Tibi93!! ha jól látom 15 éves vagy/leszel/ ,nagyon szép kor, nyiladoznak a "rügyeid"! szeretnél felvágni a haveroknak, csajoknak. lehet , hogy a SZüleid megengedhetik maguknak, hogy a SEGGED alá tegyenek egy Brumit, a nagy B nem véletlen! tiszteletet érdemel!!! ez nem egy "liba kergető " riga , komar .....stb. igaz, hogy segédmotor, de EHEZ AGYILAG FEL KELL NŐNI !!! magyarul, örülj ,hogy azt a lukas seggedet beleteheted egy ilyenbe, továbbá: a felelösség mint olyan , a Szüleidnek KELL !!!!!!!!!!!! állni. érdd be azzal amit kapsz. ha ettől többet szeretnél, TANULJ, TANULJ, TANULJ.!!!! Föleg nyelveket! Elnézést kérek a Szülőktől!!!!!
Óvatosan fujkáljátok a csapágyat, a szíjra és a tárcsákra ne kerüljön WD40. A szórófejhez adnak egy vékony piros csövet, azt használjátok, és nem kell sokat fújni.
Nálunk elég sok eső esett tegnap, nagy tócsákban állt a víz az úton. A variátor nem nagyon szereti a vizet, a sarat meg különösen nem, ezért egy burkolatot szoktam faricskálni, hogy védjem a szíjat meg a tárcsákat a felcsapódó víztől. Az Aixamomban még nincs ilyen burkolat, viszont felszereltem a motor alá a fekete gumiszerű anyagból készült védőlemezt, és elég jól tudtam a vizes úton is menni. Sokszor úgy beterítette a járgányt a víz, hogy semmit sem láttam, de mégsem állt meg a csúszkáló szíj miatt. Sok mopedautóban nincs ilyen védőlemez, de érdemes csinálni pl. habosított pvc lemezből, a szíj és a tárcsák is lassabban kopnak, meg nem áll meg a kocsi minden pocsolya után.
Mellébeszélsz, meg egyfolytában ellentmondasz magadnak! Tudsz vezetni? Mit apucit, meg anyucit az orránál fogva? Hány százezret vezettél le, hogy tudsz vezetni?
Nekem ez nem fontos csak kérdeztem hogy lehet-e tunningolni. Amugy vezetni tok De szerintem akik itt a topicon írna azok közül nem tom mennyijen szeretnénk ezt legalizálni, pl.: én igen mert nem épp motoron akarok meghalni
Igen, azt el is felejtettem reggel írni, hogy a meghajtószíjba nekünk is egy nútot csiszolt. Ez akkor derült ki amikor levettük! Köszi a tippet, akkor kenegetjük a csapágyat, hátha még elmegy egy darabig. brumilány
14 éves kor után, már büntethető is vagy. Különben elég gáz, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. Előbb meg kellene tanulni vezetni és utána száguldozni 70-80-nal. Többen elmondták, hogy mehet annyit a kocsi, de 50 felett nem igazán biztonságos. Pont a hozzád hasonlók miatt nehéz ezt a folyamatot is végigvinni. Itt a topiclakók a mopedautók legalizálásáért küzdenek, neked pedig az a legfontosabb, hogy 80-nal száguldozhass...
Nekem is szorult már meg a csapágy, de nem rángatta a járgányt, csak onnan vettem észre, hogy a szíjba egy nútot csiszolt. Valószínűleg a te kocsidnál feszesebb a szíj, és ezért tudta forgatni a váltót. Ha időnként befújjátok a csapágyat WD40-el, akkor még kibírja egy darabig, és ahoz szét sem kell szedni a variátort.
Egy tachográf és állófűtés szevízben dolgozik egy rokonom, Ő adta a képen látható csöveket. A kisebbik 24 mm belső átmérőjű, de nem volt nehéz 25 mm-re felbővíteni, a nagyobbikat 38-as csőként árulják, de valójában 40 mm a belső átmérője.
