Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Valóban, a kocsik hátuljára soha sem írnak 854-et vagy 242-t, de ha megnézed a kocsi papírjait, vagy 850 esetén pl. a tankoló nyílás fedelének belsejét, ott feltüntetik az ajtók számát azonosító 3. számot is.
Ja, tévedtem, a 742 az 780 vóna igazándibul...
Az is igaz, hogy a 440 / 460 / 480 megjelölések egyértelműen utalnak az ajtók számára, viszont a 850-nél biztos hogy használnak 855 / 854-et. Ez tuti.
Kedvas Pitecus ! Koszi a nevnapi udvozlest. Nem lenne az,de a Volvokat mar teljessen fuggetlenul szamozzak. Nem szamit a hengerek vagy az ajtok szama.En nem azt mondtam,hogy a hengerek szama hatarozza meg a szamozast,de a 740-es 4 a 760-as 6 hengeres. 780-as Volvot meg nem lattam. Az milyen? Talan kis peldanyszamban gyartott egyedi darab?
Feri:
Először is isten éltessen névnapod alkalmából (legalább is most volt itt magyarhonban)
Másodszor nem a számozás határozza meg a hengereket a 740-780-as szériában.
A teóriád szerint akkor a 780-as bertone volvo (coupe) 8 hengeres lenne?
Pitecus: A 240-es tipustol mart ninscen ajto szamozas. En legalabbis nem lattam meg 744,764 vagy 854 stb. szamozasu Volvokat. Itt nincsen diesel Volvo,de a 740 az 4 hengeres a 760 meg 6.
Fargo:
Ezek szerint a 240-es volvónak nincs ajtaja? :o))
Kérdés:
A 740-760-as volvóba ugyebár van turbódízel motor is. Az egyik 109 lovas, a másik 122. Mi a különbség a kettő között. Mind a kettő 6 hengeres-e, mert a köbcenti megegyezik a 82 lovas hathengeressel (lehet, hogy csak 1 turbót kapott a jó öreg 240-esből ismert szívódízel?).
Kedves CYRUS ! Australiabol a kulonbseg pedig az, hogy a 244-es oregebb es mechanikus befecskendezesu a 240 meg electromos. A karoszerian is vannak kisebb valtozasok. Feri!
Szia Feri!! Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!! A dizel meg azért népszerü mert azért joval olcsobban ki lehet vele jönni, bár a minek beznines! Amugy te honnan irsz mert nem derül ki hogy hova viszi ugy gyárilag a Volvo a kosikat?
Valaki megtudná nekem mondani mi a különbség a 240, és 244 es volvoközött? mert a mienkenk a papirjábva 244 van irva a kocsira meg 240!!
A Volvo a vilag legbisztonsagosabb autoja. Ezen belul is 740-760-as tipus.Nekunk volt 244GL 240GLE es 760GLE.Nejemnek a240-es volt a kedvence.Igazi noknek valo auto.Lenne egy kerdesem,Otthon miert felnek az automata valtoktol es miert van annyi diesel szemelyauto amikor a japan tudosok bebizonyitottak,hogy az rakot okoz.Tudtomal mar otthon is van gaz. Itt rengeteg a gazos auto es a Volvo mar ugy hozta ide az uj tipusokat,hogy mar gyarilag belevan szerelve.Olcsobb uzembetartani es kornyezetkimelo.
Ha full gázzal indulsz, akkor a Volvo is hajlamos kipörgetni a kerekeit. Viszont elôfordult, hogy belezöttyentettem parkolásnál a kocsi kerekeit egy jeges lyukba, ahonnan nem tudtam kijönni, kipörgésgátló ide vagy oda, szégyenszemre meg kellett tolni az autót.
Szemmel látható elônyeit a Hungaroringes tanpályán láttam, ott 10%-os tükörjég lejtôn kellett szlalomozva felmenni, nos kipörgésgátlóval gyerekjáték volt, fôleg az erôsebb kocsiknak, ahol kis gázadásra már hajlamos volt elpörögni a kerék és lelassulni a kocsi. Ha ilyenkor megállt az ember, akkor nagyon nehéz volt "szépen" elindulni kipörgésgátló nélkül...
