Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

86pid Creative Commons License 2007.03.04 0 0 1451
Sziasztok

Vonzanak a nagyobb motorosok, de saajnos van néhány oka a választásnak.
A fő,hogy rosszul látok, persze a vezetéshez( alacsony tempó esetén) elegendő, ezért bármilyen lassú is jobb a gyaloglásnál.
Itt a másik, hogy ez ilyen "lábpótlék lenne nekem, mert azok sem működnek:-((
Mindez egy tetves cukorbetegség miatt.
A harmadik ok, hogy én már szerelni sajnos nem tudok( nár építettem pár autót már ) és itt a környékünkön semmiféle hozzáértő és parsze becsületes mester nincs.
Úgy hallottam, hogy a benzines 50-es motorja, és hajtáslánca a robogóké, ilyen szakértő jó ismerősöm viszont van itt.

Volt szerencsém, egy háromkerekűt is kipróbálni,nekem szimpatikus volt a menet, csak a három kerék......

Végül, de nem utolsósorban a rokkantnyugdíj, az is nagy úr, magyarul : nem baj, ha olcsó a vételár.

Kifelejtettem, hogy legtöbbet helyben ( falumban és környékén) rövid távokon kéne használnom.

Jelenleg ezt megoldom egy Yamaha BWS segítségével, csak azzal esőben hidegben, csomaggal, nehéz az élet:-)))
Fűtési szempomtból már az is előny ha nem vág a szél:-)))

Köszönettel vettem a reagálást:-))

86pid
Előzmény: WooDoo (1449)
ezmiez Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1450

 Köszönöm a sok infót Bakancs4nek és WooDoonak.
  Ha jólértelek benneteket, nem igazán az évek számítanak, hanem a kel-
lő beállítások, és a "fáradt" alkatrészek időbeni cseréje.
  Félelmeim abból adódnak, hogy Miskolci vagyok, s környéken fehér holló
a mopedautó. Igy, gondolom a szerelő mesterek számára is újdonság, s ma-
gam ha nagyon sokáig is nézem, akkor se jönnék rá azokra a fontos hibák-
ra, amit pl WooDoo felsorolt a JDM-e vásárlásakor. A legközelebbi hirdetés

kecskeméti, és debreceni, így még nem volt alkalmam egyet sem kipróbálni,

ha kitavaszodik, elgurulok.
  86pid-nek ajánlom, hogy nézze meg a site "Ajánljuk" fül alatti linke-
ket, nagyrészükön van használt-hirdetés, címmel mindennel.
A baj csak az, hogy ezek a hirdetések többnyire 3-5 éves példányok, ritka
a 2-3000 eurós ár, nagyrészük inkább 5-8000 euró. Ez bizony nem olcsó,
a régebbieket bizonyára felvásárolják a magyar dealerek ....

WooDoo Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1449

Miért akarsz 50 cm3-is járgányt venni?  A diesel motorosak sokkal jobbak. Gyorsabbak, kevesebbet fogyasztanak, és sokkal jobb a fűtésük.

 

Előzmény: 86pid (1447)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1448

ezmiez:

Szerintem aki 3 liternél kevesebbet ír, az nem mond igazat. Tapasztalataim szerint, nyáron új szíjjal az Aixam kb. 3,2 litert fogyaszt, télen meg 3,8 litert. A Yanmar motoros JDM sem evett kevesebbet, a Lombardinik meg inkább többet. Ezek mért adatok, de kopott szíj esetén még kb. 0,5 litert nyugodtan hozzá lehet adni. Nálunk évente kb. 20e km-t fut egy pizzás autó, és a fiam is havonta legalább 1000 km-t megy.

 

A km óra spirál gyakran eltörik, ezért nem mindig reális az óra állása. Decemberben vettem egy 1999-es JDM-et 13e km-rel, gondoltam biztos nem annyi van benne, de mivel a motor hibátlan volt megvettem. Amikor elkezdtem felújítani a járgányt, kiderült, hogy tényleg reális a km futás, a féktárcsák egyáltalán nem voltak megkopva, és a variátortárcsa sem volt kivállasodva. Ennek ellenére beesett a fék, akadt a kormány, a váltó belevert a kormányműbe, a teleszkópok nem csillapítottak, a váltóbowden be volt rohadva, alig lehetett vele váltani, stb.

