Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wagon75 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1311

Sziasztok!

Ez az első bejelentkezésem itt ezért üdv.mindenkinek.

Rögtön 1 kis segítség kellene: vki megtudná mondani mennyi váltóolaj kell az Aixam400-ba. Amit leengedtem kb.6dl volt de inkább már iszap mint olaj. Előre is köszi a helpet.

Omegatd Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1310
Ezek viszonylag korrekt feltételek, amiket leírtál. Szerintem ennél kicsit "többet" kellene előirányozni, mert jó magyar szokás szerint a "csakazértis" magatartás miatt. Ugyanis, ha kicsit lecsípnek belőle, akkor is elérhetjuk, amit az imént felsoroltál...
Előzmény: WooDoo (1309)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1309

Nem akarnám én sem a külföldi törvényeket honosítani, egyébként is elvileg ugyan azok a jogszabályok vannak érvényben az EU minden tagállamában, mint nálunk.

A táblázat azért lenne jó, hogy a politikusoknak és a jogalkotóknak be tudjuk mutatni milyen szabályok vonatkoznak a brumik használatára európában. Az adózási szabályokban pl. nincs kötelező érvényű szabályozás, és a különböző járműkategóriákra érvényes jogosítványokat sem egységesítették még.

 

Még az is eszembe jutott, hogy számunkra biztosan elfogadható lenne, ha a járgányunkra a lassú járművekre vonatkozó szabályokat lehetne alkalmazni. Azaz lenne rendszám, csak piros, műszaki 5 évente, biztosítás kb. évi 10e, és 16 éves kortól kismotor jogsival is lehetne vezetni. Eredetvizsga lenne az üzembehelyezésnél, de nem kellene regadót fizetni, és zöldkártya sem lenne.

 

Előzmény: Törölt nick (1306)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1308

A műszaki követelmények EU-s szinten pontosan vannak szabályozva, ez minden országban elvileg egységes. Nálunk nem ezek alapján akarják könnyű szgk-nak besorolni a járműveinket, hanem a kormánymű és a kezelőszervek alapján, amire viszont semmilyen uniós szabály nincs. És ezt a besorolást 3 kerekűekre is alkalmazni akarják, kivéve az Ape50 jellegú, szarvkormányos, 1 kormányzott kerékkel ellátott járgányokat.

Előzmény: linhof (1307)
linhof Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1307
BOCS WooDoo! igazad van a táblázatba, de nem lehetne megkérdezni hogy azt is mik a müszaki paraméterek? gondolok itt max km, suly, ccm3? . talán magyarul a mi kis 50ccm3 törpe brumink odakinnt minek számitanak? szerintem még a nagy motor kategoriábol is kilognak ugyanugy mint ti a szgk-bol.Egyébként a MEOSZ honlapján amicaluna néven ezt feszegeti valaki,szerintem jogossan. linhof
Előzmény: WooDoo (1304)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1306
ugy látom egyszerre dobtuk fel a két különböző labdát. sz.tem a meglevő és jó magyar
jogszabályoknak kellene érvényt szerezni. más országok más jogi kulturájábol , más törvényeket " honositani " nehezebb eset.
van sajátunk és abban minden szabályozva van. szó se róla vannak ellentétes értelmü
jogszabályok , de ezeket könnyebb lenne feloldani, mint teljesen ujakat alkotni.
Előzmény: WooDoo (1304)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1305
az kimaradt , pedig lényeges körülmény, hogy a KÖHÉM-ek is, meg a 35/2000-s is tartalmazzák az EU -s xxxx/xxxx/ EK irányelveket a megfelelő helyen.
A KRESZ-ben ennek nyoma sincs.
WooDoo Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1304

Első lépésként össze kellene állítani egy táblázatot, a többi uniós tagállamban érvényes szabályokról.

Szerintem a következő kérdéseket kellene feltenni a mopedautó dealereknek:

 

- hány éves kortól, milyen jogosítvánnyal lehet vezetni náluk a mopedautókat?

- mennyibe kerül a jármű üzembehelyezése?

- van-e időszakos műszaki vizsga?

- mennyibe kerül az éves biztosítási díja?

- kell-e fizetni valamilyen adót a jármű után?

- lehet-e utast szállítani a mopedautókkal?

 

Kb. ennyi jutott eszembe, de ha valakinek még van ötlete, írja hozzá.

