Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ha hozza szolhatok a kerdesedhez es nem bunkossag mivel nem hozzam intezted szamit a valto is. Ha automata kb. varosban hozza adhatsz 2-3 litert.A nejeme 2.1l benzinbol a varosban mageszi a 12-13 litert kint 10 korul mozgott,automata.Ha bekapcsolod az air condit+1-1 1/2 liter.Most rakattunk bele vadi uj motort a hengerfej specialis mar gazra van csinalva mert gazos a marka. A gaz+1-2 liter es - par loero,viszont nagyon olcso uzemben tartani. A loerot minuszban ertem.FeriI!(vezeto)
Ja egyébként metálbordó, szürke kárpittal és benzines a "kicsikém". És még benne van a gyári igen régi rádió amit én nagyon kedvelek benne, úgyhogy marad is. Az igaz, hogy lelkük van.
Sziasztok!
Már nagyon régen vártam a topikra!
Szivem szerint indítottam volna egyet, nem számítottam ekkora érdeklôdésre.
Azt hittem kevesebb embert fertôzött meg a Volvo imádat. Lehet hogy a másik gyengém (lovak, lovaglás) is lenne ennyire jó?
Ezt csak "költöi" kérdésnek szántam.
Személy szerint egy 240-es boldog tulajdonosa vagyok évek óta. És nem is akarok másikat egyenlôre. Bár nem fiatal, tökéletes, megbízható, kényelmes és imádom. Éppen most akarom újra fújatni az egyészet. Ha kész lesz nem is lesz nála szebb sehol.
Hát kissé elfogult vagyok ez tény.
Bocs fiúk, hogy korábban nem írtam, de sürgősen vidékre kellett mennem.
Most értem haza, és teljesen kész vagyok..
Holnap igyekszem mindenre válaszolni!
Örülök neki, hogy ti is így felpezsdültetek a 7-esek hallatán. Jó ezt tudni!
:-)
úgy tudom, hogy 2 fajta van, az egyiket a motortérbe szerelik be, a másikat meg hátra, (nem tudom hova, elfelejtettem), azt mondják, hogy mind a kettô jó, a motortérbe szerelhetô az mindenestôl együtt kb 360k forintba kerül :-(
Vannak 3rd party gyártmányok, (tán Webasto?) ezekrôl nem sokat tudok.
Azt említette az egyik szerelô srác, hogy az S40/V40-hez rendelhetô olyan allófűtés, amit mobiltelefonról lehet programozni és működtetni, megígérte, utánanéz, hogy beszerelhetô-e más típusokba. Mindenesetre nem olcsó mulatság, meg kell hozzá rendelni a gyárilag beépített mobiltelefont is...
Többet sajna nem tudok mondani, bár engem is érdekelne az állófűtés, de sajna most már csak jövô télre jön össze, most költöztünk, le vagyok nullázva...
kissé távol esik ugyan, de van egy bontó a 8-as úton, kb 10 kilométerrel Vasvár elôtt. Egy szépen rendben tartott, bekerített placcon állnak a bontandó kocsik, a kínálatból ítélve a 7-es szériára specializálódott a tulaj. Még nem mentem be, de a kívülrôl nézve elég bizalomgerjesztô hely.
Nagyon köszi, sok újat tudtam meg. Asszem, mennék vele elég sokat, kell a vas magam köré, mert nem egy balesetben szeretnék elhunyni. Meg elég reprezentatív is a kocsi, nem? Tudod, amit nyakkendőhöz lehet "hordani"... :-)
Diesel, mindenképpen, a turbót nem tudom. Megéri? Kicsit félek, kis hazánkban a turbódieseleknek szokás kitaposni a lelkét...
Évjárat, hát nemtom, olyan 700 e Ft.- körül lenne jó venni egyet...
Sziasztok!
Bolas: Nagyon teccik, amit a 7-esekről irsz. Én februárban szeretnék 1-et venni a TD-sek közül.
Lécci irj még róla.Ilyenekre gondolok:
Országuti fogyi, benzintank mérete, fenntartási klt., biztositások, hány lovas a TD (109,122,129)
stb.(Szívem szrt még ki is próbálnám.... :o)
Bocs, de nagyon vágyok 1 után)
Kedves Bolas! Koszi mar kielegitetted a kivancsisagomat. Azt tudod-e,hogy a 7-es szeria a legbiztonsagosabb az oszes Volvo kozott? Termeszetessen most mar vannak legzsakossak is,de a szerelok eskusznek a 7-es szeriara. Itt az alkatresz eleg olcso meg az uj is mivel lefutott tipus. CYRUS! Szerintem erdemes lemenned videkre is olcso alkatreszert mivel Magyarorszag kicsi es Te Budapesten laksz. Ezt termeszetessen ugy ertem ha nagyo nagy kulonbsegek vannak az arak kozott. Feri I! (vezeto)
Hello Bolas! én afelöl szeretnék érdeklödni hogy irtad te is sokszor bontoból szerzed be az alkatrészt érdekelne tudsz e ajánlani valami jót!!
