Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Helló mindenki!
Kicsit sok gondom, bajom volt mindenfelé, ezért hanyagoltam a fórumot..
De most újra vagyok, és segítségre lenne szükségem!
Előszőr is kellene valakit találnom, aki ért a 740-esem fűtéséhez, mert nekem eddig nem sikerült..Ugyanis senki sem vállalta el.
Egy ideig csak langyos levegőt fújt, de nem törödtem vele, mert nem vagyok fázós típus.
Viszont most szilveszterkor teljesen leállt a dolog, és úgy vezettem le vele 300 kilométert, hogy mínusz 5 fokos hideg volt bent az autóban!!!
Szegény lányok, akiket én vittem-hoztam a partyra, most fel és megfázva lábadoznak otthon..
Én meg nem bírom elviselni a szégyent, hogy mindezt az én Volvom okozta!
Másik dolog pedig az, hogyan lehetne megváltoztatni a jelszavamat, mert elég bonyolult az amit az index adott nekem!
Az előbbi a fontosabb probléma, remélem tudtok valakit javasolni, aki rendesen meg tudná javítani a fűtést, és persze emberi áron!
Kösz, megtisztelsz. Egyébként valaha tényleg eléggé agresszíven vezettem, még amikor Golfokat hajtottam, fôleg amikor egy GTi-t nyüstöltem. Sokszor szégyelltem magam egy-egy "szereplés" után, hogy hogyan is lehettem ilyen kôbunkó két perccel azelôtt. Ez valahogy a kocsi jellegébôl adódott, amolyan "vaddisznó" autó volt, hörgô kipufogóval, leültetve, stb. Nem is éreztem jól magam benne, viszonylag gyorsan eladtam, s akkor jött a régi szerelem, a Volvo.
Érdekes, hogy a 460-as sokkal jobban ment mint a Golf GTi, sokkal robbanékonyabb volt, de valahogy nem csábított ugyanarra az eszement nyomulásra, mint a 'Góf'. A 850-es meg méginkább komótos autó, abszolút hülyén néz ki, amikor izomkodik vele az ember, egyszerűen nem arra való. Ja, a 460-asban, (mert amikor az ominózus hozzászólás íródott, még az volt,) a párom rácsukta a baltazárt a kormánykoszorúra, ami kiharapott abból egy jókora darabot (NÔÔÔK!!!), így ki kellett cserélnem a kormányt. Mivel a legolcsóbb gyári gumi kormány is 70k + ÁFA volt, inkább egy szép bôr Momo került bele (22k btto), aminek a közepén volt egy kicsi, nehezen kezelhetô gomb. Na, azt 2 év alatt alig használtam. Nem esett kézre.
***
A 460-as szerintem azért merevebb, mert az 5. ajtó helyett van egy elég masszív merevítô a háttámlák mögött, ami szerintem sokat számít. De lehet, hogy nem.
A dudás gyilkos kép törölve. Egyébként a cikkből tényleg az derül ki, hogy milyen agresszív ez a Fargo. Elkezdtem nézni a hozzászólásaidat a törzsasztalban mielőtt írtam volna a cikkről, de te olyan sokat írkálsz hogy nem bírtam végignézni :))) Tényleg csak azért akadt meg a szemem a cikken, mert nem kifejezetten jellemző, hogy Volvo vezetők habzó szájjal vágtatnak a rónán.
(Erről jut eszembe egy idézet egy finn srác homepage-éről: "If I total five Hondas in my life, I will go to Volhalla when I die.")
Nekem 1.7-es 440-em van, de nem turbo. Azt nem tudom miért lenne kevésbé masszív mint a 460, legfeljebb a hátulja van közelebb a hátsó üléssorhoz (1:0 a 460 javára). Szerintem ízlés dolga kinek melyik tetszik jobban. Mindenesetre akárhogy is nézzük, a 400-asok kb. 250 kilóval nehezebbek egy hasonló méretű japán csodánál és ez megnyugtató impulzusnyomatékot eredményez :) Elektromos problémái folyamatosan voltak a kocsinak, az ablakemelőknél és a motoros tükröknél, de ez könnyen orvosolható hibának számít, emiatt nem fog otthagyni az autó. Amit vásárlásnál javaslok megnézni, az ajtók alsó széle, mert itt indul meg a típusnál legkorábban a korrózió. Ha lehet, válassz olyan típust aminek van hátsó gyári spoilere, a 440-est optikailag nagyon megdobja (460-on is láttam, de azon elég előnytelen). Jusson eszedbe, hogy a 440-esen sajnos nem gyári alapfelszerelés a hátsó ablaktörlő, ha van rá lehetőséged, olyat válassz, amelyiken van ilyen. Nem nagyon lehet hátra kilátni a kocsiból esőben városban (2:0). Ja, és ne tévesszen meg a hírdetésekben a 440 GLT típusjelzés, ez nem a turbo változat. (Annak 440/460 Turbo a neve, ha jól tudom). És hát barátkozz meg azzal, hogy nem az a kifejezetten takarékos autó. Fargo egyszer összesítette valamelyik hozzászólásában a kocsi fogyasztási adatait, én is hasonló értékeket mértem.
