Regadó fizetési kötelezettség a jármű nyilvántartásba vételekor (regisztrálásakor )keletkezik , ha behozol egy igazi autót , de nem veteted nyilvántartásba ("tyúkok ülnek rajta" a veteményeskertben), akkor nem kell fizetned sem , más kérdés , hogy nem is használhatod . A törvény szerint az smkp-t nem veszik nyilvántartásba sem , így a regadó fizetési joghelyzet sem áll elő . Valóban számítani kell ennek megváltozására , még mindig kevesebbet kell fizetni , mint gépkocsira , ami 470.000 Ft alapban , míg a mkp 500 ccm-ig 135.000 afölött 180.000 Ft , és ebből jön le valamennyi avultatás . Lehet , hogy kemény tízezrekbe fog kerülni nekem a Lombardini 500 fölötti 5 ccm-je , Aixamok előnyben . Persze érdekes kérdés , hogy ezek tkp. már forgalomba helyezett állománynak minősülnek szerintem . De ezt majd a tanulmányban akarom kifejteni.......................Ami a flexis csövet illeti a VW Polo füstcsöve nem aluminiumból van , az is valami korroacél , és tény , hogy sérülékeny .
Bakancs4: ha jól tudom a segédmotoros-kerékpárok után jelenleg nem kell ragadót fizetni, leginkább csak azért, mert "forgalmi engedélyre nem kötelezett". Ha most redszámozni fogják a mopedautókat mint négykerekű könnyű járműveket, azaz kiveszik a segédmotorok közül ezt a kategóriát, akkor van esély rá, hogy a regadót behajtsák rajtunk. Ha ez esetleg így történne, akkor nagyon nem lesz mindegy, hogy 50 ccm-is v. 500-as motor van a járgányban.
Vennem kellett ma egy új hűtőkompresszort, és láttam a szaküzletben flexibilis csöveket. Majdnem olyanok, mint az Ambra gyári flexicsöve, acél harmonika belső, beszőve rozsdamentes hálóval, csak a csatlakozók rézből vannak. Van 28-as átmérőjű, a hossza kb. 30 cm, és 6e Ft az ára. Sokkal drágább mint a Webasto kipufogócső, nem tudom starpabíróbb-e, de nem hiszem hogy 6x annyi ideig bírná. Sajnos az Ambrának annyira alacsony az építése, hogy gyakran felakad a kipufogócső, és szerintem azt nem nagyon bírja ki semmilyen flexibilis cső.
Egy fél éve még nekem is voltak mopedautóim. Talán valaki még emlékszik rám:) Ha a találkozó összejön, én is szívesen elmegyek. Bár most egy Lupo a második autóm, ami fogyasztásban hasonlóan jó, de az érzelmeim nem változtak a kicsikocsik iránt.
NEM LÁTOD ÉRTELMÉT A SZABÁLYOK MÓDOSÍTÁSÁNAK ?! Hát nincs is , a szabályaink EU-komformak és teljesen jók . Csak egy gond van , kis hazánkban nincsenek nyilvántartva a segédmotorkerékpárok -- amíg Komárok és Rigák alkották ezt a tábort ez talán nem is volt olyan nagy probléma . Most már viszont az , mert a kör kibővült , sok a visszaélés , köbcentivel , ezzel-azzal . Ráadásul ez a mopedautó is...Derék hivatalnokainknak be kéne látniuk , hogy nem tudtak a létezéséről , amikor azt a B. függeléket honosították , de egy bürokrata soha nem látja be a tévedését vagy tájékozatlanságát ( Értsd : alkalmatlanságát) . Állítólag 600.000 smkp van Magyarországon . Ha félmilliót nyilvánartásba is vennének , akkor 200 munkanapot számolva megyénként és naponta 150 darab jutna , aki látott már okmányirodát az tudja , hogy ez a halálukat jelentené . Állítólag lesz valami nyilvántartásba vétel , de 3 év alatt . Persze a magyarok úgyis az utolsó héten fogják vinni ... Szóval egyszerűbbnek tűnt a rendrakást a legkisebb létszámmal , a mopadautóval kezdeni .
