nálunk az a legnagyobb problem, hogy a jogszabályi háttér az jó is lenne, csak az nem ismeri akinek a legjobban kéne.ebből jön a kavarás.Jags esete , a legfinomabban szólva is tulkapásnak látszik,ami a hiányos ismeretekből adódik. Gratulálok a kitartó munkátokhoz, legyen sikeres!!
hogy értsem, hogy elvitték? bekopogtak az ajton ,hogy visszük járgányt?semmi irást nem adtak amiben lenne indoklás, készült-e jegyzökönyv,amiben rögzitettétek a tényállást. egyébként ilyen nincs , hogy "se bű se bá" oszt viszem.a portára se teheti a lábát amig nincs v.milyen papirja arról , hogy mi a f..szt. akar. akkor hogy volt?
Küldj át minden infót pontosan , ha adnak valami határozatot vagy akármit akkor szó szerint írd le és nyomd át emilben a címemre ( gemenc.tse kukac mail.datanet.hu )
Mint írtam 1993-ban a fenntartási költségek alacsony volta miatt vettem 3 kerekűt , aztán úgy rászoktam a feltűnő járgányokra , hogy szokványos járműven nincs is , a leghétköznapibb masina a Ligier és a Renault R-4-es . Ezt csak azért mondom , hogy igazoljam : én aztán tudom , hogy mivel lehet feltűnést kelteni . Az kétségtelen tény , hogy pl. egy Aixamon nem látszik a lényeg ….a Ligieremben még a hátsó fékolajcső is műanyagból van . Egy háromkerekű valóban ütős még egy ilyen mezőnyben is . Kevés gép tudja annyira magára vonni a figyelmet , mint az , amelyiknek nincs ki a négy kereke .
A szíj ára érdekes , mert nekem azt mondták , hogy az Aixamé a legolcsóbb , a Microcaré a legdrágább , a különbség majd kétszeres . Ez azért lep meg , mert a méretkülöbség minimális , a magasság és a szélesség egyezik ( 30x15) , csak a hosszuk különbözik pár centivel , ennek oka (gondolom) főként az eltérő tengelytáv lehet . Ha megvan a Ligerre a szíjnak az ára , légszíves írd meg .
Ami a GKM beadványokat illeti meggondolom....
A honlapon minden lényeges info fent van már . Ne feljs el minden költséget feljegyezni (taxiszámla) , hogy tételesen be lehessen rajtuk vasalni , és mond is meg nekik . Sajnos ki kell várni a bírósági hercehurcát , és utána polgári peres úton bevasalni költségeket , az ügyvédedet is ők fogják fizetni ... A járművet nem kell vizsgálják , mert a közlekedési törvény (1988.évi I. tv. 23§ (7) bekezdés) szerint a jármű paramétereit az EU-s tagállamban kiállított forgalmi engedély alapján kell megállapítani . A jogszabály (5-6/1990 Köhém B. függelék) pedig egyértelmű .
Sziasztok! Segítsetek, a rend "éber" őrei elvitték a mopedautóm. Hiába érveltem mutogattam minden papírt. Már vadásztak rám. A jogszabályban az van, hogy 50cm-es belsőégésű motor vagy egyébb max 4 kw- os motor hajt. És a dízel is belsőégésű erre hivatkoznak én hiába mondom ott van, hogy vagy egyébb 4 kw-os motor. Most mi van? Ki akarják valami hülye szakértővel vizsgáltatni. Amúgy a német forgalmival igazolni tudom, hogy 4kw tervezett 44km/h és 350kg. Segítsetek létszi a " mopedautó hu"-s srác-nak milyen jogszabály gyüjteménye van. S.O.S lenne. Előre is köszi
Igen nem rég már beszéltünk, jó lenne ha tudnál akkor segíteni szíj ügyben.Majd a honlapotokról leírom a tel számod és a jövő héten felhívlak.Kösz a segítséget.
Ha megjönnek az alkatrészek a boltba, küldenek egy sms-t. Ha lesz valami dolgom pesten, akkor tudok hozni neked is, ha postai utánvéttel kérem, akkor majd megadom a címet, és tudsz rendelni Te is. A szíjnak nem kérdeztem meg az árát, Bécsben 40 euro, de ha sokkal többért adják Pesten, akkor majd kintről hozatok.
Mint korábban irtam, kit car ügyben (reg. adó alóli mentesség, hasonlóan a muzeális értékü jármüvekhez) való lobbizásunk bejött.
Akadt egy országgyülési képviselö, aki törvénymódosítást kezdeményezett egyéni képviselöi inditványként. Február 13-án nyújtotta be a törvénymódosítási javaslatot.
Qrva sok munka volt eddig eljutni, de eljutottunk!!!!!! Juhééééééé!!!