Szóval egy mopedautóval mehetnek 2e és 20e km-t is évente, de a kocsi műszaki (esztétikai) állapota a lényeg.. A Lombardini motort 50e km után szinte biztos meg kell gyűrűzni, de a japánokhoz 100e-ig valószínűleg nem kell nyúlni.

Előzmény: ezmiez (1437)
86pid Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1447
Sziasztok

Rettentő új vagyok ebben a témában, csak azért, mert az orvos nem hossduabbítja meg ( 32 év után) a jogsimat.
Robogóval járok, de télen az nem túl élvezetes.

Tudom milyen ha egy ember az új fórumon hülyéket kérdez, de higyjétek el, visszaolvastam, és a keresővel( megfelelő címszó híján) nem jutottam sehova.

Fő problémám, hogy szeretnék egy AIXAM / Amica Luna vigyogó tulaja lenni:-))
Ennek okáért a Haszáltautó.hu oldalt nézegettem. Lentebb irta valaki, hogy a Devecser az gáz( sejtem miért) de kérlek valaki világosítson fel.
Egyáltalán hol lehet elfogadható ( reális ) áron venni ilyen 50 köbcentis jószuágot??
Ausztria is jó lehet, csak fogalmam sincs merre, és hol?? Nem baj, ha több közül lehetne válogatni.
Valami Székesfehérvári kereskedőről is beszélnek, ez mi lehet??

Hú sok a kérdésem egyszerre:-)))

Minden segítséget előre is alázatosan megköszönök, és mégegyszer ne haragudjatok, nem lusta vagyok, hanem ügyetlen:-))

