Két héten belül változik a regisztrációs adó, február 5-től csaknem valamennyi adótétel nő. Az autóknál az új adótábla szerint a legkisebb adó 250 ezer forint lesz, a legnagyobb közelíti a 10 milliót - írja a Világgazdaság
Ám a december 22-én kihirdetett törvénymódosítás értelmében a rendszer maga is megváltozik, hiszen a korábbinál jóval - 60 százalékkal - magasabb regadót kell fizetni a 4-esnél rosszabb környezetvédelmi kategóriába sorolt (1996 előtt gyártott) járművek után, a 4-es vagy annál jobb kategóriájúak adója viszont csak hat százalékkal nő.
Előnyös helyzetbe hozza a jogszabály a hibrid meghajtású autókat, ezek adótétele (miként a muzeális járműveké) a mai szinten - 190 ezer, illetve 380 ezer forint - marad.
A motorosoknak változatlanul 20-230 ezer forintot kell fizetniük.
Az adóval kapcsolatos szabályok alkalmazása szempontjából kizárólag a Kereskedelmi Vámtarifa besorolása az irányadó, vagyis nincs jelentősége annak, hogy a Közlekedési Főfelügyelet a forgalmi engedélyben milyen minősítést tüntet fel a gépjármű besorolására.
A VTSZ európában egységes, nem a magyar hatóságok találják ki. Azt hiszem elküldtem proba777-nek a ránk vonatkozó vámtarifa előírásokat. Érdekesség, hogy még egyes 3 kerekűeket is a 8703 alá sorolnak
Idézek belőle, ne kelljen keresgélnetek:
A 8703 VTSZ alá tartoznak az egyszerű szerkezetű, egészen könnyű, háromkerekű járművek, úgymint:
- olyan járművek, amelyeket motorkerékpár motorral és kerekekkel szereltek fel, amelyek mechanikus szerkezete megfelel a hagyományos gépkocsi jellemzőinek, azaz gépkocsi típusú kormányrendszerrel, hátramenettel és differenciálművel látták el;
- olyan járművek, amelyeket T-alakú alvázra szereltek és ennek az alváznak két hátsó kerekén külön akkumulátorral működtetett elektromos motorok hajtják. Ezeket a járműveket általában egy központi váltórúddal vezérlik, ez a vezető számára a hajtókerekekre történő külön-külön ráhatással vagy elsőkerék vezérléssel lehetővé teszi az indítást, a gyorsítást, vagy lassítást, a megállást, a hátramenetet, valamint a jobbra vagy balra kanyarodást.
-/6/ Négykerekű motoros jármű csőből készült alvázzal, gépkocsi jellegű (azaz Ackerman-elven működő) kormányrendszerrel.
56 km-en 2,6 liter = 4,64 még mindig több egy bő fél literrel, mint amit télen illik fogyasztani egy bruminak. Nehéz egy Yanmar motoros géppel takarékosan közlekedni, most nekem is 4 literre jött ki az átlag:)
nincs türelmem visszakeresni, mennyit evett a porlasztócsúcsok buherálása előtt a játgányod?
ha rosszul van beállítva a bowden nem tud a váltókar beakadni a helyére.Nagy bízodalmad lehet a rendelet alkotókba, ha hosszú távra tervezel, a motorhoz minden van de a többi dolog elég vegyes. Az irányváltó eléggé túlméretezett, de az olajra érdemes oda figyelni.
Nekem is csak erre telett, de ráadásul még tetszett is. tehát a lunába semmi nem romlik el? szerintem velem van a baj, nem a bowdennel mert nem várom meg hogy teljes alapjáratra áljon és ezért dobja ki. ha figyelmes vagyok jo. azért kérdeztem hogy mivel potolhato, hogy esetleg " spájzoljak" hogyha tényleg elromlik legyen mihez nyulni. üdv linhof
Az osztrákban se lehet megbízni, én lebeszéltem vele az időpontot az árat az autókat is megnéztem, nem engedte hogy kifizessem. Amikor mentem az autókér 11óra volt megbeszélve 10órakor küldött egy smst ,hogy nem adja oda mégse. A kocsik a mai napig ott álnak a háza előtt.
Nem tehetek rola, de 60 felé sehogy nem értem,emésztem meg a kerék, kormány témát, /különössen amikor a robogók huznak el a lunám mellett/. mi köze ezeknek a besoroláshoz????. EZ A RÉGI IDÖKRE VALO VISSZATÉRÉS, meg valaki vezetett 3 kereküt földuton, vagy holatyakos uton, az ape sokkal baleset veszélyesebb.
szerintem lehetne több változatott gyártani amibe van logika, de itt???... tehát logikailag el lehetne fogadni:
1, STANDART: minden marad a régiben.
2, KOMPROMISZUM : minden a régiben, de 1 személy. ebbe beleférne a rendöri büntetéstöl az ülés kiszerelésig.
