Felőlem hívhatják könnyű szgk-nak a mopedautókat, a lényeg az lesz, milyen szabályok fognak rájuk vonatkozni.
Egyszer már leírtam, hogy szerintem milyen feltételeket kellene kiharcolni, néhányan egyetértettek velem, de újabb javaslat nem érkezett.
A könnyű szgk elnevezésből akár arra is következtethetnénk, hogy nem a személygépkocsikra vonatkozó szabályok fognak ránk vonatkozni, de én is szkeptikus vagyok ebben a kérdésben. A segédmotorokra vonatkozó szabályoktól biztosan szigorúbbakat fognak előírni, de ez így van európa több országában is. Talán kb. a "nagymotorokra" érvényes feltételeket látom elérhetőnek, de ezért is lobbiznunk kell keményen.
A rendszámot biztos nem ússzuk meg, ebből kifolyólag a regadót sem, de remélem csak a motorkerékpárokra kivetett sarcot fogják követelni, de még így is elkérhetik a brumi árának akár a 20%-át is. Az okmányok, az eredetvizsga már nem annyira nagy érvágás.
A műszaki vizsga sem olyan nagy összeg, feltéve ha rendben van a járgány, bár ez egy rendszeres kiadás lesz.
A kW adó is elhanyagolható, kivéve ha nem találnak ki egy minimum összeget.
A biztosítási díjat a biztosítók döntik el, de gondolom ha megtehetik, inkább a szgk tarifáit fogják érvényesíteni.
A B-s jogsi tényleg szívás azoknak, akiknek csak A v. M kategóriája van, de szerintem rövidesen lesz B1 jogsi is.
A jogosítvány kivételével, minden egyéb kedvezőtlen hatás kivédhető, ha a korábban már felmerült módszerrel, külföldi tulajdonostól kölcsön kapott járművekkel közlekedünk itthon.
Biztos rendben lesz minden a tárgyalásod. Olvastad a módosító indítványt, mit szólsz hozzá? "Könnyűszemélyautó" kategóriát akarnak létrehozni, nem semmi valahogy minden áron megakarják fogni a mopedosokat, "nehogy már ilyen olcsón megússzák a közlekedést " jól megadóztatnak bennünket is, de akkor kérdem én mi a helyzet az elektromos kerékpárokkal akkor az "könnyű segédmotor"? Debrecenben voltam a Közlekedési Főfelügyeletnél és az előadóval vitatkoztunk a mopikról és ő azt mondta hogy jelenlegi álláspontjuk valami KF-es körlevélre hivatkozott a mopedokat le kell vizsgáztatni mint nagymotor és forgalomba helyezni pedig személyautóként kell. rendszámmal stb. és minden velejárójával együtt. Az elektromos kerékpárokra meg azt mondta hogy a kerépárt KRESZ-ben meghatározottak szerint hajthatja beépített erőgép ami KW-ban van megadva hogy mekkora teljesítményű lehet, de állítólag az elektromos kerékpároknak majdnem mindnek nagyobb a teljesítménye,de a fölött szemet hunynak.
Az alkatrészekről semmi hír, nem akarom hívosgatni a boltot, mert azt mondták küldenek sms-t ha megjött az áru, de lehet 1-2 nap múlva rájukcsörgök.
Hozott viszont a postás egy levelet a bíróságtól, március 16-ra tűzték ki a tárgyalás időpontját. Van 1 hónapom a felkészülésre, remélem normális bírót kapok!
Hello mindenkinek,olvastam a módosításról a javaslatot,hát ha ezt elfogdják akkor pácban leszünk,apósom azért vette meg a mopit mert csak segédmotor jogsija van és a B-kategóriát meg már nem akarná letenni.WooDoo megjöttek az alkatrészek?Várom az Email-ed.
Én itt új tag vagyok, ezért tisztelettel üdvözlök mindenkit.
Az AIXAM moped, vagy autó? Ezt rövidesen eldöntik.
