Ami engem idegesit hogy chippel se megy az autó jobban mint 230. 200 ló, 400+ NM és szaros 230 a vége? Mentem már az enyémmel 230+ (ora szerint) V power dizellel mult hétvégén az A20-on..
nekem azért kell a chipp hogy tudjak száguldani deutschlandban, legalább 240-et kellene tudjon a jószág.
a német Octi forumbol:
"Hallo, @sale120279 "nur" Tacho 230. Aber wie gesagt ohne großen Anlauf auf der Geraden. In den Papieren steht er jetzt aber auch mit 229 Höchstgeschwindigkeit. Er hat jetzt seine 190 PS aber auch schon bei 3900 U/min. "
egy más:
"Die Betreuung bei Oettinger war in Ordnung, insgesamt dauerte die Abstimmung gute fünf Stunden.
Ich hatte vorher 175 PS / 394 NM und nun 200 PS / 459 NM. Es wurden jeweils mehrere Messungen gemacht, um die Eingangs/Ausgangsmessung so genau wie möglich zu bestimmen und Fehler auszuschließen. An der Software wurde auch noch etwas verändert, da ab 3600 U/min die Leistung zu schnell abfiel. Das ist das gute an den Prüfstandabstimmungen, da man dort gleich sieht wenn etwas nicht so optimal ist und an der Software gezielt nachgebessert werden kann.
Es sind nun schön gleichmäßige Leistungs/Drehmomentkurven geworden, ohne irgendwelche Einbrüche. Dementsprechend toll fährt er sich auch. Zwischen 3200-4100 U/min liegen immer mindestens 190 PS an. Die Höchstgeschwindigkeit beträgt eingetragene 229 km/h, die wird auch recht zügig erreicht.
Hab den Chip jetzt ungfähr 3000 Kilometer drinnen, ohne irgendwelche Probleme. Keine häufigeren Regenerationen, die DPF Lampe hab ich auch noch nie gesehen."
Nekem is dizel rs van, egy idő óta nézegetem a + le lehetőségeket. Mértékadó vélemények szerint 190 le, 400 nm -ig lehet biztonsággal húzni. Itthon 70e-ből megáll a dolog, ha lesz egy kis pénz rá valszeg meglépem.
Egy időben rendszeresen kártyáztunk svédmagyar kártyapartneremmel. Eldicsekedtem akkori off autóm 100-ra gyorsulásával. Megvigasztalt, hogy a fia egy másik off autó szervizben dolgozik, szabadidőben tuningol, és az övé is ugyanennyi idő alatt gyorsul, csak 200-ra. Amúgy mind a két off autó vw csoportos:)
sajnos az én német tudásom elég iskolai szinten van, értem a nyelvet de beszélni meg irni helyesen más tészta.. :)
de belenéztem még a tegnap és sajna nincs egy kimondottan RS topikjuk az Octavia II tuning meg egy jó pár oldalas...
hát mindenesetre átböngészem hátha a német testvéreknek van valami jo ötletük meg tippjük... egyébként olvastam a Leon FR & Golf GT TDI tesztet a profi ABT meg konkurenssel, de ök nagy(obb) pénzröl beszélnek... èn kb olyan 800 euroig gondoltam hogy megkönnyebit(het)em a farzsebem
malmöben van egy pár magyar ember, de én sokat nem ismerek, föleg akik politizálnak azokat el is kerülöm... :)
A 170 LE TDI re mondta a V-tech hogy ne rakjak olyen motorbéli tuningboxot álá KCR stb.. mert megöli a DPF-et azonkivül nem hallottam semmi mást, de sajnos nagyon kevesen vannak a svéd RS klubbon akiknek dizel járgányuk van, s talán én leszek az elsö a xtra ponikkal... :)
A v-tech már leolvasta az automat, mondták amikor akarom csak szoljak egy nappal azelött s rátöltik az uj programot. Ami ebben a metodusban nekem nem tetszik, ha szoftverfrissités leszz a Skodánál akkor megint kell majd vinni az autót "csippelni" stb...
