Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
kissé távol esik ugyan, de van egy bontó a 8-as úton, kb 10 kilométerrel Vasvár elôtt. Egy szépen rendben tartott, bekerített placcon állnak a bontandó kocsik, a kínálatból ítélve a 7-es szériára specializálódott a tulaj. Még nem mentem be, de a kívülrôl nézve elég bizalomgerjesztô hely.
Nagyon köszi, sok újat tudtam meg. Asszem, mennék vele elég sokat, kell a vas magam köré, mert nem egy balesetben szeretnék elhunyni. Meg elég reprezentatív is a kocsi, nem? Tudod, amit nyakkendőhöz lehet "hordani"... :-)
Diesel, mindenképpen, a turbót nem tudom. Megéri? Kicsit félek, kis hazánkban a turbódieseleknek szokás kitaposni a lelkét...
Évjárat, hát nemtom, olyan 700 e Ft.- körül lenne jó venni egyet...
Sziasztok!
Bolas: Nagyon teccik, amit a 7-esekről irsz. Én februárban szeretnék 1-et venni a TD-sek közül.
Lécci irj még róla.Ilyenekre gondolok:
Országuti fogyi, benzintank mérete, fenntartási klt., biztositások, hány lovas a TD (109,122,129)
stb.(Szívem szrt még ki is próbálnám.... :o)
Bocs, de nagyon vágyok 1 után)
Kedves Bolas! Koszi mar kielegitetted a kivancsisagomat. Azt tudod-e,hogy a 7-es szeria a legbiztonsagosabb az oszes Volvo kozott? Termeszetessen most mar vannak legzsakossak is,de a szerelok eskusznek a 7-es szeriara. Itt az alkatresz eleg olcso meg az uj is mivel lefutott tipus. CYRUS! Szerintem erdemes lemenned videkre is olcso alkatreszert mivel Magyarorszag kicsi es Te Budapesten laksz. Ezt termeszetessen ugy ertem ha nagyo nagy kulonbsegek vannak az arak kozott. Feri I! (vezeto)
Hello Bolas! én afelöl szeretnék érdeklödni hogy irtad te is sokszor bontoból szerzed be az alkatrészt érdekelne tudsz e ajánlani valami jót!!
Én 3 at ismerek az egyik ami arra pécel felé van , van egy másik a XIV. kerben az Adria sétányon meg egy 3. ik ami nagyon rossz a XVI kerben a Szentmihályi ut végén! De sokszor ezekben se tudom beszerezni ami kell , ezért érdekelne! ja persze ha nem pesti vagy akkor sorry
és a kérdés nem aktuális!
A behozatallal, még várj szerintem.
Amíg nem tisztulnak le a dolgok, addig nem érdemes lépni szerintem.
Hogy itthon mennyibe kerül az az évjárattól és az állapottól függ.
A legolcsóbbak 450 ezertől indulnak.
De lehet kapni 1.5 millióért is!
Benzines vagy diesel érdekel?
Turbós vagy sem?
Mennyi idős?
A fenntartási költségek tőled függnek, attól függ mire akarod használni!
Lejjebb írtam a különbséget a fogyasztásról, a kötelező biztosítása mindre egyforma kb 5500 Ft/hó.
Nekem egy teli tankkal elmegy egy hónapig. (kb 1100 km)
A súlyadó tudod nem vészes.
Ami többletköltség az az eredetvizsgálat és a törzskönyvezés(ha neked kell megcsinálnod), illetve az átírás, meg a forgalmi.
Ha már megvan, kérdés mennyire akarsz vele foglalkozni?
Elég igénytelen a diesel, de valamennyit azért érdemes foglalkozni vele.
Ha csak arra kell, hogy ide, oda menj vele, akkor ne költs rá, és ne törödj az állapotával.
Nekem eladtak volna egyet 420 ezerért, amibe egyszerűen féltem beleülni olyan rossz állapotban volt, de a motorja fel volt újítva, és bárhova elvitt volna.
