Nekem volt frissítés. 2x is. (Régebben már írtam) Azt mondták, hogy a motorvezérlés miatt kell. A fogyi ~1lityit javult utána.
Én viszont újabban azt érzem, mintha időnként alapjáraton kihagyna. Az autó remegésén érezni, de nem igazán erősen. Egyszer-egyszer kicsit jobban. Lehet hogy csak érzéki csalódás? Tudtok valamit róla? Tapasztalat?
Olajcserét én is meg fogom csináltatni. No meg el kell gondolkodni a téli felnin + gumin is lassan. Ez már volt itt téma korábban. Van egy garnitúra 16-os, 205-ös téli gumim (több részletet nem tudok, mivel a cég szerződött gumis partnerénél van megőrzésen és már nem emlékszem rá). Nagyon gondolkodom 17-es téli garnitúrán. AZ RS-nek nem áll olyan jól a 16....
A héten megyek átvenni és a hétvégén már megyek is vele németországba. Megfogadtam, hogy nem fogok 160 fölé menni, hát, majd elválik! Egyetértek azzal, hogy ha egy autót nem hajtanak, az ellustul. Nekem csak benzines autóiim voltak, így dieselről nem nyilatkozom, de eddig mindig ezt tapasztaltam. Használtam már nullás, általam bejáratott és pár éves használt autót is, ami kímélve volt. Fél éves masszív hajtás után érzékelhetően jobban ment a gép.
Elvileg illene frissítés után is megírni a programot. Szerintem hívd fel őket. Egyébként pont az van a levélben, hogy az néha előfordulhat, hogy néha ok nélkül kigyullad, de majd megnézem. hátha elalszik....
Az sokkal durvább volt, mikor apám kölcsönkérte. -:)))) Átült a tízéves 1,0-ás Suzuki Swiftből. Se a méret nem ugyanaz, se a motor, se a fékek, semmi. Mondom jó, akkor most lemegyünk tankolni, te vezetsz. Szegény fater még midig úgy vezet, mintha a kétütemű Warnyúban ülne. Elindulás 12ezres fordulaton, kis kuplungégetéssel. Az első fékezésnél majdnem kirepültünk a szélvédőn. Mire leértünk a kútra (nincs egy kilométer), teljesen kész voltam. Amúgy sem bírom az anyósülést, de ha a szüleim vezetnek, ráadásul az én autómat...
Nekem erről az a történet jut eszembe, mikor megjött az első RS II egy vidéki márkakereskedéshez. Még tréleren volt mikor szóltak, hogy gyertek jöhettek kipróbálni és akár azonnal meg is rendelhetitek. Szóval mire 40 perc múlva mi megérkeztünk tesztvezetni, már előttünk /természetesen rangsor alapján/ kipróbálta a márkaker vezető, a szervízvezető, 3 értékesítő és a karbantartók főnöke is. Hááát azt a példányt fél áron nem tudták volna rámbeszélni, azok után amít műveltek szerencsétlen 0 km-es géppel! Én 210-et mentem vele a tesztúton , de állítom én voltam a leglassab! Az autót végül 3500 km után adták el, most 55 000 van bennne és a tulaj szerint élete legjobb autóját sikerült megvennie. Szerencsétlen ha tudta volna! D:)) Ettől függetlenül azóta sincs semmi hibája.
Egyébként a gyárban szintén megtekerik fullra a motort, ha jól tudom 40 percig pörgetik a padon változó fordulatszámon.
Mikor nekem visszaigazolták a megrendelést és tudtak adni már motorszámot is hozzá egyből lekértem a motorgyári pados futásteljesítményét. Tökéletes volt mindenben, pedig vagy 40-50 féle értéket mértek. Annyit írt a mérnök hozzá e-mailban, hogy nyugodtan pörgesd fullra, bírni fogja. 1000 km-ig bírtam bejáratni, 2 nap! D:)) 20 ezer körül ment bele a chip, most járok 63 ezernél és tökéletes.
az enyém dízel, én is rendesen járattam az elsö 1500 Km alatt max 3000, ami autópályán max 160-at jelent, de ott is inkább mentem 10 percig 130, 10 perc 140, 10 perc 150, stb, meg gyorsítgattam, lassítgattam, nehogy lezavarjam mondjuk 150-el az első 1500 kilométert, mert akkor nem változatos. 1500 után elkezdtem tolni jobban, fokozatosan, de olyan 2000 körül már mentem padlón is vele, de csak röviden kipróbáltam. Nekem eddig semmi gondom nincs, 20.000 van benne.