Hello, Cyrus!
Tündér vagy, és kösz a telszámokat, izgatottan várom azt, amit még ígértél, és januárban meg is keresek mindenkit, aztán leírom a tapasztalataimat ide a topicba. Addig is: B. Ú. É. K. mindenkinek! VOLVO RULEZ!
Azt hiszem a 460-as végig 120 LE-s volt.
A háromszoros turbonyomás a 0.35-0.45 helyett 1.2 bar volt, a piros mezôbe bizony rendesen belendült a mutató, de rövid idô után visszaesett. Kettesben, sôt még hármasban is ki lehetett pörgetni a kerekét (205-ös gumikkal), és kb 7 mp alatt gyorsult százra. Kb 180 LE lehetett a végén (a turbonyomást fokozatosan emeltük).
Én nagyon szerettem, pont olyan autó volt, amirôl a laikus, vagy a kívülálló szemlélô nem sejtette, mit is tud valójában, ezért sokszor tátva is maradt a szája azoknak, akik nem számítottak a meglepetésre. Mindezeken túl nem volt egy agyonspécizett, ordenáré darab, tolakodó hanggal és külsôvel, amolyan pógári kinézete volt.
itt egy kép róla:
href="http://w3.datanet.hu/~fries/460T.jpg">A néhai kedvenc<
Fargo ez nagyon cool volt( Mennyi ideig irtad?).
Az 1990-es változtatás után maradt 125 LE-s, vagy visszaesett 120-ra?
A háromszoros turbónyomást hogy érted?
1,2 helyett 3,6 bar?
Én 1szer vezettem egy 440 turbót és akárhogy mesterkedtem vele, csak 1esben tudtam a piros határáig küzdeni a nyomásmérőt.
Egyébként 6,9 alatt volt százon (chiptuning)
A tied milyen volt?
én elég hosszú ideig hajtottam egy 460-as Turbot. A leírt hibák közül egyet sem tapasztaltam, a turbo a jelentôs túlterhelés ellenére sem gyengélkedett, most már több mint 2 éve megy a gyári turbonyomás háromszorosával, és kutya baja sincs. Persze ügyelni kell a megfelelô használatra, errôl majd késôbb. A hengerfejtömítéssel sem voltak gondjaim, az említett extra igénybevétel ellenére sem. Elektromos hibákkal sem találkoztam, egy kivétellel, a légmennyiségmérôt kellett cserélni, de azt is a bekerült szennyezôdésnek köszönhetôen. Kb 100k km-t ment eddig úgy, hogy a kopó alkatrészeken kívül igazándiból nem kellett semmit javítani.
Most egy ismerôs hajtja, egyébként szerelô az Ivanicsnál a srác, 180k km körül kezdtek lehalni a hátsó lengéscsillapítók, a turbo kifogástalan, az AC-pumpát kellett javítani és csapágyat cserélni a generátorban. Tavasszal lesz 9 éves. Én nagyon szerettem, javaslom mindenkinek, elég masszív autó. Viszont meggondolnám a helyedben a 460-ast a 440 helyett, szerintem sokkal szebb, merevebb a kasztnija és nagyobb a csomagtere is. Annyit tudok róla, egy tuningmester elmondása alapján, hogy a 90 elôtti turbos motorok nem az igaziak, akkor módosítottak rajta valamit, onnantól kezdve jó. Csak össze ne törd, mert rendkívül költséges a javítása.
A turboról:
Az Ivanics a 460 Turboknál is 15 ezer km-ként javasolja az olajcserét, a szervízkönyvre hivatkozva. Sajna nem vették észre, hogy a turbos kocsikra vonatkozó lapok a szervízkönyv hátsó felében voltak, ahol a 10.000 km-kénti átvizsgálást javasolták. Én a következô mellett döntöttem: az átvizsgálásokat márkaszervíznek megfelelôen 15 ezrenként végeztettem, de olajat minden 7.500 km után cseréltettem, egyrészt a turbo miatt (érzékeny a jó minôségű és tiszta olajra), másrészt a megnövelt teljesítmény és az ezzel járó nagyobb igénybevétel miatt.