De én sokáig meg akarom tartani, tehát olyan kellett inkább, aminek az álapota rendben van, max a motorral van hiba.
De azt előbb utóbb fel kell újítani, ami kb 200-300 ezer ft pluszkiadás.
DE utána garantált, hogy legalább 250-350 ezer km-t mész még vele.
Persze nem kell megijedni a rosszabb állapotú motortól sem, mert mint említettem az enyém kilógó belekkel is elvitt mindenhova.
(talán télen lesz gondod az induláskor, de ha beindul, addig nem áll meg, amig le nem állítod!)
Velem megtörtént egyszer, hogy megpakolva (volt benne minden, hűtőszekrény, TV, könyvek... kb 2 tonnás volt a végén..) elindultam vele Szegedről és amikor Kiskunfélegyházán megálltam egy órára, mert beugrottam egy haverhoz, akkor utána nem akart elindulni!
Kicsit megbabráltam, de mégsem indult.
Akkor gondoltam nincs más választás, be kell húzni!
De mivel 2 tonnás volt, ezért a személyautók alig mozdítottak rajta valamit.
Aztán jött egy "kolléga" egy 760-as kombival, aki másodperc alatt berántotta és utána a Bálna vidáman eljött velem Bp-re.
Másnap rögtön indult..
Tehát kisebb nagyobb gondjaid lehetnek vele (ha rossz a motor), de ha sikerül beindítani, akkor mindenhova elmegy bármilyen állapotban van is.
Lelke van az autónak!
Ha foglalkozol vele, akkor meghálálja!
Aztán amikor lett pénzem, akkor felújítattama motort és azóta fényévnyi a különbség.
Most eddig 830 ezerben van az autó, de minden szintre új rajta! Garanciális a motor, a szervó, a váltó, a futómű.. stb
Amit még költeni fogok rá: egy jobb magnó, és talán fényezés, hogy még szebb legyen.
Aztán persze a dolog függ a pénztárcádtól is..
Úgy jobban tudok segíteni, ha megmondod mire használnád, és kb mennyit gondolsz rá.
Az alkatrészeket olcsón lehet hozzá szerezni, csak tudni kell kit keressél.
Nekem kb 20-25 ezerben van egy hónapban az autó.
(de ebben minden benne van: biztosítás, tankolás, ilyenek..)
Ha akarnék lehetne még többet is rákölteni, de majd ha lesz pénzem. Addig nyújtózkodj amig a takaród ér..
Feri I!
Tudom, hogy sok a különbség a GL és a GLE között!
De ugyanez áll a 740 GLE és a 760 GLE között.
Pl: 740 csak az első 2 ajtó elektromos, míg 760-nál 4!
740 csak a vezető oldalon van ülésfűtés, a 760-nál az anyósülésnél is.
(nem emlékszem ki mondta, hogy télen hideg a bőr. A bőrülést is lehet fűteni!)
Milyen a diesel?
Én nagyon meg vagyok elégedve vele.
Iszonyú erős a motor, és igen megbizható.
Ha jól be van állítva, nagy minuszokban is pöccre indul, nem füstöl és 7,3 körül fogyaszt városban!
Autópályán ez sokkal jobb persze.
Most a tél miatt kicsit több, de így sem éri el a 8 litert.
Meg sem érzi a különbséget, hogy 1 vagy 5 ember ül benne, mindenhova ugyanúgy megy, ugyanúgy gyorsul.
Emiatt vettem dieselt, és nem benzinest.
Igaz, hogy már 196 a diesel, és 207 a 95-ös,
de feleannyi a fenntartása.
A benzines fogyaszt 12-13 litert.
Ez százon kb. felével emeli a költségeket..
Én kérdeznék a 7-es sorozatról! Milyenek a fenntartási költségei és mennyiért lehet megvenni őket? Érdemes lenne pl. Ausztriából behozni egyet január után?