A Webasto-t is felhívtam, náluk még lehet kapni 30-as csövet is, egy 1200 mm-es szál 13e Ft+áfa. A 24-es 4e, a 38-as 6e Ft+áfa/m áron kapható. Kb 30 cm kell belőle, szerintem bármelyik szervízben tudnak adni.
Hali Woodoo. Az 1112-ik hozzászólásban írtál állófűtésekhez használt füstelvezető csövekről. Tudnál segíteni milyen üzletben hol lehetne ilyet venni, te hol vetted??? Előre is köszi.
Segítségetekkel sikerült megjavítani a brumit. A csapágy forgott együtt a főtengellyel, és nekiszorult a szíjnak. Ez volt a hiba oka. A csapágy teljesen be volt rohadva. Persze ehhez ki kellett szerelni a tárcsákat. BEkentük valami rézszínü kenőanyaggal, most jól megy a brumi de előbb utóbb ki kell cserélni ezt a csapágyat. Bakancsnak üzenem, hogy nekünk sem sikerült leszedni a a variátor fix részét, de csapágycserénél megpróbáljuk a tanácsaid szerint. Nagyon köszönök mindent, a következő szerelésről is beszámolok. brumilány
Köracélból esztergáltattam szekunder tárcsát , amikorra nagyjából minden hibáját sikerült kiküszöbölni , akkor vettem jutányos áron egy valamilyen bontottat , és azóta nem foglalkoztam vele , így nem tudom mennyire csúszna , illetve enné a szíjat .
Az viszont érdekes , hogy ennek a kanadai cégnek sehogy se lehet a nyomára bukkanni az interneten , jó esetben bejön valami erőmű(gyártó)cég , de variotárcsa soha . Pedig ez közös ezekben a nyamvadt gépekben ; készülnek többféle benzines ( 50 -- 163 ccm ) , dizel ( 274 -- 539 ccm Yanmar , Mitshubitsi , Lombardini , Kubota , ) motorral , poliészterből , akrilból , üvegszálas műgyantából , aluminium kombinációval , vas-vagy aluvázzal , teherautóként , kabrióként etc . Van lendkerékmágneses , van ékszíjhajtású generátoros , de egy dologban egyeznek : a variomatik rendszerük azonos , még a gyártmány is . Üdítő kivétel , ha valamelyikben a keskenyebb , 22-es szíjat használják . Ennek ellenére a kanadai cég sehol . A milliónyi gyártott kétkerekű robogó gondolom a saját variátorát teszi lélekvesztőibe , egy Ligier vagy Aixam miért nem tud kiönteni és lesztergálni egy arasznyi átmérőjű tárcsát ? A kombájnokban is gondolom saját gyártmány lehet , hiszen a molltechnél legalább 30 féle mezőgazdasági variátor van raktáron .
Van egy régi tervem , de még nem csináltam meg . Megfelelő rugóból erőmérőt fabrikálok , és hosszú kötélen vontatom a járgányt . A teljesítmény a húzóerő és a sebesség szorzata (P=Fv) . Így megállapítható lenne , hogy mennyi a különböző sebességekhez tartozó teljesítményigény . Ez alapja lehet a reális fogyasztás-elvárások megállapításához , és a maximális sebességek realizálásához is segítséget nyújt .
Eddig nem gondolkodtam a tárcsa kopás miatti pótlásán és betétezésén . Jó lenne egyszer találni valami érthető tanulmányt a variotárcsák lélektanáról .
Nemrég kisérleteztem a variátor tárcsákkal, az Aixamra rátettem a JDM primer mozgó tárcsáját, és sikerült úgy beállítanom, hogy a szíj a lendkeréken lévő tárcsa átmérőjénél magasabbra tudott emelkedni, kb. 5 mm-rel. 10 km/h-val gyorsabb is lett a gép, de lehet a szíj hamar elkopna, mivel legalább az 1/3-a kilógott a tárcsák közül. Szerezni kellene eredeti IBC tárcsát, mert az Aixamnál leesztergálják kisebbre.