3, VÉGSŐ KOMPROMISZUM: 50ccm3, kw, TÉNYLEGES 40 - 45 km 1 személy csak lakott területen, /mert öszintén azért egy forgalmas utan furcsa helyzetek kialakulhatnak a sebesség , és a suly miatt. nehezen felejtem amikor 25 éve a velorexemet egy elsuhano kamion lefujta az utrol. / a liger 50 ebbe beleférne?
4, HYCOMAT- VELOREX TURMIX: csak mozgássérülteknek./ ez nem ajánlott mert kártyáinkkal ahogy elnézem a hatoság tevékeny elnézésével már igy is elég sok a vissza élés/.
ezekben még lenne valami logika,
de lehetne a kormány, kerék szisztémának is változata:
5, IZOMAGYU HIVATALNOK: beránto karos/ lásd PANNI/ az moped, önindito nem moped.
erre mit szolnátok? ez ugyan olyan vissza lépés az idöben mint a három kerék, ugyan olyan értelmetlen a használat szempontjábol LINHOF
nem vagyok elkeseredve azért van ez mert erre tellett:-) Szerencsére ezek a műanyagházasvillámcsigák:-) nagyon egyszerü szerkezetek,a dieselek nyomatékosabbak, de ha valaki kénytelen javíttatni drágábbak is mert már kevesen javítanak inkább alkatrész cserélnek:-( . Az irányváltó ugyan az mint a többié, most alakítok át egy öreg háromkereküt abban is olyan van, a dieselnél szíjtárcsa a kismotoroknál hardi van a behajtésnál. Szerintem állíts a bowdenen...
Aki rendbe tudja hozni, annak biztos megéri. feltéve ha a hátralevő 3 nap alatt nem emelkedik meg sokszorosára az ára az aukción. Úgy tűnik, hogy a sebváltója nem működőképes, így nem is megy a kocsi. Állítólag szeptemberben rendbehoztak rajta sokmindent (pl. fék), de semmiféle garanciát nem vállalnak érte :) A kasznija mindenesetre jó állapotban van.
Mnagy. olvastam a honlapot, nagyon ügyes. néztem képeid olvastam irásod. ne keseredj nekem is CSAK egy Lunám van, de a tied szebb!!. szeretnék kérdezni. az elöre-hátra váltoban mi van, mi kophat, esetleg mivel lehet cserélni? ugyanis néha elöre menetre váltva kidobja. valoszinü bennem van a hiba, nem találom el az alapjárat fordulatát. KÖSSZ LINHOF
Én inkább kintről hoznék be, jobban megbízom az osztrákban mint egy magyarban (pl: Devecseri manus). Csak így ugye akkor jön a kérdés, hogy ausztriából honnan?
Olvastam, hogy szóba került Devecser, mint Brumi lelőhely. Devecseren van egy ember, aki a Hasznaltauto.hu-n hirdet elég sok kisautót. Úgy hívják, hogy D. Ákos. Mindenit lebeszélnék, hogy üzleteljen vele. Ez egy szélhámos. Lebolondított közel 250 kilométerről, a megbeszélt időben otthon sem volt, csak a felesége. A telefonon megbeszélt árú még csak nem is hasonlított arra, amit a neten láttam. A kérdésre, hogy miért nem azt látom amit megbeszéltünk, azt üzente a feleségén keresztül, hogy ez is jó, -igaz kicsit drágább és kicsit sz..rabb mint amit láttam- vigyem el ezt. Hál istennek azóta beszereztem egy Ligier Ambrát. Ennyit a korrekt üzletről.
kint drágábbak a mopedautók mint itthon, de amiket ott adnak el, azokra szavatosság is van. A magyaroknak nem kell garanciát adniuk, ezért sózzák ránk a selejtes darabokat. A nepperek megvesznek minden járgányt válogatás nélkül, ezért jelentős (akár 50%) kedvezményt kapnak a kinti kereskedőktől.
Bár ma már nem lehet bízni a labancokban sem, a szomszédom a neten talált egy szép járgányt, a fotókon minden rendben volt, az ára is jó volt, ezért átutalta az árát, és kiküldött egy autómentőt a kocsiért. Amikor meglátta a roncsot, amit hazahoztak neki, alig kapott levegőt.
tény, hogy külföldről többnyire a sérült, motor v. váltóhibás, sokáig a szabad ég alatt tárolt járgányokat hozzák be, de azért vannak használható példányok is közöttük. A Devecser-Pápa-Ajka háromszögben láttam szörnyű állapotú mopedautókat, de egy ismerősöm egészen jó gépet vett olcsón ugyanott.
4-5 db mindig van neki. Mo. szinte csak a törött vacakokat hozzák és megberhelik 2-3 autoból csinálnak egyet. Kint azt kapod amit látsz és te megcsinálod magadnak normálisan.
Köszi felhívom, remélem tud segíteni. Neki sok van? Én is gondolkodtam, hogy kintről kéne behozni, de nem sokkal olcsobbak mint itthon, ahogy észrevettem.
Annyiból már találsz, szerintem.Mondjuk én is ismerős révén hozattam kintről még tavaly és 2001-es /bár törött a szélvédője, de téligumival / 380 volt. Most hallottam egy úriemberről Csákváron lakik van kb 10 autója, megszerzem a számát és megírom.