Mikor nem létezett a TRACS?
A felszereltségi listát be fogom gépelni és felteszem a netre, pár nap türelmet kérek, most nincs sok idôm.
Engem érdekel a felszereltségi lista, de mást talán nem(Bahh, bocsi). Inkább magánban.
Általában a kipörgésgátló az ABS szenzorait használja, ezt tudjuk. Csak arra kérdeztem rá, hogy az ABS széria volt-e. A TRACS akkoriban még nem is létezett, SZVSZ. Szóval a tiéd 4 éves és 4 lufis? Már akkor lehetett ilyet szerezni?
Tényleg DSA a neve, de azt én sem tudom, hogy melyikhez adják. A T4-hez biztos. Az S80-é már fejlettebb.
Mit ér a kipörgésgátló? Az új 328-as BMW-ben(193 LE) állítólag lóf@szt sem, akár csíkot is húzhatsz az aszfalton.
Engem érdekel a felszereltségi lista, de mást talán nem(Bahh, bocsi). Inkább magánban.
Általában a kipörgésgátló az ABS szenzorait használja, ezt tudjuk. Csak arra kérdeztem rá, hogy az ABS széria volt-e. A TRACS akkoriban még nem is létezett, SZVSZ. Szóval a tiéd 4 éves és 4 lufis? Már akkor lehetett ilyet szerezni?
Tényleg DSA a neve, de azt én sem tudom, hogy melyikhez adják. A T4-hez biztos. Az S80-é már fejlettebb.
Mit ér a kipörgésgátló? Az új 328-as BMW-ben(193 LE) állítólag lóf@szt sem, akár csíkot is húzhatsz az aszfalton.
Igen, van kipörgésgátló (TRACS) a 850-ben, csakúgy mint ABS is. A TRACS az ABS szenzorait használja, és kipörgés esetén fékezi a tapadását vesztett kereket. Mindezt csak 40 km/h sebesség alatt. Hóban hasznos, fôleg ha meredekebb lejtôn akarsz elindulni vagy felmenni. Azt, hogy a kezdetektôl széria-e, nem tudom, szerintem nem az, csak az ABS-t adták alapáron. Az én autóm most lesz majd 4 éves.
Menetstabilizálót tudomásom szerint csak az S70-hez adnak, a 850-hez még nem volt. Valami DSA a neve, de lehet, hogy ez az S40-hez járó kütyü.
Az én autómhoz, mivel kombi, rendelt az elsô gazdája szintszabályozást, ami annyit jelent, hogy ha meg is pakolod a kocsit, az elsô 30-50 méteren "felpumpálja" magát az eredeti hasmagasságra. Így például nincs is szükség a fényszóró magasság-állításra, mert nem ágaskodik a kocsi eleje, kivéve ha utánfutót vontatsz vele.
Az én autómban is 4 lufi van, azt hiszem ez széria volt, 2 elsô és két oldalsó (SIPS) légzsák.
A nyitott ajtót valóban jelzi a belsôtér világítás, de ezt nappal sokszor nem veszi észre az ember. A műszerfalon sokkal szembeötlôbb, egybôl feltűnik.
Nekem szerencsém volt ezzel a 850-essel, sikerült egy majdnem teljesen felszerelt példányt beszerezni, ami hiányzik belôle, az a hátsó ülések fűtése és a sportfutómű, az elsôre amúgy sem nagyon van szükség (a kölkök gyerekülésben ülnek hátul), az utóbbit pedig tavasszal pótolom. Kértem anno a Volvo vezérképviselettôl felszereltségi listát, ha érdekel bemásolhatom. (Kicsit hosszú lesz.)
Fafgo
Már szerettem volna rákérdezni az aktív elektronikára, jó, hogy szóbahoztad. Szóval van kipörgésgátló. Ha az van, akkor van ABS is. De pl ez utóbbi a kezdetektől széria volt a 850-ben? Mi van még, ami előfordulhat? Menetstebilizáló, kitörésgátló, stb? Van ilyen, hogy szintszabályozás? Gondolom a kombihoz lehetett rendelni.
