Keresés

Részletes keresés

Wsz Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34557
Az 1988-as Vasút história könyv egyik tanulmánya:
Dr Udvarhelyi Dénes
A magyarországi vasúti közlekedés helyzete az I. világháborút követő időszakban és az 1929-1933. évi világgazdasági válság első éveiben
sok érdekes van, pl 3900km-en a vegyes vonati közlekedés megszüntetése, szénbeszerzés, törttarifék megszüntetése, saját autó fuvarozási vállalat alapítása, stb, stb
vagyis őseink is pontosan tudták, hogy adott viszonylatokban a vasúti fuvarozás, személyszállítás nem gazdaságos és ezen változtatni kell!
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34556

Azért ez már alakul de akkor sem értem, hogy a vonatpótló MÁV által bérelt buszok miért a Volánba tartoznak?

---------------

 

A vicinálisokat pótló vonatpótló autóbuszokról nyugodtan írj ide is.

 

Várjuk.

 

 

Előzmény: Wsz (34554)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34555

Minden vicinálist pótló autóbusz ide is tartozik.

 

 

Előzmény: Wsz (34554)
Wsz Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34554
Azért ez már alakul de akkor sem értem, hogy a vonatpótló MÁV által bérelt buszok miért a Volánba tartoznak?
Ez nem ideiglenes járat volt hanem abszolute menetrendben meghírdetett.
Előzmény: RIKA424 (34552)
kombi Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34553
A vasúti bringafuvarozásról van már külön topik... a hangosbemondást nem tudom.. :o))
Előzmény: Wsz (34549)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34552

Ha jól értelmezem a fórum nevéből akkor itt csak a megszüntetett, megszüntetendő vonalakról lehet írni.

 

-------------------

 

Rosszul értelmezed.

 

Ide bármit írhatsz ami a vicinálisokhoz tartozik.

Akár a jövőjüket is.

 

A vicinálisok épületeiről, járműveiről, utasairól, pályáikról, gazdasági környezetükről satöbbi múlt jelen és jövő időben is.

 

 

Előzmény: Wsz (34549)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34551

Nyugi.

 

Béke van.

 

Nem kapkodunk, csak lassan nyugodtan.

 

Írj bármit régi, mai s jövőbeni vicinálisokról.

 

Itt a helyed ha azokról írsz.

 

A vicinális ilyen volt, ilyen lett, olyan lesz, satöbbi.

 

A vicinális erre járt, arra járt,  ma ott jár, holnapután meg - véleményed szerint - amott fog járni, satöbbi.

 

A vicinálisnak ilyen épületei, járművei, utasai, biztosító berendezései, satöbbi voltak/vannak/lesznek.

 

Még jobban szeretnéd részletesebben kérdezni?................................:-)))

 

 

Előzmény: Wsz (34549)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34550

Csak akkor azt nem értem, hogy a hajdani Keszthely-Zalaegerszeg IC busz milyen kategória?

 

Lásd Zala Volán topic.

Előzmény: Wsz (34549)
Wsz Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34549
Ha jól értelmezem a fórum nevéből akkor itt csak a megszüntetett, megszüntetendő vonalakról lehet írni, de még érintőlegesen sem lehet kiejteni azt, hogy IC..
Csak akkor azt nem értem, hogy a hajdani Keszthely-Zalaegerszeg IC busz milyen kategória?
Mert gondolnám ez Szentgyörgy-Türje vonalat volt helyettesíteni kicsit megtoldva!
Akkor ez a vonal melyik topicba tartozik?
Meg esetleg a kerékpáros problémára új topicot kell nyitni?
Meg esetleg a VEKE kritizálására is? Függetlenül attól, hogy a "vicinális" témakörrről lenne a kritika?
Előzmény: RIKA424 (34547)
vrobee Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34548
Szvsz. a hozzászólás a 2. sortól kezdve teljesen ontopic, ha nem is említi meg a "vicinális" szót. Az 1. sor meg azért kell, mert a 2. logikailag kapcsolódik hozzá.
Tartalmilag lehet vitatni nyugodtan...
Előzmény: RIKA424 (34545)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34547

Irja már ide akkor valaki, hogy miről szabad írni és miről nem!

------------------------

 

Mindenről = a megfelelő topikba.

