Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Tavaly (vagy 97-ben?) csinált az ADAC egy töréstesztet, amin majdnem minden létező európai márkát összetörtek és mind abszolút, mind relatív szempontok alapján sorba is rakták az autókat. Kategóriájában az S40 lett a legbiztonságosabb, megelőzve mindenkit, meglepő modon a Saab 9-3-ast is!
A nagyoknál a 850-es és a Saab 9-5 fej fej mellett végzett, ott nincs számottevő különbség.
Egyébként, mindkét svéd márkának van yspeciális, baleseti mérnöki csoportja, akik minden olyan balesethez kiszállnak (Svédországban), amelyben Saab/Volvo érintett, és rögtön megvizsgálják az autókat. Állítólag ezeket a tapasztalatokat fel is használják a kocsik építsénél.
Persze én az europai Ford modellekre gondolok, mert az Amcsikat ismerem!
Egyébként semmi bajom nincs az Amerikai kocsikkal sőt sok tetszik is de nem hiszem bármivel jobb lenne mint az Europaiak!
Ma már szerintem a sok összefonodás miatt a kocsik nagyábból egyszinten vannak, és igazán a vásárlásnál a kinézet és az ár dönt! Persze azért van még néhány kivétel.
Fargo:Asszem mindenben eggyetérünk bár szerintem , az S80 as gyönyörű!!!
De én is attól félek a Ford elcseszi a Volvot!!
Nem véletlen mondja sok Jaguáros is hogy szép szép de már nem az igazi!
Caddy: Nem elfogultságból mondom amit mondtam lehet hogy az ujságok azt hozzák ki statisztikának de szerintem a Fordok lényegesen rosszab minőségüek!
Egyébként az ujságokról annyit hogy egy ujságiró elmondta hogy soxor attól függ hogy mit irnak a tesztbe a kocsikról, hogy mit fizet a vezérképviselet érte!
Én szeretem a Japán kocsikat föleg a Mitsubishiket de a véleményem akkor is fent tartom hogy nem tul tartosak!! Illetve a mostaniak már lehet de a 80-as éveknem készültek szerintem nem! De mondom ez az én benyomásom tapasztalatom. Lehet hogy nincs igazam!
No, a Volvo tudtommal csak a 340/360 és a 440/460/480 szériákban alkalmazott Renault motorokat, a 7-es és 9-es szériában, talán a dízelek kivételével, Volvo motorok duruzsoltak, s ha jól tudom a 850-esekben (meg az utódjaikban) is nagyrészt Volvo motorok vannak, megint csak az Audi féle TD kivételével. Bár már hallottam, hogy a 850-ben állítólag Mitsubishi motorok lennének, de ezt a szervízben kérdésemre határozottan cáfolták.
Az S40 és a V40 ugye egy gyártósoron készül a Mitsubishi Carismával, de tudtommal a motorjaik nem azonosak, kivéve a nemrég bevezetett GDI-t.
Meghibásodási statisztikák:
Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket, pontos adatokra nem emlékszem, de szerintem tök mindegy, hogy 1000 autóból 12 vagy 14 hibásodik-e meg, elenyészô a különbség...
A Saab-nak is van sajátos feelingje, más mint a Volvoé, karakter nélküli kocsinak azért nem nevezhetô. Kinek mi tetszik, persze.
Az S40/V40 tényleg elég kicsi belül, nekem a 460 után is szűknek tűnt. De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40. Nem is olyan rég még tök tágasnak éreztem a 460-ast, (minthogy kategóriájában az is), de miután hozzászoktam a 850-hez, és így ültem vissza a 460-ba, tök szűknek találtam, bevertem a fejem beszállásnál, kikászálódni meg alig bírtam. Szóval megszokás kérdése az egész.
Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját. A 850 még ôriz valamit, az S40 már alig. Az S80 még nem tudott megfogni, szerintem kifejezettem amerikásra sikeredett nagy luxusbatár, ha más hűtôrácsot tennének rá, elmenne egy amerikai kocsinak is. Hiába, a 740-es volt az "igazi".
Most olvastam, hogy a Ford bejelentette, hogy ezentúl az új Volvok is Ford padlólemezre készülnek, nesze neked biztonság! Akár hátat is lehetne fordítani az EURO-NCAP-nek.
Akárki akármit mond, a Ford az GAGYI, nem lehet egy szinten említeni a Volvokkal semmilyen tekintetben, legalábbis egyelôre, mindaddig, amíg a Fordos fafejeknek nem sikerül odáig degradálniuk a svéd márkát. Remélem nem fogják lerontani a Volvok minôségét, bár mit is lehetne várni, hamarosan kivesznek az igaz értékek, csak a pénz számít, köcsög billgéccek fogják uralni a világot.
Egyik ügyfelem az egész céges flottát (Ford Mondeok) eladta egy év után, annyi gondjuk volt a Mondeokkal, állandóan szervízbe hordták, az egyik csajszit 3-szor hagyta ott az alig fél éves autó!!! (Nem azért, mert nô.) Inkább járt a saját Opeljével, mert biztos akart lenni, hogy nem kell stoppolnia hazafelé az M7-en.