A tárcsák felújításán is gondolkodtam, szerintem nem lenne nehéz 1-2 mm vastag perunal lemezből kúpokat sajtolni, amit a kopott, leszabályozott tárcsákra lehetne ragasztani. Lehet saválló acéllemezből is meg lehetne csinálni a kúpokat, bár sokkal kisebb a surlódási tényezője, és lehet könnyebben megcsúszna a szíj, de biztos tartósabb lenne mint az alumínium.
1190-re válasz
Eradot kétféle motorral láttam , 505 ccm-es kéthengeres vizes , és 315 ccm-es egyhengeres levegős hajtóművel , mindkettő Lombardini gyártmány . A nagyobbról találtam valami leírást a honlapon LDW 502-es a típusjele . Lefojtatlanul 3600-nál 8,5 kW-ot ad le . A francia ebay-on hírdettek jogosítványköteles Ligier Ambrát (ugyanilyen motorral ) , annak legálisan 95 km/óra volt a végsebessége . A nálunk használt rendszámnélküli változatnál nem mernék ilyen tempóban veretni , örülök , ha így nyugtom van a rendőröktől . Másrészt 55-60-at amúgy is mennie kell , nagyobb iram meg ezzel a futóművel-kasztnival nem tanácsos szerintem . Eradom nekem is van (eladásra), de belerakom a keskenyebb szíjat szerintem lazán menni fog 65-öt , most 55 a vége . Én ha kevesellem a Ligier dinamikáját , akkor előtolom a CB 400-as Hondámat … Az Ambrát nem a sebességért vettem meg .
1188-ra válasz
Szerintem ha elég széles a szíj , vagyis nem kopott , akkor a primer tárcsák kúpja (a tengelynél) nem érhet össze . Szerintem , ha a szíj szélessége és hossza megfelelő , akkor ki tudja használni a teljes áttételt , vagyis a primeren kimegy a széléig és a szekunderen bemegy a tengelyig . Ami a primer variátor fix oldalának rögzítését illeti , a (Lombardini) motor lendkerekére rá van téve 5 csavarral és illesztőstifttel egy kúpos tengelycsonk . Erre van feltolva a primer variátor csőtengelye , a kúpra a 17(16)-es kulcsnyílású hosszú (M10) csavar szorítj fel . A csőtengelygelyre a fix alutárcsa vagy sajtolással , vagy öntéssel került rá , hogy nem lehet leszedni az biztos .
1187
Ha olyan rendőrrel akadsz össze , aki tudomásul veszi , hogy smkp, akkor semmi gond , vezetheted , bár szerintem utast nem vihetsz . Ha a rendőr másképp látja akkor végsősoron bíró elé kerül az ügy , eddig a döntések nekünk mindig kedvezőek voltak . Engem eddig 5x állítottak meg , soha nem jelentettek fel (legfeljebb fenyegetőztek vele , hogy majd ők is megnézik , és ha nem úgy van akkor … ) . Más kérdés , hogy az én felkészültségemhez ( volt amikor fejből mondtam melyik rendelet melyik paragrafusa mikor , melyik közlöny melyik oldalán …) egy utcai rendőr nem volt ellenfél . Magyarországon 15. életévhez semmilyen jogosítványhatár nincs kötve . Aminek lennie kell : személyi , vezetői , biztosítási papír (matrica) , származási okirat (számla , adásvételi , esetleg az osztrák papír – ez utóbbi jobb másolatban , nehogy elvesszen ) . Jó ha van elsősegélycsomag , tartalék izzó és elakadási háromszög , bár elvileg smkp-n nem kötelező (lásd 6/1990 Köhém rendelet 103.§ 105.§ , 106.