Köszönettel: 86pid
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1446
A jogszabályok hatálybalépését általában megadják magában a jogszabályban .
Előzmény: Törölt nick (1439)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1445
Hát nekem ez a képfeltöltés sehogyse működik . Mellesleg a rajzot én csak kaptam , úgy adom tovább , ahogy jött . ..........Ami a lefoglalt járművet illeti kérdés , hogy van-e róla valami papírod , hogy a jogszabályokat idézzem : 5/1990 KÖHÉM 2.§ (7) ….A járműkategória fogalmát az A. Függelékének A/2. számú melléklete és a B. Függelék 1. Cikke határozza meg . (8) A rendeletben a járművekkel kapcsolatos fogalmakra … a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975 KPM-Bm együttes rendeletben foglaltakat kell alkalmazni . Annak megítélése szempontjából , hogy a jármű sík úton önerejéből milyen sebességgel képes haladni a jármű tervezési sebessége az irányadó. ........Illetve a a közlekedési törvény 1988. évi I. tv : 23 § „(7) Az Európai Gazdasági Térség más tagállamában kiadott érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott jármű forgalomba helyezése előtt a közlekedési hatóság - a típusvizsgálat és a (3) bekezdésben meghatározott forgalomba helyezés előtti vizsgálat mellőzésével - a jármű eredeti okmányai, valamint a származási ország hatósági nyilvántartásai alapján, szemle alkalmazásával állapítja meg a jármű nyilvántartásba veendő műszaki adatait ." ........tehát nem arról van szó , hogy a jármű nem lehet gyorsabb , csak nem lehetne benne 4 Kw-nál erősebb motor . A teljesítménymérsét hosszú oldalakon keresztül taglalja a B. függelék .
Előzmény: Törölt nick (1442)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1444
[image1][image1]
Előzmény: Törölt nick (1442)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1443
1437) Nyugaton állítólag nem jellemző az órák visszapörgetése . Az ebay-on én is láttam 50-100e km közötti hírdetéseket . Az én 98-as Ambrámban 29.310 km volt amikor vettem , és egyértelműen látszott rajta , hogy reggel elindultak vele valahová , nekicsattantak valaminek , bevitték egy szervízbe , ott leszedték róla a törött részeket (hagyták volna rajta ! ) , kaptak egy árajánlatot , erre lemondtak róla (esetleg a biztosító ki is fzette) , jött egy hülye magyar aki megvette , majd egy másik aki meg is csinálta és a mai napig használja . Amikor hozzám került , akkor a spirál is (kívül-belül) törött volt , ha esetleg nem a balesetnél tört el , akkor lehet olyan km a gépben , ami nincs az órában . A szervízköny dátumai és km értékei is reálisnak tűnnek . Az ugyanolyan évjáratú Erad Spacia üzemképes órája átlépte 90 ezret , mikor megkaptam a gépet , ez ugyan nem karambolos , de szintén üzemképtelen volt . A háromszoros szorzó látszik a kocsin is , a motoron is . Mivel a járgányt 98 nov-2005 máj között használták ( 3 tulaj) évi 12000 , vagyis havi 1000 km volt az osztrák élete . Ennek ellenére úgy tűnik , mintha az Eradban a motor jobb lenne (csendesebb, erősebb , könnyebben indul és talán kevesebbet fogyaszt – még nincs mérési adat ) . A Ligier elülső futóművében a jobbos axiális csuklónak 1,5 mm , az alsó támasztó gömbfejnek 3,8 mm (!) kotyogása van , valószínűleg beáztak , mert a bal oldal ép . A fogasléces kormánymű kormánymű csapágya beázott és cafattá rohadt emiatt szétesett . Az Eadon nem találtam futóműhibát , talán a variomatik rendszer kopásai és az irányfordító nehezebben kapcsolható mivolta utal a napi 30 km-re , persze ember nem tudja mit cseréltek , mit sem . Mivel az Eradot is elkezdték kint bontani , valószínűleg nem bütykölték meg az óráját , a Ligierre szintén nem vártak vevőt , ezért ott se nyúltak bele az órába . Természetesen egy eladásra kínált üzemképes kocsival más lehet helyzet , főleg ha a hazai aranyháromszög (Devecser ..) érintésével lépett magyar földre . Én a magam részéről nem sokat adnék az órára 5 évnél idősebb semmilyen jármű esetében , a 37 éves R-4 