrepedt a szij. Viszont igy is szűk 6-al ment, a szekunder ékpályák végig fényesek voltak, tehát dolgoztak rendesen.

A 30mm széles szij miatt az alapjárati csapőgy melletti bakelitből le kellett venni kb 5-6 mm-tm a szij kb 1 cm-re megy a tárcsa peremétől, a vége 46 km=h. a mozgó tárcsa 1-2mmre van alapjáraton a szijtól. A kúpok esztergáltak, le lett véve belőlük. Ötletek?

A másik kérdésem az elhangzott Daihatsu csúcsokkal kapcsolatos. 1 az egyben berakható a Kubota porlasztóba?  Vagy esetlek kell valami átalakítás? 3500Ft körül van 1 db Daihatsu 1000TD csúcs.

Mindenkinek jó mopedezést !

Madmarin Creative Commons License 2018.10.30 0 0 46086

https://alkatreszek.hu/del_lw70006_be

 

Szerintem ez a munkahenger megegyezik szerinted?

Madmarin Creative Commons License 2018.10.30 0 0 46085

Köszönöm szépen!

Bakancs4 Creative Commons License 2018.10.30 0 0 46084

Hátsó MUNKAhenger nem probléma . Alapból jó bele nagyon régi FIAT Panda .

A fém fékcsövet legcélszerűbb legyártani , vagy legyártatni . A hajlékon fékcsövek a FIAT-Lancia-Lada vonalon pótolhatók .

Barátom a 400-as Aixambe Lada főfékhengert tett .

A hátul levő kis elosztó-elágazó valamit viszont mindenképpen meg kell menteni , vagy bontottat-újat szerezni , mivel komoly szerepe van : az teszi szinte hatástalanná a hátsó féket .  A hiánya életveszélyes !

A hátsó fékekbe a Kisposzki is belerakható kis alakítgatás után ( le kell venni a fékpofából vagy a dugattyúból egy keveset ) , de annak nagyobb az átmérője ezért kicsit megnő a hátsó fék ereje ami egyes vélemények szerint probléma lehet .

 

Előzmény: Madmarin (46083)
Madmarin Creative Commons License 2018.10.30 0 0 46083

Sziasztok!

 

Az alábbi Aixam alkatrészek melyik autóéval helyettesíthetőek?

-főfékhenger

-elsőfékcsövek ,illetve hátsófékcsövek

-hátsófék munkahengerek

- Ennek a pontos nevét nemtudom így inkább elmagyarázom ebbe megy bele a hátsó 2fékcső és ez középen helyezkedik el.

 

A főfékhenger nagyon hasonlít a ladájéra.

 

Válaszaitokat előre is köszönöm.

 

Üdv!

 

brömbi Creative Commons License 2018.10.30 -3 1 46082

Én a jegesmedvékkel vagyok. De az őz is, két évig neveli a gyermekét, és nem hagyná el Soha. 

Van akinek, ez szórakozás. Én a jegesmedvékkel vagyok.

brömbi Creative Commons License 2018.10.30 -3 0 46081

kell az még nekünk

Remélem lesz még vénasszonyok nyara..

brömbi Creative Commons License 2018.10.30 -3 0 46080

Na, ez kell nekem amit bakancs az első linken küldött. Mert a vénasszony is állandóan csak fél, hogy gyorsan megyek. Meg , hogy vehetnél már egy normális autót.. Na majd én adok a szájának neki. Mert be is neveztem volna vele a Miskolc Rallyra(előfutónak), de a minimum vizsgát lusta voltam letenni.Ezért fogom most kiííííííííííííííírni a tetejére, hogy , ne köpködj a villamoson.Így  is kaptunk most a Fradikától egy négyest, pedig már a stadion is kész. A gyerekek meg tudnak focizni. Nem régen láttam egy filmet a kisjegesmedvéről, a nagyjegesmedvéről, meg egy kisfiúról. Itt kezdődik a szeretet. Isten engem úgy segéljen . Ezt írom ki a szélvédőre, hogy : szeretlek mártika. Pedig ez csak egy mopedautó.

Előzmény: Bakancs4 (46078)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 46079

Láttam én is a hirdetést szombat délután , volt is egy kósza gondolatom , hogy rá kéne mozdulni , de azzal is tisztában voltam : csak pár órát fog megérni a hirdetés . El is tűnt másnapra .

Viszont annyira alaposan nem néztem meg , hogy a magas ( és bevallott ! ) futásteljesítményt észrevegyem -- kár , mert elmentettem volna valamilyen formátumban , mint érdekességet .

Ha majd esetleg árulják a kocsit és ráismersz akkor oszd meg velünk is : kíváncsi vagyok mennyire tekerik majd vissza az óráját .

Előzmény: Törölt nick (46074)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 46078
Előzmény: brömbi (46076)
kiggyo Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 46077

Szögelni nem szoktuk a téligumit, inkább vegyél hóláncot, sokkal egyszerűbb.

Előzmény: brömbi (46076)
brömbi Creative Commons License 2018.10.29 -5 0 46076

Nem sokára nyugdíjas a nőm. Hóra, téligumit milyen csavarral szoktak megszögelni? 

Akarok majd járni fel,  szánkózni a csajommal.

brömbi Creative Commons License 2018.10.28 -1 2 46075

Na, hogy ők nyomkodnak, Te most ugyan úgy foglalkozol vele, hogy miért nyomkodnak. A 6-8 év alatt már  én is nyomtam vagy négyszer. Amit hasznosnak tartok, azt meg megtartom magamnak...

Hagy nyomkodjanak.

Előzmény: muszak01 (46070)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.27 0 0 46074
Zjanek Creative Commons License 2018.10.27 0 0 46073

http://szucsidekor.superwebaruhaz.hu/maximalis-sebesseg-matrica-45-km-t494239  Itt van ilyen matrica. Valószínű,hogy nem fényvisszaverős.

Előzmény: toncsibá1949 (46068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!