A problémák egy része házi, de ettől még minőségi munkával orvosolható(pl kontrollámpák), de te csak ne sírj, hogy nincs hűtve a kesztyűtartód:a mi Ventonkban a dupla airbag miatt nincs is k.tartó! Apropó zsák: láttam hirdetésben egy '97-es 850-t, amiben 4 lufi volt. Lehet ez, vagy csak elírták?
Minek kell a nyitott ajtóra figyelmeztető lámpa? Jobb helyeken a belső világítás csak akkor alszik el, ha teljesen csukva van minden ajtó.
hat igazad van , engem a bunko sved rendör azert buntetett meg mert egett az elsö ködlampa nappal,nyaron:)))))ja ja tök barón nez ki:))))
na szoval hiaba mondtam neki , de hat nincs kijelzö,hidd el nem erdekelte!!!!
kulönben, a volvo jol jart a fordal, mert tegnap volt itt az ujsagban hogy a ford összedobja az eladast az összes auto kaphato lesz a ford szalonokban world wide...
volvo,ford,lincoln,mercury....
ami a kézifék elé helyezett gombokat illeti, teljesen igazad van, elég hülye helyre kerültek. Bár én már hozzászoktam a 460-ban, de itt még nehezebb megtalálni ôket.
Amit még kifogásolni tudok a 850-ben:
Az istennek sem akar ráállni a kezem a kormányoszlop mellett jobbra és balra elhelyezett gombokra (ködlámpák, TRACS, tetô, ablak / tükör fűtés), a kormánytól nem lehet ôket látni, és mindig keresgélni kell.
Miért nincs a nyitott ajtóra figyelmeztetô ellenôrzô lámpa a műszerfalon?
És miért csak a hátsó ködlámpának van visszajelzôje az ellenôrzô lámpák között? Az elsô ködlámpával csak egy LED világít a kapcsolóba építve. Ezek a 460-ban már elfogadott és működô, hasznos dolgok voltak, itt miért hagyták ki?
Sötétben keresgélni kell a szellôzôrostélyok és az airmix tekerentyűit. OK, hogy ezeket általában csak egyszer állítja be az ember, aztán meg automatára kapcsolja a légkondit, de azért jó lenne, ha esetleg kapott volna valami kis hátsó megvilágítást.
Túl kicsik az ajtózsebek, nem fér bele egy térkép, no meg a hosszabb utakra rendszeresített fél literes üdítôs palackok sem. Kólásdobozra méretezték ezeket a zsebeket, de az alumínium doboz sajna nem zárható, így egyrészt kilötyög kanyarban az ital, másrészt hosszabb távon elmegy belôle a buborék, meg minden bogár belemász... Elfért volna ott egy nagyobb zseb is, vajon mivel spóroltak?
Nagyon irigylem az utóbbi idôben divattá lett hűthetô kesztyűtartót. Nyáron kiábrándító a meleg lötty. A szelôzôrostély elé ábdált italtartó, amit a klíma hűt, meg gányolás, jóérzésű ember ilyet nem tesz...
Jut eszembe, egyszer láttam egy nagy ötös BMW-t, (535, vagy 540 volt?), amibe a tulaj az A-oszlopra FACSAVARRAL erôsített fel egy gagyi kis műanyag ventilátort, és a műszerfal tetejére szigszalagozva vezette el a kábelt... No comment.
"A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus."
850,
én úgy értettem, hogy ahhoz képest, amit a (való igaz, tuningolt) 460-as tudott, nem lepett meg a T5-ös. Szóval én úgy álltam hozzá, hogy, "OK, OK, megy ez a 460, de majd bezzeg a T5, az hogy fog repeszteni!" Hát erre a T5 sokkal kevésbé dinamikus, mint amit vártam tôle. Lehet, hogy kissé túl-misztifikáltam?