Renaultom miatt szoktam mondani , hogy itt csak az állapot számít . Pár tízezer km alatt eléggé le lehet pusztítani egy gépet ( még ilyen inkubátoros motort is ) , és lehet nagyon megkímélt ennek többszörösével is . Én eddig més fél év alatt 6 ezer km-t mentem az Ambrával , az előjöt hibák alapján szerintem , ha ráköltenek pár tízezert forintot egy ilyen járgányra , akkor utána nagyon sokáig nem kell belenyúlni . Zoli látott kint Aixamot 400.000 (!) km-rel … A fogyasztás jó kérdés . Microcaros bácsi szerint az övé 1,55 litert eszik , igaz 45 –tel jár mindig , jobbára utassal . Tény , hogy amikor vette beállítta az adagolót (Lombardini) , mit csináltak vele mit sem nem tudom , de ha ez így van , akkor a járműve 2 óra 14 perc alatt eszik 1,55 litert , vagyis 1100 gr üzemanyagot , vagyis óránként 495 gr-ot . A Lombardini LDW502-es motor (fojtatlan változat) 2500-as fordulatnál tudja teljes terhelésnél (!) a 300 gr/kWóra fajlagos tüzelőanyagfogyasztást produkálni . Magyarán , ha a jármű mozgatásához elegendő 1,65 Kw-nyi teljesítmény , akkor ez az érték talán tartható lenne . Mindenesetre nehéz elhinni ; az én Ligierem városban télen benyalta a 6 litert , most olyan 5 körül jár , országúton ( Szekszárd – Szfehérvár – Várpalota – Szekszárd) bő 50-es tembóban majd 4 liter . Pisti az Aixamjával 3,5-et mért , Robi a Ligierrel 4-et . Zoli (Szfvár) szerint a Kubotával talán le lehet menni 2,5-re , a Lomba nemigen megy 3 alá , bár 4-4,5 felett túlfogyasztásnak kell tekinteni . A külföldi hírdetések és ismertetők 3 alatti értéket SOHA nem írtak : jellemző a 3-3,5 liter . Ha a napokban megtankolom a Spaciát , akkor lesz még egy mérési adat . Mellesleg erről annyit , hogy hinni csak annak szabad , aki elővesz egy füzetet (dokumentációt) , amelyen hosszabb időn keresztül az ÖSSZES tankolás és a HOZZÁ tartozó óraállás fel van tüntetve . Nekem mindegyik járművem ilyen , van egy füzet gépenként , amibe írogatom a javításokat és mindent . Amikor valaki mondja , hogy hát szerintem ennyi-meg ennyi , mert 1000-ért szoktam tankolni és két hétig járok vele , meghogy rátöltöttünk 10 litert és akkor a mutató ….olyankor már nem is figyelek oda . Számok , tények , adatok … [image1]
Előzmény: ezmiez (1437)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1442
Bakancs! ha jól értem akkor a gyári szabályzóról sikerült rajzot csinálni? akárhogy is van , dobd már fel, érdekel a dolog , összehasonlitanám az enyémmel, aztán amelyik jobbnak látszik lehetne csinálni. pláne ha van müködő példány. azért az megnyugtató lenne.
kipufogó ügyben: ha a sors ugy hozná , inkább Woodoo-val csináltatnám meg.az a megoldás szimpatikusabb.
Előzmény: Bakancs4 (1428)
ezmiez Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1441
 Mivel komolyan foglalkozom egy brumi beszerzésével, készítettem egy
kis kalkulációt (nagyon hozzávetőleges), hátha mást is érdekel.
   A költségek három fő részre oszthatók:
1, Adó jellegű kiadások (ami kötelező, de nem kapsz érte semmit)
2, Karbantartás, javítás (ami elengedhetetlen, ha életben akarok maradni)
3, Üzemanyag
   Jelenleg egy kissé öreg autóval járok, a fentiek kb így alakulnak:
        1: 60000     ugyanez brumival:    10000
        2: 100000                         100000
        3: 200000                         70000
   Ez kb fele a normál autóénak ( 360000 - 180000 ) De a mopeddel nem
vihetem a családot nyaralni, nem mehetek külföldre, nem mehetek a hegy-
ekbe a síterepekre. Vagyis meg kell tartani a régit, és a moped második
autó lehet, csak a kilóméter negyedét megyek a normál autóval, a háromne-
gyedét pedig a mopedautóval. Akkor a költségek így alakulnak:
        1: 60000       + a brumi:         10000
        2: 100000                         100000
        3: 50000                          40000
   Az lehet a következtetés, hogy UGYANANNYI a költség, mint a régi au-
tóval egyedül
   Hogyan lehet mégis rentábilis ?
   Ha jó a mopedautó, és nem kell rá elbarkácsolni 100000-t, valamint