 

Az IC ügyek például NEM idevalók, lévén vicinálisokon nem sok IC közlekedik.

Van IC-EC topik oda az IC ügyek valók, de oda meg nem valók a vicinális ügyek.

 

Bonyolult?

 

Mindent a megfelelő helyre.

Előzmény: Wsz (34546)
Wsz Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34546
fautas hozzászólása abszolute témába vágó!
Irja már ide akkor valaki, hogy miről szabad írni és miről nem!
Bár, ahogy elnézem a legfontosabb probléma" nem létező utasokra ütemes menetrendet írni", meg a VEKE szakmai hozzászólásait az egekbe magasztalni!
Előzmény: RIKA424 (34545)
RIKA424 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34545

Ez vicinális téma, hogy itt tárgyalod ?

 

 

Előzmény: fautas (34544)
fautas Creative Commons License 2010.07.09 0 0 34544
Mert az IC busz mellett üresen járnak az IC és gyorsvonatok.
Elmaradott térségekbe meg nem jut elég busz, még szerényebb típusokból sem.
Ahova napionta 3-szor jár busz, onnan nem lehet eljárni 10 km-re iskolába, munkahelyre, moziba, uszodába, vásárolni, szórakozni. Nagy területek értéktelenednek el, a lakosság elöregedik és kihal. A legszegényebb munkaképes embernek is autót kell tartani, ha nem segélyből akar élni.
Előzmény: setra415HD (34543)
setra415HD Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34543

"Az IC busz Gyöngyös-Bp között kényelmes és gyors, de túl nagy luxus"

 

Miért is lenne luxus?

Előzmény: fautas (34542)
fautas Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34542
Ne az legyen már a fő kérdés, hogy busz vagy vicinális, hanem az, hogy egyik helyről a másikra mennyi idő alatt, milyen sűrűn, milyen kevés gyaloglással lehet eljutni. Persze igazságosabban, nem egyes területeket kitüntetve, másokat mélyen elnyomva.

Szerintem a Gyöngyös-Vámosgyörk vasút nem jó, és a csekély kihasználtság is ezt jelzi. Már szerepelt a megszüntetendők listáján, de a minden változás ellen tiltakozók miatt lekerült rőla.

Az IC busz Gyöngyös-Bp között kényelmes és gyors, de túl nagy luxus, amíg más térségek a közlekedési nyomorszint alatt élnek.

Gazdaságos csak az lehet, ha a vasút és a busz együttműkodik, kegészítik egymást, a vonalhálózat és a menetrend egyaránt az utasok érdekeihez igazodik. A busz évtizedek óta a vasút ellen dolgozik. A vonalak alig érintik a vasutat, ha mégis, akkor rossz csatlakozással. Amíg ezt megteheti - sok utas kárára -, addig én semmi jóra nem számítok.

Az aktuális témához: a kerékpárszállítás buszon is megoldható, már láttam olyat, hogy a tágas középső térben elfért kettő. Lenyitható ülésekkel még lehetne ezen javítani.
Előzmény: f_k (34533)
kombi Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34541
Bár néhány Bzmotban már van bringaakasztó, ha van mellék (akár közrefogva is), értelemszerűen azt kell megcélozni a bicajjal, nem a motort.. :)
Előzmény: radio100jozsi (34539)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34540
Nem csak Bz van ám mindenhol a mellékvonalakon :-)
Előzmény: radio100jozsi (34539)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34539
Ja, és a Bzmot, és a mellék közül, nem tudod melyik van elől, és a kerékpárszállítás lehetősége hátul? :-)
Előzmény: gbeatle (34536)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34538
Leírtam egy szerintem lehetséges megoldást lentebb. És igen, a vasútnak vannak ennél nagyobb problémái is (ami nem azt jelenti, hogy a kisebbekkel nem kell foglalkozni).
Előzmény: Wsz (34537)
Wsz Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34537
De sajna ez a probléma nem ebbe a topicba való, mint olvashatjuk alant!
Itt ennél sokkal súlyosabb kérdések a fontosabbak!
Előzmény: gbeatle (34536)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34536
Tudtommal a mellékvonalakon is előfordulnak kerékpárszállító kocsival közlekedő vonatok :-)
Előzmény: Törölt nick (34534)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34535
"De még egy merész ötlet, a Gyöngyösi vasútállomásból vezet egy iparvágány a főiskola felé a temetőnél vannak meg az elveszett vágányok.
Egykoron majdnem a főiskoláig megvolt a 1435 nyomtávú pálya.
Ki kéne vezetni a főiskolához minél közelebb."

