Tudnék mesélni róla, de nem akarom kérés nélkül osztani az észt:)
Röviden: Lombardini Erad nincs, az Erad Spaciában van Lombardini LDW 502 motor. Érdekes egy járgány, korábban már írtam róla, olyan mintha egy ügyes ezermester barkácsolta volna. A műszaki szinvonala kicsit alacsonyabb mint a többi mopedautónak, főleg a futóműve miatt, de ha jó állapotban van, meg lehet venni. A padlólemeze biztos nem fog elrozsdásodni, mert fából van:) Az alváza zártszelvény, a karosszéria vékony akril.
Érdekesség, hogy Trabant kormányműve van, és minden vezeték fehér színű.
Elég jól gyorsul, óra szerint az enyém könnyedén ment 70-et, de szerintem valóságban még 60-at sem mennek.
Egy kis segítségre lenne szükségem, nem találom az Aixam 400 kezelési kézikönyvét. Meg kellene nézni, mennyi olajat kell a váltóba tölteni?
Legutóbb beleöntöttem az összes olajamat ami itthon volt (1,5 liter), de egy csomót kivert a lihegőn. Most tenni akarok a váltóba egy surlódáscsökkentő adalékot, és tudnom kellene pontosan mennyi a gyári előírás.
Igen igazad van!Ebben valóban van irányváltó, és nem az alaplapot fordítja el.Azt nézegettem az tuti így van, és nem kell leállítani a mocit sem.Na a többit majd megláttjuk... Lehet majd még kérdezek, ha elakadunk, főleg a kiváltható alkatrészek nagyon hasznosak lehetnek pl. amit írtál is ötletként a fékmunkahengerre!
A velorexnél a hátramenethez le kellett állítani a motort, az irányváltó elfordította az alaplapot és az önindító forgásirányát, és az újraindítás után fordítva forgott a motor. Az előre menethez megint motor leáll, kar átfordít, és újraindít. Elég vicces megoldás volt, de a piaggiónál úgy tudom a difiben rendes fogaskerekes irányváltó van.
Most már értem, eddig azt hittem, hogy nincs meg a sebességváltó karja!
Szerintem olyan lehet mint a motoroknál a lábbal működtethető váltó, ha előre tolod felfele kapcsol, ha hátra húzod akkor meg lefele. Biztos az 1-es és a 2-es között lesz az üres, hacsak nem az irányváltónál kell üresbe tenni.
A helyedben kidobnám a régi blokkot, és beraknék egy korszerű 125-ös (v. mégnagyobb) 4 ütemű robogó blokkot. Kizárt dolog hogy a rendőrök észrevennék a cserét, és sokkal komfortosabb lenne a járgány, még akár fűtést is lehetne bele varázsolni.
Köszi az infót, valszeg találkoztam ezzel a réz színű kis kupakkal, de nem gondoltam hogy ez a beöntő, mert az van ráírva, hogy "sfiato oilo" de a szótár szerint ez szellőzőt jelent olaszul. Valszeg itt keveredtem meg. Akkor ezt az egészet kell kiszedni a 22-es kulccsal, nem csak a tetejét, bár azt sem tudtam levenni.
Nem azért ragaszkodom a kézi váltóhoz,mert bármilyen előnyét szeretném vagy F1-es gépet akarok építeni :D ,hanem mert ebben eredetileg is ilyen váltó van.Hozzáteszem talán semmi baja nincs is a váltónak, csak szét kell szedi kipucerálni, és új olajjal feltöltve újra összetenni.Kuplung, fék és gázpedál van lábnál. Az irányváltó baloldalt az ülés mellet van. A két ülés között pedig a váltó, ami csak előre és hátra mozog.Igazából azt nem tudom, hogy a négy sebesség (előre és hátra is négy :D)hogyan jön... Gondoltam hátha másik gépekben is így van a váltás.
Vedd le a légszűrőt, a motor mögött, értelemszerűen a váltó tetején van a beöntőnyílás, a váltóbowden mellett. Egy kis kerek kupak van a dugón, de 22-es kulccsal ki tudod tekerni.
Mivel a felső csapágyak hamar tönkremennek ha kevés az olaj, én 1,5 liter olajat töltöttem a váltóba. Sok értelme nem volt többet önteni bele, mert a felesleg kiverődött a lihegőn.
Ha ragaszkodsz a kézi váltóhoz, akkor két kart kell beépítened. Olyan lesz mint egy terepjáró:)) Csinálhatnál olyat is mint a modern F1-es váltók, és a kormányról vezérelhetnéd gombokkal.
Még csak egyszer volt rossz főfékhengerem, pontosan olyan mint a Fiat Unóé, csak a hollanderek menete 10x1,25. Ilyen persze nem volt sehol, már csak 10x1-es menetűeket gyártanak. Le lehetett volna cserélni a hollandereket, de akkor új fékcsöveket kellett volna csináltatni, vagy közcsavarokat kellett volna esztergáltani, de nem akartam sokat kínlódni vele, ezért csak a karmantyúkat és a fékfolyadéktartályt cseréltem ki, de azóta is jól szuperál.
Megint lenne egy kérdésem, ha már a JDM váltónál tartasz. Az olaj leeresztő csavart azt megtaláltam, de a beöntőnyílást azt nem. Lécci írd le részletesen merre találom, vagy fotózd le, mert parkettázó lévén nincs nagy gyakorlatom ezen a téren, ugyanis szeretném lecserélni az olajat a vátóban. Előre is köszi!
Egyébként a honlap nagyon tetszik, láthatóan bővül és szépül. Kösz mindenkinek de külön köszönet Próba777-nek maradj velünk továbbra is!