Ezért lehet jobb ha kivárom a BSR teknikusokat hátha készen lesznek hamarosan..
De te aki a német forumban beleolvastál nem találtál semmi jot ottan? èn 10km re lakok a német határtol, 150-re berlintöl, ugyhogy az még egyszerübb megoldás lenne nekem...
én most már szinte egy éve Lengyelországban lakok, itt egy svéd cégnél dolgozom (vezetem). Eddig délsvédországban laktam, szüleim emigráltak 10en éves koromban... ugyhogy most lengyelül tanulok.. :)
átolvastam a RS forumot az utóbbi napokban és még mindig nem tudom hogy melyik céget válasszam motortuninghoz...
nekem a BSR megoldás volt a C70-es Volvomon az nagyon bejött nekem, egyszerüen az OBDII be bedugni és 25 mp után 45 lovat meg 100 Nm ugrott a teljesitmény. Az auto ment mint az állat...
azelött egy rally autokkal tuningjával foglalkozo cég (Lancer meg Impreza) berakott egy superchippet ami egy rakás szar volt, ("turbolyukam" volt 110-120 közt egy automata autoval) 2 nap után leégette a levegömennyiségméröt (LMM) egy backfire közben, az auto pedig megállt.... visszaadták a pénzt utánna felfogadtam hogy ilyen universal chippet soha többé saaját automban nem rakok.
Sajnos a BSR még nincs kész ezzel a boxal, én meg nem vagyok egy türelmes ember....
Nagyjából körvonalazódik a Dunakeszi Tanpályán megrendezendő találkozó programja. 2007.09.15. Szombat
A lebonyolítást a következőképpen tervezzük:
10.00 - Gyülekező a Dunakeszi Auchan parkolóban. Azért ott mivel így egyszerűbben el tud jutni mindenki a tanpályára. ( De azért egy Móricka ábrát majd közlünk a megközelítésről.) 10.30-11.00 körül indulás a tanpályára.
11.00- 11.15 Megnyitó 11.45 Ügyességi versenyek kezdése. A résztvevők számától függően következnek majd a versenyek 1, Szlalom 2, Szlalom tolatva csak tükörből 3,Vakvezetés. 14.00-15.00 eredményhirdetés. Aki nem versenyez az krumpli pucoló versenyben vesz részt, majd hagyma tisztítás, darabolás, és cserkész tűzgyújtó versenyben bizonyíthat. Ennek vezénylője LMGS Főszakács ! Az eredmény remélhetőleg finom paprikás krumpli! Sümi Laci klubtársunk 11.00 13.00 ig vállalta hogy a VAG Comos autóknál és persze a nem olyanokkal felszerelt Skodákon Komfort zárás élesítést és hibakiolvasást végez. No persze nem egész nap mert Ő is szeret versenyezni! A Díjakat a Dunakanyar Autócentrum és Koncsik Béla ( KOBÉ) biztosítja. Remélem idén is Jó hangulatú bulit tudunk biztosítani. Mindenkit várunk szeretettel. S.O.F Elnöksége. + CITY RALLY
Jövő nyárra gondolkodom egy hétvégi RS találkozón a zemplén lábánál. A szállás megoldható ingyen, bár egy kicsit puritán (hálózsák, polifoam szükséges lehet) de a tisztálkodás megoldott. Amúgy önellátós, esetleg egy bogrács belefér. Programban vár-, kastély látogatás, esetleg borkóstolás + esti szalonnasütés szerepelhetne.
Akit érdekel a dolog dobjon egy mailt, csakhogy tisztában legyek vele, mire lehet számítani.
Uj vagyok itten, egy hónapja kaptam meg az új RS TDI Skodám. Beleszeretnék rakni valamilyen chiptuningot, tudtok segiteni? eddig a svéd V-tech ajánlott egy megoldást de szét szeretnék nézni más után is...
Az automról:
full extrás inkl tetöablak, PDC elöl hátul, a nagy zene cucc, 6CDs, 18-as felnik...
X-tra: sötét ablakok, elöl is, H&R 50mm rugók igy már normális(ab)nak néz ki az autó...
