Felszereltem a flexicsövet, remélem egyhamar nem kell javítanom.
A Vibratig cső két végén lévő réz karmantyúkat 4 helyen kb. 20 mm hosszan felvágtam vasfűrésszel, így AWAB bilinccsel jól rá tudtam szorítani a kipufogócsőre. A dob felőli csőre passzolt a karmantyú, a leömlő cső viszont csak 25 mm átmérőjű, erre még rá kellett hegeszteni egy kis darab 28-as csövet. A 28 mm átmérőjű csövet egy rossz bicikli vázából vágtam ki.
Mivel a Vibratig felxicső hosszabb mint az eredeti gyári, ezért levágtam a kipufogó csöből kb. 10 cm-t. Emiatt a cső felfogatását is át kellett alakítanom, amit az alvázra hurkolt gumikarikával oldottam meg.
Úgy tűnik, mintha a járgány gyorsabb lenne a kijavított kipufogórendszerrel, de lehet csak jobban nyomtam a gázt, mert nem acsarkodott a motor.
A Vibratig flexicső jóval masszívabbnak tűnik, mint a Polo karburátor melegítő cső, hiszen 35 Bar nyomásra van tervezve. Igaz drágább egy ezressel, de talán tovább is bírja. Bár az is igaz, hogy leginkább akkor megy tönkre a flexicső, ha felakad valamiben,akkor meg bármilyen erős lehet, úgyis szétszakad.
Képet úgy (is) lehet betenni, hogy a tallózás gombra kattintva kiválasztod a képet, utána a feltölt gomra kattintol, majd ha feltöltötte a képet, utána még be is kell szúrni (kattints a beszúrás gombra).
Debrecenben végigjártam az összes autósboltot, meg a kipufogószervizeket is, sőt még a neten is megkerestem néhány szaküzletet, de 40 mm-nél kisebb átmérőjű flexicsövet senki sem tudott adni. Az egyik boltban a számítőgép szerint létezik 35-ös, de még rendelni sem lehetett.
Ez a cső egy-az egyben olyan , mint amit a VW Polo alkatrész gyanánt vettem , az egyiknek ( két alkalommal vettem )még a bilincse is tutira ilyen volt . 5600 Ft-ba került , mivel azóta nem akadtam fenn-tolattam le , ezért rendben van . Hogy tudsz képet beilleszteni , nekem nem sikerült , milyen formátumban kell lennie a képnek ?
Nálunk a Láng (nem reklám) autós boltban van raktáron klf méretű flexi kipuff cső ami direkt erre van és a két vége vagy tokozott vagy hegeszteni kell. A Passatomban a katalizátor előtt van, tehát bírja a hőt.
Ezt a képet az Alibaba.com-on találtam, éppen ilyen flexicső kellene az Ambrákhoz és az Aixamokhoz. Árat csak konkrét érdeklődésre adnak, biztos nem lehet drága, de a minimális rendelés 200 db. A gyártó: Apex Machinery & Equipment Co., Ltd
A Webasto kipufogó csővel az a gond, hogy nem bírja a húzást, mert a korcolásnál szétszakad. Ha nem lenne fixen rábilincselve a kipufogócsőre, hanem két darab, rugókkal összehúzott karima közé építenénk be, hasonlóan mint a gokartoknál, akkor szerintem kibírná a rezgést. Most nincs időm a barkácsolásra, ezért vettem egy 28-as gyári flexicsövet 6e-ért a hűtéstechnika szaküzletben, azt gyorsan be tudom építeni. Bár ha felakad valamire a kipufogódob, az is szét tud szakadni, ezért lenne jobb valami olcsóbb megoldás.
A gumipontnál lehet kapni calortömlőt, ez egy acélspirállal erősített szantoprén cső, amit kipufogógázokhoz ajánlanak, de csak 120 fokot bír. Ez tuti nem lenne jó, de van nekik 250 fokig hőálló, üvegszállal erősített szilikon tömlőjük, az már talán megfelelne. 4700+áfa métere, de mivel Spanyolországból kell rendelni, a postaköltség túl sok lenne.