az adójellegű kiadások nem emelkednek.
   Illetve olyan felhasználónak való, aki eldobhatja a régit, és van
kitől kölcsönkérni egy normál autót az olyan utakra, ami brumival nem
megy. Ilyenek a fiatalok, és az öregek.   
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1440
egy kis türelem, "átdolgozom" aztán küldöm!
Előzmény: herchee (1432)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1439
A KRESZ módositással kapcsolatban baljós előérzetem van!! mindannak ellenére , hogy mindannyian várjuk az "áldást" , ugy gondolom hogy a hatályba lépés csuszni fog.
ugy tudom , hogy a "kihirdetéstől" - megjelenik a magyar közlönyben-, számitott 90 nap az életbe lépés ideje. vagy a közlönyben ezt meghatározzák. még nem jelent meg, figyelemmel kisérem a közlönyt.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1438
sajnos én is most szembesültem a problémával, -olajcseréhez levettem a "kötény"-t-
és szomoruan látom , hogy az egész alvázkeret sérült, eldeformálódott.nem lesz egyszerü helyre pofozni.
no, de a gumibak! első ránézésre a trabant kipufogó-é látszik alkalmasnak, pici + munkával. a keretben ok a dolog, 4 darabot simán belehajtod,felülre 3x20-as laposvasból egy passzdarabot kifúrsz a a kellő helyeken, és voala! én ezt fogom csinálni. fillérekből megvan, gyors, bármikor kapható.
Előzmény: nagykinai (1431)
ezmiez Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1437
    Halihó !
     Szeretnék néhány gyakorlati kérdésre választ kapni olyanoktól,
akiknek már van tapasztalata mopedautók használatában.
     A olasz MC-siteon vadonatúj járművek fogyasztása gyárilag 3-3,5 l
Yanmar motor esetén, 3,5-4 l-nek, lombardíni esetén van megadva. Gondo-
lom az évek során a fogyasztás aligha csökken. A hasznaltauto.hu-n mos-
tanában 50-60 mopedautót kínálnak, az esetek 60-70 %-ában 2-2,5-3 l-es
fogasztást emlegetve. Gondolom ez csak marketing, és a valódi fogyasz-
tás ettől jóval több. Mennyire lehet számítani ?
     Különös tekintettel arra, hogy a használtauto.hu-n a hirdetések 90 %-a
7-10 éves jármű.  Ennyivel nem csinálhattak jobb motorokat régen ....?
     A másik a kilóméter. A magyar hirdetések legtöbbjében 15-30000 km
futásról beszélnek. Meglepődve láttam az osztrák hirdetésekben, hogy né-
hány éves mopedautókban nemritka az 50-60000 km, még 80-t is láttam. Mi-
vel a magyar hirdetések nagyrészét dealerek kínálják, logikusnak látszik,
hogy a 6-8 éves kocsik jóval többet futottak, csak visszapörgették őket.
A hozzászólásokban csak egy ilyen adatot olvastam, hogy valaki már ment
vele 50000-t, ha jóemlékezem WooDoo. A kérdésem az, hogy egy kb 6-7 éves
mopedautónál mennyi az a km, amit el lehet hinni ?
Jaqs Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1436
Az Casalini-m még mindig le van foglalva. Még mindig nem vagyok feljelentve. Egy levelet kaptam arra válaszul, hogy írtam nekik kártérítést követelek és szerintem jogszerűtlen a lefoglalás. A levélben röviden annyi van, hogy szakértő megvizsgálja a járművemet. Elvileg feb 28-ig kellett leadnia a szakvéleményt. Ezután hoznak határozatot. A határozatig fellebezésnek hellye nincs. Most várok. Feb 16-án foglalták le. Nem tudom mit vizsgálnak, de a baj az nekem sík terepen 75-80-at ment. 538cm-es mitsubishi motor szerintem egy hangyányit több mint 4kw. Na mindegy, nincs mit tenni várok. Üdv mindenkinek.
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.03 0 0 1435
Az én Ligieremben is Skoda bakok vannak , tény , hogy keményebbek , mit a gyári Ligier, amelynek ráadásül üreges a belseje .......Az Ambra kormányművét úgy látszik meg fogom tudni csinálni (csak egy csapágy szállt el) , de a futómű egyéb kotyogó alkatrészeinél (axiális gömbcsukló , alsó támasztógömbfej) nem tudtam kideríteni , hogy melyik ismert járművel azonos --- mert , hogy saját gyártmány , hanem valamit átvettek , az bizonyos .
Előzmény: nagykinai (1431)
WooDoo Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1434

