Az Aixam 400-am kicsit csattog, főleg hidegen. Van-e szelephézag állítási lehetőség, vagy hidrotőkés? Ha mechanikusan kell állítani, mennyi a hézag hideg motornál?
Az ilyenen csak vigyorogni tudok. Puszta fizika, vagy matematika az egész. SZámolj utána. Mindezek ellenére, ha 1 autóra 4x100 való, akkor azt kell rátenni, nem 4x98-at, de azért nem úgy van ahogy leírtad...
Ha jól emlékszem, a tehermentesítő váll a Ligiernek 60 mm, a kispolszkinál meg 58, de biztosan ki lehet nagyobbra esztergálni. Én viszont nem merném feltenni a 98-as osztókörű csavarokra a 100-as felnit.
ET számban lehet eltérés, valamennyi belefér. Fontosabb a középrész mérete a tehermentesítés miatt. A 4x98-at fel lehet tenni 4x100 helyre és fordítva, csak kúpos kerékcsavar kell hozzá...
Nekem szerencsém volt, mert a gumisnak fogalma sem volt hogy mire valók ezek a kicsi gumik, 22e-ért még fel is rakták a felnire a 4 db alig használt abroncsot.
Barkácsmegoldás, de meg lehetne próbálni feltenni egy 12"-os kispolszki felnit, arra meg mindig van olcsó gumi. Sajna a kispolszkinak csak 98-as az osztóköre, a Ligiernek meg azt hiszem 100, de biztosan fel lehetne tenni egy adapterrel, feltéve ha az ET szám megegyezik.
Az a baj Devecserrel, hogy arany áron mérnek mindent. Ez a jóképességű D. Ákos Devecseren 4db 145/60 R13 gumiért el akart kérni 45 ezret, mondván, hogy ez még így is olcsó. Igen ám, de a gumik kb. 30%-sak voltak. Ezt a méretet csak a Michelin gyártja, más katalógusban nem is szerepel. Az új ára pedig 17-20 ezer/db. Sajnos a Ligier Ambrára sem lehet más fajtát tenni. 135/70 R13 van most rajta, de néha ez is beleér az első sárvédő szélébe. Lehet, hogy meg fogom emelni egy kicsit a kocsi elejét (a rugó alá teszek egy emelőgyűrűt) hátha akkor el fog férni a135/70-es gumi.
A gumikérdés tényleg nehéz ügy, főleg az Aixamhoz, mert arra csak a 145/60-R13 jó. Esetleg még elférne a 145/70 v. 80-R12 , ezt a méretet lehet is kapni, újonnan 5-6e Ft-ért, de nem tudom honnan lehetne 114,3 mm osztókörű 12"-os felnit szerezni.
Több tipusra (pl. Microcar, Erad) fel lehet tenni a 135/70-R13 gumit is, ez van mindenhol.
A használt gumival foglalkozó kereskedőket is végigjártam a környéken, de csak tavaly ősszel volt 4db 145/60-as gumit az egyiknél, azóta sem tudtak többet hozni.
Az egyik bontóban viszont találtam egy 145/60-R13 mankókereket, de senki sem tudta hogy milyen autóé volt, meg nem is arra tervezték, hogy több 10e km-t járjanak vele.
Talán Devecseren és Ajkán kellene keresgélned, ott sok törött járgány van.
Úgy látom, a Mopedauto.hu-n nem nagyon olvassák az apróhirdetéseket, ezért most itt is megkérdezem. Van-e valakinek 145/60 R13 méretű gumiabroncsa eladó? Használt garnitúra érdekelne, mindegy hogy téli, vagy nyári.
igi76: Ne fényezzél már, se műszaki, se jogi szakértő nem vagyok, mindössze két év előnyöm van mopedautó bütykölésben. Vannak (itt a fórumon is) igazi szakemberek, csak Ők nem olyan grafománok mint én. Talán csak annyi az érdemem, hogy ha valamire rájövök (vagy másoktól tanulok valami trükköt), azt nem tartom titokban, mert a mopedautó a hobbim, nem ebből kell megélnem. Kaptam már olyan levelet is, hogy jobb lenne ha nem osztanám itt az észt, de remélem azért a többségetek hasznát vette a hozzászólásaimnak.
Örülünk, hogy forog a kerék, de a motor Te vagy Woodoo! Ez tény, amit mindenki elismer és felismer hozzászólásaiddal, önzetlen szakmai tudásoddal. Ha mégis szükség lenne a kis négerekre, csak szólj a háttérben itt vagyunk!
A teherszálításra szolgáló segédmotoros-kerékpárokra magasabb üres tömeget engedélyez a rendelet, de fejből pontosan nem tudom mennyit.
Úgy néz ki lesz képviseletünk abban a tanácsban, ahol egyeztetik KRESz tervezett módosítását a civil érdekvédelmi szervezetekkel, G. Péter éppen most intézi a delegálását.
