Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Teljesen "kopasz" új tag vagyok, így még a fórum használatában, etikájában is segítségre szorulok, és megköszönöm, ha röviden elmondjátok.
10 évig Skodám volt (bocs) és nagyon szerettem, de már a 3. éve vezetek egy 8 éves Volvo 460-as benzines turbot. Volt vele pár gond, de most aktuálisan...
A bal első fényszóró üvegét vagy egy felpattanó kő vagy valaki szórakozásból megütötte és megrepesztette. Az új ára húzós. Tud valaki bontóból olcsóbban?
Szükségem lenne egy angol vagy netán magyar nyelvű kezelési/használati kézikönyvre. Cserébe tudnék adni egy német nyelvűt.
A 15 ezer km-enkénti motorrevizíóra tud valaki olcsóbb és megbizhatóbb műhelyt, mint a Volvo Ivanics vagy a Gerő service Kispesten??
Kösz a türelmeteket. A moderátor szóljon, ha valamit rosszul csinálok. Egyébként ki az?
Amice
Geocze Zoard! Ilyenkor meg nem szoktam fent lenni mivel meg csak hajnali 4-ora van.Kivetel miota raszoktam erre a marhasagra.Most is fentvagyok mar 2-oraja. Valahol olvastam a franciak leszoktak a fociro az angolok a sex-rol a nemetek pedig meg a kajat is a computer mellet eszik.En rosszabb lettem naluk,mar kb.4 napja lejart a havi 205 oram es igy fizetnem kell monden oraert. Mar csak 1 napot kell varnom es megint jo leszek ,de mar a korlatozas nelkulit kapom.Idaig off es most jon a lenyeg.Nekem van gazos Volvom sot a regebbi Volvo is gazos volt. A 240-es uj motort kapott es 5000km utan ment bele a gaz. A hengerfejen kellet valamit atalakitani mivel mas a hofok vagy a kenes mas. Ez $160-ba kerult extran,de megeri mondta a szerelom. A regi 264-es ben nem volt atalakitas es meg a Volvos korszak elott volt egy austral holdenem meg egy austral fordom es azok is gazal mentek.Azoknal semmilyen atalakitas nem volt. Egyebkent a gazos topicban leirtam mindent.Ha sokat mesz megeri,de ez relativ kinek mi eri meg.Olvasd el a gazos topicot ott vannak otthoni gazos trukok es tapasztalatok az ararol beszereles stb. Udv. FeriI!(vezeto!)
Az a helyzet, hogy itthon nem prestizsmárka a Volvo, mert nem lehet vele villogni úgy, mint pl. egy BMW-vel, vagy egy Mercivel. Legújabban az Audi lett a "cool", mostanában boldog-boldogtalan Audit vesz.
Szóval nincs sok Volvo, de az S/V 40 eladásai jól alakulnak, azt valahogy veszi a nép, ami jó jel.
A marka szereteteben es nem tunik el a topic.Remelem nem szamolnak mert akkor nagyon lemaradnank.Magyarorszagon nincsen sok Volvo? Mindig csak 1-2 szervizrol hallok.Feri!(vezeto!)
Bocs! Most vissza lapoztam es latom 3-szor jelentem meg.Ugy latszik meg jobb a marka es nem duplazik hanem triplazik. Megint elol vagyunk. FeriI!(vezeto)
Hát, a tempomat manuális váltónál persze nem fog le- vagy felváltani, de ahhoz, hogy kifogyjon a szuszból, elég meredek lejtô kell, amit mondjuk huzamosabb egyenletes sebességgel való haladásra tervezett úton nem találni. Az érdi emelkedôt ötödikben meg sem érzi, lefelé viszont felgyorsul egy kissé, nem elég neki a motorfék. Ha kuplungol az ember, vagy fékez, akkor persze egybôl kikapcsol, gyorsítani, mondjuk elôzésnél azt természetesen lehet, utána visszaáll a beállított sebességre. Mondjuk az jó, ha van a kocsiban elegendô lóerô / nyomaték ahhoz, hogy ne kezdjen el csörögni, amikor jön az emelkedô. Alkalomadtán, mondjuk a 6-os úton, ahol sok emelkedô meg lejtô van, ott lehet negyedikben is bekapcsolni.