Na, ez bizony jó lenne. De a MÁV-tól ilyen intézkedést ne várjunk el. És ha használaton kívüli, akkor előbb-utóbb felszedik. Nem vizsgálják hogy pl személyforgalomra jó lenne.
Előzmény: f_k (34533)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34534
A kerékpáros kocsi hangosbemondása mennyire a vicitopik témaköre?
(amúgy meg jó lenne ha ez lenne a magyar vasút legnagyobb problémája)
Előzmény: Wsz (34527)
f_k Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34533
Szia

Mint leírtam, Budapest felé egy Gyöngyös-Vámosgyörk jegyvétel- Vámosgyörk-Budapest esetleg más irány nem jó.

Időben +30 perc.

A városban való közlekedésre a helyi járat való, egy helyközi járatot belassítani kerülőre kényszeríteni megint csak növeli a menetidőt.

A helyijárat vonatokhoz való igazításnak terve megbukott, a Mátra Volán feltette a tervezetet ami minden vonathoz szinte csatlakozást biztosított volna.

Gyöngyös vasútállomás és Gyöngyös autóbuszállomás 1,2 km re a busznak, gyalog le lehet vágni a távot és 1 km körül van.

Gyöngyösön ha valaki a belvárosba igyekszik a Kisvasút végállomás után van egy kereszteződés ott nem tér le a Koháry útra a buszáll felé hanem továbbmegy

Kb +5-10 perc gyaloglás +700-800 méter a vasútállomás

A Gyöngyös belterületét a vízműveknél hagyja el a busz kb 1,5 km lakott területen kívül, aztán jön Gyöngyöshalász széle a bej út.

Atkárig van kb 1,5 ahol lehet menni Kresz szerint 70 el jön Atkár, aztán Atkár Vámosgyörk szoc otthon között megint kb 2 km ahol lehet tolni neki.

A buszok eddig se csatlakoztak mindig tökéletesen.

A másik dolog, hogy közös peronos átszállás van A miskolci vonat előtt 3-4 perccel ér be a Gyöngyös-Vámosgyörk vonat.

Előbbi a 4 vágányra utóbbi az első átmenő fővágányra.

Ezt busszal nem lehet a nem stabil menetidő miatt megtenni.

Utaztam ezen a vonalon busszal (3670 Gyöngyös-Heves vonal) , csak az segít ha bérletesek vannak.

Ha jegyet vesznek meg ha sokan vannak, akkor se a le se a felszállás nem megy gördülékenyen.

HA MÁV busz lenne akkor a miskolci gyorsvonatot váratni kéne Vámosgyörkön.
Akkor ha nem ér le mert késik a busz.

Amúgy a 86 Vámosgyörk-Jászapáti-Szolnok vonalon az árvíz miatt buszoztattak nem is olyan régen idén tavaszal/nyáron.
A busz nem tudta tartani a mellékvonali menetidőt, hiába 60 as sebességű vonal , ez is mutatja hogy csak a miskolci gyorson ülő általában 150-250 utas megszívatása árán lehetett csatlakoztatni.
Rendszeresen vártunk a vonatpótlóra, úgyhogy a gyakorlatban tapasztaltam a dolgot.

Ez alapján a busz menetidejét túl lazára kell venni.
Az meg annyira versenyképtelené teszi, hogy minden előnye elvész.

Gyöngyös toronyházi környéknek van forgalma, de koránt sem annyira hogy az utasok 10-15% a megy ide.

Egy megoldás még jöhetne:

A 3 a út felett van egy vasúti híd ahol átmegy a 85 Gyöngyös Vámosgyörk vonal.

Talán ide kéne megálló.

De még egy merész ötlet, a Gyöngyösi vasútállomásból vezet egy iparvágány a főiskola felé a temetőnél vannak meg az elveszett vágányok.
Egykoron majdnem a főiskoláig megvolt a 1435 nyomtávú pálya.
Ki kéne vezetni a főiskolához minél közelebb.

