Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
belseje végülis nem rossz, de kevés rakhely van. A középső kis konzolok ugyan nem rosszak, de minden kicsuszik. Az idei szérián, május utániak, már modositották. Egyébként a váltót is.
szoval március ota van meg a gép, 0KM-es, Valent-nél vette a cégem.
Most van benne 32ezer km.
Ja egyébként 1,6-os.
szoval,
1 honapos volt amikor az akkuból kiforrt a sav és tette a dolgát ott a környezetében.
A riasztót kellet kicsrélni mert azt szétmarta.
Pár hét mulva elment az alapjárat, többször voltam vele a szervizben - ekkor már a másik bp-i
cégnél - késöbb erről is.
A 4. alkalom után cseréltek benne vmi. alapjárati motort. Most ez OK.
Még előzőleg a 15 ezres rutin alkalmával, váltó tolórudat cseréltek, mert ekkor már nem tudtam
ötösbe tenni csak két kuplunggozással, mint a veterán autókon.
A légzsák visszajelző lámpa rendszeresen ég, ilyenkor szerviz, ott computer majd megint OK, egy ideig. Ez is 3x volt.
Induláskor amikor felengedem a kuplungot és 1kicsit nagyobb a nyomaték rendesen nyikorog,
időnként produkálja 2-esben is. Állítólag a kipufogó-motor csatlakoztatásából ered, talán majd
megoldják vmi. gyürü cserével.
Jobb hátsó kerék tájáról irdatlan nyiszogás jön, bizonyos hőmérséklet és páratartalom viszonyok között, ezt most mérem.
Szerviz,
hát az a cég ahol vettük nem tünt túl felkészültnek, de legalább lassú.
El nem tudom képzelni hogy a 80 millés Aston Martinokkal mit kezdenek ott.
A másik bp-i szakszerviz legalább készséges.
Persze a 30ezres szerviz után azért a service-lámpát nem állították vissza itt sem.
Ezt ugye látni a többit ki tudja...
Hát igy a márka nagy csalódás volt, bár nagyon teccik az autó kivülről.
Igaz egyetértek a belseje nem igazán igényes.
Nekem nagyon jo véleményem van a Volvokról!!!
Bár lehet elfogult vagyok hisz 4 évig éltünk Svédben és ott szinte minden 4 kocsi Volvo!!
Tapasztalatott sajnos egyelőre csak a 16 éves Volvonkról tudok mondani de arrol csupa jot! ( ávesen hozuk be Svédből, és azota a szokványos dolgokon kivül ( olajcsere, fékbetét, stb) nem volt vele semmi gond! Az első Volvonkat is 17 évesen adtuk el 220 kmrel de az csak 1 évig volt velünk de se rohadás se semi gond nem volt vele!!
2.3 motorja volt és 17 évesen is Lazán birta a 190 km/h ugy hogy még volt benne 1 kevés! Injektoros volt a fogyasztása is sajna 12-13 liter volt. A mostani Karburátoros szintén 2.3 as és mégis "csak" 10 litert fogyaszt! Nem tartoziuk e legszebb kocsik közé de az hogy 1 16 éves kocsira semmit nem kellet idáig költeni nekem kárpotolja! Egy nagy problémája van az a hátsokerékhajtás ahogy 1 kicsit csuszosab az ut, hát elég nehéz vele gyorsan menni! 2 balesetem volt vele az elsőnél egy Astrábol csináltam 2 üléses kupét miután bevágott elém, a Másodiknál egy Merci taxis jött nekem ( a mercis nem tudott kiszálni a kocsijából ugy elment a kaszni, és nem akarta elhinni hogy a Volvonak szinte jelentéktelen a kárja az övéhez képest) Ezt csak azért irtam hogy biztonságilag még ez az öreg Volvo is a topon van!4 :)) Rátérve a kérdésre az s/v 40-esről egyelöre nincs tapasztalatom azonban most készülünk venni 1-et ! Ezért megérdeklődtem a Volvo Ivanicsnál mi a véleményük.