 

Ezeket a kérdéseket kellen lefordítani több nyelvre, írni kellene hozzá egy rövid bevezetőt, hogy miért fontosak számunkra ezek a kérdések, és gyorsan szét kellene küldeni a gyártóknak és a dealereknek.

 

A válaszokból összeállíthatunk egy jól áttekinthető táblázatot, amit el kellene juttatni egy rövid magyarázattal együtt minnél több országgyűlési képviselőhöz, és a GKM jogalkotóihoz. Talán lesz néhány politikus aki hajlandó tenni is valamit az ügyben, esetleg hasznos lehet minden kapcsolat kihasználása.

 

Nem valami különleges kiváltságot szeretnénk elérni, szerintem azzal is megelégednénk, ha a régi uniós tagállamok legszigorúbb szabályozását fogadnák el, ez pedig igazán nem irreális elvárás a részünkről.

 

Tüntetni szerintem nem szabad (még), de valamilyen figyelemfelkeltő akciót lehetne szervezni.

 

Szóval aki hajlandó részt venni a munkában (levél összeállítás, címek kigyűjtése, fordítás, stb.) az jelezze, aztán fogjunk is hozzá, mert a végén tényleg diszidálni kell a brumikkal:)

 

Előzmény: idosember (1302)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1303
Sajnálattal veszem tudomásul , hogy a GKM-nél a véleményezési ill. javaslattevő lehetőségünk 2006.06.25. -ével lejárt. Tényleg találni kell v.milyen más utat , lehetőséget arra , hogy " ne öntsék már ki a gyereket a vizzel együtt!"
Abban egyetértek a tervezet irójával , hogy a KRESZ-re nagyon ráférne már egy nagygenerál.
Azt viszont kétségbe vonom , hogy a kellő és elvárható alaposságal tanulmányozta
a kérdéskört. Ha már előterjesztést tesz a kormány részére.
Mert ez a "szerencsétlen"szerkezet úgy van beállitva mintha az égből pottyant volna ide ufo formájában.
"E speciális kialakítású járművek"....zárt utastérrel, négy kerékkel, áttételes kormányberendezéssel rendelkező .......E körülményekre, továbbá e járművek vezetésére vonatkozó vezetői engedély kategória hazai szabályozásban
történő rendezésének szükségességére is tekintettel, ...."
Hát kérem erre csak azt tudom mondani , hogy nagyon bizom abban ,hogy ezt a tervezetet elovassa az-az ember v. emberek akik KÖHÉM 5/.., és 6/1990-es rendeleteket szerkesztették.Ugyanis ezekben , a KRESZ-tervezetben fosorolt "speciális tulajdonságokra " pontos definicok szolgálnak, még az utas szállitás kérdését is beleértve.

"A bevezetni tervezett „Könnyű személygépkocsi” fogalommeghatározásból
következően e járműkör esetében a „B” kategóriájú vezetői
engedély alkalmazása lesz kötelező, ami igazodik a jármű és kezelő
berendezéseinek kialakításához." /érdekes megfogalmazás,magyar ember irta?/

1. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez

Akkor ezt vajon mi a francnak találták ki, mert ez itt éppen a vezetői engedélyek kategóriáival , és az azzal vezethető járművekkel foglalkozik.

A szerény véleményem szerint csupán az elavult KRESZ -t kellene a fentebb emlitett
rendeletekkel szinkronba hozni.

oszt jónapot!

idosember Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1302
Hogy lobbizzunk? Levél, tüntetés (most ez a "divat")?
Előzmény: WooDoo (1301)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1301

Felőlem hívhatják könnyű szgk-nak a mopedautókat, a lényeg az lesz, milyen szabályok fognak rájuk vonatkozni.

 

Egyszer már leírtam, hogy szerintem milyen feltételeket kellene kiharcolni, néhányan egyetértettek velem, de újabb javaslat nem érkezett.

 

A könnyű szgk elnevezésből akár arra is következtethetnénk, hogy nem a személygépkocsikra vonatkozó szabályok fognak ránk vonatkozni, de én is szkeptikus vagyok ebben a kérdésben. A segédmotorokra vonatkozó szabályoktól biztosan szigorúbbakat fognak előírni, de ez így van európa több országában is. Talán kb. a "nagymotorokra" érvényes feltételeket látom elérhetőnek, de ezért is lobbiznunk kell keményen.

