Keresés

Részletes keresés

850 Creative Commons License 1999.12.05 0 0 133
A 4-es szériánál pont hogy nem egyértelmű, mert minél nagyobb a szám, annál kevesebb ajtaja van.

850

Előzmény: fargo (132)
fargo Creative Commons License 1999.12.04 0 0 132
Valóban, a kocsik hátuljára soha sem írnak 854-et vagy 242-t, de ha megnézed a kocsi papírjait, vagy 850 esetén pl. a tankoló nyílás fedelének belsejét, ott feltüntetik az ajtók számát azonosító 3. számot is.

Ja, tévedtem, a 742 az 780 vóna igazándibul...

Az is igaz, hogy a 440 / 460 / 480 megjelölések egyértelműen utalnak az ajtók számára, viszont a 850-nél biztos hogy használnak 855 / 854-et. Ez tuti.

Előzmény: Feri I (128)
CYRUS Creative Commons License 1999.12.04 0 0 131
Fargo köszi igy értem és stimmel is :)))
Előzmény: fargo (125)
Feri I Creative Commons License 1999.12.04 0 0 130
Kedvas Pitecus ! Koszi a nevnapi udvozlest. Nem lenne az,de a Volvokat mar teljessen fuggetlenul szamozzak. Nem szamit a hengerek vagy az ajtok szama.En nem azt mondtam,hogy a hengerek szama hatarozza meg a szamozast,de a 740-es 4 a 760-as 6 hengeres. 780-as Volvot meg nem lattam. Az milyen? Talan kis peldanyszamban gyartott egyedi darab?
Pitecus Creative Commons License 1999.12.03 0 0 129
Feri:
Először is isten éltessen névnapod alkalmából (legalább is most volt itt magyarhonban)
Másodszor nem a számozás határozza meg a hengereket a 740-780-as szériában.
A teóriád szerint akkor a 780-as bertone volvo (coupe) 8 hengeres lenne?

Előzmény: Feri I (128)
Feri I Creative Commons License 1999.12.03 0 0 128
Pitecus: A 240-es tipustol mart ninscen ajto szamozas. En legalabbis nem lattam meg 744,764 vagy 854 stb. szamozasu Volvokat. Itt nincsen diesel Volvo,de a 740 az 4 hengeres a 760 meg 6.
Pitecus Creative Commons License 1999.12.03 0 0 127
Fargo:
Ezek szerint a 240-es volvónak nincs ajtaja? :o))
Kérdés:
A 740-760-as volvóba ugyebár van turbódízel motor is. Az egyik 109 lovas, a másik 122. Mi a különbség a kettő között. Mind a kettő 6 hengeres-e, mert a köbcenti megegyezik a 82 lovas hathengeressel (lehet, hogy csak 1 turbót kapott a jó öreg 240-esből ismert szívódízel?).
Feri I Creative Commons License 1999.12.03 0 0 126
Kedves CYRUS ! Australiabol a kulonbseg pedig az, hogy a 244-es oregebb es mechanikus befecskendezesu a 240 meg electromos. A karoszerian is vannak kisebb valtozasok. Feri!
fargo Creative Commons License 1999.12.03 0 0 125
CYRUS:

A Volvonál a típusjelölés utolsó száma az ajtók számát jelöli:

244 = 4 ajtós, limuzin
242 = 2 ajtós, kupé
245 = 5 ajtós, kombi

Csakúgy mint 742 / 744 / 745 vagy 854 / 855, stb. esetén.