Na úgy látom van, aki komolynak látja ezt a dolgot! Én nem tudok olyan ügyvédet, jogászt, akinek a családi körében lenne brumi, mert itt még mint a fehér holló repked csak, de Győriek, Fehérváriak esetleg Woodoo Debrecen környéke?
Nem vittél még pizzát az ügyészségre? Nem Rád akarom hárítani, de Te nagyon jártas vagy ebben a dologban is mint mindenben.
Gennarinó, ha olvasod ezt a hozzászólást, Te valamikor azt írtad nem sajnálod az apósod brumijának az árát is áldozni az ügyért. Nem sikerült még valamit elindítani? Ha igen felvállaljuk mi is a költségeket, csak azért, mert aki már elindított valamit akkor hagy menjen!!
a kf-nek, bocs nkh -nak meg Nektek is ajánlanám a 35/2000.˙(XI. 30.) BM rendeletet
A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása 38. § (1) A külön jogszabályban meghatározott járművel - kivéve a trolibuszt, villamost, kerékpárt, segédmotoros kerékpárt, állati erővel vont járművet, kézikocsit - közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha forgalomba helyezték, vagy ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték.
tehát kivéve, : csókoltassuk üket. / de ezt 1* irtam/
Szerintem, ha a Szalacsi Klub tudott a Szalacsi Sanyibácsinak (vizbűveszikia zoxigént :) ) gyűjtést rendezni, hogy bevigyék egy normális otthonba ahol emberhez méltóan bánnak vele, akkor mi brumisok a saját érdekünkben is megtehenénk ugyanezt. Teszem azt adód 1%-át add a brumisoknak, vagy kellene egy számla ahová össze lehetne gyűjteni a jogásznak szánt összeget meg az egyéb költségekre valókat. Szervezés kérdése az egész. Szerintem :) (hercheené voltam)
A hirdetéssel kapcsolatban lenne egy javaslatom. Olyan ügyvédet kellene keresni, akinek a családjában vagy az ismerősei között van Brumi tulajdonos. Ezzel érdekeltté lehetne tenni a jogászt. Ha hirdetést adtok fel, akkor valami hasonlóra kellene hivatkozni.
Ha péznt kell adni a jogi képviseletért, szóljatok és megy a lóvé.
IGI ! oké, összefogásban az erő, régi igazság. bevállalom én is rám eső részt, de ne hirdetés alapján válasszunk jogi képviselőt.szerintem. van a jó ügyvéd,és a kevésbé. a tisztesség is fontos , a bizalomról meg nem is beszélve. tök idegenben nehéz bizni. sok csak a lóvét nézi, a képviselt ügy alig érdekli.a többivel egyetértek.
Egyet értek majo-val. Ha hosszú távon is akarunk eredményeket ebben a dologban és relative "véglegest" akkor elkerülhetetlen a jogi oldal irányítása.
Ezért írtam lentebb, én hajlandó vagyok pénzt is áldozni erre, mert ha nem csináljuk közösen, akkor mindenki maga fogja a kis útjait járni, az meg költséges és időben is komoly veszteség lehet.
Bizonyítottunk már, hogy a honlap szerkesztésében van bennünk erő, lelkesedés és figyelem felhívás. A köv. lépés ez lenne egy jogi emberkét magunk mellé állítani, aki képviseli érdekeinket és a fenti kör szószólója lenne.
Úgy látom közel 70 reg. tag van a lapon, akkor mindenki vállaljon 1500 Ft-ot 6 Eurót és megfogadhatjuk a jogi emberünket.
Aki hajlandó erre jelezze és csináljuk meg ezt is.
Amit eddig alkottunk, azt már senki sem veheti el tőlünk, de amiben még nem léptünk, azt mások elvehetik... többre születet ez a kis csapat, kár lenne!!!
Jelentkezzetek!
Ui: Fel kell adni a lapra egy Hírdetést, aki jogi képviseletet vállalna! Proba777, megtennéd, kérlek, kérünk hátha lesz valaki!
WooDoo szépen összegyűjtötte a jogszabályokat, de nem ártott volna a jogász ismerős közreműködése, feltehetően a másik oldalon jogász is kézbe veszi a levelet. A bíróság döntött néhány esetben, kedvezően, ez a lényeg, de az fontosab, mi várható. A 2002/24-es EK határozat, ami a típusbizonyítványokról szól, abban a mopedautót L6e kategóriába sorolja, "könnyű négykerekű motorkerékpár" néven. A tervezett KRESZ módosításban ezek szerint szó sem lehet "könnyű szgk" megnevezésről. WooDoo végig ezt hajtogatja, igaza van! Az csak hab a tortán, hogy a KÖHÉM rendeletek (követelmények, műszaki vizsgálat), még "négykerekű motoros triciklinek" nevezi, L2 kategóriába sorolva. Mivel a KÖHÉM rendeletek korábbi keltezésűek(2002 előttiek), nem kompatibilisak a fenti EK határozattal, ezért a KRESZ módosítással együtt ezeket is napirendre kell venni. Célt akkor tudnánk elérni, ha a mopedautóval kapcsolatos összes jogszabály módosítást megfogalmaznánk, konkrét jogszabály tervezetként. Sajnos ez jogász hiánya és egyéb okok miatt nehéz.