Hello Bolas ! A 740-es GL-t hasonlitsad a 740GLE-hez, ez szintugy all a 760-ra is. A 240-nel nem csak a szam valtozott hanem ujabb is meg a motor mar nem mechanikus befecskendezesu hanem electromos. A karosszerian is vannak kisebb valtozasok. Amugy milyen a diesel Volvo? Feri I! ui. Amugy a legtobb 740 GLE a benzines majdnem mind turbo a 760-as kozott mar kevesebb. A regebbi 760-as motorja ugyan az mint a 264 v6-nek. Udv. FeriI !
Helló Feri I!
Nem is szokták az autóra kirni, hogy 744/944..
Kivéve a 2-es szériánál, de később ott is csak 240-nek hívták őket.
Az igaz, hogy a felszereltséget a betűk is jelölik, de pont ezért nézz meg egy 740 GLE és egy 760 GLE közötti különbséget!
Igaz aprók, de vannak pl: a 760-on több a krómozás!
A dieseleknél tuti a 6 hengeres motor, de most elbizonytalanodtam, hogy a benzineseknél hogy van!
Az biztos, hogy a 2/7/9 60-asok elitebbek, jobbak, mint a 40-esek.
Mondhatni a 60-asok a luxusautók, a drágábbak, ővék a nagyobb presztizs.
Szervusz Markatars ! En irtam azt, hogy a 740-760 kozott az a kulonbseg,hogy az egyik 4 a masik 6 hengeres.En meg 740-es Volvoban nem lattam es nem hallotam 6 hengeresrol. A felszereltseget pedig betuvel adjak meg. GL mezei GLE a top es egyeni keresre adjak napfenyyetovel,autumataval igazi bor ulesekel stb. A dieselhez nemtudok hozza szolni mert itt nincsen olyan.Lehet amirol Te tudsz hazilag kapott 6-os motort?Ha tevedtem es a 740-es is jon ki V6-os motoral bocs. Meg 744-944-es Volvot sem lattam.Lehet,hogy nem importaltak ide belole.Engem is izgat a dolog valamelyik nap elmegyek egy Volvoshoz es megkerdezem. Feri I
Helló!
Én most találtam ide, de nagyon örülök a volvos topicnak.
Nekem egy fehér Volvo 740 GLE diesel van.
Nagyon megvagyok elégedve az autóval.
Minden vágyam teljesült, amikor megvettem.
Egyetértek azzal, aki azt mondta rá, hogy egy tankkal keresztezett vadállat; igen a szívemhez nőtt a "Bálna". (Így hívom, mert olyan mint Moby Dick..)
Elnyűhetetlen és sosem hagyott még az úton, még akkor sem, amikor a 6 hengerből csak 2 működött, és a gyűrűk többsége el volt törve, és a rossz tömítések miatt 300 kilométerenként evett meg 1 liter motorolajat!
Mindig ellindul, még kilógó belekkel is elvánszorog veled legalább a szervízig saját lábán.
Nem tudom, ki említette, hogy a 740 és a 760 közt az a különbség, hogy az egyik 4 a másik meg 6 hengeres.
Ez nem igaz. A különbség a felszereltségben van.
Akit bővebben érdekel, az szóljon!
A 240/740/940 (260/760/960) mind a szériát jelöli, a 244/744/944 pedig az ajtók számát!
Kivéve a 780-as Bertone kupét!
Fargo "Ki tudjához" tenném hozzá, hogy készítettek a Bertonék 262-est is!
Ennek volt a teteje bőrből s nem a 242-nek.
Habár 242-es is íszonyúan jól néz ki.
Egyik barátomnak ilyen van..
Én is ilyet szerettem volna venni, de nagyon ritka, és csak igen rossz állapotban lévőt lehet kapni.
780-as pedig a kedvencem.
Tényleg egy szál sincs belőle Mo-n.
Legközelebb Ausztriában lehetne kapni, de mivel még nem hozhattunk be, eddig ezért nem ment.
Ezután meg amiatt, mert igen drága!
A rossz állapotban lévők 1 millió Ft felett vannak!