Az a képlet valóban tgk-szgk elhatárolást szolgálja a vámoláshoz . Mellesleg minden személyszállító járművet ( 9 fő alatt) regadóval súlytanak , go-kart-tól a golfautón át a gyorsabb tolókocsin át a terepjáróig . A motorkerékpár viszont a motorkerékpár díját fizeti , mégha 4 kerekű is . Olvasd csak el a regadó törvényt :
személygépkocsi: a Kereskedelmi Vámtarifának az adózás rendjéről szóló törvényben (a továbbiakban: Art.) szereplő időpont szerinti állapota alapján a 8703 vámtarifaszám alá tartozó jármű, ide nem értve a mentőautót és az e törvény szerinti motorkerékpárt;
motorkerékpár: a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű, valamint az a személygépkocsiként forgalomba helyezett négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege, valamint motorteljesítménye a KRESZ alapján motorkerékpárnak minősülő négykerekű gépjármű ismérveinek felel meg;
Szóval nem is annyira a törvényekkel lenne baj , hanem az alkalmazóikkal . Elgondolkodtató , hogy egy pitiáner szövegértelmezés miatt bírói ítéletre kelljen várni .
sz.tem a képlet arra való, hogy mi NEM szgk. felsorol több járrművet, ami ebbe VTSZ-be tartozik,de különbséget tesz közöttük. mi személyszállitónak, és smkp-nak szeretnénk! de hát ez igy is van leirva mindenhol. semmi értelmét nem látom bármilyen jogszabály módositásának. minden határozottan megfogalmazott és rögzitett. bár találtam jogi ütközést , ez a lényeget nem befolyásolja.
majd fognak kérdezni ne agodj!! két "rinya " van a portán , 25 -ön felül , de a kétkereküeket simán megülik. "atyai alapkövetelmény volt", addig nincs jogsi szgk -ra./azé meg van ,/ én igy neveltem őket. lehet ,hogy bennem van a hiba.
Ez a képlet akkor alkalmazandó, ha nem lehet eldönteni, hogy személy, vagy teherszállításra szolgál a jármű. Nekünk nehéz lenne bebizonyítani, hogy teherszállításra készült a járgányunk.
A regadó törvényt azért érzem veszélyesnek, mert ha majd nyilvántartásba kell vetetnünk a mopedautóinkat, akkor esetleg a valamelyik főokosnak eszébe juthat behajtani a regadót.
A csőből készült alváz szerintem a quadokra utalhat, azokra kell regadót fizetni?
Woodoo. a megszólitás szól Bakancsnak is ,mert v.mi oknál fogva az indexen nem járt le a várakozási időm. a geometria oké, értem a lényegét. v.mi azt sugallja, hogy a Brumi ettől lesz szgk. jellegü, a tervezet szerint. ezt tartom a "paraszt vakitás" -nak, u.i. olyan "szakmai " .nem? ha egyetértünk akkor a poláktól kezdve a merciig mind ilyen.
de hogy mégse legyen igy, van az NKH honlapján 1 kitétel, 1 egyenlőségi feltétel.
A VTSZ besorolásnál különítik el a járműveket a kormányzás módja szerint, de ez nem magyar találmány, egész európában egységes a szabályzás. Szerintem valamelyik KF-es vette ezt észre, és úgy gondolták, hogy erre hivatkozva keresztbe tudnak tenni a mopedautósoknak. De nekem úgy rémlik, a VTSZ-nek csak az adóztatásnál van jelentősége, a jármű kategóriába sorolásánál ez nem számít.
A KRESz módosítási tervezet nem közvetlenül az Ackermann-elvet emlegeti , hanem az áttételes kormányszerkezetet , bár az lényegében ugyanaz . A dolog érdekessége , hogy a KRESZ nem ismerte SOHA ezt az elhatárolási módot , lásd a tanulmányt a honlapon . A tanulmányról annyit : hamarosan felrakatom a reá kapott választ is . Az áttételes kormányzással a vámosok foglalkoztak , nekik számított , illetve a műszaki életben lehetett -- van jelentősége . Szerintem a dolog onnan ered , hogy az öreg R75-ös , háborús BMW oldalkocsis motorkerékpár önsúlya 400 kg . Mivel ennél monstumabb motorkerékpárt nem ismertek , ezért ide tették a 3 kerekű motorkerékpár felső súlyhatárát . Aztán kezdtek felhízni a motoros háromkerekűek (Piaggio APE és a többiek) erre a súlyra , és akkor zavar támadt . A jog ugyan egyértelmű volt , mert csak súllyal és a kerek számával (3) foglalkozott a gépkocsi és motorkerékpár elhatároásánál , de valami tahó ezt nem tudta megemészteni -- talán a vámon agyalt a jóember , vagy valami falusi jogosítványszerző tanfolymon oktatott -- és kitalálta az áttételes kormányművet , mint határvonalat . Ezt mindenki elhitte , még ma is ha beszélek kicsit idősebb emberekkel , akkor erre hivatkoznak . A dolog pikantériája az , hogy most sem a KRESz , sem a 5-6/1990-es Köhém B. függelékei (amelyek EU-s fordítások) nem ismerik és nem ismerték soha . Erre itt , a semmiből előrántja valami idióta . Ez annyit jelent , hogy a trájkok maradnának motorkerékpárok , de a Piaggio APE már kettéválna ; van olyan típusa amelyik mindkét kormányváltozatban készül , egyébként az utolsó csavarig (súly , teljesítmény , sebesség , borulékonyság etc.) egyezik . Az egyik "könnyű személygépkocsi " lenne , a másik motorkerékpár , és közben mindkettő egy háromnegyed tonnás teherautó.... Ha ez a KRESZ módosítás tervet ebben a formában megvalósul , akkor nálunk olyan járműkategóriák lesznek olyan paraméterek alapján , amely sehol Európában nincsenek .