Nekem sikerült, pontosan úgy csináltam, ahogy a nagy/tan/könyvben meg van írva. Az RS-nél is, meg a motornál is. Ha már annyira mondják, hogy így meg úgy kell bejáratni, biztos van benne valami. Én vigyáztam rájuk, abból baj nem lehet, és sokáig akarom használni őket gond nélkül. Az más kérdés, hogy egy kollégám még bejáratósan elkérte az RS-t "kipróbálni". Gondoltam, megy a háztömb körül egy pár kört, vagy ilyesmi. Több mint két óra múlva hozta vissza, kiautózta belőle a benzint, telenyomta bogárral, és a motorháztető még 20 perc múlva is izott, mikor megnéztem. Egyszer próbáltam utána csinálni, jól meghajtottam, de éppen csak langyos volt a géptető, szóval nem tudom mit csinált vele, de sejtelmem se volt róla, hogy ekkora pöcs a srác. Szóval szerintem ne add oda kipróbálni bejáratás alatt, mert az illetőt valószínűleg nem az fogja érdekelni, hogy milyen kényelmes, vagy mekkora a csomagtere, hanem hogy hogy gyorsul és mennyi a vége, mert ez egy ilyen autó.
Én 3000 fölé nem nagyon pörgettem. Legalábbis igyekeztem vigyázni, dehát ez nem mindig sikerült. De ez csak előzésekre volt jellemző, ha úgy hozta a sors. Ennek megfelelően választottam meg a sebességet is. Aztán 1500 körül cseréltem olajat. Erre minden autómnál figyeltem eddig. Castrol Logtec II -t kapott. Azóta cseréltem 15 eKm körül, viszont az intervallumjelzőt hagytam a vátozó cikluson. Úgyis 15 körül lesz a következő csere is. Sok múlik az olajon.
Szili egy állat, ne foglalkozz vele. ;)) Valszeg nincs olyan autó, ami a bejáratás (vagy annak hiánya) miatt ment tönkre, de még ha mondjuk vesztesz is 1-2 lovat a gyilkolás miatt, azt se veszed észre.
Elég erős motorok már ezek, kapnak már a gyárban is. De hát mi az apróságokra is adunk, nem igaz? :)
Igen, a "tankönyv" szöveget ismerem, nem ez lesz az első nullás autóm, csak gondoltam megkérdezlek benneteket is, hogy kinek, hogy sikerült konkrétan az RS bejáratása. Mert mindenki megfogadja az elején, hogy rendesen bejáratja a gépet, de mint látjuk, nem mindig sikerül, ahogy Szilinek sem ment.
Nekem 2002-es RS1 van, ha nem nagyon csapja az ember, csak néha, kicsit (240 1-2 percig...), amúgy óra szerint ~150 a pályán, kis gyorsítgatásokkal 9 környéke. Hatvan -Tihany -Hatvan asszem 8,7 volt tegnap. Amúgy családapás (ez vagyok én) 8 meg egy kicsike (100 -110) sima mezei főúton (21-es) 12 km hosszan, és ez a rendszeres ~ havi 700 km +700 hosszabb.
A kéziköny világosan leírja a bejáratást, de a fórumkereső is választ ad (NAGYON hasznos lehetne neked a használata!!).
Általános szabály 1000...1500 km-ig:
- ne egyenletes sebességgel/terheléssel járj, hanem változatosan
- n elépd túl még a végsebesség és a max fordulatszám 2/3-át
- a pedált is csak 2/3-ig nyomd le
(- ekkor se, és általában SOHA SE pörgesd a motort hidegen, ez talán a legfontosabb szabály (meg hogy meghajtva hagyd 1-2 percet hűlni leállítás előtt, pl. pályán kiállva tankolni), ez igazából még a bejáratásnál is fontosabb!!)
1500-3000 km:
- fokozatosan növeld a terhelést, egyre jobban megközelítve a maximális terhelést/sebességet
- sokan hisznek abban, hogy a bejáratás végén nem árt egy olajcsere
A Tied is benzines (akárcsak az enyém lesz:)), ha jól emlékszem a korábbi hozzászólásokból. Mit jelent a kimélgetés? nem pörgetted 4000 fölé és 150 nél többet nem mentél?
Pár nap és én is csatlakozom a klubhoz, már csak párat kell aludni az átadásig! (már nehezen megy...) Bejáratással kapcsolatos javaslataitokat, tapasztalataitokat írjátok meg légyszives. Ki meddig kímélte a gépet, mikor kezdte el hajtani, mit értünk kímélő üzemmód alatt, stb?
Hifi: nekem van, nagyon szeretem. Sztem is be van kábelezve előre, max még egy két biztosítékot be kell játszanod + az erősítőt a vezető oldali ülés alá. Én azt mondom hogy egy ügyes villamosságis-hifis 100k körül meg kell hogy tudja ügyesen és jól csinálni, persze attól függ milyen hangszórókat és erősítőt veszel.
Más, most 22-n szombaton lesz a vezetéstechnikai tréning, van egy-két szabad hely még, ha vkit érdekel dobjon egy mélt (13h, cca 4 órás elfoglaltság a 4. kerületben, 18k HUF) Szép napot