A jobbak pedig 2 millió felé közelednek!
De én fanatikus vagyok!
Ha lesz ennyi pénzem, tuti beszerzek egyet!
A dieselmotort tényleg a VW/Audi készítette, és a turbodiesel intercooler változat egyszerűen brutális!
Aki nem ült még ilyenben, az nem hiszi el, hogy diesel az autó!
Ráadásul hallkabb, mint a nem turbós sima diesel!
Janoka kérdésére a válasz, hogy milyen az alkatrészellátás, a tapasztalatom szerint jó.
Persze én nem az Ivanicshoz viszem, mert az nekem túl drága, hanem innen-onnan szerzem be a hiányzó alkatrészeket!
Többnyire bontóból..
A szerelőm, pedig egy megszállott volvos!
Fél kézzel és becsukott szemmel is képes javítani!
(előnye: jóval olcsóbb, mint a szakszervíz, és ismer minden egyes autót amit egyszer már "kezelt" illetve ő is ad garanciát a javításra!)
Akit bármi bővebben érdekel a 2-es/7-es volvokkal kapcsolatban az kérdezzen bátran!
Ha tudok válaszolok!
A 850/S70/V70/S80 szériában is valamelyest otthon vagyok, de kevésbé, mint a fentiekkel.
(Ezekkel többnyire vezetési tapasztalatom volt.
Egyenlőre..)
Hmmm érdekes az Ameriaki autok dicsérete cimü topicban a Volvot a Fiattal emlitik egy szinten azért ez szerintem egy kicsit durva :)) Meg azt mondja a gyerek hogy most hogy a Ford kezébe került megbuzhatobb lesz ! Hát nekem van egy jo pár Fordos és Volvos ismerösöm nem ugy tünik mintha a Ford lenne a megbizhatobb :))
Fargo rákerestem a Swedishbricks meg Turbobricks oldalakra ! 1000 köszi egy csomó ötlettel lettem gazdagabb , brutálisak azok a kocsik ott!
Volna egy kérdésem:
Létezik egy opció, nevezett benzinkályha a Volvóhoz (70 es, ill. 850 eshez láttam). Ez valami olyasmi, mint a Barkas-nak volt, de komolyabb. Időzíthető, távvezérelhető, a hűtővizet is melegíti.
Van-e valakinek tapasztalata vele (janóka?)?
Én láttam egyszer egy 780-ast. Nagyon szép, már amennyire a guruló hűtőszekrény szép tud lenni.
Mindenesetre jó móka, hogy ott áll a 7-es Volvo, nézed, keresed a "hiányzó" ajtókat és nem érted, hogy mi a furcsa...
Üdv a fedélzeten mindenkinek!
Jómagam a 3. Volvót nyűvöm. (460 Turbo, 850 GLT, V70 AWD, autómata váltóval, 2500 turbó motorral.)
A véleményem is sorrendben ugyanez.
A szervízzel látom nem csak nekem voltak ilyen tapasztalataim. "OTT" is jártam, de nagyon surmók voltak. Az Ivanicsékkal jó a tapasztalatom (nem egy olcsójános).
A 460-as önindítója többször cserben hagyott (ezért Tóni lett a beceneve).
A V70-en most az AWD-t élvezem a legjobban.
Dobogókőn kiszóltam az ablakon az autótkat hóban tologató tömegnek, hogy engedjenek utamra, gyerekkel vagyok.
Bukfencem még egyikkel sem volt, de hosszú fékezés után 198-al már fotóztak le.
Nagyon szeretjük.
Hallottatok -e arról, hogy az S80 nak lesz e összkerekes változata? Kivárom, mert csúcs.
Valóban, a kocsik hátuljára soha sem írnak 854-et vagy 242-t, de ha megnézed a kocsi papírjait, vagy 850 esetén pl. a tankoló nyílás fedelének belsejét, ott feltüntetik az ajtók számát azonosító 3. számot is.
Ja, tévedtem, a 742 az 780 vóna igazándibul...