Az országgyülés honlapján itt olvashatjátok az inditvány szövegét:
Egy Aixam nem lenne elég extrém kinézetű, nem tűnne fel senkinek, hogy egy játékautóval akarnak átkelni egy sivatagon. Egy 3 kerekű járgány (Ape, velorex) már akár a média figyelmét is fel tudná kelteni.
Érdeklődtem a GKM ügyfélszolgálatánál, hogy folyik-e valamilyen egyeztetés a civil szervezetekkel a KRESZ tervezett módosításával kapcsolatban. Erre konkrétan nem válaszoltak, de azt írták, ha van valamilyen javaslatom a KRESZ módosításával kapcsolatban, küldjem el a címükre az észrevételemet, és továbbítani fogják az illetékes szakfőosztálynak. Mi lenne, ha elkezdenénk bombázni Őket levelekkel?
Sziasztok mopedosok,lenne egy kis problémám a Ligier Ambrával, kellene egy variátor szíj, már nagyon csúszik és így sajnos nem tudjuk eladni,egy kissebb emelkedő is megfogja.Probléma volt még a töltéssel is de egy autóvillamosági szerelő megcsinálta,tett bele egy egyen irányító diódát + egy ellenálást és már ván töltés.Ha tud valaki segíteni szíj ügyben akkor a eamil címem kefir1115@freemail.hu ,vagy a tel számom:06707753556.
Naná , amikor először hallottam a raliról nekem is az első idióta gondolatom a mopedautós teljesítés volt . Már korábban is szoktunk viccelődni a Piaggiommal , hogy ilyen –olyan utakra kéne vele vállalkozni ( Mint egy cikkben olvastam , volt aki meg is tette : „ Két elvetemült olasz, Brovelli és Martino 1998-ban két APE TM 703-assal 25 000 km-t tett meg föld- és betonúton Lisszabontól Pekingig.” ) . Persze az igaz produkció egy lefojtott 4 kW-os járgány lenne . Megítélésem szerint rendszámos gépet kellene szerezni , mert a „papírtalan” verzó aligha jutna át a legtöbb határon . WooDooval értek egyet , szerintem a motor bírná , ha a váltó esetleg nem is , akkor kompletten ki kell cserélni , egy óra alatt megvan , helyesbítek fél óra alatt . Tartalék diffi , féltengely . Szerintem gond a futóművel és a kasztnival lehetne , nagyon szétrázná az út (már ha útnak lehet nevezni az ottani csapásokat) az alacsony építésű , városi aszfaltra megálmodott masinákat , ilyen-olyan lengőkartörések előfordulhatnak . Én a magam részéről valami megerősített alvázú , tartalék alkatrészekkel bespájzolt járgányban megbíznék , szerintem tudná teljesíteni , csak kicsit soká tartana neki . Mi 1989-ben Trabanttal voltunk Kis-Ázsiában Isztambul ; Csanakkale , Trója . 1907 (!) ben volt a Peking-Párizs rali , a győztes ; Scipione Borghese az Italan nevű 40 lóerős monstrumon 44 nap alatt zavarta le a 16.000 km-t , átkelt a Góbi sivatagon , Mongólián , Szibérián , az Uralon , hogy csak a jobbakat említsem . Figyelembe véve a száz évvel ezelőtti út-,közlekedési-,műszaki-,közbiztonsági és általában a logisztikai viszonyokat a napi átlag erősen elgondolkodtató . A csehek (Hanzerka és Zikmund) 1947-48 ban gyárilag felkészített Tatrával induldak világkörüli útra , a gép Egyiptomban tönkrement , így onnan szérikocsival mentek tovább , illetve végig. Mint hallom két istentől elrugaszkodott honfitársunk (fiatal házasok) ép most eveznek (!) át az Atlanti-óceánon csónakkal . Mindenesetre lehetne komolyan gondolni valami jelentős mopedautós teljesítményre . Persze hírértékűre , hogy legyen reklám , mert zsebből állni egy produkciót húzós lenne .
Szerintem egy jól felkészített Aixam 500 pick-up simán végigmenne. Az első Aixamommal 20e km-t mentem különösebb javítás nélkül, ennek kb. az 1/3-a volt földút v. zúzottkő útalap. Nem sokkal rosszabb az arány a Bp-Bamako rallin sem. A padlógázzal sincs gond, mert most is azzal járunk egész nap, de a 15 kW-os változat alapból tud 100 körül menni. Ha egy Dacia vagy egy Trabant képes volt eljutni a célig, akkor egy bruminak is simán sikerülhet, mert lényegesen kevesebb a meghibásodási lehetősége. Egy ismerősöm agregátort hajtott kubota motorral, két évig ment éjjel nappal, amikor végül valami elromlott benne.