Nem tudja valaki, hogy lehet programozni az ajtózárást úgy, hogy a lehúzott ablakot záráskor egy menetben fel is húzza? Jelenleg záráskor folyamatosan nyomni kell a távirányító zárás gombját, amíg fel nem húzódik az ablak. Az előzőnél (OI) egy gombnyomásra az ablak is felhúzódott záráskor. Igaz abban utólagosan beszerelt riasztó volt, nem gyári.
Két lehetőségem volt. Kötöm az ebet a karóhoz, hogy ingyen csinálják, és akkor várhatok egy hónapot, amíg megérkezik az alkatrész Németországból, vagy kicsengetem a 15 rugót, és akkor megcsinálják azonnal. Inkább fizettem, mert szezon közepén nem akartam motor nélkül lenni. Persze ha akkora összegről lett volna szó, mint gabánál, az más szitu lett volna.
És mennyi az a maradék 50%, amit neked kellett kicsengetni? Meg mi az, hogy 50%? Ha nincs garancia, akkor ne térítsenek semmit, ha meg jár, akkor fizessék az egészet. Nekem ez így nem kerek. Magyarországon sajnos másképp vagyunk a vásárlók jogaival, mint Németországban. Szerintem kint ezt szó nélkül megcsinálták volna gariban. Ha én a saját helyemben lennék, azér' megkérdeznem a németeket, hogy a kuplung akkor most szopó alkatrész, vagy nem. -:) Egy emailt megér. Egyébként én is jártam így, motorral. Németországban vettem használtan, 1 éves kora előtt elfolyt a hátsó lengéscsillapítóból az olaj. Bementem a Spirrohoz ( a magyar importőr), egyből a jó magyar hozzáállással fogadott: Ott érvényesítsem a garanciát, ahol a motort vettem. Mondom neki, hogy van rá EU garancia, két éves koráig. Hát az őt nem érdekli. Írtam egy mailt a német importőrnek, az meg visszaírt a magyarnak javítsa meg garanciában, ingyen. Megyek vissza a Spirrohoz, hímezés-hámozás, hogy akkor tulajdonképpen mégis fizessem ki az 50%-át. Kénytelen voltam kifizetni, mert használni akartam a mocit, és ha nem fizettem volna, szerintem még a mai napig se érkezett volna meg az alkatrész Németországból. Azért az 50%-ért meg kiszedtek egy lengéscsillapítót a készleten lévő egyik motorból, és betették az enyémbe.
Lehet hogy a PoHu -nál alapból minden RS -ről úgy gondolják hogy tuningolt és e szerint is ítélnek. Lehet hogy én ís így járok majd? Pedig én ártatlan vagyok.
A szervízvezető 8 fényképpel , szakértői véleménnyel alátámasztva küldte el a Po-hu-nak a garancia érvényesítést, mégis visszadobták vezetéstechnikai okokra hivatkozva. Magyarul szerintük állat módjára széthajtottad a gépet!
Pedig tökéletesen látszott, hogy a rossz volt 2 szegecs!
A tuningra rákérdeztek, de miután a kollégám letagadta, már nem foglalkoztak vele tovább.
A vége annyi lett, hogy jótékonysági alapon, régi kiemelt ügyfél, stb. 50%-át bevállalták.
Szerintem ez azokra a dolgokra vonatkozik, amikről köztudott, hogy majd x km után cserélni kell, pl. fékbetét. Nem hiszem, hogy szerkezeti elemekre gondoltak volna, pl. féltengelycsukló. Konkrétan miről van szó?
Papka, a tuningcégek is tudnak erről, ezért ha már egyszer megvetted tőlük a chiptuningot, azt eltárolják számítógépen, és ha kéred, 8-10 rugóért újra felteszik neked. Szóval azért még egyszer nem kell kifizetned a teljes chipelést, csak mondjuk úgy, hogy eljárási díjat. Ez persze nem olcsó, de legalább nem nulláról indulsz. Én chipelés előtt két cégnél érdeklődtem, mind a kettőnél volt ilyen lehetőség.