Az is igaz, hogy a 440 / 460 / 480 megjelölések egyértelműen utalnak az ajtók számára, viszont a 850-nél biztos hogy használnak 855 / 854-et. Ez tuti.
Kedvas Pitecus ! Koszi a nevnapi udvozlest. Nem lenne az,de a Volvokat mar teljessen fuggetlenul szamozzak. Nem szamit a hengerek vagy az ajtok szama.En nem azt mondtam,hogy a hengerek szama hatarozza meg a szamozast,de a 740-es 4 a 760-as 6 hengeres. 780-as Volvot meg nem lattam. Az milyen? Talan kis peldanyszamban gyartott egyedi darab?
Feri:
Először is isten éltessen névnapod alkalmából (legalább is most volt itt magyarhonban)
Másodszor nem a számozás határozza meg a hengereket a 740-780-as szériában.
A teóriád szerint akkor a 780-as bertone volvo (coupe) 8 hengeres lenne?
Pitecus: A 240-es tipustol mart ninscen ajto szamozas. En legalabbis nem lattam meg 744,764 vagy 854 stb. szamozasu Volvokat. Itt nincsen diesel Volvo,de a 740 az 4 hengeres a 760 meg 6.
Fargo:
Ezek szerint a 240-es volvónak nincs ajtaja? :o))
Kérdés:
A 740-760-as volvóba ugyebár van turbódízel motor is. Az egyik 109 lovas, a másik 122. Mi a különbség a kettő között. Mind a kettő 6 hengeres-e, mert a köbcenti megegyezik a 82 lovas hathengeressel (lehet, hogy csak 1 turbót kapott a jó öreg 240-esből ismert szívódízel?).
Kedves CYRUS ! Australiabol a kulonbseg pedig az, hogy a 244-es oregebb es mechanikus befecskendezesu a 240 meg electromos. A karoszerian is vannak kisebb valtozasok. Feri!
Szia Feri!! Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!! A dizel meg azért népszerü mert azért joval olcsobban ki lehet vele jönni, bár a minek beznines! Amugy te honnan irsz mert nem derül ki hogy hova viszi ugy gyárilag a Volvo a kosikat?
Valaki megtudná nekem mondani mi a különbség a 240, és 244 es volvoközött? mert a mienkenk a papirjábva 244 van irva a kocsira meg 240!!
A Volvo a vilag legbisztonsagosabb autoja. Ezen belul is 740-760-as tipus.Nekunk volt 244GL 240GLE es 760GLE.Nejemnek a240-es volt a kedvence.Igazi noknek valo auto.Lenne egy kerdesem,Otthon miert felnek az automata valtoktol es miert van annyi diesel szemelyauto amikor a japan tudosok bebizonyitottak,hogy az rakot okoz.Tudtomal mar otthon is van gaz. Itt rengeteg a gazos auto es a Volvo mar ugy hozta ide az uj tipusokat,hogy mar gyarilag belevan szerelve.Olcsobb uzembetartani es kornyezetkimelo.
Ha full gázzal indulsz, akkor a Volvo is hajlamos kipörgetni a kerekeit. Viszont elôfordult, hogy belezöttyentettem parkolásnál a kocsi kerekeit egy jeges lyukba, ahonnan nem tudtam kijönni, kipörgésgátló ide vagy oda, szégyenszemre meg kellett tolni az autót.
Szemmel látható elônyeit a Hungaroringes tanpályán láttam, ott 10%-os tükörjég lejtôn kellett szlalomozva felmenni, nos kipörgésgátlóval gyerekjáték volt, fôleg az erôsebb kocsiknak, ahol kis gázadásra már hajlamos volt elpörögni a kerék és lelassulni a kocsi. Ha ilyenkor megállt az ember, akkor nagyon nehéz volt "szépen" elindulni kipörgésgátló nélkül...
Mikor nem létezett a TRACS?
A felszereltségi listát be fogom gépelni és felteszem a netre, pár nap türelmet kérek, most nincs sok idôm.