Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
"A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus."
850,
én úgy értettem, hogy ahhoz képest, amit a (való igaz, tuningolt) 460-as tudott, nem lepett meg a T5-ös. Szóval én úgy álltam hozzá, hogy, "OK, OK, megy ez a 460, de majd bezzeg a T5, az hogy fog repeszteni!" Hát erre a T5 sokkal kevésbé dinamikus, mint amit vártam tôle. Lehet, hogy kissé túl-misztifikáltam?
Aztán lehet, hogy mivel akkora böhöm nagy kasztnija van, nincs benne sebességérzete az embernek. No meg a stílusa sem olyan, hogy zingetésre serkentsen, inkább nyugodtabb, kevésbé kapkodós stílusban "illik" vele járni. Valahogy szégyenli magt az ember, ha egy ilyen autónak megnyikkan a kereke induláskor, nemhogy még csikorogjanak, füstöljenek is a gumik! Mióta ezzel járok, sokkal elôzékenyebb és nyugodtabb vagyok.
Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?
Hát, Fargo, nem semmi srác vagy. A legtöbb ember még életében nem vezetett 100 lovasnál erősebb verdát, erre te azzal jössz, hogy a T5 gyengus. Fogjatok meg!
Persze,hogy egy Volvo nem száguldásra termett, de azért a presztizshez dinamika is tartozik.Főleg mostanság.
Olvastam, eccer valaki úgy nyilatkozott, hogy egy Volvo a garázsban ér annyit, mint egy életreszóló ingyenes vasútbérlet európa összes vonalára...
Nálatok mennyiért lehetne beszerezni egy használt 740/760-ast? Mennyi idős a legfiatalabb belőle?
Klein, ha 850-est lehet választani, akkor inkább a Volvo, ha S70-et, akkor inkább a Saab. Mindkettő nagyon jó gép, kiváncsi vagyok, mi fog történni, most, hogy a Ford megvette a Volvot.
a saab meg mindig nem tudta kivetközni az elektronikus hibakat.....a fekrendszer abszolute nem jo....
nem is tudom.....
inkabb ök gyartsanak rapulöt meg teherautot!!!!
abban nagyon kiralyok....meg ha a vadaszgepuk neha le is esik:))))
csak ne hogy a magyar kormany ilyet vegyen:)))
Anno amikor meg itt 850-es uj volt akkor volt szerencsem menni vele jo egy evet, szoval en egy novicsentoba raktam bele a fenekemet ami igaz sedán volt.te az ugy ment mint a diszno....nem dizel volt,5 hengeres 2.5 motor....es hogy brummog....:)))
szerintem nagyon megy!!!!
a masik ami enegm irritalt de ez egy kis hulye dolog....az összes kapcsolo a valto mellett van,es en rendszerint ejszaka dolgozok igy örökke boklaszni a sötetben amikor leakarod nyomni az ablakot...hál istennek ez nem igy van a V70-es ben:))))
Jól emlékszem, Te voltál, aki egy másik topicban azt mondtad, hogy a 740/760 egy tank és egy dízelmozdony keresztezése? Azem igazad van, egy havernak van, jöttek haza vele Németországból és az autópályán 140-150-s sebességnél ráfutottak egy ott heverő felnire(!). A futómű felütött, de nem tört el semmi és simán hazajöttek. Ugyanebben az autóban ültem, amikor 90-nél bal első durrdefektet kaptunk. Szó szerint nem történt semmi, ment tovább az autó egyenesen, lehetett kormányozni, meg minden.
Pitecus, szerintem sem lehet nagy különbséget tenni a Saab és a Volvo között, csak az izlés döntheti el, hogy kinek melyik tecc. Havernak van 9-5-öse, nagyon ott van a gép.
Az igaz azonban, hogy a Saab csinált egy dízel motort a 9-3-ashoz, és szar lett.
Mán több külföldi adón láttam összevetéseket:
Volvó lealázta a SAAB-ot kényelemre, biztonságra, úttartásra, árra. Egyedül a motor korszerüségét dícsérték a SAAB-nak.
Ennyi...
- Hogy mikor leállították a 240-es sorozat gyártását, azt a Svéd Nôtanács követelésére újra kellett indítani. (Besz@rás!) Még évekig gyártották utána sikerrel a jó öreg téglát...
- A 240-es sorozathoz tervezett a Bertone egy 2 ajtós kupét, 242 Bertone néven. Fekete bôrrel borított tetô, baseball labdához hasonlatos varrás az üléseken, (az Audi meg azt hiszi, ô találta fel a spanyolviaszt a TT roadster ilyetén módon varrott üléseivel :-))), bivalyerôs turbo motorok.
- A 740-es sorozathoz is készült 2 ajtós Bertone kupé, hasonlóan fényűzô belsôvel és felszereltséggel. Ámerikában szinte ingyé' hozzá lehet jutni. Jelenleg Magyarországon nincs egy darab sem.
