Ahol tilos használni, ott nem használhatod. Pont. Azt mondtam, hogy _birtokolni_ lehet talán ott is, ahol nem lehetne amúgy (mivel ez hivatalosan nem az) - illetve ha nem ad JAMMED jelzést használatkor, akkor elvileg nem tud megcsípni semmilyen ürüggyel -- de erre nem esküdnék meg.
Tehát, ha jól értem, egy működő G8 ausztriában sem gáz, elég mondás az, hogy bocs, ez parkolóradar? :) Vagy ott azért célszerű kikapcsolni, és visszavenni a sebességből, mert ha a rendőr nem tud bemérni akkor már elvisznek?
Köszi, épp olvasom a korábban épp általatok ajánlott helyeken. Az előzményekben az is olvasható hogy pl. ausztriában nagyon szigorúan veszik a lézert. Ti hogy oldjátok meg, hogy ne legyen gáz belőle? Beszerelésnél bekerül egy kapcsoló, amivel ha ki tudod kapcsolni az egészet?
Éves szinten kb. 35 ezer km, ennek durván fele Bp, többi vidék, nagyrészt pálya, néha külföld. A 3 kiló nem kevés, de a jogsi elvétel nagyobb veszteség. Ez a megoldás mennyire "üzembiztos"? Értem ezalatt, hogy mennyi az esélye, hogy ezt használva is lekapnak? A detektor képes mondjuk 240-nél is időben elérő jelezni a veszélyt? Van idő lelassítani? Körülbelül milyen arányban veszi hasznát az ember a két különböző küytünek? A lézer a gyakoribb vagy a trafi? Csak oly módon lehet beszerelni őket, hogy vmit "bontani kell" a kocsin, vagy használhatók úgy is, mint egy utólag vett gps?
> Nem bírtam ellenállni és 18-as felnivel rendeltem. Ezzel kapcsolatos kérdés:
> Tényleg annyira kényes, hogy ez elhibázott döntés lenne?
Attól függ, merre jársz. :)
> Téli guminak + felninek mit javasoltok? 17-es értelmes választás?
Olyan teleken, ahol hó is van (tehát nem a legutóbbi télre gondolok), ott mindenképp a keskenyebb a jobb.
> A sebességmérés topic olyan nagy volumenű, hogy azt idő híján képtelen vagyok
> feldolgozni teljesen. Kérem írjátok meg, hogy véleményetek szerint mi a
> leghatásosabb kombináció ami a traffit illeti.
A trafi ellen detektor való (a BEL termékei a legjobbak - de a legdrágábbak is), ezzel csak jelzi neked előre.
A lézer ellen meg blokkoló az ajánlott, az már blokkol is egy ideig (ebből viszont csak az LT-400-at vagy a G8-at szabad venni, a többit "átüti" egy új fejlesztésű lézer, az SC-102).
Új vagyok a fórumon, így értelmeszerűen a topicban is, a bemutatkozással kezdeném. 30 éves koromra életem nagy álma válik valóra szeptemberben, akkor vehetem át ugyanis a vadonatúj 2.0 TFSI RS-t! Már egyre nehezebben alszom el esténként! :) Ez annak is köszönhető, hogy nemrég volt alkalmam egy 3 napos tesztre egy kék drágával. :) Az első hozzászólástól az utolsóig végigolvastam a topic tartalmát, melyből rengeteget tanultam, "végigborzongtam" a kollégák első tuninggal kapcsolatos érzéseit, amit ezúton is köszönök nektek! Egyelőre tuning nélkül képzeltem el, de mindenki ezt mondja az elején, aztán meg... :)
Nem bírtam ellenállni és 18-as felnivel rendeltem. Ezzel kapcsolatos kérdés: Tényleg annyira kényes, hogy ez elhibázott döntés lenne? A tesztautó is 18-as felnivel szerelt volt és nem volt lenyalva körben, pedig már 10000 felé közeledett...Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Szili76 még a topic elején említett replika felniket jó áron. Téli guminak + felninek mit javasoltok? 17-es értelmes választás? Hol kapható olcsón és milyenek?
A jogsimat én is nagyon féltem. A sebességmérés topic olyan nagy volumenű, hogy azt idő híján képtelen vagyok feldolgozni teljesen. Kérem írjátok meg, hogy véleményetek szerint mi a leghatásosabb kombináció ami a traffit illeti.
Tesztvezetésen (bejáratás után) és találkozókon ősztől szívesen részt veszek, addig is marad a fórum és a képnézegetés!