Én is elolvastam ezt az L2-es tanulmányt, ami nagyon tetszett, de a végén olvasható 2005.12.05 dátum nagyon elkeserített! Én naívan azt hittem ez egy mostani levél és lelkesen várjuk a választ. Ezzel szemben azt kell látnom, hogy továbbra is kötik azt a szegény bizonyos ebet ahhoz a nyavajás karóhoz, hogy márpedig mopedautó nem létezik és azt meg végképp felejtsük el, hogy az segédmotoros kategóriába tartozna. Valaki már szétcsaphatna köztük! Felrobbanok!!!
A "mélyen" tisztelt Pajor úrral már mi is váltottunk néhány levelet és azt hiszem fel is fogom őket tenni a honlapra mert mostmár nagyon elegem van belőlük. Minek vannak a jogszabályok, ha nem tartják be őket!
A pláne az egészben, hogy dec.30-án feljelentettek a rendőrök, a falunkban lévő másik mopedautóst egy darabig kísérték aztán továbbengedték megállítás nélkül és azóta sem cseszegetik, pedig többször találkoztak már vele mint velem.
Azert az 5000-es szamot egy kicsit meg kell magyarazni: ha fellepsz az oldalra, es megnezel 4 cikket, az mar 5 letoltesnek szamit, talan igy mar kicsit arnyaltabb a kep. ha felmentek a www.try.hu-ra, es ott megnezitek a toplistat, a kozlekedesben eleg jok vagyunk (dobogos, 3. hely) Ra kell kattintani a mopedauto felirat melletti szamra, akkor kihoz egy reszletesebb statisztikat, ez mashogy mer, mint a honlapon levo szamlalo. Most epp 1308-on all. Ez (ha jol tudom) ugy szamlal, hogy hiaba mennel fel egy nap tobbszor, egy nap csak egyszer regisztral, valosabb kepet mutat, mint a honlapon levo szamlalo. Azert 14 nap alatt 1300-at elerni nem kis dolog, buszke vagyok a csapatra :)
Nem tudom néztétek-e, de átléptük az 5 ezres látogatottságot, és még nincs Február! Addig szerintem meglesz az 5500 is, sőt!
Én is most szeretnék venni egy brumit. Herchee felhívta a figyelmemet, hogy nézzem meg a kerekeket, mert a gumik állapota is elárul sok mindent, pld: nem volt-e karambolos, s ha igen akkor a futómű mozgása a gumik kopása elárulja.
Gennarinó! Várjuk a Kff-es paprírt, nagyon kiváncsiak vagyunk rá!
Jó munkát, sajnos most én is eléggé le vagy kötve, de folyamatosa követem az eseményeket!
Elolvastam a honlapotokon Gergely Péter levelét - mit mondjak: abszolut profi, le a kapallal.
WooDoo - bocs', hogy pénteken nem fejeztem be a válaszomat a kitcar-os forumon irt felvetésedre, de késön fejezödött be a programoom, már nem jöttem vissza, aztán meg elfelejtettem. Bár azt hiszem, a kérdést igazából ki is beszéltük (kit car-ként épiteni mopedautót.)
Még egy dolog: úgy látszik ebben az országban öt-hat ember 'atyaúrként' dönt gépjármü ügyekben. Barna úr mellett mi is összeakadtunk már Bölcsföldi úrral, gyanitom, a trike-osok is. Érdekes hely ez a Kárpát-medence. Üdv!
Ha visszaolvasol a fórumon vagy megnézed a honlapon a képeimet láthatod, hogy én milyen alvázas brumit vettem. Ilyet nem szabad mert az plusz 140 rugó.
Az alvázat és a futóművet nagyon meg kell nézni és azt, hogy mennyit megy. 60-65-öt mennie kell. Ha kipróbálsz egy brumit és már meleg motorral várnak az már rossz jel. Ne füstöljön. Nekem szerencsém volt mert a motor az tökéletes benne. Bár én is a Pápa-Ajka-Devecser rémszögben vettem! :)
Egyébként Győrben volt egy eladó JDM, de ki kellene nyomozni. Az elmúlt hetekben láttam vagy a neten, vagy a Bazárban.
Esetleg nézzél ki a Dunakapu térre ahol a piac van, ott szoktam látni két brumit, mindkettő eladó.