Lehet hozzá kapni valami angol nyelvű szerelési könyvet, (ha megnyúztok, sem jut az eszembe, pedig itt volt a polcomon, de mivel most költöztünk, a polcom el van temetve egy halom doboz mélyén ), talán Haynes, vagy mi a fene a neve. Az jól tele van ábrákkal meg leírásokkal. A Cólus Penterben van az az autós-könyves bolt, ott biztos lehet kapni...
A neten még nem találkoztam ilyesfajta 240-es leírással, de ha rákeresel, biztosan találsz.
A 850-esről: egy cimborámnak van, 2,0/140 (asszem) lóerő, hááát... Nem egy bombázó, a 100 lóerős Octaviánk gyorsul kb. így. Na de egy Volvo nem azért Volvo, hogy 5 alatt legyen százon. Bár a Volvo is rossz irányba halad, hol vannak már a csodálatos 740-940-esek... A 70-es széria is csak rosszabb lett, mint a 850 volt...
üdv,Ákos,
aki Volvo-imádó, de a szíve egy másik svéd szépségért dobog.
Nekem a 210 lóerôs T5-ös van, hát mit mondjak, én is többet vártam tôle. Nem mondom, hogy gyengus, de talán a kasztni túl nagy. Mindenesetre a régi 460-asom sokkal fürgébb volt, "csak" 180 lóerô körül mozgott, de 300 kilóval könnyebb volt, és ez nagyon meglátszott. Nem rossz a T5-ös 7.3 mp körüli gyorsulása, de elég lomhán moccan meg. Ha meglódult, akkor azért megy rendesen.
A 2.3-as T5-ös sokkal nyomatékosabb, viszont majd' 50%-kal magasabbak az adó meg biztosítási terhei, s mivel a 2 literes is jól tuningolható, nem éri meg a plusz költséget...
Próbáltam több GLT-t is (2.5 20V, 170 LE), de azok a viszonylag nagy teljesítmény ellenére is rettentô lomhának tűntek. Hiába, ha valaki hozzászokott a turbohoz, azt már nem elégíti ki egy "mezei" motor. Azért nem rossz a GLT sem, sokak szerint az a Volvo egyik legjobban sikerült motorja, de nem szabad tôle azt a vehemenciát elvárni, amit egy feltöltött motor nyújthat.
A GLE-t (2.5 10V 140 LE) kifejezetten gyengének találtam ehhez az autóhoz, öreguras, takarékos vezetésre tervezték.
A turbos motorokat viszont nagyon könnyű tuningolni, én is tervezem a T5-öst kicsit felpaprikázni, az a plusz 100 lóerô jót fog tenni... Meg el is kel.
A V70 AWD-t 2.5-ös soft-turbo motorral árulják, na azt biztos fel lehet nyomatni 350 lóerô fölé. Négykerék-hajtás meg ez a temérdek paci -- érdekes alternatíva :-)
Pont vmi ilyesmit akartam hallani a jó öreg 850-esről.
Janoka írta, hogy erős motorok vannak benne. Hát, egy ismerős szerint a 2.5-ös 170 lovas gépnek épp ez a hibája. Mármint hogy ő többet várt tőle, mint amit tud. Nem raliversenyző, hanem egy megállapodott családapa, nyugodt srác. én nem tudok hozzászólni, de kéne a véleményetek.
A 740-es az egyik all time kedvencem, abból is a kombi. Szerintem nagyon eltalált klasszikus forma, pontosan sugallja azokat az értékeket, amelyeket a Volvo név képvisel...
Az egyik barátomnak vettünk tavaly egy 740-est, most 13 éves, van benne összesen kb 65 ezer km, tök csili-vili az egész. Nagyon büszke rá a srác, azt mondja, mióta átült a Skodából a Volvoba, új távlatok nyíltak meg elôtte, pl az ablaktörlô töröl, ha fűtésre állítja a szabályzót, akkor meleg lesz, ha hűtésre, akkor meg hideg, meg hasonlók. Szerencsés volt a srác, mert ilyen állapotú és ennyire keveset futott példányt nagyon nehéz találni -- ô is ismerôstôl kapta, egy idôs bácsi vette magának anno nulla kilométerrel, vasárnaponként használgatta, de nemrég beteg lett, nem vezethet, el kellett adnia. Sírt, amikor elhozták tôle a kocsit...
Hali!
Nem tudjátok véletlen, hogy a 240-es szériákba mikortol van:
-5 sebességes váltó
-füthető ülés (a bör télen hideg vö.Moszkvics)
-mi az a Classic,GL felszereltség
-hányliteres a lim. és a kombi csomagtere alapállapotban?