Előzmény: CYRUS (124)
CYRUS Creative Commons License 1999.12.03 0 0 124
Szia Feri!! Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!! A dizel meg azért népszerü mert azért joval olcsobban ki lehet vele jönni, bár a minek beznines! Amugy te honnan irsz mert nem derül ki hogy hova viszi ugy gyárilag a Volvo a kosikat?
Valaki megtudná nekem mondani mi a különbség a 240, és 244 es volvoközött? mert a mienkenk a papirjábva 244 van irva a kocsira meg 240!!
Előzmény: Feri I (123)
Feri I Creative Commons License 1999.12.03 0 0 123
A Volvo a vilag legbisztonsagosabb autoja. Ezen belul is 740-760-as tipus.Nekunk volt 244GL 240GLE es 760GLE.Nejemnek a240-es volt a kedvence.Igazi noknek valo auto.Lenne egy kerdesem,Otthon miert felnek az automata valtoktol es miert van annyi diesel szemelyauto amikor a japan tudosok bebizonyitottak,hogy az rakot okoz.Tudtomal mar otthon is van gaz. Itt rengeteg a gazos auto es a Volvo mar ugy hozta ide az uj tipusokat,hogy mar gyarilag belevan szerelve.Olcsobb uzembetartani es kornyezetkimelo.
850 Creative Commons License 1999.12.02 0 0 122
A TRACS SZVSZ még nem létezett 1991-ben. Bár lehet, hogy igen.
fargo Creative Commons License 1999.12.01 0 0 121
Ha full gázzal indulsz, akkor a Volvo is hajlamos kipörgetni a kerekeit. Viszont elôfordult, hogy belezöttyentettem parkolásnál a kocsi kerekeit egy jeges lyukba, ahonnan nem tudtam kijönni, kipörgésgátló ide vagy oda, szégyenszemre meg kellett tolni az autót.

Szemmel látható elônyeit a Hungaroringes tanpályán láttam, ott 10%-os tükörjég lejtôn kellett szlalomozva felmenni, nos kipörgésgátlóval gyerekjáték volt, fôleg az erôsebb kocsiknak, ahol kis gázadásra már hajlamos volt elpörögni a kerék és lelassulni a kocsi. Ha ilyenkor megállt az ember, akkor nagyon nehéz volt "szépen" elindulni kipörgésgátló nélkül...

Mikor nem létezett a TRACS?

A felszereltségi listát be fogom gépelni és felteszem a netre, pár nap türelmet kérek, most nincs sok idôm.

Előzmény: 850 (119)
850 Creative Commons License 1999.12.01 0 0 120
Hát ez a duplázás vicces. Ma ilyen napom van.

850

850 Creative Commons License 1999.12.01 0 0 119
Engem érdekel a felszereltségi lista, de mást talán nem(Bahh, bocsi). Inkább magánban.
Általában a kipörgésgátló az ABS szenzorait használja, ezt tudjuk. Csak arra kérdeztem rá, hogy az ABS széria volt-e. A TRACS akkoriban még nem is létezett, SZVSZ. Szóval a tiéd 4 éves és 4 lufis? Már akkor lehetett ilyet szerezni?
Tényleg DSA a neve, de azt én sem tudom, hogy melyikhez adják. A T4-hez biztos. Az S80-é már fejlettebb.
Mit ér a kipörgésgátló? Az új 328-as BMW-ben(193 LE) állítólag lóf@szt sem, akár csíkot is húzhatsz az aszfalton.

850

Előzmény: fargo (117)
850 Creative Commons License 1999.12.01 0 0 118
Engem érdekel a felszereltségi lista, de mást talán nem(Bahh, bocsi). Inkább magánban.
Általában a kipörgésgátló az ABS szenzorait használja, ezt tudjuk. Csak arra kérdeztem rá, hogy az ABS széria volt-e. A TRACS akkoriban még nem is létezett, SZVSZ. Szóval a tiéd 4 éves és 4 lufis? Már akkor lehetett ilyet szerezni?
Tényleg DSA a neve, de azt én sem tudom, hogy melyikhez adják. A T4-hez biztos. Az S80-é már fejlettebb.
Mit ér a kipörgésgátló? Az új 328-as BMW-ben(193 LE) állítólag lóf@szt sem, akár csíkot is húzhatsz az aszfalton.
Előzmény: fargo (117)
fargo Creative Commons License 1999.12.01 0 0 117
850,

Igen, van kipörgésgátló (TRACS) a 850-ben, csakúgy mint ABS is. A TRACS az ABS szenzorait használja, és kipörgés esetén fékezi a tapadását vesztett kereket. Mindezt csak 40 km/h sebesség alatt. Hóban hasznos, fôleg ha meredekebb lejtôn akarsz elindulni vagy felmenni. Azt, hogy a kezdetektôl széria-e, nem tudom, szerintem nem az, csak az ABS-t adták alapáron. Az én autóm most lesz majd 4 éves.