Nem tudja valaki , hogy a Ligier Ambra (1998) kormányműve (fogasléc) nem csereszabatos valamivel (nem másik Ligier Ambrára gondolok !!!) , mert az enyém ma délelőtt elszállt , jó ,hogy haza tudtam evickélni . Most átnyergeltem az Eradra , bár még nincs teljesen kész , annak a kormányműve könnyen pótolható lenne , naná , annak semmi baja ..
Nem a tirisztornál volt a gond , azt írtam is , hogy (ha pl . mechanikus szabályzóval vezérlem-gyújtom a tirisztort akkor működne) csak a Zéneres –tranzisztoros billenőáramkör értékei nem voltak jók , ha jól emlékszem gyújtóáramkör nem működött . Vagy állandóan áram alatt volt , vagy sosem , függetlenül a feszültségtől . Ennek már több hete , nem emlékszem pontosan . A tirisztor valóban így viselkedne egyenáram esetén ( pl. akksi mellé kötve tényleg ilyen ) , de itt a Graetz-híd után olyan lüktető egyenáram van , amelyiknek van nullközeli állapota , és akkor a tirisztor meg tud szakítani . Akkor nem lenne ilyen , ha 3 kivezetés jönne az állórészből , és a félhullámok átfednék egymást . Végülis mindegy , ma voltam kinn Tolnán Jánosnál , remélhetőleg a héten készen lesz a technikával , és ha rendben működik , akkor világgá kürtölöm a kapcsolási rajzot …A háromdrótossal nem veszkődöm , nem bírná a terhelést , ha meg kell hozzá egy erősítő , akkor annyi erővel megcsinálom az eredetit.
Ami a kipufogó flexis csövet illeti itt a városban is hasonlóval kísérletezget a Ligeres márkatárs , a múlt héten valami állófűtés flexiscsövet építettek be , de másnapra eltört – szerintem azért , mert a kipufogó felfüggesztése nem volt rendben , többet mozgott a kelleténél , ui. az legelső gumiból mindig kibújt , csak a két hátsó fogja , és akkor nagyon ráterhel a csőre . Az én Ligierem es előfordult , hogy egy lendületes kanyarban kibújt mindhárom gumi és az úton húztam a cső végét . Akkor úgy javítottam meg , hogy feltoltam a vasra a gumi után nagy alátétet , és pici bilincset szorítottam rá , azóta nem volt gondom . Mellesleg a fentebb írt márkatárs valami Mercedes csőről beszélt , amiből csak 3800 Ft egy méter , és azzal akarnak operálni . Nem tudom be jön-e nekik a mutatvány , mindenesetre érdekel , mert kellene valami végleges és olcsó megoldás erre a minden kiskocsinál jelentkező problémára
Úgylátszik én sem vagyok tévedhetetlen:)) Eltört a Webasto flexibilis kipufogócső!
Csak 1000 Ft-ba került, de mindössze 3 hétig bírta a rázkódást, így más megoldást kell keresni. Az olcsó, egyszerű ötletek úgy látstzik nem mindig válnak be, pedig a kipufogószervizben is azt mondták, hogy az Ikarus buszoknak is hasonló a flexibilis kipufogó csövük, csak azoké 110 mm átmérőjű.
proba777: légyszives vedd már le a honlapról a "kipufogó flexicső javítás" cikket, nehogy mások is így póruljárjanak.
A gokart flexicső az tuti jó megoldás, a sárkányrepcsimen is olyan van, és jól bírja a rázkódást, nem is drága, csak egy kis barkácsolást igényel a legyártása.
Bakancs4! Ahogy leírtad, úgy nem is fog működni rendesen. A tirisztornak van egy olyan tulajdonsága, hogy ha begyújt, utána csak akkor áll vissza alaphelyzetbe (zárt állapotba), ha az áram lemegy nullára, vagy a fesz előjelet vált. A tirisztor valamelyik oldalának mindenképpen a váltóáramú rész felé kell bekötve lenni, mert ha Graetz után kötöd, az életben nem fog lezárni. Mindezt a leírásodból szűrtem le, egy rajz jobb lenne. A három vezetékes szabályzó rajzából is lehet lopni ötleteket, mert ott lényegében két kör van (két tekercs, két tirisztor), a két vezetékeshez el kell hagyni az egyik kört, a többi maradhat+egy kis átalakítás. Tippelek: a tirisztort a két bejövő vezetékre kötni, utána jöhet a klasszikus graetz, majd a feszfigyelő zéner és lámpa kapcsolgató áramkörök. Meg kellene próbálkozni a boltban kapható tirisztorokkal, ugyanis 30 A tartósan nem folyhat rajtuk, különben is csak félhullámban vezet.
