Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Nézegettem 480 Turbot egy idôben, mert a páromnak szerettem volna venni egyet, (no meg hogy én is élvezkedhessek vele, amikor Ô éppen nem :-), de sajna le kellett róla mondanom, mert nem sikerült jó állapotban lévôt találni. Szóval vagy nagyon szét voltak esve, vagy tropára voltak törve, nem mertem bevállalni egyiket sem.
Illetve volt egy darab, egy fehér, utolsó évjáratú 480 GT, ami nem turbos volt, viszont gyönyörű -- sajna majdnem 3 milliót kértek érte :-(
Amúgy nekem nagyon tetszik, gyönyörű a formaterve, imádom, hogy hátul is kettô, az elsôkkel szinte megegyezô fotel van, egyszóval nagy szerelmem a kocsi. Ami nem tetszik, hogy némelyikbe gyárilag szereltek egy reluxához hasonló hátsó napellenzôt, ami nagyon gagyi.
Annyit tudok róla, hogy ha turbost vesz az ember, akkor tartózkodjon a '89 elôtti példányoktól. azoknak a motorja nem annyira jó, a késôbbi példányokat kompromisszum nélkül fel lehet pumpálni 200 LE-ig, ami a motor megbontása nélküli, bármikor visszaállítható beavatkozás. (Persze ennek feltétele, hogy kifogástalan legyen a motor és az erôátvitel.) 6,5-7,0 mp körül gyorsul százra, bár kicsit küzdeni kell az elsôkerék-meghajtással. Az erôs igénybevételt csak pár ezer forintos vákumszelepek és a váltóban egy nyelestengely csapágy, vagy mi, szokta megsínyleni. Ezeket kb. fél évente vagy évente cserélni kell, de a költsége nem olyan nagy, hogy ne érné meg a plusz kb. 80 lóerôt...
Hajjaj, egy lottó ötöst el tudnék költeni arra, hogy bespájzoljam a kedvenc autóimat...
Üdv volvos tábor!
A Valent szervizről én sem tudok jót mondani, sőt barbár munkát végeztek az autómon: az aksi rögzitetlenül röpköd a motorházban, az első ködlámpa félig felcsavarozva fityeg, az utastérben kisebb rombolások, pl. letörték a kézifékkar feletti fedőlapot. És mindezt egyetlen alkalommal. Katasztrófa. Igyhát jobb híján Ivanicshoz járok, eleinte bénábbak voltak, egy problémával 2-3-szor is vissza kellett menni mire megoldották, de fejlődőképesek, és legutóbb már tökéletes elégedettséggel távozhattam tőlük.Igaza lehet fargonak, hogy ki kell fogni egy jó munkafelvevőt. Azonkívül gyorsak is. És ami a legfontosabb, nem csinálnak több kárt, mint hasznot az autóban.
Ennyi. Kösz a szót. { Ez volt életem első hozzászólása. :-) }
Valoban nem tudni miért állitanák le, lehet, hogy csak tévhir,
Amugy egy multit ne is probálj megérteni, a világot ugy kb. 30 ezer láb magasságból szemlélik...
Hmm nem tom szerintem isteni az S80 de hát izlések és pofonok :)) az az S60 elirás vagy esetleg készülöben van egy uj modell, amiről nem hallottam? A 760 télleg király bár nálam a legkirályabb a régi kupé Volvo ami az Angyalban volt ! gyönyörü! a guiness rekordok könyvében egy olyan tartja a rekordott mint a legtöbbet futott auto. A gazdájának hihetetlen összegeket kinálnak érte de nem adja el! Meg tudom érteni :))
"2. JAG super jól néz ki, de a hívek szerint azért ez már nem az igazi."
Van egy barátom, aki ôrült jaguaros. Ô is kifogásolta, hogy a szimeringek már nem marhabôrbôl készülnek, mint a régi szép idôkben...
Azért a Jaguár nem rossz. Sôt, nekem kifejezetten tetszenek az új modelljeik. A Jag az egyik másik nagy kedvencem, egyszer úgyis szert teszek egy Double Six-re :-)
novice:
Hááát, akkor nem tudom, mit mondjak. Peches autó.
CYRUS:
S80 T6: nekem kicsit nagyon amerikaira sikeredett, nagyon könnyű a szervokormánya, no meg a formája sem fogott még meg. Nekem az igazi kedvencem a 760 Estate Turbo Intercooler. Klasszikus :-)
A Ford vételrôl az a hír járja, hogy azok nem igazán mernek hozzányúlni a Volvohoz, hiszen csak ronthatnak rajta. Szóval nem lesz gagyi Zetec motor az S60-ban, nem lesz New Edge Design. A Volvot mint premium kategóriát kezelik, kényesen vigyáznak a presztizsére és az általa képviselt értékekre.
Nem akarták leállítani a Volvo gyártását, ez szerintem csak pletyka. Mellesleg a Volvo az egyetlen autógyár, amelyik 750 ezres példányszámmal is szép nyereséget termelt.
Leállitja ez komoly??? akkor minek vette meg?
Egyébként hihetetlen novice de fél orával mielött megnyitottad a topicot olvastam a fordos topicot és azon gondolkoztam jo lenne egy Volvos is:
Ugyhogy köszi :))))
1. arrol is volt szo, hogy Ford leállítja a Volvo gyártást mert évi 750edb. kevés.
2. JAG super jól néz ki, de a hívek szerint azért ez már nem az igazi.
Ok sejtettem!
