Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hát, árakat nem tudok pontosan, de 300k HUF valszeg elég lesz. Max még egy ötvenes.Majd még utánanézek. Nagy élmény lehet ilyen kocsit birtokolni, nekem sajnos nem jött össze, tudod, a szülői vétó.
Hi 850, hi Volvosok !
Köszönöm az infokat, jól esett, hogy reagáltál rá.
Most már döntöttünk az asszonykával: Volvo 245 D6 kombi. Csak az árakkal vagyok minimálisan bajba, mert nem tudom, hogy mit kóstálnak a jó állapotban lévők. Az se baj, ha tucc olyat, amelyiket részletre, vagy Skoda beszámitással is tudnak.Előre is kösz
Attila
Pitecus:szerintem a 244-essel tuti jól választasz. A Granada egy kicsit gáz, hiszen nem túl tartós a motorja, nagyon régi vas és szerintem ritkább nálunk, mint a 240-es széria. Az alkatrészárakat nem tudom, de ilyenek vannak, hogy pl. a 244-es hátsó-oldalsó ablakát sima üveggel is lehet pótolni, hiszen teljesen sík. Ez qrvára tetszett. A biztonság terén sem akármi a gép: a hagyományos volvos dolgok(másfél méter gyűrődőzóna előtted stb.) olyat is tud, hogy nemcsak a fékrendszer kétkörös, hanem az első még meg is van duplázva. Ez szintén nagyon bejön. Azon kívül a fogyasztás:csak saccolni tudom, de kíméletes fogyasztás mellett mintha 8 körül hallottam volna. Ha beleveszed, hogy bárhol lehet szerezni 120 Ft-os dízelolajat, nem is jön ki rosszul a km költség. Na és a Volvo-feeling. Szerintem az az egy, ami minden más kocsinál jobb és többet ér(jó, Saabban még nem ültem, de a többi lényeges már mind megvolt). Azt bírom, amikor a hatalmas motorháztető az ember előtt kanyarodik. Nem semmi!
Sziasztok!
850: Most jelenleg van 2 autóm:
-Moszkvics 2140 (1980) szintén egy robosztus és nem is eszik sokat
-Skoda 105 (L)S szlalomrallyzni jó, de hideg télen és nem sokat eszik
A moszkvicsnak már van gazdája, csak a askodát kell eladni.
Mivel bérbül és fizuból élek, új autó szóba sem jöhet (pláne a SUZUKI nem).
Valami 1,5 tonnás vasdarabon gondolkodok ami:
1.Megvéd az úton kóborló vadállatoktól (görény autósok)
2.Kényelmes és le lehet menni vele a térképről
3. Bevált konstrukció
4. Nem kell állandóan szervizelni
Ezért 2 megoldás kínálkozott:
-Ford Granada 2,5 D combi
-Volvo 244 D6 combi
A kombi azért lenne jó, mert ha megyek horgászni, akkor nyugodtan 2 fő is tud aludni a kocsiban.
2 tengelyes utánfutót is tudnék vele húzni
A pénz amit erre szánok lim->300000 azaz maxi 300 kHUF. De ez is csak április fele lesz (A nejemnek a Volvo tetszik, azt hiszem érthető).
Én csak azért óckodom, mert nem ismerem a volvo alkatrész árait.
A súlyadó és a kötelező nem érdekel!!!
A biztonság sokkal fontosabb nekem. Legfeljebb 1 hónapban csak fél tank üzemanyag lesz az autóban.
engem nem kulonosebben erdekel a letoltes sebessege, mert munkahelyrol nyomulok SUN SPARCstation 5-el. (windows sucks!!)
Csak gondolhattal volna a szegeny magyarokra, akik otthonrol modemeznek! :-)
kesves bahh!!
itt az ideje hogy frankobb gépet vegyel ha nehezen ment a letöltés...:))))
ajalom p III...450-600 multimedia...na evvel gyorsabb lesz
kulönben ez a kép egy sved motor ujsagbol van ,nem volvo site...
pĺ pĺ
Ez nem volt szep Toled! Mindenki meg tudja nezni a kepeket a Volvo site-on, igy meg csak lassitod a letoltest! Legkozelebb lecci csak a linkeket! Koszi! :-))
Most néztem utána ennek a motornak, nagyon meg tudnám szokni, bár én benzinespárti vagyok. Egy ismerős mesélte, hogy ő Audiban hajtotta ezt a motort(A6, még a régebbi), és úgy ment, mint a golyó. Nehezen jön össze a lendületes vezetés a dízellel, nem?