Háromdrótos „fesszabályzóm” nekem is van ( 125-ös Suzuki) , véleményem szerint ott azért csinálták úgy , mert a lényegesen magasabb fordulatszám miatt kevesebb tekercs sorbakötéséval is elérték a kívánt feszültségek , s ugyanakkor az egy fázisra eső áramerősség kisebb lett , vagyis nem kellett irdatlan nagy 20-30 amperos dolgokat beépíteni . Egyébként azonos lehet a mi technikánkkal . Ez csak a személyes feltételezésem , mert a Suzuki alkatrészt nem kapargattam szét úgy mint a két mopedautóét , és az elektrotechnikához nem értek különösebben – még azt is könyvekből kellett kibogarásznom , hogy a tranzisztornak melyik a bázisa és mi a szerepe . A boltban tévedésből NPN helyett PNP tranzisztort adtak , két hétig tartott amíg rájöttem , miért nem működik . … Akinek gondja van választhat : vagy megveszi közel 30.000-ért a gyárit , vagy megvárja amíg közzéteszem működőképes kapcsolási rajzot . A feszültségkorlátozó rész már most is megvan , a lámpakapcsolás még felderítésre vár . Hétfőn (holnap)délután megyek ki Tolnára elektrotechnikus , ismerősömhöz , annyit meg bírjatok ki…..
Ami a Lombardini áramfejlesztőt illeti … Közönséges lendkerékmágneses rendszer (Simson , Pannónia , Riga etc) feszültségkorlátozóval . Szóval van benne 12 tekercs az állórészen , ez körül forog a lendkerékbe épített 12 darab állandómágnes . A tekercsek SORBA vannak kötve , és TESTELÉS NÉLKÜL kivezetik a két végét , ez az a bizonyos sárga (Ligier) vagy fehér (Erad) két vezeték . Ezt vezetik bele a feszültségkorlátozóba ( tévesen : fesszabályzó) , amely három funkciót lát el ..1) egyenirányít… 2) lekorlátozza a feszültséget ….3) vezérli a töltésvisszajelző lámpát . Az 1) funkció lényegében egy speciális Graetz-híddal történik , aminek 2 pozitív kivezetés diódája közönséges dióda ( AR35J ) , amely a járműtesttől elektromosan elszigetelten van szerelve , a közössé váló „lábuk” kilép a feszkorlátozóból , rádugod a sarut a piros dróttal és megy az áram a akksi pozítív pólusára . A Graetz-híd másik (negatív) párosa már bonyolultabb szerkezet ( MCR 25 N tirisztor ) , amely tkp. egy vezérelhető dióda . Ha harmadik „lába” kap megfelelő erősségű és feszültségű áramot , akkor a tirisztor diódaként vezetővé válik . Mivel ez a tirisztor kivezető ága rá van szegecselve a testelésre , ezen ki tud jönni a negatív áram , és a jármű testen keresztül éri el az akksi nagatív sarkát , vagyis a töltőármkör zárt , mehet a töltés . Ha a váltóáramú rész le lenne testelve , akkor szétvágná a zárlat az egészet . A dolgot a feszültségkorlátozás , vagyis 2) funkció teszi komplikálttá . Ha a fordulatszám emelkedik (és persze a villamos hálózat leterheltségétől függően ) előbb-utóbb a leadott (egyen)feszültség eléri-átlépi a 14 voltot . A „fesszab” ráadott gyújtásnál folyamtosan kap referencia jelet egy ( a Ligierben narancssárga) vezetéken keresztül , amely áram a feszültségszabályzóban kétfelé veszi útját : az egyik