Az Aixam 400-ban 40e km volt amikor eladtam, de semmi komolyabb baja sem volt, csak belecsúsztam egy árokba, összetört az eleje, és már ciki volt vele úgy járni.
Szervízkocsi felesleges, a motor tuti kibírja a távot, kell egy tartalék váltó, variátor, szíjak, féltengelyek, futóműalkatrészek. Ezek elférnek a csomagtartóban, és egy kulcskészlettel bárhol bármit meg lehet javítani. Persze jobb lenne egy platós v. egy dobozos járgány, majd megkérdezem BF-et, nem adná-e kölcsön a kocsiját:)))
* 2007 Március 1-ig 80,000Ft / fô * 2007 Június 1-ig 100,000 / fô * 2007 December 1-ig 150,000/fô
"Túra kategóriában nincsenek szabályok, időmérés, pontozás és díjkiosztás. Csak a cél és a kihívás számít. Bármilyen útvonalon mehetnek a résztvevők.. " http://www.budapestbamako.org/nevezesiinfo.phtml szép elképzelés! 7700 km, 15 nap alatt. napi 510 km. relative minden támogatás nélkül , mert nem hinném , hogy 1 v. 2 brumi után "lohol" majd egy komplett szerviz team. napi 10 órán keresztül padlógázzal, melyik birná akár féltávig?
Most olvasgattam a Budapest-Bamako ralli?-ról. Még egy trabanttal is végig tudtak menni a távon, talán egy mopedautó is képes lenne rá. Nem drága a nevezés, túra kategóriában 80e Ft. Az európai szakaszt autópályákon tették meg, ezért csak "nagymotor" kategóriás brumival lehetne indulni, vagy esetleg alternatív útvonalat kellene keresni. A rallin részt vett egy csepel teherautó is a 60 km/h-s végsebességével, ha Ők kibírták, akkor egy mopedautóval is végig lehetne menni.
Na ja , érdekes képződmény ez a senemrókasenemnyúl mopedautó . Amikor az ApeCar-t (Piaggio ,elvileg 3 kerekű motorkerékpár , de valójában 2 személyes teherautó összesen 680 kg raksúllyal) szereztem 14 éve , akkor azért vettem , mert az éves biztosítása 555 (!) Ft volt , egy Trabanté cca. 8.000 Ft . A Trabi most is annyi ( nekem B10) , sőt a a kedvezményes yungtimerként (előveterán , klubtagoknak) ennek a fele , a Piaggio B5-ben 2670 Ft/év . Akkor nem értettem , hogy az olasz reklámanyag miért csak a 7 mázsás raksúlyt emlegeti , a motoros mivoltából adódó előnyök nem szerpeltek . A mai napig nem tudom hogyan alakul a taljánoknál fenntartási költség , de a 3kerekű biztos kedvezőbb , de a reklámot nem erre hegyezték ki . Életemben először (élőben és szórólapon is ) 1996-ban láttam a dízel Casalinit (Sulky Ydea) , ott öles betűk hírdették „ 4 route sensa patente” vagyis 4 keréken jogosítvány nélkül . A német és francia hirdetések (jobbára az Ebay) is a jogosítványmentességgel foglalkoztak , az egyéb előnyöket –biztosítási költség , TÜV – ritkán sorolták . Szóval , ők ott , a hosszú évek alatt kitapasztalták , hogy miért érdemes , vagy kényszerű ilyet venni . Ha összevetem várható élettartamát és a magas alkatrészárakat furcsa viszonyok jönnek ki . Az egyik Renault 4-esem 1970-ben jött ki a gyárból , és még hosszú évekig használni szeretném . Ha egy öreg Ladában 5-en ülnek , és 60-nal ketyegnek , az egy főre eső fogyasztással centerbe verik a legjobb Aixamot is . Számolni sokféleképp lehet . Amikor nézik a háromkerekűmet vagy a Ligiert , és ilyet akarnak venni , akkor mindig megkérdezem , hogy mi az oka , miért nem autó . A Demszkyhez írt levélben leírtakkal nem értek teljesen egyet , szerintem nálunk jobbára sokadik autó lesz a tehetős családokban , nekem is ezenkívül féltucatnyi gépem van –és én egyszemélyes háztartásban élek ! Szóval a zsúfoltságot kevéssé csökkenti . Nálunk a pár évtizede még kísértő hiánygazdálkodás és az autógyártás hiánya miatt minden járművet gépkocsira számolnak át . Mindenki , aki vesz egy jobb motorkerékpárt vagy akár egy drágább biciklit , azt kell hallgassa , hogy ezért milyen autót vehetett volna , és azon nem ázol meg , nem dől fel és nem kell tekerni . Az L2-esek pláne kioktatandók . Amikor az ilyen szóáradatot félbeszakitom azzal : és ha nem lenne „B”-s jogsid ? Akkor esetleg mondanak valamit , hogy hát akkor , persze , talán , de így . Ott , ahol ezeket a stereotípiákat már átlépték , ahol tudják , hogy aki megvesz egy értelmetlenül nagyköbcentis motorkerékpárt 10.000 euróért , az nem azért tette , mert nem telik neki autóra , hanem mert szeret motorozni . Ott érthető , ha valaki nem vezethet , vagy netán egy nyugdíjas házaspár ilyet tart – kettejüknek elég , elktyegnek vele ide-oda , messzire úgyis repülnek-vonatoznak . Ehhez nekünk is fel kell nőni . Semmi nem kényszerít a mopedautóra , de nem szívesen monadanék le róla . Azon már régóta agyalok , vajon a guruló állomány hányad részét használják olyanok , akik egyébként vezethetnek autót , netán van is nekik ? Persze a végfelhasználók a mérvadók , rengeteg emberen csak keresztülmegy , van aki hetente 2-3-at (!) elad belőlük , itt látszik mennyire megfogja gépjárműállomány mozgását az átírási költség . Ha valaki autós szempontból közelíti , akkor olyan hibás következtetéseket von le , mint a Közlekedési Felügyelet munkatársai . A mopedautó az ami , négykerekű robogó …aki mást vár , az csalódni fog benne . Ha normális módon elfoglalja helyét a magyar közutakon , a jogalkotásban éppúgy mint a köztudatban , akkor nem kell egy ilyen fórumon jogi dolgokon tépelődni , hanem azzal lehet foglalkozni , amivel kultúrhelyen tennék : találkozók , alkatrész , javítás , börze, élmények…
Erről már sokszor volt szó, a brumi drága, lassú, kicsi, és relative sokat fogyaszt.
DE! ha a jogalkotóink nem tolnak ki nagyon velünk, az egyéb költségeket is figyelembe véve sok esetben mégis gazdaságosabb.
Mindjárt a vásárlás után súlyos tízezreket kell kiadni egy szgk átírására, eredetvizsgájára, stb, és a biztosítás az adó és a műszaki költsége sem kevés. Egy szgk amortizációja is jóval nagyobb szerintem, mint egy mopedautóé.
Mindent összevetve, ha csak rövid távolságokat kell naponta megtenni, max 2 személlyel, akkor egyértelműen a brumi a nyerő. Második autónak is nagyon jó, egy M jogsival rendelkezó fiatalnak meg egyenesen csúcs egy ilyen járgány.
Sokan esnek abba a hibába, hogy személygépkocsival hasonlítják össze a brumikat, szerintem inkább a robogókkal tartoznak egy kategóriába.
Igaz! Szeptembertől november közepéig voltak. Ez még csak 2,5-3 hónap. Nem mondom hogy rossz volt. De: ahogy most alakulnak az árak már nem biztos hogy ezt vennék. A kockázat, a szivatások, a sebesség, és főként az, hogy egy személyes komoly hátráltató tényezők. Nem tudom hogy álltok fogyasztással, de a Lupo 1.2 TDI tényleg 4 alatt van így télen is. Emellett 4 személyes.
jajj ,Bakancs olyan izé vagy! mit lehet ?? egyáltalán érteni belőle? nagyon szépen,pontosan , érthetően,/bár ez nem alapkövetelmény/ , le van irva. mélységesen fel vagyok háborodva , hogy-hogy ezt nem érted! mit lehet ezen nem érteni?? sz.tem most csak kukacoskodsz, direkt szivatsz minket!! téssék holnap reggyel 8 órára /becsengetésre/, min. 15 gépelt oldalon kifejteni, hogy, hogy is történik az avultatás. aztán ha látom, hogy már megértetted, igérem a Többiek nevében is , hogy szemet húnyunk az eset felett.
a tájékozódást én is eljátátszottam , sajnos siralmas eredménnyel. amelyik rendőrrel a uton tálálkoztam, az mind tájékozatlan/alulképzett/ volt a kérdésben.sajnos nem is nagyon törik magukat a jogszabályok után. a frissitett KÖHÉM-eket nem ismerik, az EU-s jogharmonizácio a számára kinai. azt a jó régi 199x -es kiadású KRESZ-t húzza elő, ami hótt elavult. de! van jó példa is. ellenben én is javaslom, hogy OLVASSÁ MÁ EGY KICSIT VISSZA !!!!, mert én se vagyok gépirónő, megosztán qrvára rühellek litániát irni.pláne olyat, ami már 1x, 2x, esetleg többször is érthetően le vagyon irva.