§ ) , de ne adj okot a kötözködésre . Ami a műanyag vackot illeti : egyrészt tény , hogy nincs benne anyag , a 350 kg halálosan megkötötte a konstruktőr kezét , ütközni nem szabad vele . Viszont a fémalvázas változatok az öröklétig javíthatók , a műanyag olyan-amilyen , hellyel-közzel mindig ragasztható . Ami a motort illeti a Lombardini (lásd a honlapján a LDW 502-es motort) 3600-nál adná le a 8,5 kW-ot , így lefojtva szerintem az öröklétig elmegy . A Kubota még jobb , elnyűhetetlen , Zoli látott Ausztriában Aixamot 400.000 km-rel . Ha a javíthatóság érdekel küldj nekem egy emilt a, 1179-es hozzászólás végén megadtam a címemet , elküldöm a fórum kivonatát . Az 505 CM-et jól láttad , annyi . Abban igaza van a családnak , hogy iszonyú drágák , ebből a pénzből kijönne egy kispolszki teljes generállal , friss műszakival , jogsival , több évi biztosítással . Nehéz kérdés . Kétségtelen a jogi helyzet a jövőben változhat , attól nem tartunk , hogy nem lehet-szabad velük közlekedni , csak az a kérdés : milyen feltételekkel és költségekkel . Ha valaki nem akar sokat kockáztatni , vegyen kezdetnek 50 ccm-es háromkerekűt , szerdán láttam Devecserben 70ezerért öreg BMA Amica-t , állítólag üzemképes , meg üzemképtelent 50-ért .
1186-ra válasz
A szekunder variátorban 2 ék van . Az egyik a behajtótengelyen , az viszi be a nyomatékot az osztómű-diffibe . Ez egy hosszú ék , s ha hiányzik , vagy elnyíródik , akkor a tárcsák forognak , de a kocsi egyhelyben áll , meg se mozdul , nem viszi át a meghajtást . A másik ék a variátoron belül , a diffi felőli végén van , mert a szekunder variátor mozgó tárcsája nem csak tengelyirányú (axiális) mozgást végez , hanem tekeredik is egy nagy menetemelkedésű pályán , ezzel segítve rá a szorítóerőre , megakadályozandó a szíj megcsúszását . Ennek a nagy menetemelkedésű pályának a fix elemét rögzíti egy ék a variátor fix részéhez tkp. a csőtengelyhez . Ha ez az ék hiányzik (ez nekem a házilag esztergáltatott variátorban párszor elnyíródott) vagy elnyíródik , akkor a szekunder variátor egyik oldala fix lesz , de a másik esetleg csúszhat , pontosabban forogni fog , csökkentve így az átvitt nyomatékot és koptatva a szíjat , mert csak akkora erő nyomja a tárcsákat a szíjnak , amekkorát a rugó ki tud fejteni . Amennyire meg tudom ítélni ez utóbb tárgyalt ék (ez egy rövid , tömzsi vas) hiánya esetén forog olyan alkatrész , amely a zégergyűrű-pálya kiszakadásához vezethet . Végülis mindegy . Letolni mindenképp valami villás szerkenytűvel lehet . A szekunder variátor tengelye alapban 19 mm-es , de a végén , ahol bemegy a diffibe 25-ös . Keresni kell valami 25-26-os nyílású villát , és azzal letolni a tengelyről . Egyéni kreativitás kérdése , hogy miképp tudod megtámasztani , alábütykölni csavarokat amivel sajtolni tudod . A legrosszabb ami előfordulhat , hogy kitéped a tengelyt a diffiből , vagy betöröd a diffiház alu oldalát – ez szerintem extrém eset , a gyakorlatban nem kell számolni vele . Ha nagyon nem boldogulsz , akkor esetleg ki kell venned az egész blokkot a kasztniból , ez plussz fél nap , hogy hozzáférj . Ha netán megsérülne (javíthatatlanul) a diffiház , akkor tudok szerezni jutányos áron a bátyám bontásából Aixam alkatrészt – elvileg beépíthető és azonos áttételt ad .