 

A rendszámot biztos nem ússzuk meg, ebből kifolyólag a regadót sem, de remélem csak a motorkerékpárokra kivetett sarcot fogják követelni, de még így is elkérhetik a brumi árának akár a 20%-át is. Az okmányok, az eredetvizsga már nem annyira nagy érvágás.

A műszaki vizsga sem olyan nagy összeg, feltéve ha rendben van a járgány, bár ez egy rendszeres kiadás lesz.

A kW adó is elhanyagolható, kivéve ha nem találnak ki egy minimum összeget.

A biztosítási díjat a biztosítók döntik el, de gondolom ha megtehetik, inkább a szgk tarifáit fogják érvényesíteni.

 

A B-s jogsi tényleg szívás azoknak, akiknek csak A v. M kategóriája van, de szerintem rövidesen lesz B1 jogsi is.

 

A jogosítvány kivételével, minden egyéb kedvezőtlen hatás kivédhető, ha a korábban már felmerült módszerrel, külföldi tulajdonostól kölcsön kapott járművekkel közlekedünk itthon.

 

 

Előzmény: kefir1115 (1298)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1300

sorry, elírtam, március 13-án lesz a tárgyalásom.

 

 

Előzmény: Törölt nick (1299)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1299

ezek dolgoznak a hosszú átvariált hétvégén ?

 

Előzmény: WooDoo (1297)
kefir1115 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1298
Biztos rendben lesz minden a tárgyalásod. Olvastad a módosító indítványt, mit szólsz hozzá? "Könnyűszemélyautó" kategóriát akarnak létrehozni, nem semmi valahogy minden áron megakarják fogni a mopedosokat, "nehogy már ilyen olcsón megússzák a közlekedést " jól megadóztatnak bennünket is, de akkor kérdem én mi a helyzet az elektromos kerékpárokkal akkor az "könnyű segédmotor"? Debrecenben voltam a Közlekedési Főfelügyeletnél és az előadóval vitatkoztunk a mopikról és ő azt mondta hogy jelenlegi álláspontjuk valami KF-es körlevélre hivatkozott a mopedokat le kell vizsgáztatni mint nagymotor és forgalomba helyezni pedig személyautóként kell. rendszámmal stb. és minden velejárójával együtt. Az elektromos kerékpárokra meg azt mondta hogy a kerépárt KRESZ-ben meghatározottak szerint hajthatja beépített erőgép ami KW-ban van megadva hogy mekkora teljesítményű lehet, de állítólag az elektromos kerékpároknak majdnem mindnek nagyobb a teljesítménye,de a fölött szemet hunynak.
Előzmény: WooDoo (1297)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1297

Az alkatrészekről semmi hír, nem akarom hívosgatni a boltot, mert azt mondták küldenek sms-t ha megjött az áru, de lehet 1-2 nap múlva rájukcsörgök.

 

Hozott viszont a postás egy levelet a bíróságtól, március 16-ra tűzték ki a tárgyalás időpontját. Van 1 hónapom a felkészülésre, remélem normális bírót kapok!

Előzmény: kefir1115 (1296)
kefir1115 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1296
Hello mindenkinek,olvastam a módosításról a javaslatot,hát ha ezt elfogdják akkor pácban leszünk,apósom azért vette meg a mopit mert csak segédmotor jogsija van és a B-kategóriát meg már nem akarná letenni.WooDoo megjöttek az alkatrészek?Várom az Email-ed.
idosember Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1295
Én itt új tag vagyok, ezért tisztelettel üdvözlök mindenkit.

 

Az AIXAM moped, vagy autó? Ezt rövidesen eldöntik.

 Az szinte biztos, hogy „könnyű személygépkocsi” lesz belőle. Csak azt nem lehet tudni, ez mit fog jelenteni.

A tervezetre itt a fórumban is utaltak. Itt található:

   http://www.gkm.gov.hu/ugyfelszolgalat/e_inform/jsz_tervezetek/kozlekedes/elo_kozl.html?query=1/1975(II.5)KPM-BM

 

Itt letölthető:

 

 Előterjesztés a Kormány részére a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosításáról (286KB)

 

Idézek a rendeletből: ….a járművek vezetésére vonatkozó vezetői engedély kategória hazai szabályozásban történő rendezésének szükségességére is tekintettel, a „Könnyű személygépkocsi”, mint új járműfogalom bevezetése szükséges.

 

Félő, hogy a rendelet megalkotása után ebből az aranyos mopedautóból silány személyautó lesz, vizsgáztatással, zöldkártyával, stb.