Tapasztalatból írtam a brutális gépet. Úgy értettem,hogy ha elindul egy folyamat nehéz megállítani hiszen egyik dolog hozza magával a másikat. a tetováláshoz tudnám hasonlítani. varratsz magadra valamit majd jön a következő és így tovább. az autóépítés tuningolás is ilyen. NINCS MEGÁLLÁS!!! Jelenleg is van nagy teljesítményű gépem az RS mellett,de mivel 12hengeres így elképzelheted mennyire gazdaságtalan vele minden nap járni. Ezért vettem cégesre az RS-t. Jó kompromisszum számomra. A brutálist saját magához viszonyítva értettem. Ha tényleg el lehet vele érni egy benzines húzott szintjét úgy,hogy a mindennapi használatot megbízhatóan csinálja akkor minden ok. Aztán hogy mit hoz a következő lépcsőfok az még rejtély. Utánna fogok nézni annak is hogy ez a részecskeszűrő kidobás mit hoz maga után.
Ha a tied meg van chippelve és bevált tehát megbízhatóan müködik valószinű,hogy jó helyre vitted. Melyik cég csinálta?
Hát annyira nagyon a toppon nem vagyok, én is csak összeszedegettem a tudást, illetve a magam kárán tanulok, meg sokat kérdezek.
Biz. szinten magam is úttörő vagyok, mert kevés dízel autó van DSG váltóval felhúzva, és még nem is került rá a nagyobb turbó :) (itt fekszik a lábam mellett :).
A Dízel tuning topicban sok okos ember van, de a 2.0 PD-vel kevés a tapasztalat. Szerintem az enyém lesz az első 200 ló feletti... (Ha szét nem esik. :)
A "brutális gépet építeni" témában szeretnélek kicsit lehűteni: ez az autó túl nehéz ahhoz, hogy akkorát üssön, mint amit vársz, a 2.0 PD konstrukciója meg... hát, sokba fog ez kerülni, ha tényleg komolyan gondolod.
De inkább kérdezek: mit vársz tőle? milyen időt menjen? Milyen autóval menjen együtt?? Mihez hasonlítod?
Az az igazán nagy baj, hogy beleölsz fél millát, és még mindig csak úgy fog menni, mint egy benzines TFSI egy jobb chippel. :) De tény, hogy nem eszik annyit.
Én inkább egy kellemes, visszafogott autót javaslok, brutál gépet nem ebből kéne szerintem építeni -- de ez az én véleményem.
Ha meg mégis belevágsz, akkor ugye van otthon tartalék autód? :) Mert én is csak úgy merek majd belevágni az egészbe ősszel, nem akarom kockáztatni, hogy a munkábajárás kerüljön veszélybe a tuningolt kocsi hibái miatt. Addig marad csak a chip...
köszönöm és bocsánat a nyersességért,ezzel részemről ez a kis szösszenet le is van zárva. erre volt szükségem amit leírtál,aminek utánnajártál,és amit tapasztaltál. ELISMERÉSEM! és jól gondolod. ha nincs még ilyen akkor úttőrő szeretnék lenni ha van már ilyen gép akkor követő. szeretnék építeni egy brutális gépet,de nem feltétlenül azért,hogy kinyírjam. és mivel látom,hogy toppon vagy a témában megköszönném ha tudnál segíteni. persze csak ha nem probléma.
Jajj már, olvasd kicsit másként. Nem a lovakat nem tiszteled, hanem - attól félek - ezt a 170-et nem. :) Így értettem.
Ha szerinted nem áll fenn ez a veszély, akkor oké. (De én attól féltelek, hogy a V8-hoz szokott lábbal tiprod a gépet, amit nem fog kibírni húzottan egy TDI. Tudom, hogy nem fogja. Nem a levegőbe beszélek.)
De a többi ettől még áll. Visszaolvastad a topicot? Legalább a keresővel? Sok dolgot leírtunk, a hengerfej-gondoktól a DPF-en át mindent, ez továbbra is ismeretlen terület.
Ezt a 2.0 PD-t meg tudják írni amúgy jól, és ha nem vagy mohó, tartós is lesz, de a lentebb leírtak továbbra is érvényesek: első körben a DPF-fel lesznek gondok (aztán a hengerfejjel, mert ez gyárilag gyenge pont - tehát nem teljesen azon múlik, mint írod, hogy mennyire profi a tuner). Idehaza tudtommal SENKI nem spíler ebben a témában. Szomorú, de ez van.
Mondanám a sztenderd szöveget, hogy nagy kúler, a GT17VC-t cseréld GT20-ra vagy GTB17-re, kevlároztasd a kuplungot, és akkor a hengerfej is védve lesz kicsit, meg nem is kezd csúszni rögtön a kuplung azl 500-520 Nm-től, de ha belegondolsz, ez már egy borzalmas érték. (Vagy akarsz úttörő lenni? :) Az 1.9-esekkel végigcsináltak idehaza már pár dolgot, de a 2.0 elég új még a komolyabb dízel tuning terén.)
