Itt nem erről van szó, ilyen típusú fórumokon mindenhol parasztságnak számít a spoiler, sőt moderálni is szokták. Legyen az IMDB, vagy legyen egy hazai példa, a port.hu fóruma, ahol a képernyő baloldalán mindig látható:
A spoiler filmekre vonatkozó olyan információ, amelynek idő előtti közlése elrontja, tönkreteszi a befogadás élményét. Leggyakrabban a végkifejlet elárulását jelenti, de kulcsfontosságú információk (főleg hosszabb alkotások esetén) nem csak a mű végén találhatók.
jelölése:
***SPOILER***a film végén meghal ***SPOILER VÉGE***
Nincs olyan sem, hogy "nem kellet volna elolvasnod", ez is tökéletesen kimeríti a bunkóság fogalmát, hiszen az ember szeme óhatatlanul odatéved, olvasás közben. Tulajdonképpen a természetes reakcióidő miatt is általában már késő másfelé nézni. Vagy talán magadból indulsz ki, mert még mindig szótagolva olvasol, mint egy kisgyerek. Talán több könyvet kellene olvasni, hogy felgyorsuljon az agyad.
Tehát egy olyan ember, aki tekintettel van a másik emberre, legalább a fent jelzett módon figyelmezteti a másikat, hogy ***SPOILER*** következik. Így még esetleg van idő másfelé nézni.
Tehát ezt én most türelmesen elmagyaráztam, mert éppen ráérek, de ha még ezután is értetlenkedsz és pofátlankodsz, moderátor állásfoglalását fogom kérni az ügyben.
Vitassuk meg a kérdést, fölsőbb szinteken, hogy kinek van itt igaza.
Nem biztos,hogy Amerikába akar menni. Törökországban imádják, a filmjei bejárták egész Európát és az arab részeket. Itt mindenhol ismerik, szeretik. Otthon ő az istenített, szeretett, jól megfizetett sztár. Amerikában pedig esetleg ő lenne a századik tehetséges senki. Megéri? Nem hiszem. Jól mondtad VHF, valóban esztétikai élményt nyújt a látványa. És nő létemre ezt a női szereplőkről is elmondhatom. Valóban jól válogattak a készítők. És a felvételek is az eredeti helyszíneken játszódnak. Én jártam Cipruson, a görög oldalról vittek át minket a törökre, ezt a részt nem mutatták, azt mondták nekünk, hogy a törökök mindent tönkretettek. Ez tehát a törököknek is fontos volt, hogy megmutassák mi is van a török részen. Érdekes volt látni ebből a szemszögből is. Mint tudjuk Cipruson a viszonyok még mindig nem rendezettek a két ország között.
Kenan színészi alakításának külsődleges eszközei nem csak és kizárólag a színészen múlnak, hanem a rendezőn is. Ha ő azt az utasítást adja, hogy most szigorúan kell nézni, akkor úgy fog nézni, ha nevetni kell akkor nevet, de láttuk sokszor, hogy sírni is tud, ha a helyzet, a szituáció és a rendező úgy kívánja.
Jóval korábban már leírtam, hogy én el tudnám képzelni James Bondként is, elegáns, sármos és kémként is hiteles lenne.
Hogy befut-e Hollywoodban, az azon is múlik, hogy megtanul-e úgy angolul, hogy lehetőleg ne legyen akcentusa.
Goran Visnjicnek a Vészhelyzetben ez némileg sikerült, igaz ott ő is egy bevándoroltat játszott, de elfogadták. Vicces lenne hallani, hogy az amerikai producerek hogyan ejtenék ki a vezetéknevét....
Szerintem ezt a szerepet pont úgy alakítja, ahogy egy török film főszereplőjének alakítania kell, azt viszont nehéz lenne megmondani, hogy egy hollywoodi produkcióban hogyan állna helyt, mert abban még nem láttuk. Kétségtelen, hogy bár szerepében néha kissé szirupos benyomást is kelt, de amúgy elég markáns, férfias megjelenése van, ha nő lennék, bizonyára díjaznám a pofát.