A szerelő srác elmondta hogy az egyetlen igazi problémájuk az elején az volt , hoghy nem egészen a magyar utakra tervezték a futomüvét , de azota ezen is ujitottak , kisebb hibákon kivül egyébként csupa jot mondott ugy hogy azt hiszem minket meggyözött az s-40 ről! Elnézést kérek hogy ilyen hosszu voltam
bye :))
Szóval a 460-assal volt macera, bár nyolc éves elmúlt, mikor eladtam, így kezdtek rajta jelentkezni a javítanivalók. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a gyári 120 lóerôrôl a végére 180-ra emeltük a teljesítményét, szóval nem 'öregurasan', de azért kímélve hajtottam.
A gondok ennek ellenére nem a motorral / erôátvitellel adódtak, a hengerfej és a turbo gond nélkül bírta a kiképzést, talán a rendes karbantartásnak köszönhetôen. A futóműve sajnos kevésbé viselte el a budapesti viszonyokat, rendszeresen javítani kellett, bár ahogy a legkisebb zörgés jelentkezett, mindig rohantam vele a szervízbe. Ezeken kívül nagyobb javítást nem igényelt, egy elektromos vízpumpát, hátsó kipufogó dobot, néha vákumcsöveket és membránokat (turbonyomás a gyári háromszorosa volt!), s miután eladtam, AC pumpát kellett benne cserélni. Ennyi.
A 850-es más tészta, elismerten sokkal-sokkal jobb a minôsége, nekem eddig jóformán csak olajat cseréltek benne, ezen kívül egy mikrokapcsolót a hátsó ajtózárban és a fényszóró mosó-törlô berendezést kellett javítani (nem cserélni). Az elôzô tulaj csupán az ABS szenzort javíttatta, ha jól emlékszem, mutatta a szervízszámlákat.
Mikor a 850-est megvettem, gondokodtam rajta, hogy új V40-est vegyek-e inkább. Végül is azért maradtam a 850-es mellett, mert:
a,
a V40 belsô tere sokkal kisebb volt mint a 460-asé. A 850-esrôl nem is beszélve.
b,
Ugyanannyi pénzért amennyibe egy új fapados vagy alig felszerelt V40 került volna, kaptam egy 70 ezer kilométert futott 3 éves kocsit, majdnem teljes gyári felszereltséggel (csak a hátsó ülésfűtés, a jobb elsô ülés elektromos állítása és a sportfutómű hiányzik). Nos, a hátsó ülésen szinte alig ül utas, a jobb elsôt csak egyszer kell beállítani, (ha teljesen hátratolod, akkor is kényelmesen elfér mögötte egy felnôtt), a sportfutóművet meg egyedileg szeretném beépíttetni, lehetôleg állítható keménységgel, hogy ha a városban autózok, akkor ne rázza ki a fogamból a tömést.
c,
Egy Volvo esetében a 70k km annyit jelent, hogy éppen be van járatva. Nincs kiülve az ülés, nincs megkopva a fényezés, semmi hiba. Az más tészta, hogy 2 hónapig kerestem a megfelelô darabot, és kb 50 kocsit néztem meg.
d,
A 850-esnél felhasznált anyagok minôsége és kidolgozása (nekem így tűnt), jobb mint az S40/V40-nél.
e,
Egy új autó értékvesztése sokkal nagyobb mint egy használté.
***
Kiváncsi vagyok, milyen tapasztalataid vannak a V40-nel, hol szervizelteted, mi a véleményed a márkaszervízekrôl. Milyen hibák frdultak elô a kocsidnál?
s40 -et hajtottam több mint egy évig. 0 km-esesen vettem bibí. :D semmi gáz nem volt vele. akkor lett szebb a hozzáállása, amikor 98-assal kezdtem etetni.
kipróbáltam a c70-et (surround-os hangcuccal) és az s80-at tiptronic váltóval. rulez mind a kettő. csak felsőfokban beszélhetek róla.