Menetstabilizálót tudomásom szerint csak az S70-hez adnak, a 850-hez még nem volt. Valami DSA a neve, de lehet, hogy ez az S40-hez járó kütyü.

Az én autómhoz, mivel kombi, rendelt az elsô gazdája szintszabályozást, ami annyit jelent, hogy ha meg is pakolod a kocsit, az elsô 30-50 méteren "felpumpálja" magát az eredeti hasmagasságra. Így például nincs is szükség a fényszóró magasság-állításra, mert nem ágaskodik a kocsi eleje, kivéve ha utánfutót vontatsz vele.

Az én autómban is 4 lufi van, azt hiszem ez széria volt, 2 elsô és két oldalsó (SIPS) légzsák.

A nyitott ajtót valóban jelzi a belsôtér világítás, de ezt nappal sokszor nem veszi észre az ember. A műszerfalon sokkal szembeötlôbb, egybôl feltűnik.

Nekem szerencsém volt ezzel a 850-essel, sikerült egy majdnem teljesen felszerelt példányt beszerezni, ami hiányzik belôle, az a hátsó ülések fűtése és a sportfutómű, az elsôre amúgy sem nagyon van szükség (a kölkök gyerekülésben ülnek hátul), az utóbbit pedig tavasszal pótolom. Kértem anno a Volvo vezérképviselettôl felszereltségi listát, ha érdekel bemásolhatom. (Kicsit hosszú lesz.)

Előzmény: 850 (116)
850 Creative Commons License 1999.12.01 0 0 116
Fafgo
Már szerettem volna rákérdezni az aktív elektronikára, jó, hogy szóbahoztad. Szóval van kipörgésgátló. Ha az van, akkor van ABS is. De pl ez utóbbi a kezdetektől széria volt a 850-ben? Mi van még, ami előfordulhat? Menetstebilizáló, kitörésgátló, stb? Van ilyen, hogy szintszabályozás? Gondolom a kombihoz lehetett rendelni.
A problémák egy része házi, de ettől még minőségi munkával orvosolható(pl kontrollámpák), de te csak ne sírj, hogy nincs hűtve a kesztyűtartód:a mi Ventonkban a dupla airbag miatt nincs is k.tartó! Apropó zsák: láttam hirdetésben egy '97-es 850-t, amiben 4 lufi volt. Lehet ez, vagy csak elírták?
Minek kell a nyitott ajtóra figyelmeztető lámpa? Jobb helyeken a belső világítás csak akkor alszik el, ha teljesen csukva van minden ajtó.

850

janoka Creative Commons License 1999.12.01 0 0 115
hali fargo

hat igazad van , engem a bunko sved rendör azert buntetett meg mert egett az elsö ködlampa nappal,nyaron:)))))ja ja tök barón nez ki:))))

na szoval hiaba mondtam neki , de hat nincs kijelzö,hidd el nem erdekelte!!!!

kulönben, a volvo jol jart a fordal, mert tegnap volt itt az ujsagban hogy a ford összedobja az eladast az összes auto kaphato lesz a ford szalonokban world wide...
volvo,ford,lincoln,mercury....

es ez nagyon jo a volvonak!!!

csao
janoka

Előzmény: fargo (114)
fargo Creative Commons License 1999.11.30 0 0 114
janoka,

ami a kézifék elé helyezett gombokat illeti, teljesen igazad van, elég hülye helyre kerültek. Bár én már hozzászoktam a 460-ban, de itt még nehezebb megtalálni ôket.

Amit még kifogásolni tudok a 850-ben:
Az istennek sem akar ráállni a kezem a kormányoszlop mellett jobbra és balra elhelyezett gombokra (ködlámpák, TRACS, tetô, ablak / tükör fűtés), a kormánytól nem lehet ôket látni, és mindig keresgélni kell.

