Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Üdv (stílusosan: heyda) volvósok!
Az a nagy helyzet, hogy nemrég a kezeim közé került egy nagyon szimpatikus 345 GLS bringa, 17 éves, 1900-as motorral (Volvo!), és boldogan hajtottam. Baromi kényelmes, mint egy tank. Sajna, a kormányműve elment sz@rni. Én új vagyok a márkánál (vagy az új nálam), szerintetek ehhez a típushoz bírok még szerezni kormánylécet meg ahogy a mercisek mondják: kutyacsontot? (Ja, és egy kilométeróra-bovden se ártana). Köszönettel vennék minden segítséget (címek, telcsiszám stb.) akár itt a topicon, akár e-mailben. (Címem: csaszi@drotposta.hu)
Volvo rulez!
Jaj! Azt mondod, hogy a bontósnál kerül 11k forintba egy 460-as lámpa *ÜVEG*??? Ennyiért egész lámpát szoktak adni!
Megpróbálhatnád az Ivanicsot is, amikor nekem (sajna) fényszórókra volt szükségem, akkor ott olcsóbb volt, mint a Garancia lámpaboltban. Ugyanis a Volvo levédette a lámpái formatervét, ezért abból nincs utángyártott, így a független kereskedôk is a gyári Volvot szerzik be, ezért alkalomadtán drágább is lehet, mint a márkaszervízben...
A fényszóróüveg keresés eredménye: a 30/9 336 336-os telefonon van egy bontós, aki 11 ezer Ft-ért ad újat, de csak január második felében hoz be árut. Nekem ez sajnos késő, megveszem a Garancia autólámpaboltban az utolsót újonnan, de közzé akartam tenni a jó hírt.
A magyar szoftver bedolgozókról Volvohoz nagyon hallani, mert ez tényleg jó gazdasági hír.
Amice
A múlt héten hallottam, hogy a Volvo egyik bedolgozó cége megtelepedett Magyarországon. Főleg szoftvert fejlesztenek a srácok az új Volvokba. Legalább kerül egy kis hun mentalitás oda északra :)
Én itt szoktam kérdezősködni:
220-9209 (Volvo bolt Adria sétány)
30-991-9512 Volvo bontó 1.
30-950-1300 Volvo bontó 2.
A budai skála parkolójában van egy kőfelverődésjavítós ember. Nekem szélvédőt javított a hétvégén, szép lett. Kb. 2500 pénz. 1/2 10-től 1/2 4-ig dolgozik. Nem tudom, hogy fényszórót vállal-e, de szerintem igen. Egyébként ahol üveget árulnak és beszerelnek ott többnyire javítanak is, ha begurulsz a legközelebbi autóüvegeshez, szerintem megcsinálja.
De ha hibás reflektort veszel akkor a legjobb, ha úgy viszed el, hogy ha nem vállalja el senki megcsinálni, visszaviheted. De lehet, hogy megérné azt a plusz párszáz forintot a javításon felül, ha megbeszéled a bolttal, hogy csináltassák meg neked és számolják hozzá...
Sajnos a Garancia autolámpaboltban nincs használt csak új üveg. Több helyre is telefonáltam, de nem sok sikerrel. Most egy szervízben lehet, hogy lesz egy olyan, aminek csak kagylós törése van, és lehet hogy azt meg tudom venni. Tudtok valami szélvédőst, aki esetleg ilyet tud javítani?
A Pólus Center be tudja szerezni a könyvet, de nekem nem a részletes szerelési könyv kell (ami kb 5-6000 Ft), hanem csak amit a kocsihoz adnak, és angolul User's Manual-nek németül meg azt hiszem betriebsanleitung-nak hívnak.
No, de azért nem keseredünk el! Kösz a segítséget.
Amice
Eddig nem volt túl nagy a tiszteletem a gépek iránt, de most kiderült, szerencsére Emberek ülnek a gépek mögött.
A teremtő/végtelen intelligencia/isten (ki miben hisz) áldása kisérjen utatokon, amiért megpróbáltok segíteni.
Rohanok is intézkedni, és beszámolok, mert másnak is jó lehet az információ.
Én a Pólus centerben vettem szakkönyvet, van ott egy járműtechnikai könyvszaküzlet. A telefonszámuk 419-4150. Az enyém Haynes (angol) 1691 számú és az 1987-1992 között gyártott 400-asokhoz (turbo is) használható. Az árára nem emlékszem.
Repedt üveg kellemetlen, nekem a hátsó index műanyag törött (így vettem) és 12ezer a bontott hozzá villamos szerelvények nélkül. Ja, és két hónap utánjárás volt, végül az Adria sétányon a Volvo-boltban találtam, semmilyen más lámpaszaküzletben nem volt.
Bocs a konkrét címekért, nincs közöm a fenti cégekhez, csak úgy gondoltam közérdekű.
H.
Nekem is volt egy 460-as Turbom, nagyon szerettem, de kb fél éve megváltam tôle egy 850-es kedvéért. A fényszóróüveget lehet külön is cserélni (csak az üveget,) kb. 4-5000 Ft. Bontóban is lehet kapni, de pl. megnézheted az Üllôi úton a Garancia autólámpaboltban, ott van eredeti meg használt is. Utángyártottat ne keress. Ha csak kagylós törése van, akkor jó eséllyel megtalálod a kiesett darabot a fényszóró belsejében, amit ragasztással meg tudnak javítani 1-2 ezer Ft-ért. Angol nyelvű gépkönyvem volt, de sajna elvitték a kocsival együtt :-(
Teljesen "kopasz" új tag vagyok, így még a fórum használatában, etikájában is segítségre szorulok, és megköszönöm, ha röviden elmondjátok.