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen áron mennek nálatok a Volvok? Mondjuk konkrétan pl. egy 3,2,1 éves S40 2.0 és mennyi az új ára? Vagy mennyi egy 91-es 240-es, szintén 2.0(v 2.1? sosem tudom) Gondolom olcsóbb, mint nálunk.
hát most olvasom a sved ujsagban ...januárban detroitban bemutatjak az uj V70-est!!!
kurva jol nez ki...hatulrol olyan mit a s80-as de szoval kombi!!
nagyon baróitt mar majd februarban kezdik arulni...de ár az meg nincs!!!nem lesz olcso mulatsag!!!!
Sziasztok!
Most találtam rátok, mert még friss vagyok itt az indexen. Igaz, hogy én egy FL-6-os Volvo-t hajtok, de azt elmondhatom, hogy fantasztikus élmény vezetni. Nagyon gyors és nagyon erős. Én a teherautók szerelmese vagyok. Sokkal jobb és könnyebb vezetni mint egy személyautót. Legalábbis szerintem, a méretektől eltekintve. Ha az FL-6-ra azt mondom fanasztikus akkor az FH-12-t meg se emlitem.
hat en szeretem a dizelt mar csak az uzemanyagár miatt is!az audi 5 hengeres kulönben nyugodt en nem nagyon hangos ,inkabb alapjaratban!
gyorsulasa nagyon jo(az enyem automata es ha berakom sportba akkor szokott lenni szivatas a piros lampanal:))))
kulönben a vegsebbeseg ugy 200 körul....
de igazad van a 244 szeria egy igazi klassziker,itt is!!!
nekem volt egyszer privatba...nagyon igenytelen auto!!!
benzin es egy kicsi olaj szukseges!!
kulönben ki tud valamit erröl a 2000.januar 1 töl ervenyes vam szabalyokrol????
csökentik a vamot???
480-as ugyeben szerintem leginkabb Hollandiaban erdemes korulnezni. Itt a franciaknal is van egy-ket nagyon szep darab, de a Hollandoknal tobbet lattam.
Bocsi, de kicsit elvesztem mostanában írásilag...
Ahogy lehet, megyek majd kifele körülnézni, és remélem találok egy jobb darabot. Ámbár valószínű, mert többször is fogunk menni.
Szólok, ha lesz vmi.
Janoka!
Mindig is érdekelt a dízel moci-luxuskocsi téma. Taxizni megértem, de milyen a magánhasználatban? Együtt lehet vele élni?
Pitecus, az a 6 hengers dízel egy elpusztíthatatlan vadállat. Egy időben akartam venni egy 244-t. Nem volt motorja, mert a fószer azért vette annak idején, hogy a Volvo motort áttegye egy VW Transporterbe(ugyanis a 2 motor megegyezik, a VW licenc dolgozott a 244-ekben is). A lényeg az, hogy amíg a Volvoban volt, futott 200E Km-t. A fószer áttette a Transporterbe, azóta lefutott egy újabb százast és még mindig jó. A 240-es szériát imádom, szerintem jó választás. De miért kell feltétlenül kombi?
Gondolkodtam a 440-sen is, de nem tudom, hogy lehet-e 2 légzsákkal megszerezni, vagy csak szimpla lufis van?
Üdv srácok, nagyon jó ez a topic!
Engem a barátnőm és a családja fertőzött meg a VOLVO szerelemmel, akiknek VOLVO boltjuk és szervizük van.
Érdekelne a ti véleményetek is, hogy szerintetek 1,2-1,5 M Ft-ból milyen típust érdemes vásárolni, illetve érdemes lesz-e 2000.január 1-től külföldről behozni (ilyen összegből lehet-e egyáltalán olyan VOLVO-t behozni, ami már megéri)?
Üdv srácok, nagyon jó ez a topic!
Engem a barátnőm és a családja fertőzött meg a VOLVO szerelemmel, akiknek VOLVO boltjuk és szervizük van.
