Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Bocs! Most vissza lapoztam es latom 3-szor jelentem meg.Ugy latszik meg jobb a marka es nem duplazik hanem triplazik. Megint elol vagyunk. FeriI!(vezeto)
Hát, a tempomat manuális váltónál persze nem fog le- vagy felváltani, de ahhoz, hogy kifogyjon a szuszból, elég meredek lejtô kell, amit mondjuk huzamosabb egyenletes sebességgel való haladásra tervezett úton nem találni. Az érdi emelkedôt ötödikben meg sem érzi, lefelé viszont felgyorsul egy kissé, nem elég neki a motorfék. Ha kuplungol az ember, vagy fékez, akkor persze egybôl kikapcsol, gyorsítani, mondjuk elôzésnél azt természetesen lehet, utána visszaáll a beállított sebességre. Mondjuk az jó, ha van a kocsiban elegendô lóerô / nyomaték ahhoz, hogy ne kezdjen el csörögni, amikor jön az emelkedô. Alkalomadtán, mondjuk a 6-os úton, ahol sok emelkedô meg lejtô van, ott lehet negyedikben is bekapcsolni.
Az más kérdés, hogy elég ritkán lehet huzamosabb ideig használni, mert pl. az M7-en az állandóan 80-nal elôzgetô IFÁ-k és Wartburgok miatt mindig fékez az ember, s ugyanez vonatkozik szinte az összes hazai útra is. Úgy meg nincs értelme bekapcsolni, hogy félpercenként fékezésre kényszerül az ember, ráadásul veszélyes is. Az M3-on mentem egyszer úgy, hogy rendesen ki lehetett használni, ott az útdíj miatt tök üres volt az autópálya, lehetett nyomatni gond nélkül...
Megvan valakinek a Volvo service manual CD-ROM (VADIS) gyűjtemény? Érdekelne a 400-as sorozattal foglalkozó része betekintésre vagy megvételre.
Köszi H.
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Nem baj fiuk az elen vagyunk megint! Azert kerdeztem a manual valtot mer az automatanal benyomod mondjuk 100-nal es azt tartja hegynek fel es le szoval mindig es magatol kapcsol fel vagy le.Hogy megy ez a rendes valtonal amikor szerintem Te valtassz sebesseget amikor kell. Ezt nem ertem,kerek felvilagositast bar ugysem lessz rendes valtoju autom(en szeretem mert takarekosabb es szerintem meg sportosabb is)de az asszony..tobbet nem kell ugye mondanom. Geocze Zoard!Az olyan mint a climate control.Be allitod a kivant hofokot es mindig annyi lesz a kocsidban.Ha kell fut ha kell hut.A cruise control ugyan az,de o a sebesseget kontrolalja.Benyomod akar mennyinel es azt a sebesseget tartja magatol kapcsol ide oda. Egy pelda.Mesz a 3 uton es 120-a megengedett Te a kocsival(bocs Volvoval)ra alsz a 120-ra bekapcsolod a cruise controlt pont 120-nal es amikor el ersz Godolloig(ott szulettem)jonnek a hegyek volgyek mindig maradsz 120-on,magatol valt ide-oda. Ha viszont Te akar a gazra akar a fekre lepsz kikapcsol.Jedy! Nem hiszem mert vagy a kormanyon van vagy egy olyam karon mint pl. az iranyjelzo vagy kulon egy kar ami csak arra van rendszeresitve,de legtobszor a kormanyon ugy mint regen a duda volt. A Tied inkabb over drive,de a Bolas mondta valami mas neve van otthon.En ma direkt megkerdeztem egy Volvo szalonba es ok mondtak ez over drive,igaz ilyen regi autoik nem voltak mint 2 vagy a 7-es szeria,de a szervizukbe szoktak ilyeneket is vinni.Fiuk elfaradtam mindjart jovok csak iszok egy kicsi sort es elszivok egy cigit az udvaron(bent es a nejem Volvojaban(megint majdnem kozonseges auto jelzovel illettem pedig Tudjatok,hogy annal egy kicsit tobb).Nem tudom,hogy itt vagy a gazos topicban irtam,de mar a nejem is annyira Volvos lett,hogy amikor szet ment a motor inkabb rakatott bele egy ujat $3000-ert es az a rohej a Volvot csak$1100-ert vattuk.Ilyen dilis egy volvos legalabb is mi. Sziasztok jo ejszakat vagy reggelt,de itt mar 17.-e van. Udv:FeriI!(vezeto!)