Én 3 at ismerek az egyik ami arra pécel felé van , van egy másik a XIV. kerben az Adria sétányon meg egy 3. ik ami nagyon rossz a XVI kerben a Szentmihályi ut végén! De sokszor ezekben se tudom beszerezni ami kell , ezért érdekelne! ja persze ha nem pesti vagy akkor sorry
és a kérdés nem aktuális!
A behozatallal, még várj szerintem.
Amíg nem tisztulnak le a dolgok, addig nem érdemes lépni szerintem.
Hogy itthon mennyibe kerül az az évjárattól és az állapottól függ.
A legolcsóbbak 450 ezertől indulnak.
De lehet kapni 1.5 millióért is!
Benzines vagy diesel érdekel?
Turbós vagy sem?
Mennyi idős?
A fenntartási költségek tőled függnek, attól függ mire akarod használni!
Lejjebb írtam a különbséget a fogyasztásról, a kötelező biztosítása mindre egyforma kb 5500 Ft/hó.
Nekem egy teli tankkal elmegy egy hónapig. (kb 1100 km)
A súlyadó tudod nem vészes.
Ami többletköltség az az eredetvizsgálat és a törzskönyvezés(ha neked kell megcsinálnod), illetve az átírás, meg a forgalmi.
Ha már megvan, kérdés mennyire akarsz vele foglalkozni?
Elég igénytelen a diesel, de valamennyit azért érdemes foglalkozni vele.
Ha csak arra kell, hogy ide, oda menj vele, akkor ne költs rá, és ne törödj az állapotával.
Nekem eladtak volna egyet 420 ezerért, amibe egyszerűen féltem beleülni olyan rossz állapotban volt, de a motorja fel volt újítva, és bárhova elvitt volna.
De én sokáig meg akarom tartani, tehát olyan kellett inkább, aminek az álapota rendben van, max a motorral van hiba.
De azt előbb utóbb fel kell újítani, ami kb 200-300 ezer ft pluszkiadás.
DE utána garantált, hogy legalább 250-350 ezer km-t mész még vele.
Persze nem kell megijedni a rosszabb állapotú motortól sem, mert mint említettem az enyém kilógó belekkel is elvitt mindenhova.
(talán télen lesz gondod az induláskor, de ha beindul, addig nem áll meg, amig le nem állítod!)
Velem megtörtént egyszer, hogy megpakolva (volt benne minden, hűtőszekrény, TV, könyvek... kb 2 tonnás volt a végén..) elindultam vele Szegedről és amikor Kiskunfélegyházán megálltam egy órára, mert beugrottam egy haverhoz, akkor utána nem akart elindulni!
Kicsit megbabráltam, de mégsem indult.
Akkor gondoltam nincs más választás, be kell húzni!
De mivel 2 tonnás volt, ezért a személyautók alig mozdítottak rajta valamit.
Aztán jött egy "kolléga" egy 760-as kombival, aki másodperc alatt berántotta és utána a Bálna vidáman eljött velem Bp-re.
Másnap rögtön indult..
Tehát kisebb nagyobb gondjaid lehetnek vele (ha rossz a motor), de ha sikerül beindítani, akkor mindenhova elmegy bármilyen állapotban van is.
Lelke van az autónak!
Ha foglalkozol vele, akkor meghálálja!
Aztán amikor lett pénzem, akkor felújítattama motort és azóta fényévnyi a különbség.
Most eddig 830 ezerben van az autó, de minden szintre új rajta! Garanciális a motor, a szervó, a váltó, a futómű.. stb
Amit még költeni fogok rá: egy jobb magnó, és talán fényezés, hogy még szebb legyen.
Aztán persze a dolog függ a pénztárcádtól is..
Úgy jobban tudok segíteni, ha megmondod mire használnád, és kb mennyit gondolsz rá.
Az alkatrészeket olcsón lehet hozzá szerezni, csak tudni kell kit keressél.
Nekem kb 20-25 ezerben van egy hónapban az autó.
(de ebben minden benne van: biztosítás, tankolás, ilyenek..)
Ha akarnék lehetne még többet is rákölteni, de majd ha lesz pénzem. Addig nyújtózkodj amig a takaród ér..
Feri I!
Tudom, hogy sok a különbség a GL és a GLE között!
De ugyanez áll a 740 GLE és a 760 GLE között.
Pl: 740 csak az első 2 ajtó elektromos, míg 760-nál 4!