Rendelhetsz eredetit innen:

http://www.minicar-parts.nl/site/bebro/index.lasso?yS.language=nl

 

A postaköltséggel együtt 16,5 euro + 12 euro adó és postaköltség.

 

Az Aixammé is ugyan olyan, csak abban nagyobb (M10) a menet, az kicsit olcsóbb.

 

A JDM-ben nekem is gumibakokat kellett cserélni, mert utángyártott skoda bakokat épített be az előző gazdája, de azok olyan kemények voltak mint a beton, nem csillapítottak semmit. Aztán vettem sokkal puhább gyári skoda motortartó bakokat, de még azok sem csillapítottak eléggé, mert túl nagy az átmérőjük. Végül kb. 50 mm átmérőjű puha univerzális bakokat szereltem be, azok már tökéletesen csillapítottak, és csak néhány száz Ft-ba kerültek. Szóval én nem venném meg a drága gyári alkatrészt, inkább faragnék egy hasonlót pl. a skoda motortartó bakból.

Előzmény: nagykinai (1431)
herchee Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1433

Köszi mindenkinek aki segített eddig és ezután fog segíteni!

Komolyan mondom megindító, hogy ez a kis csapat hogy össze tud fogni egy közös ügyért, de egyénenként is segíti a másikat.

Gratula ezért mindenkinek!

herchee Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1432

SEGÍTSÉG!!!!

Szia mindenki!

Megjött a feljelentésem! 18.000.- Ft és az ok:) közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése - gépjárművezetői, valalmint érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedési szabálysértések elkövetése miatt!

 

Léccike adjatok egy kis tanácsot, hogy mit írjak a fellebbezésbe, mert fellebbezek az biztos! Már csak azért is, mert a szabálysértési előadó a határozatban arra hivatkozott, hogy az elmúlt két éven belül volt ellenem eljárás, csak az a gáz, hogy ez nem igaz! Arra biztosan emlékeznék!

 

Ha van valakinek fellebbezés mintája kérem küldje el az alábbi emilre:

herchee@citromail.hu

 

Előre is köszi a segítséget!

 

nagykinai Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1431

Sziasztok !

Már a kezdetek óta olvasom a hozzászólásokat. Nekem egy Microcar Virgo -m van.

Ehhez keresek motortartó gumibakot. Ha valaki tud legyenszíves segítsen.

Kösz

kovacsa76 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1430
Köszi a tipet de már régebben beszéltem velük és nem foglalkoznak JDM alkatrészekkel.Most felhívtam őket de nem változott semmi.
Előzmény: Bakancs4 (1429)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1429
Nem akarok senkit reklámozni , de talán kérdezd meg itt ( ez a hasznatlauto.hu - ról van ) Dunai Autóüveg Kft. Cím: Ajka H-P 8-16-ig Telefonszám: +36 30/3484341 Nyitvatartás: H-P: 8-17 E-mail cím: dunai@ajkanet.hu Internet cím: www.dunaiauto.hu Bontott Mopedautó alkatrészek: Ligier Ambra, Nova, Aiam 400d, Chatanet stella, postai utánvételel is! Mopedautó szélvédök Ligier, aixam, microcar,: 25600ft
Előzmény: kovacsa76 (1426)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1428
Ej , WooDoo , AWAB bilincs , kerékpárcső , miegymás ...Ma alánéztem egyetlen szekszárdi márkatársam Ambrájának . Hát nem cicóztak sokat , belehegesztették (keményforrasztás ?) a csőbe a valamilyen flexis csövet ....vélhetően nem a könnyű szerelhetőség vezérelte őket .. Komolyra fordítva , köszönöm az infókat átrágom magam rajta , ez a motorkerékpár "gömbcsuklós" érkekesnek tűnik . ...... Jó hír , hogy Tolnán bűvöli János a fesszabályzót , és a ma esti postával jött egy kapcsolási rajz Szfehérvárról , de még meg sem néztem . Egy héten belül biztos lesz üzemképes fesszabályzó a Lombardinihoz . További jó hír , hogy sikerült kivennem a Ligierből a fogaslécett , úgy néz ki csak a csapágy szállt , javítható a kormánymű viszonylag egyszerűen . Ha megvagyok vele leírom , nehogy másnak is így elszálljon a kormánya .
Előzmény: WooDoo (1424)
Szekeres1984 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1427
Sziasztok.
A LOMBARDINI motornál menyi kilóméter után kell cserélni vezérműszíjat.
Menyibe kerül egy ujj.
kovacsa76 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1426

Sziasztok

Régen szoltam hozzá a fórumhoz üdv minden régi és új fórumozonak.
Gratula a honlap szuper.