Pitecus
Hááát, nekem sokkal kevesebb gondom van vele, mint a 460-assal volt, tulajdonképpen semmi baja nincs. A 75 ezres kötelezô szervízen csak olajat raktak bele, meg a szokásos apróságok (tester, átvizsgálás, stb.), s alig fizettem valamit. A 460-as kötelezô szervízei mindig 80-100 ezer között voltak, forintban, mert mindig találtam, találtak rajta valamit. Igaz, hogy mindig kifogástalan állapotban tartottam, ha valami gyanúsat éreztem nála, egybôl rohantam a szervízbe. Így persze hogy sokba került.
Mióta megvettem a 850-est, szinte el is felejtettek a szervízes srácok, mert nem nagyon kell odamennem.
Az S70 / V70 tényleg kicsit szebb, bár ez ízlés kérdése, nekem tetszik, hogy kicsit domborúbb a motorháztetô, de pl. a belsô tér az szerintem nem elônyére változott, kicsit lekerekedett meg felpuhult az egész, a 850-es nekem volvosabb. Ha valaha eladom a 850-est, akkor valószínűleg egy V70 AWD-re szeretném cserélni, bár nehéz elképzelni, hogy megváljak tôle, nekem tökéletesen "elegendô", ennél többet ebben a kategóriában autó számomra nem nyújthat, s ez a kocsi még 6-10-15 évig biztosan autó lesz a seggem alatt.
hát a 740-es tenyleg van olyan strapabiro mint a 244-es.tudod itt volt belöle eleg mint taxi anno,bar benzines....egy millio km is futottak...!!
jo kocsi de nem tudom milyen az alkatresz ellatas otthon ....draga??? itt mondjuk lemegyek az elsö kutra es veszek barmit a 140-740-es modellig!!!
a 850-es ......
amit en tudok rola az a vezermuszij problema!!!
ha az leesik vagy barmi szetbasz mindent!!!
es molto a szerviz koltseg!!!
de jol megy nagyon jo az uttartasa.....
es erös motorja van!!!tágas es egy igazi sved biztonsagos auto!!!
en ketszer dobbantottam vele:))))
es tenyleg meg mindig itt vagyok!!!
de nekem a V70 es a kiraly!!!
sokkal jobb mint a 850-es
Hát, a dízel biztos nagyon tartós, az ára meg úgy alakul, ahogy a neve: 740-760 körül. Te milyen árra gondoltál(tk. mennyit enged a költségvetés)? Van egy fószer, aki ilyennel taxizik. Szerintem ez jelent vmit.
Engem nem zavar, ha kepeket tesztek be, meg tetszik is:-))
Csak tenyleg eleg lenne a link, mert gondolom modemmel maceras lehet letolteni.
Zoard
A 7-es sorozatrol annyit, hogy egy cimboramnak 740-es td-e van (tizen 1-2 eves), a turbot kellett javitani meg a klima nem tokeletes, de nekem nagyon tetszik!:-)
Egy ideje olvasgatom már a topikot, nékem is a VOLVO az álomautó. Kérdésem: mit tudtok mondani a 7-es sorozatról? Érdemes venni? Van olyan tartós, mint a 2-esek? Ahogy látom, itthon olyan 10 év körülieket lehet kapni, de mennyi lenne a reális ára?
Janoka, nálatok mennyibe kerül?
Sajnos csak álmaimé a kocsi, nem az enyém. A svéd direkt azért találta fel a 850-est, hogy engem verjen a víz miatta.Tudom, hogy rengeteg hibája van, sok rosszat is hallottam róla(Janoka, szólj hozzá!) Na de mind1, nem siránkozom inkább.
Látod, Pitecus, az ilyen kocsikért érdemes élni. Majd kapsz a fejedre Behh-tól, de megérte, mert tényleg fantasztikus a kép.
850!
Neked valóban 850-ed van, vagy csak az álmaid autója?
Nicsak egy 240-es:
szééééééppp!!!!
Jóóóóóó!!!!
Milyen árban vannak a 86-88 közötti dízelek??
hát egy kicsit nezegettem az itteni sarga ujsagot...
na szoval 91-est nem talaltam..244
de 90-est igen es 25-40 ezer között van.értsd SEK
*30-al!!
az s40
evjarat 97.....80000 sek
98.....11000 sek
´ 99......140000 sek kb!!!!!
Hát, árakat nem tudok pontosan, de 300k HUF valszeg elég lesz. Max még egy ötvenes.Majd még utánanézek. Nagy élmény lehet ilyen kocsit birtokolni, nekem sajnos nem jött össze, tudod, a szülői vétó.
Hi 850, hi Volvosok !
Köszönöm az infokat, jól esett, hogy reagáltál rá.
Most már döntöttünk az asszonykával: Volvo 245 D6 kombi. Csak az árakkal vagyok minimálisan bajba, mert nem tudom, hogy mit kóstálnak a jó állapotban lévők. Az se baj, ha tucc olyat, amelyiket részletre, vagy Skoda beszámitással is tudnak.Előre is kösz
Attila