740 csak a vezető oldalon van ülésfűtés, a 760-nál az anyósülésnél is.
(nem emlékszem ki mondta, hogy télen hideg a bőr. A bőrülést is lehet fűteni!)
Milyen a diesel?
Én nagyon meg vagyok elégedve vele.
Iszonyú erős a motor, és igen megbizható.
Ha jól be van állítva, nagy minuszokban is pöccre indul, nem füstöl és 7,3 körül fogyaszt városban!
Autópályán ez sokkal jobb persze.
Most a tél miatt kicsit több, de így sem éri el a 8 litert.
Meg sem érzi a különbséget, hogy 1 vagy 5 ember ül benne, mindenhova ugyanúgy megy, ugyanúgy gyorsul.
Emiatt vettem dieselt, és nem benzinest.
Igaz, hogy már 196 a diesel, és 207 a 95-ös,
de feleannyi a fenntartása.
A benzines fogyaszt 12-13 litert.
Ez százon kb. felével emeli a költségeket..
Én kérdeznék a 7-es sorozatról! Milyenek a fenntartási költségei és mennyiért lehet megvenni őket? Érdemes lenne pl. Ausztriából behozni egyet január után?
Hello Bolas ! A 740-es GL-t hasonlitsad a 740GLE-hez, ez szintugy all a 760-ra is. A 240-nel nem csak a szam valtozott hanem ujabb is meg a motor mar nem mechanikus befecskendezesu hanem electromos. A karosszerian is vannak kisebb valtozasok. Amugy milyen a diesel Volvo? Feri I! ui. Amugy a legtobb 740 GLE a benzines majdnem mind turbo a 760-as kozott mar kevesebb. A regebbi 760-as motorja ugyan az mint a 264 v6-nek. Udv. FeriI !
Helló Feri I!
Nem is szokták az autóra kirni, hogy 744/944..
Kivéve a 2-es szériánál, de később ott is csak 240-nek hívták őket.
Az igaz, hogy a felszereltséget a betűk is jelölik, de pont ezért nézz meg egy 740 GLE és egy 760 GLE közötti különbséget!
Igaz aprók, de vannak pl: a 760-on több a krómozás!
A dieseleknél tuti a 6 hengeres motor, de most elbizonytalanodtam, hogy a benzineseknél hogy van!
Az biztos, hogy a 2/7/9 60-asok elitebbek, jobbak, mint a 40-esek.
Mondhatni a 60-asok a luxusautók, a drágábbak, ővék a nagyobb presztizs.
Szervusz Markatars ! En irtam azt, hogy a 740-760 kozott az a kulonbseg,hogy az egyik 4 a masik 6 hengeres.En meg 740-es Volvoban nem lattam es nem hallotam 6 hengeresrol. A felszereltseget pedig betuvel adjak meg. GL mezei GLE a top es egyeni keresre adjak napfenyyetovel,autumataval igazi bor ulesekel stb. A dieselhez nemtudok hozza szolni mert itt nincsen olyan.Lehet amirol Te tudsz hazilag kapott 6-os motort?Ha tevedtem es a 740-es is jon ki V6-os motoral bocs. Meg 744-944-es Volvot sem lattam.Lehet,hogy nem importaltak ide belole.Engem is izgat a dolog valamelyik nap elmegyek egy Volvoshoz es megkerdezem. Feri I
Helló!
Én most találtam ide, de nagyon örülök a volvos topicnak.
Nekem egy fehér Volvo 740 GLE diesel van.
Nagyon megvagyok elégedve az autóval.
Minden vágyam teljesült, amikor megvettem.
Egyetértek azzal, aki azt mondta rá, hogy egy tankkal keresztezett vadállat; igen a szívemhez nőtt a "Bálna". (Így hívom, mert olyan mint Moby Dick..)
Elnyűhetetlen és sosem hagyott még az úton, még akkor sem, amikor a 6 hengerből csak 2 működött, és a gyűrűk többsége el volt törve, és a rossz tömítések miatt 300 kilométerenként evett meg 1 liter motorolajat!
Mindig ellindul, még kilógó belekkel is elvánszorog veled legalább a szervízig saját lábán.
Nem tudom, ki említette, hogy a 740 és a 760 közt az a különbség, hogy az egyik 4 a másik meg 6 hengeres.
Ez nem igaz. A különbség a felszereltségben van.
Akit bővebben érdekel, az szóljon!
A 240/740/940 (260/760/960) mind a szériát jelöli, a 244/744/944 pedig az ajtók számát!
Kivéve a 780-as Bertone kupét!
Fargo "Ki tudjához" tenném hozzá, hogy készítettek a Bertonék 262-est is!
Ennek volt a teteje bőrből s nem a 242-nek.
