Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
"Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!!"
Manapság már kézzel is kapcsolható váltók lettek a régi hagyományos automaták. Én a Chryslerben Autosticket használok, az Audisok Tiptronicot, a BMW-sek Septronicot. A mai technika már lehetővé teszi a kézi kapcsolást is az automata mód meghagyása mellett. Ráadásul ezek az autók már a vezetési stílust értékelő váltókkal bírnak, amelyek a szád íze szerint váltanak.
"Hmmm érdekes az Ameriaki autok dicsérete cimü topicban a Volvot a Fiattal emlitik egy szinten azért ez szerintem egy kicsit durva :)) Meg azt mondja a gyerek hogy most hogy a Ford kezébe került megbuzhatobb lesz ! Hát nekem van egy jo pár Fordos és Volvos ismerösöm nem ugy tünik mintha a Ford lenne a megbizhatobb :))"
Igen, én voltam az, aki megjegyezte, hogy nem venne európai autót, ha viszont mégis, BMW-be (7-es), Alfába (166) vagy Volvóba (S80) ülnék. Erre a topictárs eltanácsolt, mondván, nagyon nem tartozik az élvonalhoz megbízhatóság tekintetében. Nem volt mindenben igaza, de ez tény. Előttem van egy 27 márkából álló lista (több másikkal, amelyek hasonló képet mutatnak), ezen a Volvo a 22., a Fiat a 23. helyezett. A Ford a 16. Az pedig, hogy Te erről mit gondolsz, csak a márkaszeretetedből eredő pozitív elfogultságodat bizonyítja. Persze ez nem baj:)
"Mondjuk ez a megbizhatóság is olyan dolog hogy a Dániában élő ismerösünknek nagyon sok gondja volt a Carinával! Egyébként tény hogy a Japánok megbizhatoak , de csak egy ideig :)"
15 éves korig terjedő statisztikák vannak előttem, ha gondolod bemásolom. Végig tarolnak a japánok. A Carina pedig évek hosszú sora óta magasan a legmegbízhatóbb autó Európában. Ezt kár lenne vitatni.
"Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?"
Előrebocsátom, hogy sokkal inkább vennék Volvót, mint Saabot, de ez nem igaz. A Saab a megbízhatósági listákon előkelőbb helyezést foglal el mint a Volvo, ütközési tesztekben és technikában pedig szerintem fej-fej mellett haladnak egymás mellett. A Volvónak viszont - a Saabbal ellentétben - van feelingje.
Olyasmi,alacsonyabb fokozatban nagyobb fordulatszam tobb loero.Ez nagyon jo amikor mesz felfele a hegyre es elozol amikor eszreveszed,hogy jon szembe egy masik auto. Sziasztok elbucsuzom itt mar holnap van es hajnali 1/2 4.FeriI(vezeto)Holnap talalkozunk a gepen vagy is ma. Jo csevegest!!!!!!!!!!
Olyasmi,alacsonyabb fokozatban nagyobb fordulatszam tobb loero.Ez nagyon jo amikor mesz felfele a hegyre es elozol amikor eszreveszed,hogy jon szembe egy masik auto. Sziasztok elbucsuzom itt mar holnap van es hajnali 1/2 4.FeriI(vezeto)Holnap talalkozunk a gepen vagy is ma. Jo csevegest!!!!!!!!!!
Nekem az automatan van es ott ugy mukodik amikor mesz 100 folott es benyomod a gombot vissza valt a megfelelo fokozatba.Ha tudsz vezetni nem fontos mert az automata valtot siman vissza rakod egy fokozattal,ha meg lustabb vagy siman leveszed a labadat a gazpedalrol es utanna hirtelen megnyomod.Szinten vissza valt.A rendes valtonal is van ilyen gondolom ugyan ilyen elven mukodik. Nem ismerem.A 740-es benzinest nem ismerem(a dieselt sem),de gondolom ott lehet a fogyasztasa mint a 240-es tipuse.FeriI(vezeto)
Erről jut eszembe:
Nincs valakinek 1 felesleges (esetleg kölcsön adható) 740-760 prospektusa vagy kezelői útmutatója? (ha magyar nyelven lenne, külön köszönet, de az angol is jöhet).