Valamit tenni kéne, mert a tavaszi országgyűlés ezt is tárgyalni fogja. Én biztos írok levelet a GKM.-nek (tudom, más is). Nem ártana azért, ha véleményeinket, elérni kívánt céljainkat egyeztetnénk, és módot találnánk arra, hogyan lehetne elérni, hogy ez a jármű megmaradjon olcsó fenntartású városi mopedautónak.

 Megjegyezni kívánom, hogy én szívesen lennék egy mopedautó tulajdonosa, de nem szeretnék magamnak egy mindenféle kötelezettséggel terhelt könnyű személygépkocsit.

 

WooDoo Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1294

A hétvége nálunk töbnyire a mopedautószereléssel telik, most az Aixam első fékét szereltem meg. A betéteket ragasztatni szoktam, 6-6,5 mm vastag ferodol kell rá. Van egy gyenge pontja a mopedautók első fékjeinek, gyakran berohad az úszónyereg távtartó csöve, ilyenkor megszorul a nyereg, és csak a belső betétek fognak, ami miatt lényegesen gyengébb a fékhatás, és a belső betétek is sokkal jobban kopnak.

Egy 29 mm hosszú 10x1-es, más tipusoknál 31 mm hosszú 13x1,5-es galvanizált acélcsőből készül a távtartó, ami a sótól hamar elrozsdásodik. Ezt a kis csövet ki szoktam cserélni rozsdamentes acélcsőre, az nem rozsdásodik, és a féknyereg könnyen tud mozogni.

Néha nem lehet kilazítani a féknyerget összehúzó csavarokat, és a betéteket rögzítő stifteket, ezeket el szoktam flexelni, és kicserélem újakra. Gagyi 5.6-os csavart nem szabad beépíteni, csak legalább 8.8-as imbuszcsavarokat, és önzáró anyákat szabad használni.

Ha a tárcsa nincs nagyon megkopva, nem kell leszabályozni, elég a vállát leköszörülni. Be kell indítani a motort, annyi gázt kell adni, hogy forogjanak a féktárcsák, és biztos kézzel egy flexel szépen le lehet köszörülni.

A féknyereg távtartóit érdemes egy kis rézpasztával befújni, hogy jobban csússzon.

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1293
jags!
dobj egy mail-t az enyémre,bövebben kifejtem ,hogy mit tegyél!
Előzmény: Jaqs (1289)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1292
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
80. § (1) Ideiglenes forgalomban tartási engedélyt kell kiadni az E, a P és az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblához, valamint a forgalomba helyezett, illetve forgalomból kivont, de érvényes műszaki vizsgával nem rendelkező jármű esetén.
vannak további alpontok is .
talán itt látom a yard gondolatmenetét, mivel nincs rendszám sz.tem erre gondolt.
ha tényle igy van, akkor a jegyzököny érvénytelen,mivel tartalmilag nem fedi a valóságot.
ezek egyike sem hatalmazza fel a járőrt arra, hogy a jármüvet lefoglalja.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1291
JAGS
mindkettőt megtalálod itt:http://mopedauto.try.hu/
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1290
átnézted a 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet az egyes szabálysértésekről
c.rendeletet?
hogy mit szabályoz az 5.§ és a 80.§/1/ bek.-e?
ha jól látom ezek alapján történt az intézkedés.
mert ezeknek köze nincs a kresz-hez.
aminek van értelme, de nem ez van a jegyzőkönyvben.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van,
b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és ,stb.
80.§ pedig nincs. 66-nál vége.
ha nem igy lenne segitsetek ki!

sz.tem ezt akarták összehozni. de nem jött össze.
/elég kevés a jpeg felbontása,probálj már 1 jobbat csinálni, alig olvasható./
Előzmény: Jaqs (1289)
Jaqs Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1289
Jaqs Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1288
Az elöbb eléggé összetömörítettem.
Jaqs Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1287
Hiába mutattam , mondtam akármit régi felfogású rendőr volt. Bár csak az egyiknek a fő górénak nem tetszett a dolog. Az hitte valami nagy fogás vagyok. mikor látta "A" "B" jogsi azt mondta ez csak szabálysértés. (szerinte, szerintem semmi).Itt a jegyzőkönyv
xeniah Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1286
Az biztos, hogy a józan ész alapján sántít az utasszállításos érvelés, de nem mi tehetünk róla, hogy ilyen a jogi nyelv. Végülis ha a bíróságon elfogadják, hogy nem segédmotoron szállítunk, hanem segédmotorban, akkor nincs gond, nem?
Holnap egy kicsit hosszabb útra készülök menni a húgommal, úgyhogy felszerelkeztem a BF-es papírokkal meg a végzésekkel. Hátha hatásos lesz, bár szívesebben elkerülném a yardot :)
Előzmény: Bakancs4 (1282)
herchee Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1285