Az szinte biztos, hogy könnyű személygépkocsi lesz belőle. Csak azt nem lehet tudni, ez mit fog jelenteni.
A tervezetre itt a fórumban is utaltak. Itt található:
http://www.gkm.gov.hu/ugyfelszolgalat/e_inform/jsz_tervezetek/kozlekedes/elo_kozl.html?query=1/1975(II.5)KPM-BM
Itt letölthető:
Előterjesztés a Kormány részére a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosításáról (286KB)
Idézek a rendeletből: .a járművek vezetésére vonatkozó vezetői engedély kategória hazai szabályozásban történő rendezésének szükségességére is tekintettel, a Könnyű személygépkocsi, mint új járműfogalom bevezetése szükséges.
Félő, hogy a rendelet megalkotása után ebből az aranyos mopedautóból silány személyautó lesz, vizsgáztatással, zöldkártyával, stb.
Valamit tenni kéne, mert a tavaszi országgyűlés ezt is tárgyalni fogja. Én biztos írok levelet a GKM.-nek (tudom, más is). Nem ártana azért, ha véleményeinket, elérni kívánt céljainkat egyeztetnénk, és módot találnánk arra, hogyan lehetne elérni, hogy ez a jármű megmaradjon olcsó fenntartású városi mopedautónak.
Megjegyezni kívánom, hogy én szívesen lennék egy mopedautó tulajdonosa, de nem szeretnék magamnak egy mindenféle kötelezettséggel terhelt könnyű személygépkocsit.
A hétvége nálunk töbnyire a mopedautószereléssel telik, most az Aixam első fékét szereltem meg. A betéteket ragasztatni szoktam, 6-6,5 mm vastag ferodol kell rá. Van egy gyenge pontja a mopedautók első fékjeinek, gyakran berohad az úszónyereg távtartó csöve, ilyenkor megszorul a nyereg, és csak a belső betétek fognak, ami miatt lényegesen gyengébb a fékhatás, és a belső betétek is sokkal jobban kopnak.
Egy 29 mm hosszú 10x1-es, más tipusoknál 31 mm hosszú 13x1,5-es galvanizált acélcsőből készül a távtartó, ami a sótól hamar elrozsdásodik. Ezt a kis csövet ki szoktam cserélni rozsdamentes acélcsőre, az nem rozsdásodik, és a féknyereg könnyen tud mozogni.
Néha nem lehet kilazítani a féknyerget összehúzó csavarokat, és a betéteket rögzítő stifteket, ezeket el szoktam flexelni, és kicserélem újakra. Gagyi 5.6-os csavart nem szabad beépíteni, csak legalább 8.8-as imbuszcsavarokat, és önzáró anyákat szabad használni.
Ha a tárcsa nincs nagyon megkopva, nem kell leszabályozni, elég a vállát leköszörülni. Be kell indítani a motort, annyi gázt kell adni, hogy forogjanak a féktárcsák, és biztos kézzel egy flexel szépen le lehet köszörülni.
A féknyereg távtartóit érdemes egy kis rézpasztával befújni, hogy jobban csússzon.
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 80. § (1) Ideiglenes forgalomban tartási engedélyt kell kiadni az E, a P és az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblához, valamint a forgalomba helyezett, illetve forgalomból kivont, de érvényes műszaki vizsgával nem rendelkező jármű esetén. vannak további alpontok is . talán itt látom a yard gondolatmenetét, mivel nincs rendszám sz.tem erre gondolt. ha tényle igy van, akkor a jegyzököny érvénytelen,mivel tartalmilag nem fedi a valóságot. ezek egyike sem hatalmazza fel a járőrt arra, hogy a jármüvet lefoglalja.