Én egy 440GLT-t hajtok, sajnos ezer apró gondom van vele, igaza volt annak, aki azt írta, hogy az alkatrész drágasága miatt nem sokat törődtek vele a tulajok, hanem addig hajtották amíg nagyon szét nem ment és akkor eladták (nekem). Azért szeretem :)
Az S80-ról kérdezett valaki, hogy milyen szoftver van benne. Leginkább 8 bites kicsi procik egy marékkal, saját oprendszerrel, valamint két nagyobb 32 bites, szintén ugyanannak az oprendszernek a kövérebb változatával. Motorola procik. Nem tudom büszkének kell-e rá lenni, de egy svédországban élő magyar mérnök tervezte odakinn a kocsi számítógépeinek nagy részét. (Aki 8 éve nem hajlandó megtanulni svédül, hátha hazajön egyszer).
Bocs kissé késve a válaszom. Másfelé jártam.
Országúton 9-10-et eszik, városban eléri a 12-14-et vezetéstôl függôen. Azt hiszem ez nem olyan vészes. 2000-res motorja van. Nagyon nagy műszaki zseni azért nem vagyok, remélem a válaszaim azért kielégítôek voltak.
Bolas! Nekem nem gyullad ki semilyen sarga lampa a muszerfalon (lehet,hogy nincsen bekotve vagy hianyzik az izzo)de amikor Nissan Pintaram volt automata, a gombra is ra volt irva es amikor a muszerfalon kigyuladt a sarga feny oda is ki volt irva,hogy overdrive. Lehet,hogy a japanok kulonckodnek mert amikor gyertyat vettem hozza kihoztak 8 db.-ot. En reklamaltam mivel a kicsi 4 hengeres volt nekem a 2-literes es 8-gyertyaval mukodott. Azert most mar kivancsi vagyok es tenyleg elmegyek egy igazi volvoshoz es megkerdezem. Udv! FeriI(vezeto)
Még nincs, de majd lesz. Csak megfelelô idô, meg a megrendelt dísztárcsák kérdése. A jelenlegi ronda fekete lemezfelnikkel szégyenlôs (alufelnik a nyári gumikkal pihennek), és nem áll lencse elé :-)
Feri I!
Nem egyről beszélünk, mert az automatánál visszavált, és nem engedi feljebb váltani, tehát kihúzathatod a kocsit.
Míg a kéziváltónál overdrive-nak hívják, mert a 4. sebességet mondhatni stabilizálja, de nem vált vissza!
A motorereje legyengül, és nem nő a fordulatszám, mint az automatánál!
Az automatánál az nem overdrive, hanem valami más.
Sajnos a neve nem jut eszembe..
Nekem pont a hátulja tetszik(S80). Az eleje túl amcsi. Arról, hogy belülről nagyon ász, az jutott eszembe, hogy az S40-ben a váltó alakja ugyanolyan, mint a 10 éves 240-ben. Biztos régebbiekkel is egyezik, ezt nem tudom.
Kedves Bolas! Lehet ugy is mondani ahogy Te mondod,de lehet ugy is ahogyan en.Mesz az emelkedon (vagy sik terepen tok mindegy)100-120 kozott az automata valtod az utolso sebessegben van es benyomod az overdrive gombjat bizony visszakapcsol. A rendes valtohoz nem tudok hozza szolni mivel volvoban meg nem vezettem.FeriI!(vezeto)
Ja, elfelejtettem, hoyg valahol képet is láttam a neten arról, amikor a Volvok egymásra voltak pakolva.