A régi fórumozok tudják hogy a mi JDM járgányunk 6l fogyasztott a porlasztok felujítása
és a légszűrő cseréje után lecsökkent a fogyasztás 5l-re.
A porlasztok csak 60%-ra sikerült feljavítani.
Probáltam újjat venni bele nem egyszrű,konkrétan nincs még a hivatalos márkakereskedő se tudott pontosan olyan csúcsokat adni ezért nem vattem meg potom 17000+áfa-ért.
A kitartó keresés után találtam egy Győri fickot akitől tudtam venni 2db 100% csúcsot
10000ft/db áron.
Most teljesen máshogy jár a motor mint eddig, remélem a fogyasztás is lemegy 3.5l-es gyári fogyasztásra:)

Kérdezném mindenkitől,hogy valaki tud-e JDM szévédőt mert találtam Bp. egy szélvédő gyártott aki minta alapján legyárt bármit?
Tudom sok tipushoz gyártanak már utámgyártott szélvédőt és az lenne jó ha lenne JDM-hez is ezért kérem a segitségeteket.
WooDoo Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1425

Bakancs4: itt van az IBC elérhetősége, sajnos a honlapjuk nem elérhető.

CVTECH-IBC, Inc. Canada - Continuously variable transmissions.
300 rue Labonte, C.P. 908, Drummondville, Quebec, Canada J2C 6X9 819-477-3232 www.cvtech-ibc.com

Van egy másik link, ez működik, de itt csak motorosszán variókat találtam:

http://www.cvtech-dist.com/

WooDoo Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1424

A vastagabb flexicsővel az a gond, hogy akkor mégközelebb kerül a földhöz a kipufogó. A kb. 4e ft-ért beszerezhető 40-es flexicsőnek a külső átmérője legalább 60 mm, az alváz meg a talaj között meg kb. 15 cm hely van, ha nem ül senki a kocsiban. Furcsa konstrukció ez az Ambra, ez a legmagasabb mopedautó, de mégis ennek van a legalacsonyabban az alváza. Az Aixam kb. 15 cm-rel alacsonyabb, mégis jóval több hely van alatta.

 

Esetleg még be lehetne építeni, a motorkerékpároknál használt rugókkal összehúzott "gömbcsuklós" csatlakozót, az elég kicsi átmérőjű, és ha mégis felakad a kipufogó, legfeljebb a rugókat kell kicserélni, az meg filléres alkatrész.

Előzmény: Bakancs4 (1423)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1423
A VW Polo flexiscső beépítéskor én is használtam kerékpár-alkatrészt , bár én kemping nyeregcsövet toldottam be , mert a motor oldali (leömlő) már össze-vissza volt hegesztgetve , tiszta helyzetet kellett létrehozni . Amennyiben valami vastagabb és alkalmasabb felxiscső olcsón és egyszerűen beszerezhető lenne , akkor lehet hogy a következő - remélhetőleg minél későbbi - javítás alkalmával felbővíteném egy gyűrűvel a kipufogórendszert . Az Eradon nincs ilyen gond , ott ép a technika , de mintha vastagabb is lenne . Amúgy beraktam az Eradba a bontott Aixam szíjat , a saját (kissé sietős) órája szerint alulról veri a 70-et . Egyébként a túl széles szíjjal ( 34 mm , nem tudta végigváltani az áttételtartományt , pörgős volt) más szempontból jobb volt , valamit kísérletezek vele és majd beszámolok .
Előzmény: WooDoo (1420)
ezmiez Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1422
Helló Mindenki !
A megszólalásban új vagyok, de kezdettől fogva olvasok
mindent, ami a FÓRUMon megjelent. BF cikkéig azt sem tud-
tam, hogy van a világon mopedautó, azóta nagyon szeretnék
egyet. Nagy várakozással nézek a jogszabálymódosítások elé.
Jó lenne elmozdúlni az illegalitás határáról.
  Lenne egy látszólag offtopic megjegyzésem.
  Öreg Subaru Justymra 67 KW-os adókivetést kaptam, mert a
régi forgalmiból a lóerö-számot írta át egy analfabéta csi-
novnyik a teljesítmény kw-rublikájába. Kiállításkor nem fi-
geltem rá. (csak a súly volt fontos)
  Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, nem
árt utánanézni a forgalmikban. Fellebbezni persze nem érde-
mes, mert 5000 Ft-al indul, és az önkormányzat a KPM-hez fog
küldeni, ahol további sok-sok fizetésbe kerül az új okmány,
és a műszakiból elvesztett idő. így lehet 20-30 %-al több
pénzt beszedni hatósági hibából.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!