Döcös: a regisztraciodat toroltem, legyszi regisztralj ujra, ha lehet, ekezetek nelkul... Legyszi sem a felhasznalonevben, se a jelszoban ne hasznalj ekezeteket!
A Yahoon biztos van mopedautós levlista, valószínűleg angol nyelvű, ott meg lehetne kérdezni, hol milyen feltételekkel lehet használni ezeket a járgányokat.
A mopedautók most is két kategóriára vannak sorolva. Vannak a 4 kW-os, 45 km/h (tervezési) végsebességű 2 személyesek, amik a legtöbb országban a smkp-hoz hasonló besorolásba tartoznak, és vannak a max. 15 kW-os, 400 kg üres tömegű, nagymotor kategóriába tartozók, ezek között már vannak 4 személyesek is.
Szerintem ezek a kategóriák jól vannak EU-s szinten szabályozva, semmi értelme ezeket tovább bonyolítani. Semmi gond a két üléssel, ha meg valaki gyorsabban megy a megengedettnél, azt majd a rendőr megbünteti.
Valamelyik februári Magyar közlöny-eddig 1-étől 5-ig- megirta hogy mi lessz a mopedautó,és a dátumot is irta hogy mikortól,meg hogy milyen rendszámot fog kapni,és milyen jogsi /marad/ vagy esetleg kell a mopedautók vezetéséhez,ez az infó most jött.de nincs közlönyöm-valaki utánna nézne SOS-ben??? De becsúszhat a január végi Magyar közlöny is-hogy bővitsem a keresést!
WooDoo! Valamit még elfelejtettem. hogy ez miért lenne jo a mozgássérülteknek. 1 kocsira adomenteség van, tehát itt mindegy,de többen a városban ilyent használnak, részben kényelem, részben elszegényedés miatt. Itt a 2."autonál" lenne hasznuk a besorolásba.
meg egyertelmübbé teszem hogy a polszkis nem azt gondolja hogy ti nekünk, hanem mi nektek buliztuk ki.Ha valaki félre értené
WooDoo! én se ezt mondtam!!!De igaza van annak aki azt mondja hogy a brumi nem auto? IGAZA. Igaza van annak aki azt mondja hogy nem smk?? IGAZA. Ideáig oké? mindenki más elönyéért szereti és élvezné más elönyét: jogsi, ado, müszaki, stb. Te a tudásoddal mint olvastam könyen elfogadod a müszakit. ez veszélyes, mert a müszaki nagyon fejödö képes, gyorsan megszületik a testvére a zöldkártya eu paraméterek stb és pillanatok alatt a kocsi müszakijánál vagyunk,és aztán itt a jozan észnek már nincs helye. (én most kinlodok a rendes kocsim vizsgáztatásával, hiába nincs légzsákom, de ahoz elöirt valamit követelnek. már 3 autoszerelö is küzd vele.) Szoval ilyen elszabadulós müszakit nem szeretnék a brumit. A lobbi: mit gondol egy polskis, altos, trabis a városban ha elmész mellette? igaza van egy kicsit ugye?. Ha sikerül a lobbi változatlan fomába, mit gondol akkor? mozgássérültek nem elég a parkolás, benzincsekk, adomentesség, gk támogatás még ezt is KIBULIZTÁTOK NEKIK! IGAZA VAN.( OLVASOD UGYE NEM INGYENAUTO...hanem segitettek kibulizni) Mivel sem a jogi, sem müszaki nyelvben nem vagyok otthon példázodnék. ha jol emlékszem volt, van egy kocsinál olyan lehetöség ha kevesebb üléssel van levizsgáztatva más kategoria. ilyen megoldásra gondoltam, és itt tényleg lehetne kérni a mozgáskorlátozottak segitségét, mindenféle rossz indulatu társadalmi megitélés nélkül. ugyanis együtt el lehetne érni hogy legyen lehetöség a brumit 1 személyre 40km/o használni, ez a mozgáskorlátozottaknak IS jo( a