Aztán lehet, hogy mivel akkora böhöm nagy kasztnija van, nincs benne sebességérzete az embernek. No meg a stílusa sem olyan, hogy zingetésre serkentsen, inkább nyugodtabb, kevésbé kapkodós stílusban "illik" vele járni. Valahogy szégyenli magt az ember, ha egy ilyen autónak megnyikkan a kereke induláskor, nemhogy még csikorogjanak, füstöljenek is a gumik! Mióta ezzel járok, sokkal elôzékenyebb és nyugodtabb vagyok.
Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?
Hát, Fargo, nem semmi srác vagy. A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus. Fogjatok meg!
Persze,hogy egy Volvo nem száguldásra termett, de azért a presztizshez dinamika is tartozik.Főleg mostanság.
Olvastam, eccer valaki úgy nyilatkozott, hogy egy Volvo a garázsban ér annyit, mint egy életreszóló ingyenes vasútbérlet európa összes vonalára...
Nálatok mennyiért lehetne beszerezni egy használt 740/760-ast? Mennyi idős a legfiatalabb belőle?
Klein, ha 850-est lehet választani, akkor inkább a Volvo, ha S70-et, akkor inkább a Saab. Mindkettő nagyon jó gép, kiváncsi vagyok, mi fog történni, most, hogy a Ford megvette a Volvot.
a saab meg mindig nem tudta kivetközni az elektronikus hibakat.....a fekrendszer abszolute nem jo....
nem is tudom.....
inkabb ök gyartsanak rapulöt meg teherautot!!!!
abban nagyon kiralyok....meg ha a vadaszgepuk neha le is esik:))))
csak ne hogy a magyar kormany ilyet vegyen:)))
Anno amikor meg itt 850-es uj volt akkor volt szerencsem menni vele jo egy evet, szoval en egy novicsentoba raktam bele a fenekemet ami igaz sedán volt.te az ugy ment mint a diszno....nem dizel volt,5 hengeres 2.5 motor....es hogy brummog....:)))
szerintem nagyon megy!!!!
a masik ami enegm irritalt de ez egy kis hulye dolog....az összes kapcsolo a valto mellett van,es en rendszerint ejszaka dolgozok igy örökke boklaszni a sötetben amikor leakarod nyomni az ablakot...hál istennek ez nem igy van a V70-es ben:))))
Jól emlékszem, Te voltál, aki egy másik topicban azt mondtad, hogy a 740/760 egy tank és egy dízelmozdony keresztezése? Azem igazad van, egy havernak van, jöttek haza vele Németországból és az autópályán 140-150-s sebességnél ráfutottak egy ott heverő felnire(!). A futómű felütött, de nem tört el semmi és simán hazajöttek. Ugyanebben az autóban ültem, amikor 90-nél bal első durrdefektet kaptunk. Szó szerint nem történt semmi, ment tovább az autó egyenesen, lehetett kormányozni, meg minden.
Pitecus, szerintem sem lehet nagy különbséget tenni a Saab és a Volvo között, csak az izlés döntheti el, hogy kinek melyik tecc. Havernak van 9-5-öse, nagyon ott van a gép.
Az igaz azonban, hogy a Saab csinált egy dízel motort a 9-3-ashoz, és szar lett.
Mán több külföldi adón láttam összevetéseket:
Volvó lealázta a SAAB-ot kényelemre, biztonságra, úttartásra, árra. Egyedül a motor korszerüségét dícsérték a SAAB-nak.
Ennyi...
- Hogy mikor leállították a 240-es sorozat gyártását, azt a Svéd Nôtanács követelésére újra kellett indítani. (Besz@rás!) Még évekig gyártották utána sikerrel a jó öreg téglát...
- A 240-es sorozathoz tervezett a Bertone egy 2 ajtós kupét, 242 Bertone néven. Fekete bôrrel borított tetô, baseball labdához hasonlatos varrás az üléseken, (az Audi meg azt hiszi, ô találta fel a spanyolviaszt a TT roadster ilyetén módon varrott üléseivel :-))), bivalyerôs turbo motorok.
- A 740-es sorozathoz is készült 2 ajtós Bertone kupé, hasonlóan fényűzô belsôvel és felszereltséggel. Ámerikában szinte ingyé' hozzá lehet jutni. Jelenleg Magyarországon nincs egy darab sem.