Ha vigyázol arra, hogy nem engeded túlforrósodni a turbot, akkor nem lesz vele gond. Ha hosszabb ideig hajtasz autópályán és magas sebességen, akkor megállás után NE állítsd le rögtön a motort, hanem hagyd alapjáraton lehűlni 1-2 percig. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha "szereplôsen", sokat gyorsulva mentél a kocsival. Ekkor ugyanis a turbo annyira felmelegszik, hogy vörösen izzik, és ilyenkor annak hômérséklete meghaladja azt a fokot, ahol a kenést végzô olaj elpárolog, szárazon hagyva a csapágyat. Ameddig a motor jár, a turbo folyamatosan kap olajat a kenéshez, de ha leállítod, az olaj elillan, a turbo csapágy megszorul, s következô indításkor kénytelen szárazon pörögni, ami a csapágy berágódásához, a feltöltô halálához vezet. Ha erre vigyázol, no meg arra, hogy amíg hideg a motor, addig lehetôség szerint nem "turbózol", akkor a feltöltôvel nem nagyon lehet baj.
Az Ivanicsos srácokat kérdeztem annakidején, ôk mondták, hogy eddig összesen 2db 400-asban cseréltek turbot, az egyiknél (ukrán darab) rendszeresen elmaradt az olajcsere, a másikat meg a vadbarom gazdája széthajtotta.
Még egy dolog: a 460-asnak jó esetben 4 db hűtôje van: az olajhűtô csôkígyója, az intercooler hűtô, a klíma hűtô és a vízhűtô. A sokat emlegetett "termikus problémákat" a motor annak köszönheti, hogy a menetközben becsapódó szennyezôdések (bogarak, falevelek, por, szösz, stb.) eltömítik a hűtô felületét, és az nem tud hôt leadni. Ebbôl adódhatnak az átégett hengerfejtömítések és a felforrt hűtôvíz. A márkaszervízben nekem rendszeresen figyelték és tisztították a hűtôket, ezért ilyen gondom nem volt. Az ilyen jellegű hibákat inkább a hanyag kezelés, mint konstrukciós hibák okozzák. Ebbe viszont beleestem a 850-essel, nem figyeltem rá.
Sziasztok!
Már megint bezsongtam a volvóra!
Kinek van tapasztalata a 440-es 1.7 turbóra?
Tudom, hogy francia motor (renault), tudom, hogy a turbócsapágy gyenge, átég könnyen a hengerfej tömítés, elektromos hibái is vannak. Mi hibái vannak még és milyen üzemelési utasításaitok lennének. Ugy néz ki, hogy egy kicsit több pénzt meg tudnék takarítani az építkezésből, úgyhogy egy 92-93-as modellre lenne cash.
Egyébként 31.-én éjjeles vagyok :o(, itt leszek a neten.
Aki nem lenne itt, annak Bill Gates mentes boldog új évet kívánok!
Szeva Saszla dehogy nem az öreg Volvok az igazika :) Bár biztos nem utasitanék el egy s80-ast :))))))))
Szal én 3 cimet tudok :
1,. 1148. Adria Sétány 12,b 2209209 vagy 06309517072 (Itt nagyon korreketek, általában minden van , és ha nem kérsz számlát néha még olcsobban is kihozzák!)
2., Volla Bt 1161. marcell u.59. Tel: 405 0597
Na ez az a hely ahol még szinte soha semmit se tudtam beszerezni vagy ha volt is drágábban mint máshol de azért egy telefont megér hátha neked több szerencséd van!!
3: Ez talán a legnagyobb Volvo bontó mindig minden van! De azt hiszem erről a cimröl elmentek egy nagyobb telepre , és a telefonszám se tudom jó e még!
Ebergény utca 7!! Jó messze van arra pécel felé asszem!! Tel: 06309336336!
Holnapra utána nézek és beirom a biztos telcsi számot!!!
Remélem Tudtam segiteni sok sikert!!!
Hello!
A kutya sem törődik egy öreg (de szuper) 345-ös gondjaival? Vagy lehet, hogy Ti mind a stockholmi Volvo-áruházban veszitek az alkatrészt? Címet, telefonszámot keresek Volvo-bontókhoz, szerelőkhöz! Előre is kösz, ha valaki észrevesz.