polskis sem gondolna semmit) közületek akinek ezek a paraméterek elfogadhatoak joljárnak mégha nem is mozgássérültek, (ugyanis ez elérhetöbb mert közelebb van a smk-hoz), akinek meg kell a 2 személy, 70km/o az lessz motor. tehát nem arra gondoltam hogy egy kategorián belül a tulaj milyensége döntsön, hanem egy kategorián belül a felhasználás modja. Én a parkolás emlitésénél arra gondoltam hogyha megnö (mivel itt nem kell fizetni)a parkolo auto db szám ezt a lobbi miatt részben a mi nyakunkba varják, a meg növekedett db szám miatt korlátozások léphetnek életbe és ezt mi érezzük legjobban meg. ugyanilyen veszély van a városokban az elharapodzo jogosulatlan kártya használokkal. tehát arra kellene kérni a mozgássérülteket hogy segitsenek hogy legyen lehetöség UGYANAZON brumi különbözö felhasználására ,kategorizására mozgássérült igazolvány NÉLKÜL is. Igy már érthetö? linhof
Ha tudnék angolul, írnék minden EU-s ország mopedautó dealerének, hogy milyen előírások vannak náluk:))) Az a tapasztalatom, hogy a külföldi kereskedők kb. a fele segítőkész.
Végül is csak egy kérdőívet kellene csinálni, némi udvariassági formulával körítve, és azt kellene szétküldeni.
Ha nincs becsatolva a biztonsági öv, azért elvileg nem büntethet meg a rendőr, de erősen ajánlott használni az övet, mert a mopedautók passzív biztonsága nem valami meggyőző. Persze ha a rendőrrel vita támad az öv használatát illetően, éppenséggel találhat más okot is a büntetésre. Égőkészlet, elakadásjelző háromszög, elsősegélydoboz van a kocsitokban?
Azt nem írja a tanulmány, hogy a többi országban engedélyezett a 2 fő közlekedése a brumiban? Itt volt már gond valakinek, ha 2-en ültek benne?
Tudom a kresz azt írja, hogy smk-on nem lehet szállítani utast, de azt nem írja, hogy smk-ban nem lehet! Az is érdekelne, hogy a biztonsági öv használatával mi a helyzet? Tudom saját érdek, hogy be legyek kötve, de...
Bakancs4 írta, hogy nála csak emiatt kötözködtek, de mi van máshol esetleg az angol tanulmányban erről?
-Igi-
Ui: Woodoo paraméterei számomra is megnyerőek az elinduláshoz.
Az a baj, hogy ez a tanulmány nem kifejezetten a mopedautók szemszögéből nézi a dolgokat. Azt leírja, hogy melyik országban milyen feltételekkel használhatók a mopedek vagy a motorok (jogsi, biztosítás, műszaki stb.), de azt nem, hogy a mopedautókhoz milyen jogsikat fogadnak el. Angliában pl. B1 vagy motorjogsit fogadnak el, de ezt egy másik honlapon találtam meg.
Persze hogy elolvastam a tanulmányt (már el is felejtettem :)). Ha lesz egy kis időm, hamarosan kigyűjtöm belőle az adatokat (melyik országban hogy járnak a járgányok), ha addig nem előz meg vki :)
Egyébként szerintem az 50 km/h-s végsebességet azért nem várhatjuk el, hogy engedélyezzék, mert EU-s törvény, hogy max. 45 km/h-val mehetnek. Szóval a nálunk érvényben lévő 40-es mopedes sebességet 45-re kellene felvinniük.
Ez a baj a magyar társadalommal. Pont ezért tartunk itt. Komolyan! Nem bántani akarlak, de én nagy ívben teszek rá, mit lehet az osztráknak, németnek, angolnak!
Az a fontos, hogy nekem legyen jó. És a 2 dolog között oltári nagy a különbség...