De így inkább díjazom Eysan szép, nagy szemeit, nagyon csinos alakját, vagy Bahar kedves pofiját. Tehát itt nem "szerelemről", hanem esztétikai élményről van szó, ami a megformált karaktertől is független.
Mint amikor egy autónak is a kellemes formáját nézi az ember, és az alapján választ, holott nekem például műszaki emberként főleg illene a belsejére is gondolni. Mégis, legalább olyan fontos számomra az esztétikai élmény is, legyen az autó, vagy nő.
Semmi baj. Igazán kikerülheted, hogy ne kelljen nézni a "vergődését". Ne nézd!!
Ennyi!
Szerintem nagyon jó színész. Veled ellentétben én mindig látom az arcán a pillanatnyi lelkiállapotát. Én megnéztem a török tv-n, sokat a szövegből nem értettem, bár néhány szó, ami nagyon hasonlít a magyarra, rámragadt, de az arcjátékokból nagyon sok minden kiderült számomra.
Engem meg épp nem a szépsége fogott meg, hanem egyrészt a sztori maga, másrészt - igen, szerintem is jól alakít.
Hogy ő milyen férfi, az abszolút másodlagos számomra, valahogy nem vagyok hajlamos az ismeretlen férfiakba beleszeretni, még az alapvető rajongás szintjéig sem. Mindig furcsálltam is az ilyet - de mint Gyémánt is mondta, nem vagyunk egyformák. :-)
attól, hogy valaki szép, még nem jó színész. Imirzalioglura ez aztán végképp igaz. Pitt sztem szép is, jó is. nekem is előítéleteim voltak vele szemben a külseje miatt, de aztán a játéka meggyőzött.
más kultúra, más ízlésvilág. nálunk ez ripacskodás, ott lehet hogy nagyon meggyőző. de vesd össze az amerikai mainstream mozival is. nem létezik happyend nélküli, jó szájbarágós film, csak a független filmeseknél.
Ízlések és pofonok. Neked nem tetszik, másnak igen. Halottam már az Ezelt megformáló színészről olyan véleményt, hogy valakit egyszerűen taszított az ember, úgy, ahogy volt. Nem vagyunk egyformák. Még valami: 2010.-ben Kenan Imirzalioglut 35 millió szavazó szavazata alapján a világ / nem Törökország/ legszebb férfijának választották. A 4.helyen Bred Pitt végzett. Végül is nem tudom, hogy ő mit keres a 4.helyen? De másnak biztosan ő az Isten. Hát, erről ennyit. Még egy kis pszichológia. Nem tudunk róla semmit, mégis sokan életük szerelmének mondják a színészt. Hölgyeim, ébresztő! Honnan tudjátok, hogy milyen ember, milyen a lelke, az illata? Amit látunk belőle az csak szerep, mégha nagyon jól is alakítja, úgy gondoljuk, hogy aki szép az biztosan jó is. Pedig hát.....
Ha főműsoridőben adták volna, vágatlanul akkor 16-os karikát kellett volna rábiggyeszteni. Most egy "fél" epizódban van két reklámblokk, kettőben 4, tehát ha egyben adják, akkor hogy pénzüknél legyenek szintén 4-et kellene belerakni. Egy reklámblokk legyen 8 perc, akkor az máris 32 perccel hosszabb vetítési idő. A 100 perces filmből így 132 perces lenne, ami ha fél 10-kor kezdődik (BK után) akkor fél 12 körül érne véget. Kérdés, hogy mennyien hagynák ott menetközben?
Hétvégén nem lett volna jó adni, mert nem lehet 33 héten keresztül szombaton vagy vasárnap este főműsoridőben egy sorozatot a népre tukmálni. (Sokan utálnak bármilyen sorozatot is).