Téged már állítóttak meg? WooDoo Vagy csak rutin ellenörzésre, vagy már jelentettek is fel? És szerinted rendőr nem fog ge...ni ha egy 15 éves srácot lát a volánnál? Mert elvileg legtöbbje csak azért állítmeg mert nem tudja hogy ez nem motor nemis autó de mégis rendszám nélküli és 4 kereke van. Eggyik haverom 16 lesz és ő mondta hogy őt még nem állították meg pedig ment el rendőr mellett.
Remélem ha meglesz engem se fognak. Csak sehogy se bírom meggyőzni a szüleimet se a tesómat hogy igen is meg lehet javíttatni? Mert azt mondják hogy szar műanyag nem éri meg megvenni. Ja még valami a dieseles nem tom félre volt-e írva avval kapcs hogy 505 CM 3? Nem tom te törted-e már meg vagy ilyesmi de ez mennyire javítható járgány?
WooDoo kérlek arra is válaszolj hogyha vezetek egy ilyet minek szükséges nálam lenni a biztósítás, a jogsi, az adásvételi és még valami kell vagy ha ezeket bemutatom elengednek? köszi
Van egy Aixam Erad márkanevű mopedautóm és alkatrészeket (tuning főleg, ha van hozzá) szeretnék szerezni. Most szerelőnél van generátor miatt. Létszi segítsetek egy honlapcím is jó lenne.
A NKH (KF) szerint nem, a rendőrök egy része szerint igen, a többi viszont feljelent.
A végső szót a bíróság mondja ki, eszerint lehet "M" jogsival mopedautót vezetni, de mire ez kiderül, addig jó néhány hónap eltelik, és néhány fellebbezést is meg kell írni, és még esetleg egy tárgyalásra is el kell menni.
Elképesztő, hogy egyes rendőrök szerint csak a kétkerekű jármű lehet segédmotoros-kerékpár, még a Kreszt sem ismerik, és néha hiába lobogtatjuk a Köhém rendeletet, vagy egy korábbi bírósági végzést, még elolvasni sem hajlandóak. Úgy gondolják, hogy nekik joguk van feljelenteni bennünket, és ha nem értünk velük egyet, akkor majd írjunk kifogást.
Gondoltam már rá én is, hogy az 1 db 7 mm széles csapágy helyett 2 db-ot kellene beépíteni egy kb. 40 mm hosszú csőbe. A mozgó tárcsába pedig sajtolni kellene egy perselyt, aminek akkora a furata, mint a cső átmérője (+0,05 mm) , és akkor ezen a perselyen támaszkodna a tárcsa, nem a műanyag alátétet feszegetné a szíj.
Sokkal stabilabban állna a mozgó tárcsa, és nem tudnának egymásba marni, még akkor sem ha összeérnének. Így maximálisan ki lehetne használni a variátor áttételét, csak a tengelyt kellene átalakítani.
A primer variátor fix tárcsája hogyan van a tengelyre rögzítve?
Igen köszi majd átnézegetem. amugy arra az egy dologra szeretnék nagyon konkrét választkapni hogy 14-15 év közt lehet-e vezetni. mert nem szeretnék majd jogsi és pénz nélkül mászkálni már mint rendőrnek se naon akarok pénz adni. kössz
Tudod, az a baj, hogy épp a zégergyűrűvel sz..pok. Valaki a régmúltban elfelejtette visszatenni az éket, ami megakadályozza, hogy a variátor elforduljon a tengelyen. Ez a szerkezet pedig addig forgott, koptatta az aluminiumot, hogy a zégergyűrű horony elfogyott és a zéger menet közben leesett. Azért kell szétszedni, hogy egy új hornyot esztergáltassak és egy kisebb zégerrel vissza tudjam tenni a helyére.