átnézted a 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet az egyes szabálysértésekről c.rendeletet? hogy mit szabályoz az 5.§ és a 80.§/1/ bek.-e? ha jól látom ezek alapján történt az intézkedés. mert ezeknek köze nincs a kresz-hez. aminek van értelme, de nem ez van a jegyzőkönyvben. 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól 5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van, b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és ,stb. 80.§ pedig nincs. 66-nál vége. ha nem igy lenne segitsetek ki!
sz.tem ezt akarták összehozni. de nem jött össze. /elég kevés a jpeg felbontása,probálj már 1 jobbat csinálni, alig olvasható./
Hiába mutattam , mondtam akármit régi felfogású rendőr volt. Bár csak az egyiknek a fő górénak nem tetszett a dolog. Az hitte valami nagy fogás vagyok. mikor látta "A" "B" jogsi azt mondta ez csak szabálysértés. (szerinte, szerintem semmi).Itt a jegyzőkönyv
Az biztos, hogy a józan ész alapján sántít az utasszállításos érvelés, de nem mi tehetünk róla, hogy ilyen a jogi nyelv. Végülis ha a bíróságon elfogadják, hogy nem segédmotoron szállítunk, hanem segédmotorban, akkor nincs gond, nem? Holnap egy kicsit hosszabb útra készülök menni a húgommal, úgyhogy felszerelkeztem a BF-es papírokkal meg a végzésekkel. Hátha hatásos lesz, bár szívesebben elkerülném a yardot :)
Részvétem! A rend őrei megint nem a helyzet magaslatán álltak. Velem is ugyanez történt szilveszterkor, csak azért nem szállíttaták el a brumit mert ünnepnap volt. Először nálam is az 50ccm-n akadtak fenn, aztán adtam nekik egy KöHÉM rendeletet mert ugye nekik nem volt. Majd az okozott gondot nekik, hogy mi is az a belsőégésű motor. Azóta nem is merem használni a brumit, mert még nem tudom mi lesz az ügy folytatása. Eddig semmiféle papír nem jött. A Szomszéd faluban a körzeti rendőr tudja hogy ez smkp és nem is foglalkozik vele, de sajnos az egy másik megye. Ez az egész brumiügy jogszabályilag már szerintem is le van zongorázva. Csak a rendőrök fejében nem frissítik a rendszert!! A Pajor úrtól én is kaptam két levelet, amelyben leírja, hogy szerinte GÉPKOCSI! Arra a kérdésemre, hogy mi tartozik a négykerekű tricikli fogalmába - írja körül hogy is kell annak kinéznie - még csak nem is reagált. De felhívta a figyelmemet arra, hogy az általa leírtakat nem tehetem közzé és nem hivatkozhatok rá. Ugyan miért?!
Ma engem is megállítottak a rendőrök, egy civil busz jött utánam villogva, de én nem álltam meg. Erre mellém hajtottak, akkor láttam meg, hogy tele van kék ruhás sárga mellényes fickókkal, ekkor lehúzódtam. Elég jól nekem ugrottak, de szerencsére most minden papír nálam volt, és ahogy húzgáltam elő egymás után a végzéseket, úgy kezdtek meghunyászkodni. Végül megköszönték, hogy ilyen alaposan utána jártam a jogi háttérnek. Természetesen ketten ültünk a járgányban, de azzal nem foglalkoztak.
A "mopedauto.hu"-s srác által 5e+áfáért árult "jogszabálygyűjtemény" fent van a www.mopedauto.try.hu oldalon, valószínűleg csak a regisztrált tagok tudják megnyitni.