két tranzisztoron (MPS A 92 és BC 557B) keresztül a fentebb említett tirisztor „föld” lábára megy mint gyújtóáram , amíg ez a gyújtóáram megvan , addig a Graetz-híd funkcionál és tölt a rendszer . A gyújtáskapcsolóról a narancssárga vezetéken érkező áramnak a másik része egy Zener-dióda ( 1N 52 34B 043 ) felé veszi az útját , amely a túl magas feszültség esetén áttör , és a fentebb említett két tranzisztor segítségével megszakítja a tirisztor gyújtóáramát , és az gyakorlatilag megszakítja a lendkerékmágnes tekercseiről jövő váltóáramot . A feszültség leeseik , a Zener áttörése megszűnik , a tranzisztorok vissszaadják a tirisztor gyújtóáramát , újra van töltés , és így játszadoznak egymással , elérve azt , hogy az állandó kapcsolgatásuk miatt nem megy a feszültség a beállított 14 volt folé . Ezen felül van benne néhány kisebb dióda és tranzisztor miegymás , amely a 3) funkciót , a lámpakapcsolást végzi , erről annyit , hogy ráadott gyújtás mellett ha a zöld (Ligier) vezeték testet kap , akkor ég a töltésvisszajelző-lámpa . Magyarán a 3) funkciót végző alkatrészek megszakítját a testelést , ha van töltés ;
erre megfelelően kapcsolt tranzisztor (BD 242C) alkalmaznak . Valamennyi alkatrész , vagy helyettesítője kapható bármely rádiótechnikai boltban , cakk-pakk 2000 Ft-ból megvehető . Gond a 25 amperes tirisztorral van , ezt a típust csak valami világvégi honlapon láttam 1,39 USD-ért , itthon nem lehet kapni . Helyettesíthető az 55 A-ral terhelhető BWT 69 – essel ( 2100 Ft) vagy a 20 A-t tudó BT 152-vel (380 Ft) . Az elkészített kapcsolásommal valami behangolási gondom van , mert a tirisztor ugyan dolgozik , de a Zéneres rész nem úgy , ahogy kéne . Ha egy normál feszszabályzóról vennék vezérlést (gyújtanám a tirisztort) akkor működne , de azért megyek egy kört még a Zénerrel is …. Megítélésem szerint azért a negatív ágba építették a tirisztort , mert így jobban tudják biztosítani a hűtését , egyébként nincs jelentősége . Mellesleg ezeket a techninákat általában a túláram és a melegedés teszi tönkre .
Átnéztem az Ambra motorterét, 3 db alumínium táblát találtam, amikben különböző betűk és számok vannak, de CM nincs egyikbben sem. De különben meg mindegy az 5/1990-es KÖHÉM alapján a 17 jegyű alvázszámot el kell hogy fogadják hatósági jelzésnek, ha meg az NKH mégis ragaszkodik a CM jelzéshez, azt úgyis a vázba kell majd beleüttetni.
Azok a kapcsolási rajzok, amiket küldtem, motorkerékpár v. robogó fesszabályzókhoz valók. A mopedautóknál a Lombardini motorok egy részénél van hasonló szabályzó. A tekercsek nincsenek testelve, egyszerűen sorba vannak kötve, és csak két vezeték jön ki az állórészből. Jól látszik minden az elektromos bekötési rajzon (azon amit feltettél a honlapunkra):))
végül is mi a problémád? akik " fel vannak jelentve" örülnének az ilyen eljárásnak. megsértettek? miért huztad igy fel magad? nem értelek! "a stilusuk biztos felháboritó volt !!" ugye?