Én is szívesebben néztem volna hetente egyszer, jó hosszan, mint így "szappanoperásítva". Gyanítom, hogy a Seherezádé ellen indították, török ez is az is, mindketőben vannak jóképű, jóképességű török pasik és szép színésznők majd a nézők eldöntik, hogy izgulni akarnak vagy elandalodni.
Egyetlen pozitívumot találok (egyelőre ez még igaz), hogy a második szériát szünet nélkül kezdik a héten vetíteni.
Véleményem szerint mindenki jól játszik, magasan hozza azt a színvonalat, amit kell, nincs olyan szereplő, akitől a falra másznék, egyszóval, profi módon van összerakva, nem tudom mikor látok-ha látok egyátalán-ilyen jó magyar produkciót....
Engem pont ez a miénktől eltérő kultúra, ízlésvilág fogott meg....a szájbarágósság abból adódik, hogyminden mondatnak jelentősége van, ki van találva, fel van építve....no, meg nem napi sorozat, hanem heti, ami nem igényli azt a sürítettséget, amit egy napitól elvárunk....ezért hibázott az RTL nagyot, mert nálunk is heti egyszeri, 90 perces bontásban kellett volna vetíteni főműsoridőben, na és persze vágatlanul, hogy minden a helyére kerüljön a nézőkben !!
Igen-igen, és én pont ezt szeretem benne, ezt a miénktől eltérő világot, ami valójában mégsem tér el annyira a miénktől, hiszen a szívünk mélyén legtöbben egy efféle meleg, összetartó légkörben szeretnénk élni. Csak mi már jóval cinikusabbak vagyunk.
Habár valójában elég cinizmus önmagában az is, ahogy így szeretik egymást a szavak és a látványos érzelmek szintjén, aztán mégis folyik a vér, nagyüzemben megy az árulás... ahogy nálunk volt néhány száz évvel ezelőtt. :-P
Igazságtalanok lennénk ha Kenant egy kézlegyintéssel elintéznénk színészi oldalról. Én például nem érzem erőltetettnek az arcjátékát, erre pont a tegnapi rész volt a legjobb példa, amikor Eysan megérkezett a lakásába. Szerepe szerint egyik pillanatban érzékeny, gondolkodó embernek kell lennie, aki vívódik saját bosszújának szövevényében, a másik pillanatban meg szerepet kell játszania, feltenni az Ezel-álarcot és negédeskednie, szenvelegnie, együttéreznie attól függően, hogy a pillanat mit kíván meg.
Én nagyon sok arcát láttam Kenannak, széles a spektrum a nagyon sötéten néző és a mosolygós szemű Ezelig. És vannak átmenetek, amikor szinte símogat a tekintete. És ne feledjük, hogy a török filmes zsűri a hangjával együtt alkotott ítéletet, a többség idehaza viszont szinkronnal nézi. Én már korábban megírtam, hogy nekem Kenan hangja nem tetszik, ami részben a nyelvnek is köszönhető (bocsi törökök :-)). Többekkel ellentétben én Ali (Baris Falay) játékában kezdettől fogva látok egyfajta túljátszottságot, (első gondolatom erre a ripacséria volt), harsányságot, jobban bejött volna ha egy kicsit visszafogottabb. De ez minden bizonnyal abból adódik, hogy Ezelt leszámítva Ali a legérzékényebb, és mindent egybevetve a legszenvedélyesebb főszereplő.
Színészileg nekem Cengiz is nagyon tetszik, akik castingolták őt erre a szerepre, jó munkát végeztek.
A tegnapi részben azt hittem Eysan megkapja az utolsó tördöfést, miután Mert leköpte, vártam, hogy Ezel Ömerként magasodik majd a földön gubbasztó nő fölé. Ideje lett volna már ha Mert is megtudja az igazságot. Alkalmas lett volna a pillanat, mert Ramiz is ott volt, aki hitelesítette volna Ezel beismerését. Az meg külön dramaturgiai érdekesség lett volna, hogy miként viselkedik ugyanarra a hírre Mert és Eysan. De ez most elmaradt
A törökök állítólag imádják a főszereplő fickót, mindamellett a sorozat nyilván a török nézők ízlésvilága, kultúrája, elvárásai szerint íródott, ami a miénktől eltérő. Ami nekünk néha már-már giccses, szájbarágós, vontatott, idealista, meseszerű, netán könnyfacsaró, azt ők igen kedvelik.