Csaszi, a kis szerény ibolya...
az említett idézet valóban tôlem származik, bosszankodtam is eleget miatta, mert az újságírónô, (ha egyeltalán lehet "újságírónak" titulálni az illetôt), a szövegkörnyezetbôl kiragadva, pontatlanul, az eredetivel ellentétes jelentéssel idézett. Úgy állított be, mintha valamilyen pszichopata vadbarom, "Dudás Gyilkos" lennék, aki a dudájával éli ki agresszív hajlamait az utakon. Holott inkább arról volt szó, hogy kissé ironikus hangnemben próbáltam kifigurázni azokat, akik vörösödô fejjel anyáznak és dudálnak a forgalomban. Tudom, tudom, az irónia sokszor nem jön át az interneten, de itt egyeltalán nem errôl volt szó...
Szerintem az egész cikk hangvétele a szerzô kisebbségi komplexusáról és frusztráltságáról árulkodik, valószínűleg állandóan konfliktusokkal kell küzdenie a forgalomban amiatt, ahogy közlekedik. Részleteket találomra kiragadva és zavarosan összeollózva azokat arra használta fel, hogy saját keserűségét és rosszindulatúságát másokon töltse ki.
Miután az egyik Tasztaltárs értesített a cikkrôl, aki egyébként ismer engem és tudja, hogy nem jellemzô rám az ott vázolt viselkedés, sokáig gondolkoztam rajta, hogy megkeresem a hölgyet és nyilvános helyreigazításra kérem. Azonban rájöttem, hogy aki arra is képtelen, hogy a nickemet helyesen írja le, valószínűleg alkalmatlan arra is, hogy ezt a dolgot megfelelôképpen kezelje, így csak kellemetlenséget és egyéb bonyodalmakat okoztam volna magamnak. Inkább hagytam annyiban, végül is anonym voltam, a hölgy középszerűsége meg okozzon Neki gondot.
Sajnálatos hogy ilyen kisszerű embereket a sajtó közelébe engednek, hogy aznap reggeli frusztrációjából adódó dühét kiírhatja magából. bosszút állva azokon a szerencsétlen autóstársain, akiket valószínűleg kis híján balesetbe sodort a töketlenkedése, és akik közül valaki végül rá merészelt dudálni, hogy térjen már észre, mielôtt komolyabb bajt okoz...
A hétvégén olvastam anyámnál egy nők lapját és volt benne egy idézet tőled, rendesen megjelölve, hogy Fargo-tól származik és az interneten találták. Ja, a cikk bizonyos autóvezetők vadállati ösztöneiről szólt...:))))
Érdekelne pár dolog a 7-es szériáról. Nagyon tetszenek a Volvok és jövőre talán lecserélem a diesel Mazdamat. Új év, új (használt) autó. Na szóval...
A benzinesek, vagy a turbodieselek a megbízhatóbbak? Benzinesben a kétezres elfogadható? A karosszériáról ítélve nem lehet túl csendes belül a gép. Igaz ez? Fűtése milyen? Egyelőre ennyi. Előre is köszi a válaszokat, ha netán lesz egy, majd írok a tapasztalatokról. Ja és mire kell odafigyelni vásárláskor?
Kedves amice ! En australiaban vettem a dolgokat,de gondolom ha levedtek az itt is ervenyes lenne. Az lampauveg $ 100-volt a szelvedo pedig $160 berakasal eggyutt. Tobbet ilyen marhasagot nem csinalok mert az arvereseken sokszor komplett autot vehetsz par szaz dollarert.Ezekhez az oreg lefutott tipusokhoz kulonben meg a gyari alkatreszek is 1/2 aron vannak.Azert irtam nem-e lenne jobb egy osztrak bontonal megvenni az alkatreszeket vagy a boltban az ujakat,gondolom az oregebb tipusokhoz ott is olcsobb. Jo autozast az uj evben is bar olvastam a benzint megin emelik es a volvok elegge szomjassak.B.U.E.K. ! FeriI !
Fargo
Az Ivanicsnál megpróbáltam az üveget, és szokott is nekik lenni használt, de most persze nem volt. Alig sérült (kis kagylós töréssel) volt de kb. 8 db jobbos és balos egy sem.
Feri vezető
Végre megoszlanak az információk (vagy tévinformációk), eddig mindenki azt mondta, a Volvo X évre levédte, és nincs utángyártott.