477 Nm egyetlen chiptől. De nem szól senki arról, mennyit tud vele elmenni. Ha még tovább visszaolvasol, írtam be angol fórumokról szívásokat a DPF-fel. (Azért írtam be, hogy ha egyszer majd jön valaki, pl. Te, csak vissza kelljen olvasnia, igen. :))
Namost ezek után szerinted ajánlanék neked nyugodt szívvel valamit is?
> a témát hiszen sokszor leírtátok,de konkrétumokat nem sikerült találnom.
Visszaolvastam,hogy mit írtam,mert furának tartottam a reakciód. Messze vagyok a sértődéstől,viszont nem értelek,hiszen éppen azért szeretnék frankó tuningot,hogy ne haljon meg a motor egy hozzá nem értő kéz által beszerelt cucctól. idáig 300 le feletti gépeim voltak úgyhogy úgy érzem nincs gondom a tisztelettel,kifejezetten baráti viszonyt ápolok a pacikkal. Nem az a kategória vagyok aki mondjuk motorozni szeretne mert ment egy robogóval és apukától kap egy R1-est majd az első kör után megfekszik. Én kifejezetten segítséget kértem mert ahogy leírtam elismerem a tapasztalatotokat,te pedig ismeretlenül leoltottál ezzel a tisztelet témával. Ha esetleg valaki tud nekem segíteni az elözőekben leírtakkal kapcsolatban azt nagyon megköszönném.Ha az előző beírásaim rossz kicsengésűek voltak azért elnézést kérek,de az az igazság,hogy úgy örülök az RS-emnek 34 évesen mint 5-évesen az első lendkerekes barkaszomnak. Azt minndenképpen megjegyezném ha esetleg ismét hasonlóan lenéző stílusban válaszolnál ISMERETLENÜL, nem fogok rá reagálni,mert az arc nélküli osztás nem az én stílusom. Akkor megköszönöm a többiek reakcióit és távozom.
Meg ne sértődj, de kicsit sokat akarsz és hirtelen, úgy érzem. Tanuld meg tisztelni ezt a 170 lovat elsőként, merthiába V8-hoz szoktál. Szét fogod gyilkolni a tuningolt verdát, ha eleve ahhoz szoktatod magad.
És olvass vissza a topikban, írtunk egy csomó okosságot már...
"Mad Max":) tényleg nagyon jól néz ki, már közelebbről is megnéztem. Kár, hogy a bal eleje eléggé meg volt törve...:( Pedig még mindig nagyon tetszik, tényleg szép.
Egy másikban 190.000 km van, sérülésmentes, végig szervizelt...talán jobb vétel, nem tudom...
hát én sűrün hallom hogy a 2.0 dízel nem bír tul sokat. 50-60 ezernél hengerfejesek lesznek. míg az 1.9 tdi ből lazán ki lehet húzni 220 lovat és alíítólag ahhoz értenek is sokan.
Engem a garancia nem nagyon érdekel. attól félek hogy valami kokler húzás megöli a motort. az igazi kérdés,hogy hol érdemes csináltatni ahol frankón profik. és a részecskeszűrő maradhat vagy mindenképpen ugornia kell és ki az aki ezt is hibátlanul meg tudja szüntetni? és van itt olyan rs-tulajdonos akinek dizel rs-e van és ez meg van neki csináltatva? esetleg lehetne találkozni,beszélni. Azért szeretném végigjárni rendesen ezt a témát mert gagyi cuccot semmiképpen nem akarok pláne olyan társaságot akik sufni tuningot nyomnak és mivel nekem idáig 8 hengeres gépeim voltak le vagyok maradva a jó motortuningról. ha valaki tud segíteni akkor azok ti vagytok mert ti tapasztaltatok és amiről én most érdeklődöm azon ti már régen túl vagytok. lehet hogy rogyásig unjátok a témát hiszen sokszor leírtátok,de konkrétumokat nem sikerült találnom. a szervízre meg nem lehet hagyatkozni hiszen ők messze álnak mattól ami nekem kell. A vezetéstechnikai képzést azonnal le tudom szervezni. csak kiabálnotok kell. segítsetek,hogy brutális gépem lehessen!!!
havi szinten 5-7000 km megyek felesben pálya és város.
városban sem kimélem. valami olyan húzás kéne ami nem csapja szét mert míg nem jön ki az uj rs addig megtartanám. a gyári p-boxról hallottatok valamit?