De ott 240-esek voltak és tizenegynéhány darab!
Ha megvan a cime, küldöm, hogy ti is megnézhessétek!
Most húzok aludni!
Jó éjt!
Sziasztok!
Kicsit kiestem a körből néhány napra, de megint itt vagyok!
Én is hiányolom az igazi markáns Volvo formát az S-szériából, de meg lehet velük barátkozni!
Nekem a kedvencem a 740-760-as kocka forma.
De szivesen vennék 850-est ha lenne rá pénzem..
Szerintem már ez sem volt az igazi Volvo-style, de azért meg kell hagyni, igen szépen eltalált autóról van szó!
Az S40-esek nem rosszak, csak szerintem kicsik..
Inkább hazsnált 850-es, mint vadiúj S40!
Az S70-esek nagyon rendben vannak.
Apámnak volt egy S70R-je (250 lóerő!!!), az volt az álomautó.
Nagyon meg voltunk vele elégedve, de elcserélte egy S80 T6-ra.
Eleinte bele sem akartam volan ülni, úgy tiltakoztam az új forma ellen.
Mert szerintem a hátulja kifejezetten ronda, ráadásul nagyon emlékeztet valami japán autóra..
DE miutáb beleültem, minden rosszat elfelejtettem!
Olyan érzés fogott el, amihez hasonló ritkán éri az embert!
Az az autó a tökély!
Akinek van rá lehetősége, menjen vele 1-2 kört és megérzi azt, hogy mitől marad mégis Volvo az S80-as!
Miután kiszálltam, hirtelen megváltozott minden!
Nem volt többé csúnya a hátulja sem..
Ezt az autót nagyon eltalálták!
Most már csakis jót mondhatok róla!
Visszatérve az overdrive-ra:
A kéziváltósokon az overdrive azt jelenti, hogy nincsen rajta 5. sebesség.
Viszont van egy gomb a váltókar tetején, amit ha 4-esben megnyomsz, akkor olyasmi feeling, mintha 5-ikbe kapcsolnál.
Valójában csak szinten tartja a fordulatot, és csökkenti a fogyasztást. Viszont nagyon lelassul az autó gyorstása!
A sebességet tartja, de előzni vele csak akkor tudsz ha visszaváltasz.
(nekem azért jobban bejön az 5 sebességel kézi váltó!)
Ezt gondolom lehetne nevezni az 5 sebességes váltó és a 4 sebességes közti átmenetetnek.
Az automatáknál pedig amit Feri I(vezető) mondott az NEM az overdrive!
Hiszen ott a váltó oldalán van az a gomb.
Ha ezt benyomod, azt jelenti, hogy az automata nem kapcsol feljebb 3-nál.
Ez azt jelenti, hogy sportosabban lehet vele haladni, hiszen kihúzathatod az autót anélkül, hogy az automata bizonyos fordulatnál felváltana..
(ugye Feri I, amikor azt benyomod, akkor a műszerfalon középen-jobb oldalt felvillan egy narancssárga színű felfelé mutató nyílat ábrázoló ikon)
"A VOLVÓt meg a ford. A fordnak meg a GM a tulajdonosa."
Ez sajnos nem igaz. A GM a világ első, a Ford a második legnagyobb autógyártója, és egyik sincs a másik tulajdonában.
Kedves fargo!
"Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket"
Végül is igazad van, a jobbak és a legrosszabbak között néhány százalékos a különbség csupán. Szerintem ma már megbízhatatlan autókat nem gyártanak, eléggé nagyot fejlődött az autógyártás.
"De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40."
Mélyen meg tudom érteni. Amerikában a különféle Suzuki-származékok között a Volkswagen számít az egyik legigénytelenebb autónak.