Hello WooDoo! köszönöm a tanácsot, már regisztráltam régebben de nem tudok belépni. Azt a fület dobja ki felhasználónév és jelszó beírása után hogy NINCS JOGOSULTSÁGOD A TARTALOM MEGTEKINTÉSÉHEZ. Nem tudom hogy másnak is van ilyen gondja, már regisztráltam egy új néven is és azt a belépést sem engedélyezi.Érdekes a reg... után a tag létszám viszont eggyel több! (a jelszókat nem keverem külön vannak felírva)
Hello döcös! Regisztrálj a www.mopedauto.try.hu oldalon, és akkor le tudod tölteni a "kedvező bírósági végzést", azt majd mellékelheted a szabálysétési hatóság határozata elleni kifogáshoz. A teendőket itt a fórumban régebben már leírtam, olvass vissza, de majd megírom a GYIK menübe, hogy ne kelljen mindig keresgetni.
Sajnos nem vagyok se igazán céltudatos, se igazán kitartó - egyszerüenk csak nem akarok SZOLGA lenni. És ha valaki azzá akar tenni (politikus, packázó bürokrácia, vagy igazoltató rendör) elfutja az agyamat a vér - ez a nyomulásom oka. Mert ha egy osztráknak, egy németnek, egy angolnak valamit lehet - akkor nekem is lehet! ÉS ha nem akarják engedni... nos ez motivál, nem a céltudatosság, vagy a kitartás
Az EU régi tagállamaiban a mopedekre vonatkozó szabályokat (jogosítvány, életkor, műszaki vizsga) megtalálod egy TÜV tanulmányban, ha honlapunkon az "ömlesztett" linkek közül az elsőre kattintasz, de kimásolom neked a címét:
Sajnos az anyag angolul van, de talán Xeniah már elolvasta azt a részt?:)
Ha sikerül a hatósággal egyeztetni a KRESZ módosításáról, szerintem a következő álláspontot kellene képviselni:
Az azonosító jelzést (rendszám) támogatnunk kell, egyrészt mert ez EU-s követelmény és hiába küzdenénk ellene, úgyis minden mopedre felkerül hamarosan. Másrészt, ha lesz valamilyen rendszámféleség a járgányokon, a hatósági ellenőrzés 90%-át elkerüljük.
Az "M" jogsit szerintem elfelejthetjük, "B"-s jogsit is nehéz lesz megúszni, de látok arra esélyt, hogy a mopedautók műszaki sajátosságai miatt egy könnyített, "B korlátozott", vagy valami hasonló jogosítvány is elegendő legyen, amit 2-3 évvel hamarabb meg lehessen szerezni, mint az "igazi B"-s jogsit. Fontos lenne, hogy "lejárt B"-s jogsival is lehessen mopedautót vezetni, éppen ez az egyik fő felhasználási terület külföldön.
A kötelező műszaki vizsgát ha muszáj még elfogadhatjuk, az nem egy nagy összeg, és akkor nem kell azt hallgatnunk, hogy életveszélyes járgányokkal furikázunk a közutakon.
A nagy kérdés, az üzembehelyezési költségek, a biztosítás meg az adók. Ebben viszont ragaszkodnunk kellene a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó előírásokhoz, hiszen pont ez a lényege az L2, L6 járműkategóriának.
Ha így közelítjük meg az elkerülhetetlen változásokat, tehát van amit jónak tartunk, van amit el tudunk fogadni, de vannak kedvezmények amihez ragaszkodunk, akkor talán van esély rá, hogy a számunkra a legkisebb áldozattal járjon a változás.
Én is hasonló véleménnyen vagyok. Bár értem egy kicsit linof-ot is, mitől tart. Én úgy gondolom nem szabad zárt rendszerként kezelni, érdekeket nézve, hanem közügyként, hiszen a moped ezt kell és fogja szolgálni, ha nem akkor nem fog működni, sem a társadalomban sem a jogban, sehol.