Haljátok hogy mekkora sutyó paraszt stílusu rendőrök vannak. A minap kocskáztam a haverommal egy moped autóval igazóltattak és semmi egyéb. megkérdeztem hogy sose büntetnek meg vagy jelentenek fel? erre rá veg egy ilyet: most csak azért nem büntettem meg önöket mert már unom. azt mondja de ha lehetséges minig feljelenti a mopedautósokat, mert nem érdekli az ő véleményük. utána meg mondja további jó utat azt hittem le megyek hídba hogy hogy lehet valaki ekkora g....ci f....sz...po istenem esküszöm ha minden rendőr olyan normális lenne mint amelyikeket ismerem minden jó lenne
itt van benne a huncutság, mert a középlágazást nem testre teszi , hanem az a töltőszál, akku +, a két válto 1-1 tirisztoron keresztül negativ ágban van "testelve". ez igy 3 madzagos, van olyan megoldás is,hogy nincs középleágazás, /2 tirisztor 2 dioda, graetz/, ehhez elég 2 vezeték. melyik milyen? a lombardini ilyen. a többi is ? mivel brumit nem javitok,/mást se üzletszerüen/ nincs tipus ismeretem.ezért kérem az infot, de NEM CSAK TŐLED, hanem akinek van szerelési tapasztalata.Bakancs mit tudsz erről? a gyakoribb elv-re csinálnék szabályzót.
A lendkerékmágneses Lombardini generátor állórészéből 2 vezeték jön ki. A két vezeték között váltóáram folyik, a test és a vezetékek között viszont nem folyik áram.
A hagyományos generátoroknál könnyű szabályozni a kimenő feszültséget, mert lehet vezérelni a gerjesztőáramot. Az állandó mágneses generátoroknál viszont nincs gerjesztóáram.
woodoo! a 1372-ben igazad van, én siklottam át az előtte levő felett.BOCS!! a fesz.szab.-val kapcsolatban . attól függ hány vezeték jön ki az állorészből.erre vonatkozoan info kellene. 2 vagy 3.milyen az általános gyakorlat. a generátoroknál nem lehet gond a szabályzo,egyszerű 3 fázisúak.
ezt csak ugy általánosan:
az utas kérdésében a köhém 5-s a B2-s mellékletben tipusvizsgálat keretében megkülönböztet "B. KIZÁRÓLAG KÉTKEREKŰ ........ . . C. KIZÁRÓLAG HÁROMKEREKŰ SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁROKRA, HÁROMKEREKŰ ÉS NÉGYKEREKŰ TRICIKLIKRE VONATKOZÓ ADATOK" -at az ülésekkel is foglalkozik.semmi tilalom az utas ülésre vonatkozoan , sőt!!
a köhém 6-os : "XI. FEJEZET KAROSSZÉRIÁVAL ELLÁTOTT HÁROMKEREKŰ SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁROK, HÁROM- ÉS NÉGYKEREKŰ JÁRMŰVEK BIZTONSÁGI ÖV RÖGZÍTÉSI PONTJAI ÉS BIZTONSÁGI ÖVEI"
ezzel szemben a 80.§ meg sem emliti a XI.fej.-ben tárgyaltakat. ezek eddig is megvoltak,nem láttam akadályát az utasszállitásnak.biztos van még több is , v.szeg nem teljes a "lista".
Ezzel semmi gond, ha a gyártó nem akarja megengedni az utasszállítást, akkor a gépkönyvbe beleírja hogy az utasok száma 0, és az ülést is ennek megfelelően alakítják ki. A személyszállításnak az is feltétele, hogy az előírások szerint kialakított ülések, kapaszkodó, lábtartó, a brumiknál biztonsági öv, stb legyen. A KRESZ csak megengedi az utasszállítást, nem teszi kötelezővé:))) Aki akar, építhet 1 személyes 3 v. 4 kerekű járművet is.
A KRESZ módosításban a 3 kerekű járgányoknál nincs meghatározva a maximális üres tömeg! Eszerint minden 50cm3-nél kisebb hengerűrtartalmú benzines v. 4 kW-nál kisebb teljesítményű diesel motoros 3 kerekű smkp, ha a tervezési sebessége nem nagyobb mint 45 km/h.
A motoros tricikliknél sincs korlátozva az üres tömeg, tehát ha 3 kerekű a jármű, és 50 cm3-nél nagyobb a motorja (a diesel itt nincs különválasztva) és/vagy 45 km/h-nál nagyobb a tervezési végsebessége, akkor az motoros tricikli. Ez csak azért érdekes, mert a KÖHÉM rendeletekben még másképp van. Emiatt pl. a 250 cm3-is motorral szerelt Velorex még motorkerékpár, a 350 cm3-is moturú meg személygépkocsi.