Az Ackermann elv szempontjából mindegy, hogy kormányművel (pl. fogasléc), vagy szarvkormánnyal (mint a quadoknál) végzik a segédirányító rudak mozgatását.
Látom egykorúak lehetünk. Bár a nagylányom 18, a kicsi meg 6, de ilyeneket nem nagyon kérdeznek. Igaz a nagy a héten kezdett el vezetni. Ver is a víz rendesen, mert 1 hónap múlva meglesz a jogsija, melyik dögöt adjam a segge alá. Bár nagy valószínűséggel legalább fél évig csak úgy tapogat volánt, hogy vagy az asszony, vagy én mellette ülünk...
Ferdeszemü hogy tudd a szüleim nem alám raknak egy ilyet hanem ennyi mondtak kapok egy robogót és ha ismerősnél eleget tok melózni akkor veek magamnak amugy az se biztos ha össze gyűlik a megfelelő összeg akkor megengedik hogy megvegyem.
Omega!! türelem, 14-15 évesen ne várj el sokat Tőle. vedd ugy, hogy a Te gyereked kérdez. végül is ezt vállaltuk , hogy segitünk azoknak akik ezt kérik.
Tibi93!! ha jól látom 15 éves vagy/leszel/ ,nagyon szép kor, nyiladoznak a "rügyeid"! szeretnél felvágni a haveroknak, csajoknak. lehet , hogy a SZüleid megengedhetik maguknak, hogy a SEGGED alá tegyenek egy Brumit, a nagy B nem véletlen! tiszteletet érdemel!!! ez nem egy "liba kergető " riga , komar .....stb. igaz, hogy segédmotor, de EHEZ AGYILAG FEL KELL NŐNI !!! magyarul, örülj ,hogy azt a lukas seggedet beleteheted egy ilyenbe, továbbá: a felelösség mint olyan , a Szüleidnek KELL !!!!!!!!!!!! állni. érdd be azzal amit kapsz. ha ettől többet szeretnél, TANULJ, TANULJ, TANULJ.!!!! Föleg nyelveket! Elnézést kérek a Szülőktől!!!!!
Óvatosan fujkáljátok a csapágyat, a szíjra és a tárcsákra ne kerüljön WD40. A szórófejhez adnak egy vékony piros csövet, azt használjátok, és nem kell sokat fújni.
Nálunk elég sok eső esett tegnap, nagy tócsákban állt a víz az úton. A variátor nem nagyon szereti a vizet, a sarat meg különösen nem, ezért egy burkolatot szoktam faricskálni, hogy védjem a szíjat meg a tárcsákat a felcsapódó víztől. Az Aixamomban még nincs ilyen burkolat, viszont felszereltem a motor alá a fekete gumiszerű anyagból készült védőlemezt, és elég jól tudtam a vizes úton is menni. Sokszor úgy beterítette a járgányt a víz, hogy semmit sem láttam, de mégsem állt meg a csúszkáló szíj miatt. Sok mopedautóban nincs ilyen védőlemez, de érdemes csinálni pl. habosított pvc lemezből, a szíj és a tárcsák is lassabban kopnak, meg nem áll meg a kocsi minden pocsolya után.
Mellébeszélsz, meg egyfolytában ellentmondasz magadnak! Tudsz vezetni? Mit apucit, meg anyucit az orránál fogva? Hány százezret vezettél le, hogy tudsz vezetni?
Nekem ez nem fontos csak kérdeztem hogy lehet-e tunningolni. Amugy vezetni tok De szerintem akik itt a topicon írna azok közül nem tom mennyijen szeretnénk ezt legalizálni, pl.: én igen mert nem épp motoron akarok meghalni
Igen, azt el is felejtettem reggel írni, hogy a meghajtószíjba nekünk is egy nútot csiszolt. Ez akkor derült ki amikor levettük! Köszi a tippet, akkor kenegetjük a csapágyat, hátha még elmegy egy darabig. brumilány
14 éves kor után, már büntethető is vagy. Különben elég gáz, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. Előbb meg kellene tanulni vezetni és utána száguldozni 70-80-nal. Többen elmondták, hogy mehet annyit a kocsi, de 50 felett nem igazán biztonságos. Pont a hozzád hasonlók miatt nehéz ezt a folyamatot is végigvinni. Itt a topiclakók a mopedautók legalizálásáért küzdenek, neked pedig az a legfontosabb, hogy 80-nal száguldozhass...