Demszkynek írt levelet sikerült megnyitnom és elolvasni, köszönöm Proba a háttér segítséget. Úgy gondolom, ha Pest a Főpolgármester is egy kicsit figyelemmel olvassa, akkor megérti a lényegét és a jövőjét is ennek az üzenetnek.
Még mindig a találkozást látom megoldásnak, elindulásnak a legfontosabb lépésként ebben az ügyben. Miért nem ülünk le egy asztalhoz leírva, eldöntve, megvitatva mit akarunk. Mindenki elmondja a saját véleményét, talán még vélemények is találkoznak itt a fórumon, de semmi más. Ez kevés!
A honlap már első körben igazolta vagyunk és maradunk a közéletben a int. háló világában, de mi lesz tovább?
FFU úgy látom, Te céltudatos vagy, amit akarsz és amire erőd, lelkesedésed, kitartásként visz, azt meg is valósítod. Kellenek ilyen elszántak!
Meg olyanokra is szükség van a csapatban akik szerelnek, munkálkodnak, bütykölnek, de félek, hogy ez hosszú távon kevés lesz!
Üdvözlet minden Brumi rajongónak! Nekem van egy Chatenet stella tipusú kis kocsim( már irtam róla itt) több mint egy éve gond nélkül használom. Motorikusan és fogyasztásilag is meg vagyok vele elégedve, mint itt a hozászólásokban olvasom nem tartozik a rossz tipúsok közé. De valójában azért írok mert a héten a rend éber őrei megállítottak igazoltatás céljából, és lehet hogy feljelentés lessz a vége. Ugyanis arra hivatkoztak hogy hatósági jelzés nélkül használom, felírták az adataimat meg az autóét is és azt közölték hogy csak személyautó jogosítvánnyal vezethetem. Ez még nem is volna gond de a másik megállapítás az volt hogy le kell vizsgáztatnom mint személyautó csak úgy használhatom. Én jeleztem hogy a jogszabájok szerint nem minösül sz.g.k.-nak, itt olvasottak alpján probáltam meggyőzni őket de nem ismerték el az igazamat. Abba maradtunk hogy megkeresik a hivatalos állásfoglalást (közlekedési felügyelet) és értesítenek. Ez meg is történt, azt közölték hogy sz.g.k.-nak minösül, hivatkozásul " meghaldja az 50ccm-et" ezért vizsga köteles. Én ezzel nem értek eggyet ezért valószinü hogy a feljelentés már megindult ellenem, holott semilyen irást erröl "még" nem kaptam. A hozzászólások között olvastam hogy volt már valakinek bírósági tárgyalása és megszüntették az eljárást. Ezzel kapcsolatban az lenne a kérésem hogy ha teheti legyenszíves elküldeni a birósági határozatot a (lacesz67@freemail.hu)-ra, hogy legyen hivatkozási alapom. Talán itt Györ-Moson-Sopron megyében is azt a törvényt ismerik a bíroságon mint máshol. Elöre is köszönöm a jóindulatot.
linhof sztem kicsit félreértetted amit kalóz2 írt. Ő nem azt javasolta, hogy bulizzuk ki hogy a rokkantak számára legyen ingyen a mopedautó, mi meg szerezzünk rokkantkártyákat, és úgy járjunk velük. Mindössze arról van szó, hogy próbáljunk meg támogatást szerezni a mozgássérültek részéről is, arra hivatkozva, hogy milyen előnyös lenne számukra egy smkp kategóriába tartozó, négykerekű zárt felépítményű jármű. Ha pedig a mozgássérült lobbi támogatásával sikerül elérni hogy a mopedautók a segédmotorok közé tartozzanak, akkor az nekünk is jó lenne. Olyan jogszabályt nem lehet alkotni, hogy ha egy járműnek mozgáskorlátozott a tulajdonosa, akkor az smkp, ha meg nem, akkor szgk.