1 kérdés titeket nem zavar hogy a Volvo a Fordhoz került? Félek rossz irányba viszik nem a hagyományos Volvo értékekre fektetik majd a hangsulyt!! Nekem nem tetszik az az irányvonal amit a Ford képvisel mostanában, bár az uj JAguár nem lett rossz .
Teljesen kiakadtam, amikor nem cserélték ki 60 ezerért a fényszórómosót, hanem inkább megjavították 8 ezerért. Ugyanez a hűtôventilátorral, elszállt benne egy ellenállás, simán szétszedte a srác, megjavította, és nem vert bele egy 80 ezres költségbe.
Egyébként az Ivanicsnál az egyik villanyos szerelô sorra nyeri a Volvo házon belüli európai szintű szakmai versenyeit. Nagyon tud a srác.
Novice ez az OTT most végül is mi? Valent vagy Ivanics?
Egyébként az Ivanicsnál sincd mindig minden raktáron de az én Volvomat egy haverom szereli aki az Opel Gombosnál dolgozik és teljesen elcsodálkozott amikor a megrendelt árura azt mondták holnapra itt lesz az áru a bécsi raktárukbol!! Állitolag náluk ugyan ez az Opelnél 6-10 nap!!
Persze,nem rossz a belseje, csak a 850-hez képest olyan 'cheapo'. Műanyag fabetét, nem teccik. Az üléshuzatok sem az igaziak, bár a műszerfal tetejének az anyaga az nagyon szép.
Nekem igazándiból a turbos modellek fekszenek, a T4 az nagyon finom.
A munkafelvételen végighallgattam az előttem lévő "esetet", hogy miért nem készül el a kocsi aznapra. Nincs raktáron kb. 3 tucat alkatrész.
Majd,
rám került az sor,
Aszongya a joember, hogy nem kéri, hogy felrakjuk? - mármint a téli gumit.
Mondom nem.
Látom az Ivanicshoz jár. (mert lecserélték a rendszámtartót - ingyen reklám)
Megkérdezhetem, hogy miért?
Nemrég nyitotta meg az Ivanics az új szervizét, az *nagyon* igényes.
Egyébként szerintem nem mérvadó, hogy mennyire csili-vili egy szervíz, ha a szakemberek lusták, érdektelenek és dilettánsok. Az Ivanicsnál ezt nem tapasztaltam...
Az S40 / V40 futóművérôl azt mondták, hogy gyaníthatólag a gyárban rosszul van beállítva az egyik pneumatikus nyomatékkulcs, így néha félig meghúzott futóműcsavarokkal jönnek ki autók. Ezt akkor mondták a szerelô srácok, amikor épp a szervízben kibiceltem, és láttam, hogy egy átadás elôtti V40-en kézzel húzzák meg a csavarokat. Egyébként a kereskedések kutya kötelessége így átvizsgálva átadni a kocsikat, s mióta ez a bibi kiderült, megszűntek a hátsó futómű nyiszorgására és az elsô kotyogására vonatkozó panaszok.
Ja, mellesleg, ez NEM a Valent volt, ott állítólag ezt a munkát nem mindig végzik el.
A Valenttel elég rossz tapasztalatom van, mikor a 850-est kerestem, akkor belefutottam egy autóba, amit egy magánszemély árult. Bevizsgáltattam az Ivanicsnál, az állapotfelmérés kiderítette, hogy a köteletôen elôírt visszahívásos akciók közül egyet sem csináltak meg a kocsin, viszont az akciók lejártak, így most már fizetôs a buli: kb 800k-1m Ft lett volna a számla. A tulaj majd elájult, mikor ezt elôvezettem neki -- persze a Valentnél szervizelték eki a Volvot.
Folyt köv, az embertôl elköszöntem, mejd folytattam tovább a vadászatot. Megjelent egy valentes hirdetés, felhívtam ôket, mondták, hogy az autó hibátlan, van róla hivatalos márkaszervízes papírjuk, most lett átvizsgálva, szóval 100 százalékos az autó. Rövid kérdezôsködés után kiderült, hogy ez bizony az a kocsi, amirôl kiderült már, hogy véres a torka. Mikor kérdeztem, hogy megjavították-e rajta a turbot, meg kicserélték-e a klímát, fékeket, kipufogót, stb., akkor csak hebegett az ember.
Tanulság #1: A Valent hivatalos bizonylatokkal rámsózott volna egy olyan autót, amire rövid idôn belül egy vagyont kellett volna rákölteni, s mindezt úgy, hogy pontosan tudták, milyen problémák vannak a kocsival. Magyarul a szemembe hazudtak.
Tanulság #2: A Valentet messze el kell kerülni. Az Ivanicsnál, ha sikeresen megtalálja az ember a megfelelô munkafelvevôt, akkor nem lesz gond. Nekem ott csak 1 emberkével volt rossz tapasztalatom, s miután ôt meg tudam kerülni, már emberszámba vesznek.
novice problémás Volvoja valószínűleg vgy rosszul volt karbantartva, vagy csak egy elátkozott darab, esetleg nincs 'lelkileg' eléggé elkényeztetve ;-). Kérdeztem a szerelô srácokat, mikor autót kerestem, hogy milyen problémák vannak az S40/V40 sorozattal, semmi komolyat nem tudtak felhozni ellene...
És az a durva hogy ez a cég forgalmaza a rolls royce ot meg az Aston Martint is:(( !! Probáld meg a Valentot nem sokat voltam ott de a benyomáasim jok, bár nem tul igényes a szervizük :))