Harvester
"Mázlim" volt, mert bár az én 460-asom 91. áprilisi, de Ausztriában vette az első tulajdonos, így kiderült, h. a 92 utáni üveg jó rá, ami 21 helyett 20 rongy. Igy is szívtam a fogam, de állítólag az utolsó darabot hoztam el.
Emil megjött, válasz ment.
Gyerekek, tudja valaki, hogyha ki akarom cserélni a motor alatti műanyag lemezt, az most bontóban mennyi? Tudjátok, az aminek majd minden járda felállásnál lejött az egyik vagy másik sarka, amíg csavarokkal oda nem rögzítettem.
A másik: az utastérben lévő órám tönkrement. Valami műanyag tekercs van benne, és persze ragasztani nem lehet. Bontósoknál van ez? (Nem létkérdés, de a Volvo feelinghez tartozik)
Mindenkinek egy kevésbé véres új évszázadot kivánok.
Amice
Üdv (stílusosan: heyda) volvósok!
Az a nagy helyzet, hogy nemrég a kezeim közé került egy nagyon szimpatikus 345 GLS bringa, 17 éves, 1900-as motorral (Volvo!), és boldogan hajtottam. Baromi kényelmes, mint egy tank. Sajna, a kormányműve elment sz@rni. Én új vagyok a márkánál (vagy az új nálam), szerintetek ehhez a típushoz bírok még szerezni kormánylécet meg ahogy a mercisek mondják: „kutyacsontot”? (Ja, és egy kilométeróra-bovden se ártana). Köszönettel vennék minden segítséget (címek, telcsiszám stb.) akár itt a topicon, akár e-mailben. (Címem: csaszi@drotposta.hu)
Volvo rulez!
Jaj! Azt mondod, hogy a bontósnál kerül 11k forintba egy 460-as lámpa *ÜVEG*??? Ennyiért egész lámpát szoktak adni!
Megpróbálhatnád az Ivanicsot is, amikor nekem (sajna) fényszórókra volt szükségem, akkor ott olcsóbb volt, mint a Garancia lámpaboltban. Ugyanis a Volvo levédette a lámpái formatervét, ezért abból nincs utángyártott, így a független kereskedôk is a gyári Volvot szerzik be, ezért alkalomadtán drágább is lehet, mint a márkaszervízben...
A fényszóróüveg keresés eredménye: a 30/9 336 336-os telefonon van egy bontós, aki 11 ezer Ft-ért ad újat, de csak január második felében hoz be árut. Nekem ez sajnos késő, megveszem a Garancia autólámpaboltban az utolsót újonnan, de közzé akartam tenni a jó hírt.
A magyar szoftver bedolgozókról Volvohoz nagyon hallani, mert ez tényleg jó gazdasági hír.
Amice
A múlt héten hallottam, hogy a Volvo egyik bedolgozó cége megtelepedett Magyarországon. Főleg szoftvert fejlesztenek a srácok az új Volvokba. Legalább kerül egy kis hun mentalitás oda északra :)
Én itt szoktam kérdezősködni:
220-9209 (Volvo bolt Adria sétány)
30-991-9512 Volvo bontó 1.
30-950-1300 Volvo bontó 2.
A budai skála parkolójában van egy kőfelverődésjavítós ember. Nekem szélvédőt javított a hétvégén, szép lett. Kb. 2500 pénz. 1/2 10-től 1/2 4-ig dolgozik. Nem tudom, hogy fényszórót vállal-e, de szerintem igen. Egyébként ahol üveget árulnak és beszerelnek ott többnyire javítanak is, ha begurulsz a legközelebbi autóüvegeshez, szerintem megcsinálja.
De ha hibás reflektort veszel akkor a legjobb, ha úgy viszed el, hogy ha nem vállalja el senki megcsinálni, visszaviheted. De lehet, hogy megérné azt a plusz párszáz forintot a javításon felül, ha megbeszéled a bolttal, hogy csináltassák meg neked és számolják hozzá...
Sajnos a Garancia autolámpaboltban nincs használt csak új üveg. Több helyre is telefonáltam, de nem sok sikerrel. Most egy szervízben lehet, hogy lesz egy olyan, aminek csak kagylós törése van, és lehet hogy azt meg tudom venni. Tudtok valami szélvédőst, aki esetleg ilyet tud javítani?
A Pólus Center be tudja szerezni a könyvet, de nekem nem a részletes szerelési könyv kell (ami kb 5-6000 Ft), hanem csak amit a kocsihoz adnak, és angolul User's Manual-nek németül meg azt hiszem betriebsanleitung-nak hívnak.
No, de azért nem keseredünk el! Kösz a segítséget.
Amice