Miért nincs a nyitott ajtóra figyelmeztetô ellenôrzô lámpa a műszerfalon?
És miért csak a hátsó ködlámpának van visszajelzôje az ellenôrzô lámpák között? Az elsô ködlámpával csak egy LED világít a kapcsolóba építve. Ezek a 460-ban már elfogadott és működô, hasznos dolgok voltak, itt miért hagyták ki?

Sötétben keresgélni kell a szellôzôrostélyok és az airmix tekerentyűit. OK, hogy ezeket általában csak egyszer állítja be az ember, aztán meg automatára kapcsolja a légkondit, de azért jó lenne, ha esetleg kapott volna valami kis hátsó megvilágítást.

Túl kicsik az ajtózsebek, nem fér bele egy térkép, no meg a hosszabb utakra rendszeresített fél literes üdítôs palackok sem. Kólásdobozra méretezték ezeket a zsebeket, de az alumínium doboz sajna nem zárható, így egyrészt kilötyög kanyarban az ital, másrészt hosszabb távon elmegy belôle a buborék, meg minden bogár belemász... Elfért volna ott egy nagyobb zseb is, vajon mivel spóroltak?

Nagyon irigylem az utóbbi idôben divattá lett hűthetô kesztyűtartót. Nyáron kiábrándító a meleg lötty. A szelôzôrostély elé ábdált italtartó, amit a klíma hűt, meg gányolás, jóérzésű ember ilyet nem tesz...

Jut eszembe, egyszer láttam egy nagy ötös BMW-t, (535, vagy 540 volt?), amibe a tulaj az A-oszlopra FACSAVARRAL erôsített fel egy gagyi kis műanyag ventilátort, és a műszerfal tetejére szigszalagozva vezette el a kábelt... No comment.

Előzmény: janoka (109)
fargo Creative Commons License 1999.11.30 0 0 113
"A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus."

850,

én úgy értettem, hogy ahhoz képest, amit a (való igaz, tuningolt) 460-as tudott, nem lepett meg a T5-ös. Szóval én úgy álltam hozzá, hogy, "OK, OK, megy ez a 460, de majd bezzeg a T5, az hogy fog repeszteni!" Hát erre a T5 sokkal kevésbé dinamikus, mint amit vártam tôle. Lehet, hogy kissé túl-misztifikáltam?

Aztán lehet, hogy mivel akkora böhöm nagy kasztnija van, nincs benne sebességérzete az embernek. No meg a stílusa sem olyan, hogy zingetésre serkentsen, inkább nyugodtabb, kevésbé kapkodós stílusban "illik" vele járni. Valahogy szégyenli magt az ember, ha egy ilyen autónak megnyikkan a kereke induláskor, nemhogy még csikorogjanak, füstöljenek is a gumik! Mióta ezzel járok, sokkal elôzékenyebb és nyugodtabb vagyok.

Előzmény: 850 (112)
850 Creative Commons License 1999.11.30 0 0 112
Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?
Hát, Fargo, nem semmi srác vagy. A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus. Fogjatok meg!
Persze,hogy egy Volvo nem száguldásra termett, de azért a presztizshez dinamika is tartozik.Főleg mostanság.
Geőcze Zoárd Creative Commons License 1999.11.30 0 0 111
janoka,

Olvastam, eccer valaki úgy nyilatkozott, hogy egy Volvo a garázsban ér annyit, mint egy életreszóló ingyenes vasútbérlet európa összes vonalára...

Nálatok mennyiért lehetne beszerezni egy használt 740/760-ast? Mennyi idős a legfiatalabb belőle?

Klein, ha 850-est lehet választani, akkor inkább a Volvo, ha S70-et, akkor inkább a Saab. Mindkettő nagyon jó gép, kiváncsi vagyok, mi fog történni, most, hogy a Ford megvette a Volvot.

