A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nekem van egy olyan gyanúm, hogy nincs benne olyan vezérlő, amint 10 Mbyte-nál több adat lenne. A mostani "nagy" flashekkel futó motorvezérlőkben 512 Kbyte flash szokott lenni.
Usb-n az ember ritkán csinál olyasmit, amin életek múlnak, csak akkor, ha mindkét oldalon megfelelően failsafe a rendszer. Így úgy vélem, hogy pár száz eurót megspórolnak azzal, hogy nem ilyennel kommunikálnak.
Még annyi érdekesség, hogy az autómmal kapcsolatban nincsenek ilyen magas elvárásaim, gondolom ennek három oka van: a harmadába került, nem hobbim "csak" közlekedési eszköz és nincs kikáltva a világ legjobb autójának. :)
Én úgy tapasztaltam, hogy munkában addig előny, míg van rá idő, van értelme és a főnök is értékeli. Meg nem kell együtt dolgozni "trehány" kollégákkal. Szerencsére a mostani munkahelyemen ezt értékelik és megbecsülik, nem csak a főnök, hanem a kollégaim is. Semmi konfliktusom nincs ebből csak jó hírem. Igyekszem pontosabb és alaposabb lenni a németeknél, abból értenek. :)
Persze van nálam maximalistább kollégám is, örömmel dolgozom együtt vele és ez kölcsönös.
Amúgy azon csodálkozom, hogy nem pulikus a "Release notes".
Most kicsit utánaolvastam, valószínűleg az a probléma, hogy az ODB2-es porton csinálják, aminek a sávszélessége is 1 Mbps és ezért 4 órát tart, közben foglalja a motor a helyet a fizetős motoroktól. Ezért nem reklámozzák, hogy miket javít ki és fejleszt az új verzió, hogy ne kérjék a tulajok a frissítést. Nem is frissítik automatikusan, csak ha kifejezetten kéri a tulaj, vagy ők maguk úgy ítélik meg, hogy szükséges. Nálam mind a két feltétel fennállt, kértem és kellett is az RDC miatt. Ha a világ legjobb motorját tervező zsenik tennének rá egy USB-C portot, az 10 ezerszer gyorsabb lenne. Úgy nem az adatátvitel hanem a processzor és a fájrendszer lenne a szűk keresztmetszet, ha nem is percek, de pár 10 percre csökkene a frissítés ideje.
Azért megnéznék egy tökös újságírót, aki a bemutatón rákérdezne, hogy hány eurót spórolnak a 23e eurós motoron az USB port és busz kihagyásával?
Sajnos ismerem a beteges maximalizmust, de küzdök ellene. Munkában egyértelműen előny, ha ez nem okozza a feladatban való elveszést és sikerül gyors, produktiv eredményeket hozni.
Van egy mindenhez is értő doktorandusz kollégám, eszméletlen jó elemző, de amikor nekem egy 95%-os pontosságú eredmény kell, ami max 4 órás munka, ő képtelen 99.9%-nál rosszabbat adni, de az nem 4 óra, hanem két hét, hogy közben háromszor elmegy a könyvtárba szakirodalmat olvasni, hogy hogyan tudná még jobban pontosítani :-)))))
Bár Pirellit még nem próbáltam, nem hinném, hogy lenne lényefi különbség a tapadásban. Nagyon jó gumi a Road széria, most koptatom asszem a 4.-5. Garniturát.
Nem hiszem, mert egyáltalán fel sem merült bennem, hogy a gyorsváltó változni fog. Egyszerűen csak meglepődtem. Nehéz leírni a változást, de tényleg közel került a Triumph Tiger 900-hoz, ami az általam próbáltak közül a legjobb, szinte tökéletes volt. Úgy tudnám leírni, hogy már alacsonyabb fordulaton is, gyorsabban, kissebb rántással vált. A hangja is más lett váltáskor, olyan versenymotorosabb. Gondolom mindenféle szenzorok adják az infót, fordulszám, sebesség, gázkar állás, fékkar állapota, lejtő vagy emelkedő, motor hőmérséklet, váltási szándék, stb. és ezek alapján egy algoritmus eldönti hány gyújtás maradjon ki, mekkora gázfröccs kell, stb. Gondolom ezt az algoritmust fejleszgetik.
Amúgy, ami hihetelen, hogy állítólag 4-6 órát tart a szoftverfrissítést. Elsőre egy napot mondták, de a nap végefelé felfíbvtak, hogy nem lesznek készen a frissítéssel, maradhat-e még egy napot? Amikor tegnap átvettem, kérdeztem, hogy hogyan megy ez, azt mondta a munkafelvevő, hogy nem egy szoftvert kell frissíteni, hanem külön van a TFT és az egyébn modulok. Az enyémnél a vészhívó modullal volt bajuk, nem sikerült elsőre, de végül az összes rendszert frissítették sikeresen.
Remélem van itt olyan szerelő aki többet tud erről és lesz olyan kedves megosztani velünk.
Ja, egy kicsit maximalista vagyok, vannak előnyei és hátrányai is. :) A Road 6 már most tetszik, biztos vagyok benne hogy kedvenc gumim lesz az eddigi Scorpion Trail 2 helyett. Ha tapadásban van is különbség, én nem megyek annyira a határon, hogy ez számítson.
Nem lehet, hogy csak placebó ez a szoftverfrissítés miatti gyorsváltó javulás? Annyira nehéz elhinnem, hogy köze volna a váltóhoz. Nem tűnik olyan finom szerkentyűnek, amit szoftveresen kellene hangolni. De könnyen lehet, hogy tévedek.