Az más kérdés, hogy elég ritkán lehet huzamosabb ideig használni, mert pl. az M7-en az állandóan 80-nal elôzgetô IFÁ-k és Wartburgok miatt mindig fékez az ember, s ugyanez vonatkozik szinte az összes hazai útra is. Úgy meg nincs értelme bekapcsolni, hogy félpercenként fékezésre kényszerül az ember, ráadásul veszélyes is. Az M3-on mentem egyszer úgy, hogy rendesen ki lehetett használni, ott az útdíj miatt tök üres volt az autópálya, lehetett nyomatni gond nélkül...
Megvan valakinek a Volvo service manual CD-ROM (VADIS) gyűjtemény? Érdekelne a 400-as sorozattal foglalkozó része betekintésre vagy megvételre.
Köszi H.
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Én egy 440GLT-t hajtok, sajnos ezer apró gondom van vele, igaza volt annak, aki azt írta, hogy az alkatrész drágasága miatt nem sokat törődtek vele a tulajok, hanem addig hajtották amíg nagyon szét nem ment és akkor eladták (nekem). Azért szeretem :)
Az S80-ról kérdezett valaki, hogy milyen szoftver van benne. Leginkább 8 bites kicsi procik egy marékkal, saját oprendszerrel, valamint két nagyobb 32 bites, szintén ugyanannak az oprendszernek a kövérebb változatával. Motorola procik. Nem tudom büszkének kell-e rá lenni, de egy svédországban élő magyar mérnök tervezte odakinn a kocsi számítógépeinek nagy részét. (Aki 8 éve nem hajlandó megtanulni svédül, hátha hazajön egyszer).
Bocs kissé késve a válaszom. Másfelé jártam.
Országúton 9-10-et eszik, városban eléri a 12-14-et vezetéstôl függôen. Azt hiszem ez nem olyan vészes. 2000-res motorja van. Nagyon nagy műszaki zseni azért nem vagyok, remélem a válaszaim azért kielégítôek voltak.
Bolas! Nekem nem gyullad ki semilyen sarga lampa a muszerfalon (lehet,hogy nincsen bekotve vagy hianyzik az izzo)de amikor Nissan Pintaram volt automata, a gombra is ra volt irva es amikor a muszerfalon kigyuladt a sarga feny oda is ki volt irva,hogy overdrive. Lehet,hogy a japanok kulonckodnek mert amikor gyertyat vettem hozza kihoztak 8 db.-ot. En reklamaltam mivel a kicsi 4 hengeres volt nekem a 2-literes es 8-gyertyaval mukodott. Azert most mar kivancsi vagyok es tenyleg elmegyek egy igazi volvoshoz es megkerdezem. Udv! FeriI(vezeto)
Még nincs, de majd lesz. Csak megfelelô idô, meg a megrendelt dísztárcsák kérdése. A jelenlegi ronda fekete lemezfelnikkel szégyenlôs (alufelnik a nyári gumikkal pihennek), és nem áll lencse elé :-)
Feri I!
Nem egyről beszélünk, mert az automatánál visszavált, és nem engedi feljebb váltani, tehát kihúzathatod a kocsit.
Míg a kéziváltónál overdrive-nak hívják, mert a 4. sebességet mondhatni stabilizálja, de nem vált vissza!
A motorereje legyengül, és nem nő a fordulatszám, mint az automatánál!
Az automatánál az nem overdrive, hanem valami más.
Sajnos a neve nem jut eszembe..
Nekem pont a hátulja tetszik(S80). Az eleje túl amcsi. Arról, hogy belülről nagyon ász, az jutott eszembe, hogy az S40-ben a váltó alakja ugyanolyan, mint a 10 éves 240-ben. Biztos régebbiekkel is egyezik, ezt nem tudom.
Kedves Bolas! Lehet ugy is mondani ahogy Te mondod,de lehet ugy is ahogyan en.Mesz az emelkedon (vagy sik terepen tok mindegy)100-120 kozott az automata valtod az utolso sebessegben van es benyomod az overdrive gombjat bizony visszakapcsol. A rendes valtohoz nem tudok hozza szolni mivel volvoban meg nem vezettem.FeriI!(vezeto)