A személygépkocsikhoz képest elenyésző a mopedautók száma, a jövőben sem fognak tömegesen elterjedni az áruk miatt, ezért nem lenne túl nagy áldozat az állam számára, ha lemondana arról az adóbevételről, ami akkor keletkezne, ha az L2 és L6 kategóriába tartozó járműveket is a szgk után fizetendő adókkal terhelik. Ráadásul, ez az adóbevétel valószínűleg nem is teljesülne, mert ha egy mopedautó után kb. annyi adót kell fizetni, mint egy szgk után, a tulajdonosok nagy része visszaviszi a járgányát Ausztriába.
A 'bemutatót' nagyon jó ötletnek tartom. Jogos az a félelem, hogy az emberek (de még a szakik) döntő többségének fogalma sincs, milyen is egy mopedautó. Ezzel a problémával küzdünk mi is, kit car-osok.
Mivel sokan még nem láttak ilyet (mopedautó, vagy kit car), egészen vad elképzelések is lehetnek a kocsikról. A kit car-ok esetében tavalyelött még a Közlekedési Föfelügyelet akkori vezetője is azt mondta, hogy 'kötelessége megakadályozni' hogy mindenféle suffni-tuningból származó roncsok lepjék el az országot. (Miközben egy kit car lényegesen biztosnágosabb, mint egy átlagos, kereskedelmi forgalomban kapható autó, akkor is, ha nincsen benne pl. légzsák.)
Szerintem hasonló lehet a helyzet a opedautóval is - pl. tizenéves gyerekek halomra ölik magukat és másokat ezekkel az autókkal száguldozva, blablabla... A személyes tapasztalás nagyon sokat számit - szerintem.
Ezek az érdekképviseleti dolgok sajnos igy mennek - de hát a ma élő magyarok elsöprö többsége már úgy született és élte le az életét, hogy csak egyet tanulhatott - birkának lenni/ne szólj szám... stb. ismered az idevágó közmondásokat te is.
Az egyesületesdi (vagy akára jogilag semmit sem számitó klubok) nagyon nehéz játék - nagyon nehéz életben tartani, mindenki számára elfogadható tartalommal kitölteni, leközdeni a tagság pesszimizmusát, az 'úgyse sikerül' mentalitást stb.
Ilyenkor mindig arra gondolok, ha az angol haverjaim, az ottani kit car-osok meg tudják csinálni, genetikailag én se vagyok rosszabb anyag, és ha nekem nem sikerül, nem a körülményekben van a baj (azt hiába szidom, nem jutok elöbbre), hanem bennem.
Azon a 'hobbijármüves-szövetség' találkozóján az egyesület aktuális elnöke, egy fiatal pesti jogászgyerek volt ott. Sajnos mi, a kit car-osok azóta sem léptünk 'szövetség' ügyben semmit se. Amúgy kezdő veteránosként (MGA Coupe 1957-böl) most kezdek ismerkedni ezzel a csapattal. Nekem itt Pécsett nagyon jó tapasztalataim vannak, azt viszont már hallottam, hogy a pesti veteránosok ölik egymást (csak még arra nem tudtam rájönni, miért).
Amúgy van egy úr Szekszárdon, akivel laza kapcsolatban vagyok, az ottani nemzetiségi színházban dolgozott, tavaly még volt egy Triumph Spitfire-e.