Nagyon kiütközik például a sorozatból a török ember gyerekszeretete (ami persze az olaszoknál és spanyoloknál is jellemző), valamint az idősek, vagyis a kor tisztelete. A megszólítások: bátyám, testvér stb.
Isztambulban nincs olyan, hogy a buszon egy fiatal nem adja át a helyét az idősebbnek, mert hamar felpofozza valaki, ott nem viccelnek.
Többnek kellett lennie, hiszen már Eysannal is jártak egy jó ideje, mire elment seregbe. Minimum 21 volt szerintem - de pontosabban is utána lehet számolni, ha jól emlékszem, 76-ban született a sírköve szerint.
Mint ahogy - tudomásom szerint - Ezelt sem hivatásos színész alakítja... ;-) Valami műszaki egyetemistából lett modell a pasas, onnan választották ki erre a szerepre.
Ehhez képest 2010-ben Kenan Imirzilalioglu kapta az "Év legjobb drámai színésze" díjat Ezel megformálójaként....ezek szerint a török filmes szakma nem jól látta a dolgokat....:D
igen, én is ezt irtam a 301-ben. ő egyébként jó választás volt, és köszi a linket, a milliárdos apuka meg a benzinkút új hír volt a számomra. ő is lehetne modell, mint ahogy kenan is az volt, ésa nők is, mind (nem a mama, persze).
Eddig nem figyeltem, de egyet kell hogy értsek. Tényleg az Ezelt játszó Kenan İmirzalıoğlu kicsit kilóg a sorból a színészi alakítása miatt, még Ömert is jobban játsza szerepét. Ez azért érdekes, mert Ömer (İsmail Filiz) nem profi színész, hanem egy milliárdos apuka "benzinkutas" kicsifia, ott figyeltek fel a hasonlóságra.
Szerintem Ali és Ramiz alakítása a legnagyobb, már csak ezért is remélem, hogy hamarosan egy hajóban fognak evezni, jó csapat lennének. :)
Engem nem zavar az Ezelt játszó színész alakítása különösebben - engem zavar, mert annyira túlerőlteti, hogy látszódjon valami az arcán, valami gondolat vagy lelkiállapot, hogy már tényleg fáj. mondom én: mexikói és brazil szappanopera szint. Míg az Alit, Ramizt, Cengizt, Ömert stb.alakító színészeknek erre nincs szükségük, - lévén hogy tudnak játszani. nagyon kilóg a sorból.
Engem nem zavar az Ezelt játszó színész alakítása különösebben. Tény, hogy Ömerként szimpatikusabb volt, de jóval könnyebb dolga is volt az Ömert játszó színésznek, az a karakter még egyszerűbb, mint Ezelé.
Azon felül talán valóban nem férne össze a két karakter, talán az elzártság önmagában nem torzít ennyit a személyiségen, de a börtön, mint tudjuk, iskola is, és bár nincsenek személyes tapasztalataim a börtönviseltek személyiségváltozásáról, ebben az esetben Ramiz figyelme, felügyelete és folyamatos jelenléte azóta is, számomra igazolni tudja ezt a torzulást. Miközben, érdekes módon Ramiz sem ellenszenves. Hát nem könnyű itt eligazodni az embernek önmagán sem! :-))
nekem Ömer és Ezel karaktere nem fér össze. megkeményedhet, meg is keményedik vki a börtönévek alatt, éltetheti a bosszú is, ez mind rendben. de ég és föld a két karakter, színészként is. Míg az Ömert játszó XY nem színész, viszont jól játszik, az Ezelt játszó K. a csapnivalónál is rosszabb, megüti a mexikói szappanoperák szintjét.