Érdekelne a ti véleményetek is, hogy szerintetek 1,2-1,5 M Ft-ból milyen típust érdemes vásárolni, illetve érdemes lesz-e 2000.január 1-től külföldről behozni (ilyen összegből lehet-e egyáltalán olyan VOLVO-t behozni, ami már megéri)?
Ja, még annyit, hogy a turbonyomás-emelésen kívül még érdemes lehet felpolíroztatni a hengerfejet, (belülról), meg esetleg berakni egy olajos légszűrôt (bár turbos kocsinál nem sokat számít), meg talán egy szolíd sportkipufogót, no nem olyat, ami ordenáré módon röfög, hanem egy szép szolid, csöndes darabot, aminek kisebb az ellenállása, de nem túl hangos.
Én személy szerint a motorblokkot nem bontatnám meg, anélkül is több-mint-elég teljesítményt lehet nyerni. A Volvo, fôleg a 850-es nem az a fajta autó, amit vadbarom módjára hajt az ember, de azért jó ha van egy "kis" tartalék a háttérben, az sosem árt. És szerintem csak akkor szép, ha nem látszik kívülrôl.
A Bontexgagyit meg a messze el kell kerülni, hacsak nem akar valaki lila neont szereltetni az S80-asa alá. Bár nem hiszem, hogy lenne ilyen ember az ismert univerzumban, ez a suzukisok kiváltsága :-)
Sziasztok mindannyian, volvo 66 - V90-ig bezárólag!
A nejem főzi a fejem, hogy vegyünk 1 használt 24X szériában tartozó kombit (esetleg 7x0 is szóba jöhet, de akkor + 6 hó spórolás)
Vannak-e tapasztalatok eme modellekröl?
Jó is és rossz is.
a 244 D6 (6hengeres dizel) megéri-e családnak évi 22-28 eKm-re?
Kösz előre is
A megbontás nélküli motortuningon a turbonyomás emelést értettem, itt "csak" a motorelektronikába nyúlnak bele, magyarul chiptuningot kap a kocsi. A plusz 50 százalék teljesítmény-növelés teljesen mindennapi és elérhetô -- ehhez az eredményhez egy nem-turbos motort teljesen szét kell berhelni.
Láttam az Ivanicsnál egy 360 lóerôsre felnyomott T5-öst, hát az nem volt semmi.
Én a 460-ast az ivanicsos srácokkal csináltattam, lévén annak a turbonyomása mechanikusan állítható. A gyári 3.5-4.0 baros értékrôl kis lépésekben 1.2+ barra nyomtuk fel a "vastüdôt", közben folyamatosan figyelve-mérve a motort, jelentem, a mai napig kutya baja sincs, pedig a srác aki megvette, nem kíméli.
A 850-est a Szuromival fogom csináltatni, talán tavasszal, 300+ lóerôt ígért :-) Ez is csak chiptuning, bár fontolgatom, hogy megcsináltatom a hengerfejet is, no meg persze megfelelô futóművet kell aplikálni a kocsi alá. Van a Volvonak egy állítható magasságú és keménységű gyári sportfutóműve, azt akarom beszereltetni, bár a mostani is elég stabil.
Vannak mindenféle chiptuningos cégek, jól meg kell nézni, hogy hova viszi az ember a kocsiját, mert akad köztük egy csomó kókler...
Az S40 kárpitjai szerintem kategóriájában átlagosak, én a 850/S70-hez viszonyítottam. Amúgy szerintem nem rossz az a kocsi, csak hát annyit kell elvárni tôle, amennyit a saját kategóriája nyújthat, s nem annyit, amit egy vagy két lépcsôvel feljebb kaphat az ember. Tudomásul kell venni, hogy az egy alsó középkategóriás kocsi, a Volvok között az olcsó modell. Ezzel együtt szerintem nem rossz.
Volvos helyek:
A két legnépszerűbb talán a Swedishbricks meg a Turbobricks, ez utóbbi egy lelkes társaság, kifejezetten Volvo tuninggal foglalkoznak, ezen belül is leginkább a régi 240-es és 740-es modellekkel, tiszta ôrültek, 400 lóerô körül vannak a kocsijaik. Konkrét címet most nem tudok mondani, de rá lehet keresni a nevekre, biztos a találat.