"Ha a Volvo nem rönó motorokat használna, akkor lenne esélye ilyen szempontból"
Hát, tényleg jó lenne, ha változna a kép, mert a márka nekem igazán szimpatikus. A régieket ugyan nem nagyon szeretem, de amióta modernebb vonalvezetésű, izgalmasabb autókat gyárt a cég, azóta igazán értékelem az autóikat. A dízeleket egyáltalán nem szeretem, de a magasabb nyomású turbóval szerelt változatokat vonzó ajánlatnak találom. Nem tudtam, hogy ezek Renault motorok.
"Ütközésbiztonságban az S40 etalon a kategóriában(Euro NCAP), a 9-3-t simán veri. Tehát nemhogy kb egyenrangúak"
Lehet, hogy le vagyok maradva egy brossúrával? Én eddig azt gondoltam, nincs számottevő különbség ezen a téren.
"Most nem akarom bántani az amcsi kocsikat, de pl a Merci M-Classe eég szarul van összerakva"
Az autót annak ellenére németnek tekintem, hogy kint gyártják. A Merci ezzel az autóval egyébként nagyon leszerepelt a kinti, valóban nagyon magas minőséget nyújtó terepjárók piacán: a megbízhatósági statisztikákban messze az utolsó lett.
"a Voyager néhány éve vezette a hibastatisztikát-alulról"
Az egyterűek között volt csupán a gyengélkedők között (akkoriban indították be Ausztriában a gyártást, ráadásul az Amerikában szinte ismeretlen dízelekkel), az is csak Európában, a Tengerentúlon azonban verte (veri) az európai modelleket. Persze hozzá kell tenni, hogy a nagyon magas, az európai kategóriatársakét alaposan felülmúló szériafelszereltség több meghibásodási lehetőséget tartogatott. Jelenleg éppen középen tanyázik a listán (Európában).
"Cherokee-nak is csak az a szerencséje, hogy Ausztriában készül"
Itt magasabb a meghibásodási arány, mint Amerikában (sok EU-beszállító az adótételek minimalizálása érdekében). Remélem, javul a helyzet.
"Vagy nézd meg a Opelt: amcsi az egész, le is marad az összes tesztben."
Tényleg nagyon gyengél szerepel az Opel, bár nem amerikai, hanem német fejlesztés, speciálisan az európai piacra szánva. Amerikában nem is kapható Opel, csak az Omega luxusfelszereltségű változata Cadillac Catera néven, és a Sintra Chevy Trans Sport néven (szintén telepakolva extrákkal, komolyabb motorral).
Ha a Volvo nem rönó motorokat használna, akkor lenne esélye ilyen szempontból. Ütközésbiztonságban az S40 etalon a kategóriában(Euro NCAP), a 9-3-t simán veri. Tehát nemhogy kb egyenrangúak. Egy Saabnak ugynúgy van feelingje, de persze a Volvo az igazi.
Most nem akarom bántani az amcsi kocsikat, de pl a Merci M-Classe eég szarul van összerakva, a Voyager néhány éve vezette a hibastatisztikát-alulról, a Cherokee-nak is csak az a szerencséje, hogy Ausztriában készül. Most ezek mind Chrysleres példák, de más nem jutott eszembe. Vagy nézd meg a Opelt: amcsi az egész, le is marad az összes tesztben.
Még az S40 tágasságához tenném hozzá(lentebb volt téma), hogy talán a Ventonkban sincs kisebb hely hátul, pedig majdnem 10 centivel rövidebb.
"Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!!"
Manapság már kézzel is kapcsolható váltók lettek a régi hagyományos automaták. Én a Chryslerben Autosticket használok, az Audisok Tiptronicot, a BMW-sek Septronicot. A mai technika már lehetővé teszi a kézi kapcsolást is az automata mód meghagyása mellett. Ráadásul ezek az autók már a vezetési stílust értékelő váltókkal bírnak, amelyek a szád íze szerint váltanak.
"Hmmm érdekes az Ameriaki autok dicsérete cimü topicban a Volvot a Fiattal emlitik egy szinten azért ez szerintem egy kicsit durva :)) Meg azt mondja a gyerek hogy most hogy a Ford kezébe került megbuzhatobb lesz ! Hát nekem van egy jo pár Fordos és Volvos ismerösöm nem ugy tünik mintha a Ford lenne a megbizhatobb :))"
Igen, én voltam az, aki megjegyezte, hogy nem venne európai autót, ha viszont mégis, BMW-be (7-es), Alfába (166) vagy Volvóba (S80) ülnék. Erre a topictárs eltanácsolt, mondván, nagyon nem tartozik az élvonalhoz megbízhatóság tekintetében. Nem volt mindenben igaza, de ez tény. Előttem van egy 27 márkából álló lista (több másikkal, amelyek hasonló képet mutatnak), ezen a Volvo a 22., a Fiat a 23. helyezett. A Ford a 16. Az pedig, hogy Te erről mit gondolsz, csak a márkaszeretetedből eredő pozitív elfogultságodat bizonyítja. Persze ez nem baj:)
"Mondjuk ez a megbizhatóság is olyan dolog hogy a Dániában élő ismerösünknek nagyon sok gondja volt a Carinával! Egyébként tény hogy a Japánok megbizhatoak , de csak egy ideig :)"
15 éves korig terjedő statisztikák vannak előttem, ha gondolod bemásolom. Végig tarolnak a japánok. A Carina pedig évek hosszú sora óta magasan a legmegbízhatóbb autó Európában. Ezt kár lenne vitatni.
"Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?"
Előrebocsátom, hogy sokkal inkább vennék Volvót, mint Saabot, de ez nem igaz. A Saab a megbízhatósági listákon előkelőbb helyezést foglal el mint a Volvo, ütközési tesztekben és technikában pedig szerintem fej-fej mellett haladnak egymás mellett. A Volvónak viszont - a Saabbal ellentétben - van feelingje.
Olyasmi,alacsonyabb fokozatban nagyobb fordulatszam tobb loero.Ez nagyon jo amikor mesz felfele a hegyre es elozol amikor eszreveszed,hogy jon szembe egy masik auto. Sziasztok elbucsuzom itt mar holnap van es hajnali 1/2 4.FeriI(vezeto)Holnap talalkozunk a gepen vagy is ma. Jo csevegest!!!!!!!!!!
Olyasmi,alacsonyabb fokozatban nagyobb fordulatszam tobb loero.Ez nagyon jo amikor mesz felfele a hegyre es elozol amikor eszreveszed,hogy jon szembe egy masik auto. Sziasztok elbucsuzom itt mar holnap van es hajnali 1/2 4.FeriI(vezeto)Holnap talalkozunk a gepen vagy is ma. Jo csevegest!!!!!!!!!!
Nekem az automatan van es ott ugy mukodik amikor mesz 100 folott es benyomod a gombot vissza valt a megfelelo fokozatba.Ha tudsz vezetni nem fontos mert az automata valtot siman vissza rakod egy fokozattal,ha meg lustabb vagy siman leveszed a labadat a gazpedalrol es utanna hirtelen megnyomod.Szinten vissza valt.A rendes valtonal is van ilyen gondolom ugyan ilyen elven mukodik. Nem ismerem.A 740-es benzinest nem ismerem(a dieselt sem),de gondolom ott lehet a fogyasztasa mint a 240-es tipuse.FeriI(vezeto)
Erről jut eszembe:
Nincs valakinek 1 felesleges (esetleg kölcsön adható) 740-760 prospektusa vagy kezelői útmutatója? (ha magyar nyelven lenne, külön köszönet, de az angol is jöhet).
Mi az az overdrive?
Hol használják (aut, man.)?
Na épp az elöbb beszéltem a Volvo ivaniccsal.
Elég korrekt a cég, megtudtam a szervízről mindent, ami engem érdekel. Ők is dícsérik a 740-eseket.EZ POZITÍV!!! :o)
Csak 1 kicsit magasak a használt kocsi árai. Ez nem meglepő, hiszen Ők is akarnak valamennyit keresni. Volt 1 szakadt 740 Td 400 ezerért. Az ára jó, csak nem tudom, hogy a kasznizás mibe kerülne (és még mi van benne elromolva).
Tájékoztatásul:
740-2.0 (115LE) 1990 107eKM kékesszürke 1150KHUF
740-2.3 (131LE) 1988 200eKM (klima,aut) 890KHUF
Nem erdekel,de mar megint elottunk van! Jo ejszakat Mindjart hajnali 1 ora van. Anyit irtam ma a Volvokrol biztossan egy szep 760-as benzines turborol fogok almodni.Elnezest minden mas tipus tulajdonosatol,de nekem ez a kedvencen.Sziasztok holnap,vagyis nekem ma mert mar 11.-e van FeriI(vezeto)ui. Ma ket helyrol kimoderaltak vagy is szerintem cenzuraztak,errol nem ertesitenek,hogy mi volt a hiba?
Egy ismerősöm most vett egy S80-ast. Egyszercsak az autó nem megy tovább. Sebaj, van Volvo-assistance, vagy mi a manó. Jönnek is, szerelő tanácstalan, Volvo trailerre, csereautó kiosztva.
Aztán kiderült, hogy nem volt benzin a gépsárkányban. A fedélzeti komputer azt mutatta, hogy még 230 km-re elég benzin van, az óra 1/2 és 1/3 közt állt. Nincs kicsit túlkomputerizálva a cucc? Persze, tudom, hogy most ez a trend a luxusautóknál, de azért mégiscsak, ez egy csúcs Volvo. Illene valami megbízhatóbb szoftver használni, ha már az aktív és passzív biztonságra annyira verik magukat. Lehet, hogy a program Micosoft volt? :-)
Persze egyébként a kocsi gyönyörű.