G. Zoárd

janoka Creative Commons License 1999.11.30 0 0 110
na NEHOGY összehasonlitsuk a két autot!!!!

a saab meg mindig nem tudta kivetközni az elektronikus hibakat.....a fekrendszer abszolute nem jo....
nem is tudom.....
inkabb ök gyartsanak rapulöt meg teherautot!!!!
abban nagyon kiralyok....meg ha a vadaszgepuk neha le is esik:))))
csak ne hogy a magyar kormany ilyet vegyen:)))

Előzmény: Klein (105)
janoka Creative Commons License 1999.11.30 0 0 109
kedves 850-es:)))

kerlek ne aggodjal annyit...

Anno amikor meg itt 850-es uj volt akkor volt szerencsem menni vele jo egy evet, szoval en egy novicsentoba raktam bele a fenekemet ami igaz sedán volt.te az ugy ment mint a diszno....nem dizel volt,5 hengeres 2.5 motor....es hogy brummog....:)))
szerintem nagyon megy!!!!

a masik ami enegm irritalt de ez egy kis hulye dolog....az összes kapcsolo a valto mellett van,es en rendszerint ejszaka dolgozok igy örökke boklaszni a sötetben amikor leakarod nyomni az ablakot...hál istennek ez nem igy van a V70-es ben:))))

na ennyit

csaó

Előzmény: 850 (96)
Geőcze Zoárd Creative Commons License 1999.11.30 0 0 108
fargo,

Jól emlékszem, Te voltál, aki egy másik topicban azt mondtad, hogy a 740/760 egy tank és egy dízelmozdony keresztezése? Azem igazad van, egy havernak van, jöttek haza vele Németországból és az autópályán 140-150-s sebességnél ráfutottak egy ott heverő felnire(!). A futómű felütött, de nem tört el semmi és simán hazajöttek. Ugyanebben az autóban ültem, amikor 90-nél bal első durrdefektet kaptunk. Szó szerint nem történt semmi, ment tovább az autó egyenesen, lehetett kormányozni, meg minden.

Pitecus, szerintem sem lehet nagy különbséget tenni a Saab és a Volvo között, csak az izlés döntheti el, hogy kinek melyik tecc. Havernak van 9-5-öse, nagyon ott van a gép.
Az igaz azonban, hogy a Saab csinált egy dízel motort a 9-3-ashoz, és szar lett.

Geőcze 760 Zoárd

fargo Creative Commons License 1999.11.30 0 0 107
Szerintem a Volvo S70 és a Saab 9ˆ5 között igazán csak az ízlésbeli különbség dönthet, nem nagyon lehet komolyan belekötni egyikbe sem.
Pitecus Creative Commons License 1999.11.30 0 0 106
Mán több külföldi adón láttam összevetéseket:
Volvó lealázta a SAAB-ot kényelemre, biztonságra, úttartásra, árra. Egyedül a motor korszerüségét dícsérték a SAAB-nak.
Ennyi...
Előzmény: Klein (105)
Klein Creative Commons License 1999.11.29 0 0 105
Sziasztok!

850/S70 - Saab 9^5 viszonylatban ki mit preferal???

fargo Creative Commons License 1999.11.29 0 0 104
TUDTÁTOK-E?

- Hogy mikor leállították a 240-es sorozat gyártását, azt a Svéd Nôtanács követelésére újra kellett indítani. (Besz@rás!) Még évekig gyártották utána sikerrel a jó öreg téglát...

- A 240-es sorozathoz tervezett a Bertone egy 2 ajtós kupét, 242 Bertone néven. Fekete bôrrel borított tetô, baseball labdához hasonlatos varrás az üléseken, (az Audi meg azt hiszi, ô találta fel a spanyolviaszt a TT roadster ilyetén módon varrott üléseivel :-))), bivalyerôs turbo motorok.

- A 740-es sorozathoz is készült 2 ajtós Bertone kupé, hasonlóan fényűzô belsôvel és felszereltséggel. Ámerikában szinte ingyé' hozzá lehet jutni. Jelenleg Magyarországon nincs egy darab sem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!