Hali ! Melyik része hangos ? 1.motor 2.váltó 3.kasztni ? A Mitsubishi-t nem ismerem , de a többinél úgy tapasztaltam , hogy a motor hidegen lényegesen zajosabb , az én Ligierem (Lombardini) ha kellően beizzott (legalább 10 km) , akkor egészen megváltozik . Másrészt érdekes tapasztalat , hogy az Aixam (Kubota) alapjáraton ISZONYÚ hangos , de fordulaton mérsékeli magát , ezzel szemben az olasz technika alapjáraton elviselhető , de később kissé megjön a hangja . A váltózajok más kategória , kis gyakorlattal fel fogod ismerni a variomatik csörömpölését , amit általában a műanyag csúszó-kopó alkatrészek kopása-hiánya (!) okoz . Jellemző segítség a diagnózishoz hogy fordulatszám változáskor , nyomaték változáskor , motorfékkor változik a zörgés . Ha megfogod a primer tárcsa mozgó elemét és megrángatod , nem kotyoghat érezhetően (persze álló motornál fogd meg!) A karosszéria zajosságára jellemző , hogy márványsima úton nincs , esetleg a motor rázza a vázat . Nekem a Ligierben gyárilag nagyon puha gumibakok voltak (ki is szakadtak) , Skoda bakot tettem bele , biztos többet átvisz a rezgésből . A burkolatokon javítottam picit , a hátsó ajtó (a csapkodástól kilazuló) műa. szegecseit bevágtam-fúrtam , és beletekertem egy-egy facsavart , ez szétfeszíti annyira , hogy ne lazuljon ki kétnaponta . A műszerfal alá szivacsokat akarok tenni , és akkor az állandóan szorítja picit felfelé , és nem engedi zörögni - remélhetőleg . A 16 gépet egyszerre javító-áruló Zoli barátom szerint a legcsendesebb (legleszigeltebb) a Microcar . Tény : mentem eggyel (Microcarral), le volt véve a motorháztető és az elülső lökhárító , le volt húzva mindkét ablak és az én Ambrámhoz képest villanyautónak tűnt . Azóta az én váltógondjaim-zajaim mérséklődtek , de az akkor is kellemes volt . Az Eradnak picit üt az egyik variátortárcsája , mert istentelen elődjeim úgy próbálták levenni a lendkerékről , hogy feszegették az alutárcsát . El is görbült , vissza kell majd óvatoskodnom -- ez se tesz jót a zajszintnek . A motorzaj erős forrása lehet a WooDoo által éppen tárgyalt kipufogó-flexiscső , nézd meg ép-e a rendszer , nem fúj-e ki valahol a hangtompító . Ha valaki igazán csendes mopedautót akar , vegye meg a bátyám elektromos (rendszámos, mkp) Puliját , az tényleg egy élmény , tisztára dodzsem .
Be is szereltem délután az új flexicsövet. Kicsit alakítani kellett rajta, mert csak 24 mm a belső átmérője, de egy bicikli nyeregcsőre rá tudtam erőltetni, és utána már gond nélkül ráment a leömlőcsőre is. A kipufogó dobon viszont 28-as cső van, ebbe belehegesztettem egy 25-ös csövet, és ahoz bilincseltem a flexi csövet. A két új awab bilinccsel együtt 1200 Ft volt a javítás költsége, kérdés hogy meddig fogja bírni.
A webasto állófűtés flexibilis kipufogócsöve két rétegű, és rozsdamentes acélból készül, remélem tartós lesz. Elvileg gyártanak 30 mm átmérőjűt is.
Talán félreérthető voltam , nem az érdekképviselettel van bajom , hanem a felvonulós-tüntetős megoldást nem tarom szerencsésnek . Tény , hogy kevesen tudnak ezekről a járgányokról , mivel naponta ilyet használok ezt tapasztalom. Az érdekérvényesítésben pedig részt kívánok venni , ha ez a delegációs dolog összejön , akkor párszor utazhatok Bpestre a saját költségemen ( 2x150 km) , miután veszek ki szabadnapot a munkahelyemen . Az a tanulmány amit a honlapon láttok , az 2 hétig készült , a tervezett következő szerintem tovább fog tartani . Az érdekképviselet fontosságáról még annyit , hogy itt én kezdeményeztem egy járműbarát (veterán) egyesület létrehozását , ami csak akkor lesz , ha én megcsinálom . Mint írtam ebben terek akarok adatni az ilyenfajta közlekedési vadhajtásoknak -- emiatt össze is vesztem a vaskalapos veteránosokkal .
Mellesleg nem találkoztunk 2006 január 28-án az Allianz székházban ? Mert a Kitkarosoktól volt ott valaki .