Csak annyit választhatsz, hogy terepgumit kérsz. Igazán berakhatnának egy opciót, hogy "aszfalt gumit" kérek. Egyébként én Road6-al kértem a motort új korában. Nem volt egyszerű kiküzdeni :-)
Azért hozzátenném, hogy a vásárlók 95%-át nem zavarja sem a gumi, sem a kardán, sem másnak a zúgása/hangja. A váltó sem. Te kifejezetten rigolyásnak számítasz :-) Örülök is, hogy ismerlek, mert így már nem én vagyok a legrigolyásabb. Ha azt mondják rám, akkor egyböl mutogatok, hogy "Éééén?! Rigolyás?! Nézd meg Tuxot!! Na ő, ő rigolyás!" :-)))))))
Jó gumi a Road6, tetszeni fog....bár....nálad nem lehet tudni :-))))))))
Én csak a GS alsó villahidat (1100R-nél nem fér el a kerék az eredeti alatt), sárvédőt, kerekeket építettem be, meg a rövidebb támaszt. Elöl egy WP rugóstaggal, ami egy picit magasabb, mint a gyári.
Nekem a hátulja 1150, ahhoz meg nem volt GS lábtartóm, és rugóstagom sem, bár értelmét sem látom, akkor fogok egy R tankot és ülést, és ráteszem egy GS-re, az sokkal egyszerűbb, nem?:)
A váz miért ne bírná el a rugóstagokat? Az 1100R-nél konkrétan azonos a GS és az R segédváza, meg az 1150 GS és a 850R Comfort segédváza is. Elöl a lengőkar geometriája ugyanaz, az R-eknek azért más a cikkszáma, mert rajta van a kormánylengés-csillapító rögzítése, 1150-nél meg ugye máshogy is néz ki. Ami más, az a krómszár felül, a GS-é hosszabb kb. egy centivel, mint az összes többié. Az első fékcső sem lesz jó, bár ha neked azzal nem volt gondod, akkor csak a felső része. A gyári 1100R fékcsövek rövidek a GS villahídhoz is (az én R-emen 320-as fékek vannak elöl, ahhoz eleve más fékcsövet csináltattam, így az nem volt gond).
Alapvetően szerintem GS-ből egyszerűbb magas R-t csinálni, mint R-ből GS cuccokkal.
Szerintem ez az "arra készült" 90%-ban marketing. A GS-ek kicsi százaléka megy le az aszfaltról. Én is csak akkor megyek le róla, ha parkoló nincs rendesen leaszfaltozva. :)
Szóval adhatnák aszfaltgumival, és aki terepezik tehetne rá másikat, így kevesebb vásárlót szivatnának meg. Bár mintha azt hallottam volna, hogy aszfalt vagy terep választható, azon belül konkrét típus nem. Van aki tudja, hogy van ez pontosan?
Amint egy Road 6-tal letévedsz a német utakról akár csak gy kicsit porosabbakra, nem beszélve azokról, amiken csak nyomokban van aszfalt mondjuk Dél-Európában, rögtön megérted, hogy miért Anakee.:)
És azért a GS alapvetően erre készült és erre való ma is, az hogy másra is jó, hát istenem.:)
Skacok, csoda történt, igazi. Kicserélték ma a motoromon a hangos Anakee-ket Road 6-ra, tettek bele TRDC szenzort és frissítették a szoftverét. Nulla hangja van a guminak, elölről sem jön fel semmi. Zaj szempontjából jobb mint a Pirelli Scorpion Trail 2, azzal jön fel némi zaj elölről. A Road 6-al hallom a gyári kipuffogó hangját és tetszik, pont eléggé hangos. A kardánnak sincs hangja. Eddig ezt nem tudtam megítélni a gumihang miatt.
Aki kitalálta hogy Anakee-val adják új korában, annak egyet a pöcsére kellenne láncolni és mutogatni BMW szalonokban, a nyakában egy táblával: "Én vagyok az, aki elrontott egy jó motort. Tanultunk belőle, elnézést kérünk".
És ami legjobb, gondolom az új szoftvertől, sokat javult a gyorsváltó, szinte tökéletes. Úgy mondanám, hogy felfelé tökéletes, lefelé is kiszámítható és nincs olyan érzés, mintha károsodhatna. Csak kicsit húzósabb és középen kicsit megakad, de nem kell túl nagy erő hozzá, símán használható lefelé is.
Érdekes, hogy Sch C3-ban elkelt nekem a dugó, az állandó súgást szépen tompította. Persze a nélkül is elviselhető, de igazán úgy volt jó nekem. Győrbe szeles napon voltam, ott nagy volt a huzat, visszafelé felraktam a plexi torzót, mert majdnem fáztam.
Igen a középállvány, így is már kicsit billeg, de jobba állna úgy, illetve az még nem nagy beruházás. Amúgy 2. fázisban tervezem a Gs lábtartók felszerelését is, amivel lehet leérne hamarabb a lábam kanyarokban?! Valamint Gs középállvány is kell akkor, amire kicsit nehéz lenne felhúzni. Akkor már a Gs rugói is kellenének, amit nem tudom ez a váz elbír e? Van még egy pár nyitott kérdés, de most első a próba, párom fogja hamarosan tesztelni, és Horváth kolléga is véleményezi remélem, Ő elég kritikus szokott lenni.
Te hol álltál meg az átalakításban, az első kerék csere után?
Nem kell füldugó, a zárt Schuberth-el nekem nagyon bejöttek a kopaszokon. Amúgy ha esetleg simán telibe oldalról lefotóznád középállványon, akkor látnánk, hogy végülis hogy is néz ki :)