Habár 242-es is íszonyúan jól néz ki.
Egyik barátomnak ilyen van..
Én is ilyet szerettem volna venni, de nagyon ritka, és csak igen rossz állapotban lévőt lehet kapni.
780-as pedig a kedvencem.
Tényleg egy szál sincs belőle Mo-n.
Legközelebb Ausztriában lehetne kapni, de mivel még nem hozhattunk be, eddig ezért nem ment.
Ezután meg amiatt, mert igen drága!
A rossz állapotban lévők 1 millió Ft felett vannak!
A jobbak pedig 2 millió felé közelednek!
De én fanatikus vagyok!
Ha lesz ennyi pénzem, tuti beszerzek egyet!
A dieselmotort tényleg a VW/Audi készítette, és a turbodiesel intercooler változat egyszerűen brutális!
Aki nem ült még ilyenben, az nem hiszi el, hogy diesel az autó!
Ráadásul hallkabb, mint a nem turbós sima diesel!
Janoka kérdésére a válasz, hogy milyen az alkatrészellátás, a tapasztalatom szerint jó.
Persze én nem az Ivanicshoz viszem, mert az nekem túl drága, hanem innen-onnan szerzem be a hiányzó alkatrészeket!
Többnyire bontóból..
A szerelőm, pedig egy megszállott volvos!
Fél kézzel és becsukott szemmel is képes javítani!
(előnye: jóval olcsóbb, mint a szakszervíz, és ismer minden egyes autót amit egyszer már "kezelt" illetve ő is ad garanciát a javításra!)
Akit bármi bővebben érdekel a 2-es/7-es volvokkal kapcsolatban az kérdezzen bátran!
Ha tudok válaszolok!
A 850/S70/V70/S80 szériában is valamelyest otthon vagyok, de kevésbé, mint a fentiekkel.
(Ezekkel többnyire vezetési tapasztalatom volt.
Egyenlőre..)
Hmmm érdekes az Ameriaki autok dicsérete cimü topicban a Volvot a Fiattal emlitik egy szinten azért ez szerintem egy kicsit durva :)) Meg azt mondja a gyerek hogy most hogy a Ford kezébe került megbuzhatobb lesz ! Hát nekem van egy jo pár Fordos és Volvos ismerösöm nem ugy tünik mintha a Ford lenne a megbizhatobb :))
Fargo rákerestem a Swedishbricks meg Turbobricks oldalakra ! 1000 köszi egy csomó ötlettel lettem gazdagabb , brutálisak azok a kocsik ott!
Volna egy kérdésem:
Létezik egy opció, nevezett benzinkályha a Volvóhoz (70 es, ill. 850 eshez láttam). Ez valami olyasmi, mint a Barkas-nak volt, de komolyabb. Időzíthető, távvezérelhető, a hűtővizet is melegíti.
Van-e valakinek tapasztalata vele (janóka?)?
Én láttam egyszer egy 780-ast. Nagyon szép, már amennyire a guruló hűtőszekrény szép tud lenni.
Mindenesetre jó móka, hogy ott áll a 7-es Volvo, nézed, keresed a "hiányzó" ajtókat és nem érted, hogy mi a furcsa...
Üdv a fedélzeten mindenkinek!
Jómagam a 3. Volvót nyűvöm. (460 Turbo, 850 GLT, V70 AWD, autómata váltóval, 2500 turbó motorral.)
A véleményem is sorrendben ugyanez.
A szervízzel látom nem csak nekem voltak ilyen tapasztalataim. "OTT" is jártam, de nagyon surmók voltak. Az Ivanicsékkal jó a tapasztalatom (nem egy olcsójános).
A 460-as önindítója többször cserben hagyott (ezért Tóni lett a beceneve).
A V70-en most az AWD-t élvezem a legjobban.
Dobogókőn kiszóltam az ablakon az autótkat hóban tologató tömegnek, hogy engedjenek utamra, gyerekkel vagyok.
Bukfencem még egyikkel sem volt, de hosszú fékezés után 198-al már fotóztak le.
Nagyon szeretjük.
Hallottatok -e arról, hogy az S80 nak lesz e összkerekes változata? Kivárom, mert csúcs.
Valóban, a kocsik hátuljára soha sem írnak 854-et vagy 242-t, de ha megnézed a kocsi papírjait, vagy 850 esetén pl. a tankoló nyílás fedelének belsejét, ott feltüntetik az ajtók számát azonosító 3. számot is.
Ja, tévedtem, a 742 az 780 vóna igazándibul...
Az is igaz, hogy a 440 / 460 / 480 megjelölések egyértelműen utalnak az ajtók számára, viszont a 850-nél biztos hogy használnak 855 / 854-et. Ez tuti.