A főiskolások szép számmal utaznak, kéne rájuk is gondolni....
Előzmény: fautas (34519)
Wsz Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34532
Azt azért nem mondanám, hogy kellemes élmény az utasokkal tömött peronon a kocsit keresni!
A gépi hangos bemondás mögött is ember van aki adott esetben bármikor beszólhat!
Sok helyen meg csak ember van, az is bármit mondhat!
Ez az egész egyszerűen csak figyelmesség lenne a szolgálatban levőktől, csak ennyi FIGYELMESSÉG!
Előzmény: kombi (34530)
gbeatle Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34531

Egyes külföldi vasutaknál bárki által szabadon megtekinthető a személyszállító vonatok összeállítása. Praha Hlavní Nádraží pályaudvaron például ki is van téve a peronokra a vonatok összeállítása (de lehet, hogy rosszul emlékszem, és csak a fontosabb gyorsvonatok vannak kitéve).

Szóval egy ilyen jobban segíthetné a kerékpárral utazókat bármiféle hangosbemondásnál és egyébnél a kerékpárszállító kocsi keresésében. Ennek persze feltétele az is, hogy adott vonat mindig ugyanolyan kocsiösszeállítással közlekedjen.

Előzmény: kombi (34530)
kombi Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34530
Elvileg ugye, a menetrend tartalmazza azt, hogy a vonat kerékpárszállító kocsival közlekedik, vagy sem. Tehát ennek azért nagy biztonsággal utána lehet nézni még bőven a vonatindulás előtt.


A hangosbemondás kérdését egyébként feldobtam a vasutasoknak májusban , amikor a Nyugatiban volt a kerékpáros bemutató.

Nagy hümmögés volt a válasz, végül széttárták a kezüket.

A nyűgük lényege az volt, hogy a hangosbemondást legtöbbször a pályavasút kezeli/végzi --a START által előre gyártott vagy beprogramoztatott szövegkönyv alapján. és ügye a szolgáltatásért meg másik cég. a START tartja a hátát.
Ráadásul, mivel két teljesen különböző cégről (MÁV-START és MÁV Zrt) van már szó, az esetleges módosítások, napi változások, adott vonatnál történő eltérések lekezelése --mindamellett, hogy rendkívül élőmunka igényes --, de jelenleg nehezen is koordinálgató, és jelenleg még nem áll rendelkezésre kellően megbízható és persze költséghatékony megoldása a problémának.

Magánvéleményem a dologról, hogy mivel a bringázást egyfajta kalandnak fogom fel, --amit jelen esetben a vonatozás csak tovább színesít--, az a rizikó, hogy a vonat elején vagy végén van a bringakocsi, még bőven belefér a buliba... :o)
Előzmény: Wsz (34529)
Wsz Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34529
Esetleg ha a bemondó magától utána járna és bemondaná az nem lehetséges?
Esetleg nem annak kellene természetesnek lennie?
Meg esetleg azt is bemondaná, hogy még sincs rajta ilyen kocsi?
Előzmény: kombi (34528)
kombi Creative Commons License 2010.07.08 0 0 34528
Ha már a vicitopikon ekézed a VEKÉ-t ám legyen, abba nem szóéol bele.

Bicajjal kapcsolatban viszont, volna néhány tippem:

1. Ha nagyon kíváncsi arra, hogy hol a bicajkocsi, utána is lehet nézni pl. itt , a 30-as vonalnak meg még itt és itt

2. Ha van szolgálat az állomáson, akár még meg is próbálhatod azt, hogy szép udvariasan bekopogsz hozzá és megkérdezed. Ha udvarias vagy, és megoldható a dolog, valószínűleg segíteni fognak. Nekem pl, még Nagymaroson is sikerült ez a trükk egyszer, a fsztv még rá is telefonált Szobra az ügy érdekében, hogy megtudja, milyen állásban is jön a Hernyó

3. Ha nem jön össze egyik sem, akkor a vonat végét érdemes megcélozni, mert akkor már érkezéskor elmegy előtted az egész vonat, és így könnyebben áttekintheted a szerelvényt, mintha a peron elején ácsorognál.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!