Mi az az overdrive?
Hol használják (aut, man.)?
Na épp az elöbb beszéltem a Volvo ivaniccsal.
Elég korrekt a cég, megtudtam a szervízről mindent, ami engem érdekel. Ők is dícsérik a 740-eseket.EZ POZITÍV!!! :o)
Csak 1 kicsit magasak a használt kocsi árai. Ez nem meglepő, hiszen Ők is akarnak valamennyit keresni. Volt 1 szakadt 740 Td 400 ezerért. Az ára jó, csak nem tudom, hogy a kasznizás mibe kerülne (és még mi van benne elromolva).
Tájékoztatásul:
740-2.0 (115LE) 1990 107eKM kékesszürke 1150KHUF
740-2.3 (131LE) 1988 200eKM (klima,aut) 890KHUF
Nem erdekel,de mar megint elottunk van! Jo ejszakat Mindjart hajnali 1 ora van. Anyit irtam ma a Volvokrol biztossan egy szep 760-as benzines turborol fogok almodni.Elnezest minden mas tipus tulajdonosatol,de nekem ez a kedvencen.Sziasztok holnap,vagyis nekem ma mert mar 11.-e van FeriI(vezeto)ui. Ma ket helyrol kimoderaltak vagy is szerintem cenzuraztak,errol nem ertesitenek,hogy mi volt a hiba?
Egy ismerősöm most vett egy S80-ast. Egyszercsak az autó nem megy tovább. Sebaj, van Volvo-assistance, vagy mi a manó. Jönnek is, szerelő tanácstalan, Volvo trailerre, csereautó kiosztva.
Aztán kiderült, hogy nem volt benzin a gépsárkányban. A fedélzeti komputer azt mutatta, hogy még 230 km-re elég benzin van, az óra 1/2 és 1/3 közt állt. Nincs kicsit túlkomputerizálva a cucc? Persze, tudom, hogy most ez a trend a luxusautóknál, de azért mégiscsak, ez egy csúcs Volvo. Illene valami megbízhatóbb szoftver használni, ha már az aktív és passzív biztonságra annyira verik magukat. Lehet, hogy a program Micosoft volt? :-)
Persze egyébként a kocsi gyönyörű.
Zoárd:
Majd minden használtautó kereskedőnél van ilyen lehetőség. Nagyon jónak találom, mert a kispézü közalkalmazottaknak is elérhető lehetőséget teremt.
Bolas:
Köszi az infokat. Egyre jobban teccik a dolog.
Még mindig nem értem, hogy miért írnak 3 különféle lóerős turbodizelt a 7-es szériába?
Ugyanis van 109,122,129 lóerős. Melyiket mikortól gyártották?
Egyébként állítólag 800 KHUF-ért már lehet 89-90-es modellt is kapni, amit 50% kp-vel el lehet vinni. A másik felét úgy kell visszatörleszteni, hogy a törlesztés végén ne legyen az autó 12 évesnél öregebb. Na épp 1 ilyenre appellálok.
Egyébként a minap láttam egy piros 440 turbo-t az autókereskedőnél 790 KHUF-ért 88-as évjárat és 150 ezer km. A turbó állapotáról nem szólt a fáma, első tulaj és megy 1,5 év részletre.
Ha lefizetsz 400 KHUF-ot, akkor Havi 29 KHUF a törlesztő. Biztosítás NEM kell rá!!
De maradok a 7-es szériánál, mert az való nekem.
Milyen a fűtése?
:o)
A minap betévedtem a Határ uti VOLVO-hoz.
Hááátttt.... igencsak csórónak éreztem magam az öltönyös egyenruhás eladók mellett. Mikor megmondtam, hogy 740-est keresek, enyhe mosoly libbent át az arcukon. Erröl ennyit.
Majd még megnézem az Ivanicsot.