Az általam írt tanulmányban pontosan leírtam mindent , megtalálod a honlapon , azóta nincs semmi új . Azt is leírtam , hogy mi a helyzet az üléssel (miért nem kell kiszerelni ) , de az utasszállítás legalizálásra nincs tippem . Annyit tehetsz még hozzá érvként , hogy a jármű műszakilag alkalmas személyszállításra (terhelhetőség , súlyhatárok , rögzített ülés , kapaszkodó ) , ezt a kinti forgalmi is tanúsíthatja . Amennyiben neked van M-esnél nagyobb jogsid , akkor te is szállíthatsz személyt ( pl. a "B" kat 8+1 főig ) . Így sem a jármű , sem a te részedről nincs akadálya . Más kérdés , hogy amire hivatkoztok az eléggé délibábos érvelés . Korábban a rendelet megkövetelte , hogy a smkp-nak alkalmatlannak kellett lennie a személyszállításra , ha nem volt rá alkalmatlan (értsd : volt benne-rajta +ülés) , akkor nem volt segédmotor , akkoriban szertették le a rendőrök az utcán a srácokkal a +lábtartót . Nos , ez a jogszabály nincs érvényben 1990 óta --- intézkedő rendőrök kissé le van maradva . Olvasd végig a tanulmányt , s ha valami nem világos , akkor kérdezz . A tanulmányról annyit , hogy Pajor úr sem tudott rá mit mondani , utána már nem merte leírni többet , hogy ez gépkocsi , noha előtte az volt az álláspontja . Ha lesz időm bepötyögni , akkor küldöm a rá kapott választ .
azt ,hogy ez segédmotor, a 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet-ben a B függelék 1.rész pontosan leirja. "(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre: 3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és 3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy 3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy 3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében. Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
az eljárásnak következő képpen kellett volna lennie: a rendör lefényképezi a jármüvet, az adattábláját, aztán tehet egy szabálysértési feljelentést. a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 84.§ a foglalkozik a hatosági jelzések kezeléséről. http://mopedauto.try.hu/ itt megtalálod,- háttér lista, egyéb rendeletek -ben.
no figyu! a jármüvedet jogtalanul foglalták le, jogszabály irja elő ,hogy mikor lehet.legyszi pontosan milyen §-ra ,törvényre hivatkozik.gépeld v. szkenneld be v. e-mailbe küldd el .
megállítottak igazoltattak mint elötte kétszer, de most odahívtak rádión valami ftzászlóst. mint kiderült téma voltam a rendőrségen és ídő kérdése volt mikor állítanak meg újból. Ketten voltunk benne. azért vitette el trénerrel egy telephelyre, hogy valami kpm-es + mittudom kik megvizsgálják. Mert ez a diesel belsőégésű és nem 50cm.Hiába mondtam, hogy 4 kw. Német forgalmiban minden benne volt minden, adatilag ok. De ez nem 50cm csak ezt fujta. Még nincs feljelentés semmi. Egyenlőre szabálysértés. "Jelzés nélküli járművel közlekedtem 2 személlyel" Azt mondta a kocsog miért van benne utas szállítására ülés. segégmotoron nem lehet utast szállítani. Mondom neki én benne viszek és mellettem nem mögöttem. Erre vigyorgortt nem tudott mit reagálni. Papíron rögzített minden tényállást. Most várjuk mit mond a szakértő. Aztán valszeg bíróság lesz. Segítsetek, hogy bizonyítsam ez segédmotor.
nálunk az a legnagyobb problem, hogy a jogszabályi háttér az jó is lenne, csak az nem ismeri akinek a legjobban kéne.ebből jön a kavarás.Jags esete , a legfinomabban szólva is tulkapásnak látszik,ami a hiányos ismeretekből adódik. Gratulálok a kitartó munkátokhoz, legyen sikeres!!
hogy értsem, hogy elvitték? bekopogtak az ajton ,hogy visszük járgányt?semmi irást nem adtak amiben lenne indoklás, készült-e jegyzökönyv,amiben rögzitettétek a tényállást. egyébként ilyen nincs , hogy "se bű se bá" oszt viszem.a portára se teheti a lábát amig nincs v.milyen papirja arról , hogy mi a f..szt. akar. akkor hogy volt?
Küldj át minden infót pontosan , ha adnak valami határozatot vagy akármit akkor szó szerint írd le és nyomd át emilben a címemre ( gemenc.tse kukac mail.datanet.hu )