REgyőrnek üzenem én is Győr környékén lakom, ha gondolod segíthetek, vagy összejöhetünk vhol.
Az ez enyémen nem a kormányon van, hanem a padlon mint egy rendes kocsiba, de csak elöre-hátra mozog!Igen, eredeti állapotba akarom helyreállítani.A motorja talán összeáll hamarosan.
Igen valószínűleg azzal IS van gond. Egy ilyen kb. mennyibe kerül, pl a ti típusotokba?
Az Ape-ban a kormányon van a váltó, mint a rigán, de a tiedben nem kormánykerék van? Tegyél bele egy modern, automata váltós blokkot. Vagy teljesen eredeti állapotban akarod helyreállítani?
Munkahengert akár esztergáltatni is tudsz, karmantyút meg lehet gyártatni egyedi méretben is. Gyakran berohadnak a 4 kerekűeknél is a munkahengerek, gondoltam már rá, hogy esztergáltatok rozsdamentes acélból, de akkor már a hengert is abból kéne csinálni, az meg kicsit bonyolultabb. Ha beeseik a pedál, nem a főfékhengerrel van gond?
Minden járgányomnak L2 van a gépkönyvében, az L6 csak mostanában jelent meg, de most még ennek nincs sok jelentősége. Ha a 4 kerekűeknek itthon létrehozzák a "könnyű személygépkocsi" kategóriát, akkor majd lehet magyarázni, hogy a mienk még L2-nek született:)) Ha meg maradunk a mopedek között, akkor gondolom megússzuk valami egyszerűbb azonosító jelzéssel, és a költségek sem lehetnek túl nagyok.
Uraim! Most jött az infó telefonon,hogy a Szegedi közlekedésfelügyelet kiadott egy igazolást egy mopedautósnak hogy a kiskocsiját mint smkp-használhatja közúton,úgyhogy megkértem fénymásolja le nekem és postázza-hát kiváncsi vagyok rá,de a tag igazat mond mert ismerem személyesen!
A legjobb egy webes árlista lenne... hogy utána tudjak számolni...
A fék teljesen halott, a pedál beesik!Az egész alvázat le kell szedni és felújítani, kicserélni a bowdenektől kezdve mindent.
Jóhír: Valószínű igazi ritkaságra akadtam és ebből az egész világon csak pár darab lehet!M.o. pedig egy sincs belőlle.Ha nem így van és láttatok már ilyent kérem jelezzétek, nagyon megnéznék élőben egy ilyent!
Mégegy dolog, ez elvileg a 4 sebességes és Piaggio motorral van szerelve... a váltás hogyan lehet?Irányváltót megtaláltam csak a sebességet nem tudjuk, hogy hogyan kell majd váltani ha készen lesz valaha...
WooDoo! sajnos a lunakönyvet nem tudom felrakni, valahogy csak a szöveg megy el. ha valakinek kell kérek e mail cimet és küldöm. engem a jogsi, és a korhatár nem érint. gondolhatom ugy hogy a gyári L2 -vel békénhagynak????, vagy esetleg az L2-vel kocsinak sorolnak??/ erre gondoltál a nyilvántartás -nál?/ Tudod amit most kérdek tudd be 58 évemnek: besorolás és nyilvántartás nem ugyanaz? besoroltak férfi kategoriába, és nyilvántartásba vesznek mint nö. ez azért furcsa lenne. linhof
Panaszkodott valaki, hogy kidobja a sebességet a JDM váltója. Most csinálom az enyémet, mert nem vette a hátramenetet, de az enyémnek csak a bowdenje rohadt be. Azt viszont észrevettem, hogy egy rugós mechanizmus reteszeli a váltóban a fokozatokat, az előre, az üres, és a hátrameneti fokozatoknak be kell kattanni a helyükre. Ha tehát kiugrik valamelyik fokozat, akkor valószínűleg a reteszelés kophatott el. Sajnos a javításhoz ki kell venni a váltót, de a motor maradhat a helyén. Fel kell emelni a járgányt, és lefelé kijön a váltó. A motort érdemes fetámasztani az alvázhoz mielőtt kivennénk a két 12-es csavart, ami a váltót és a motort fogja össze. A féltengelyeket természetesen le kell venni, a csuklók házát kell megkocogtatni egy dornival, és akkor leugranak a recés tengelyről, feltéve ha nincsenek berohadva.
hogy ezt a hatalmas tudást a jogban, szerelésben elérted a legnagyobb tiszteletem, gratulálok. meg ahoz hogy ezt önzetlenül másokkal megosztod! De sajnos nem mindenki ilyen. Én se, megragadtam a smk-motor- szgk-stb kategoriánál. ugyhogy válaszodat nem értem, tudom bennem van a hiba. kérdezném miröl megy a vita? 1, van egy EUkötelezö szabály amit itthon nem akarnak betartani?? mert akkor egyszerü a helyzet meg kell várni a törvényt és biroság......
2, van EU szabály és nem kötelezö? akkor tényleg idegesitö a helyzet, érdemes lobizni, szervezkedni.
3, nincs szabály és a hatoságoknak szabad a gazda.... hát ez a szomoru eset.
egyébként néztem a lunám OSZTRÁK GÉPKÖNYVÉT: L2 EZ JO NEKEM??/legfelsösor/ VAGY EZT SEM FOGADJÁK EL?? PEDDIG EZ 4 KEREKÜ.Megprobálom a képet rola elküldeni.
Én a régi ésszel irtam a lehetöségeket a levelembe.