10 évig Skodám volt (bocs) és nagyon szerettem, de már a 3. éve vezetek egy 8 éves Volvo 460-as benzines turbot. Volt vele pár gond, de most aktuálisan...
A bal első fényszóró üvegét vagy egy felpattanó kő vagy valaki szórakozásból megütötte és megrepesztette. Az új ára húzós. Tud valaki bontóból olcsóbban?
Szükségem lenne egy angol vagy netán magyar nyelvű kezelési/használati kézikönyvre. Cserébe tudnék adni egy német nyelvűt.
A 15 ezer km-enkénti motorrevizíóra tud valaki olcsóbb és megbizhatóbb műhelyt, mint a Volvo Ivanics vagy a Gerő service Kispesten??
Kösz a türelmeteket. A moderátor szóljon, ha valamit rosszul csinálok. Egyébként ki az?
Amice
Geocze Zoard! Ilyenkor meg nem szoktam fent lenni mivel meg csak hajnali 4-ora van.Kivetel miota raszoktam erre a marhasagra.Most is fentvagyok mar 2-oraja. Valahol olvastam a franciak leszoktak a fociro az angolok a sex-rol a nemetek pedig meg a kajat is a computer mellet eszik.En rosszabb lettem naluk,mar kb.4 napja lejart a havi 205 oram es igy fizetnem kell monden oraert. Mar csak 1 napot kell varnom es megint jo leszek ,de mar a korlatozas nelkulit kapom.Idaig off es most jon a lenyeg.Nekem van gazos Volvom sot a regebbi Volvo is gazos volt. A 240-es uj motort kapott es 5000km utan ment bele a gaz. A hengerfejen kellet valamit atalakitani mivel mas a hofok vagy a kenes mas. Ez $160-ba kerult extran,de megeri mondta a szerelom. A regi 264-es ben nem volt atalakitas es meg a Volvos korszak elott volt egy austral holdenem meg egy austral fordom es azok is gazal mentek.Azoknal semmilyen atalakitas nem volt. Egyebkent a gazos topicban leirtam mindent.Ha sokat mesz megeri,de ez relativ kinek mi eri meg.Olvasd el a gazos topicot ott vannak otthoni gazos trukok es tapasztalatok az ararol beszereles stb. Udv. FeriI!(vezeto!)
Az a helyzet, hogy itthon nem prestizsmárka a Volvo, mert nem lehet vele villogni úgy, mint pl. egy BMW-vel, vagy egy Mercivel. Legújabban az Audi lett a "cool", mostanában boldog-boldogtalan Audit vesz.
Szóval nincs sok Volvo, de az S/V 40 eladásai jól alakulnak, azt valahogy veszi a nép, ami jó jel.
A marka szereteteben es nem tunik el a topic.Remelem nem szamolnak mert akkor nagyon lemaradnank.Magyarorszagon nincsen sok Volvo? Mindig csak 1-2 szervizrol hallok.Feri!(vezeto!)
Bocs! Most vissza lapoztam es latom 3-szor jelentem meg.Ugy latszik meg jobb a marka es nem duplazik hanem triplazik. Megint elol vagyunk. FeriI!(vezeto)
Hát, a tempomat manuális váltónál persze nem fog le- vagy felváltani, de ahhoz, hogy kifogyjon a szuszból, elég meredek lejtô kell, amit mondjuk huzamosabb egyenletes sebességgel való haladásra tervezett úton nem találni. Az érdi emelkedôt ötödikben meg sem érzi, lefelé viszont felgyorsul egy kissé, nem elég neki a motorfék. Ha kuplungol az ember, vagy fékez, akkor persze egybôl kikapcsol, gyorsítani, mondjuk elôzésnél azt természetesen lehet, utána visszaáll a beállított sebességre. Mondjuk az jó, ha van a kocsiban elegendô lóerô / nyomaték ahhoz, hogy ne kezdjen el csörögni, amikor jön az emelkedô. Alkalomadtán, mondjuk a 6-os úton, ahol sok emelkedô meg lejtô van, ott lehet negyedikben is bekapcsolni.
Az más kérdés, hogy elég ritkán lehet huzamosabb ideig használni, mert pl. az M7-en az állandóan 80-nal elôzgetô IFÁ-k és Wartburgok miatt mindig fékez az ember, s ugyanez vonatkozik szinte az összes hazai útra is. Úgy meg nincs értelme bekapcsolni, hogy félpercenként fékezésre kényszerül az ember, ráadásul veszélyes is. Az M3-on mentem egyszer úgy, hogy rendesen ki lehetett használni, ott az útdíj miatt tök üres volt az autópálya, lehetett nyomatni gond nélkül...
Megvan valakinek a Volvo service manual CD-ROM (VADIS) gyűjtemény? Érdekelne a 400-as sorozattal foglalkozó része betekintésre vagy megvételre.
Köszi H.
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Én egy 440GLT-t hajtok, sajnos ezer apró gondom van vele, igaza volt annak, aki azt írta, hogy az alkatrész drágasága miatt nem sokat törődtek vele a tulajok, hanem addig hajtották amíg nagyon szét nem ment és akkor eladták (nekem). Azért szeretem :)
Az S80-ról kérdezett valaki, hogy milyen szoftver van benne. Leginkább 8 bites kicsi procik egy marékkal, saját oprendszerrel, valamint két nagyobb 32 bites, szintén ugyanannak az oprendszernek a kövérebb változatával. Motorola procik. Nem tudom büszkének kell-e rá lenni, de egy svédországban élő magyar mérnök tervezte odakinn a kocsi számítógépeinek nagy részét. (Aki 8 éve nem hajlandó megtanulni svédül, hátha hazajön egyszer).