Részvétem! A rend őrei megint nem a helyzet magaslatán álltak. Velem is ugyanez történt szilveszterkor, csak azért nem szállíttaták el a brumit mert ünnepnap volt. Először nálam is az 50ccm-n akadtak fenn, aztán adtam nekik egy KöHÉM rendeletet mert ugye nekik nem volt. Majd az okozott gondot nekik, hogy mi is az a belsőégésű motor. Azóta nem is merem használni a brumit, mert még nem tudom mi lesz az ügy folytatása. Eddig semmiféle papír nem jött. A Szomszéd faluban a körzeti rendőr tudja hogy ez smkp és nem is foglalkozik vele, de sajnos az egy másik megye. Ez az egész brumiügy jogszabályilag már szerintem is le van zongorázva. Csak a rendőrök fejében nem frissítik a rendszert!! A Pajor úrtól én is kaptam két levelet, amelyben leírja, hogy szerinte GÉPKOCSI! Arra a kérdésemre, hogy mi tartozik a négykerekű tricikli fogalmába - írja körül hogy is kell annak kinéznie - még csak nem is reagált. De felhívta a figyelmemet arra, hogy az általa leírtakat nem tehetem közzé és nem hivatkozhatok rá. Ugyan miért?!

Előzmény: Jaqs (1277)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1284

Jags! nem volt nálad a 6/1990-es KÖHÉM rendelet B melléklete, és a honlapunkról letöltehető bírósági végzések küzül egy sem?

Vagy a rendőr nem volt hajlandó elolvasni?

WooDoo Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1283

Ma engem is megállítottak a rendőrök, egy civil busz jött utánam villogva, de én nem álltam meg. Erre mellém hajtottak, akkor láttam meg, hogy tele van kék ruhás sárga mellényes fickókkal, ekkor lehúzódtam. Elég jól nekem ugrottak, de szerencsére most minden papír nálam volt, és ahogy húzgáltam elő egymás után a végzéseket, úgy kezdtek meghunyászkodni. Végül megköszönték, hogy ilyen alaposan utána jártam a jogi háttérnek. Természetesen ketten ültünk a járgányban, de azzal nem foglalkoztak.

 

A "mopedauto.hu"-s srác által 5e+áfáért árult "jogszabálygyűjtemény" fent van a www.mopedauto.try.hu oldalon, valószínűleg csak a regisztrált tagok tudják megnyitni.

 

Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1282
Az általam írt tanulmányban pontosan leírtam mindent , megtalálod a honlapon , azóta nincs semmi új . Azt is leírtam , hogy mi a helyzet az üléssel (miért nem kell kiszerelni ) , de az utasszállítás legalizálásra nincs tippem . Annyit tehetsz még hozzá érvként , hogy a jármű műszakilag alkalmas személyszállításra (terhelhetőség , súlyhatárok , rögzített ülés , kapaszkodó ) , ezt a kinti forgalmi is tanúsíthatja . Amennyiben neked van M-esnél nagyobb jogsid , akkor te is szállíthatsz személyt ( pl. a "B" kat 8+1 főig ) . Így sem a jármű , sem a te részedről nincs akadálya . Más kérdés , hogy amire hivatkoztok az eléggé délibábos érvelés . Korábban a rendelet megkövetelte , hogy a smkp-nak alkalmatlannak kellett lennie a személyszállításra , ha nem volt rá alkalmatlan (értsd : volt benne-rajta +ülés) , akkor nem volt segédmotor , akkoriban szertették le a rendőrök az utcán a srácokkal a +lábtartót . Nos , ez a jogszabály nincs érvényben 1990 óta --- intézkedő rendőrök kissé le van maradva . Olvasd végig a tanulmányt , s ha valami nem világos , akkor kérdezz . A tanulmányról annyit , hogy Pajor úr sem tudott rá mit mondani , utána már nem merte leírni többet , hogy ez gépkocsi , noha előtte az volt az álláspontja . Ha lesz időm bepötyögni , akkor küldöm a rá kapott választ .
Előzmény: Jaqs (1277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!