"Bár van egy VW-s ember, akit ismerek, a taxis barátom, (akit nyáron megkértem, hogy vigyen el Szegedre, mert én akkor már 72 órája nem aludtam és nem mertem kockáztatni egyedül a vezetést, a találkozót viszont nem lehetett lemondani), szóval a Laci bácsi végig fikázta a Volvot, hogy nem elég nyomatékos, meg nem gyorsul, meg itt szűk meg ott szoros, meg stb. Mindezt egy 8 éves széttaxizott Passatból átülve :-))))"
Nagy az Isten állatkertje. A két márka közti különbség akkora, hogy azt már zongorázni sem lehetne. Kevés unalmasabb és kényelmetlenebb autót ismerek a VW-nél. A két márka egyszerűen nem egy kategória.
"Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját."
Tudom, mit hiányolsz belőle. A Volvo a designváltással hasonló cipőben volt, mint Amerikában a Buick, az Oldsmobile vagy a Cadillac. A vásárlók komoly része idegenkedett a szappanformájú autóktól és a hagyományos, téglaszerű amerikai limuzinokat részesítette előnyben, a megszokott műszaki megoldásokkal (hátsókerékhajtás, merev tengely, hatalmas, de kis literteljesítményű motorok) szemben. A gyártók azonban megérezték, hogy haladniuk kell a korral, így legömbölyítették az autókat, és frontos hajtásúvá tették őket. A közönség nagy része pozitívan fogadta a változásokat (különösen a fiatalabbak), de az idősebbeknek még a mai napig fenntartottak egy-két hagyományos vonalvezetésű, amerikai feelinget árasztó limuzint.
Én is azok közé tartozom, akik örülnek a Volvo fiatalodásának. A régiek világa teljesen hidegen hagyott, a mostaniakat azonban igazán dinamikus és vonzó autóknak tekintem. A kisebb modellek ugyan tetszenek, de - mivel a nagy autókat szeretem - erősen kívül esnek érdeklődési körömön.
Kedves CYRUS!
"De én is attól félek a Ford elcseszi a Volvot!!"
Reméljük, hogy nem fogja. Szerintem felismerik a márka komoly értéket képviselő presztízsét, és ennek következtében nem fogják az olcsó autók kategriájába lesüllyeszteni azt.
"Nem elfogultságból mondom amit mondtam lehet hogy az ujságok azt hozzák ki statisztikának de szerintem a Fordok lényegesen rosszab minőségüek!"
Én csak a megbízhatóságot emlegettem, abban viszont - és ez tény - van némi Ford fölény. Azt viszont elhiszem, hogy a Volvók kellemesebb autók és igényesebb kidolgozásúak, mint az európai Fordok. Meg is lennék lepve, ha nem így lenne. A Ford Mondeo szerintem szép, de a Focus pl. a new edge design-nak köszönhetően egyenesen ocsmányra sikeredett. Most jut eszembe, tényleg lehet némi félnivalótok: US-ben az évekig listavezető Taurust a Ford olyan ocsmány külsővel újította meg, hogy a gyár szinte azonnal elveszítette annak piacvezető pozícióját. Nagyon rövid idő elteltével igyekezett kiköszörülni a csorbát, és egy új, kevésbé szopott-gombóc külsővel dobta piacra a modellt. Remélem, a Volvo nem jár hasonlóan...
"Persze én az europai Ford modellekre gondolok, mert az Amcsikat ismerem!"
Tényleg elég nagy a különbség. Az amerikai autók dicsérete topicban írtam a hagyományos amerikai limuzinok jelenkori képviselőjéről, a Ford Crown Victoriáról néhány sort. Az autó minden méretében lényelegesen nagyobb az S-Klasse Mercinél, a Ford Mustangban 320 lóerőt teljesítő (itt 200 LE) 4,6 literes motor mozgatja. Fékútban Veri a Mercit, várható tartósságban úgyszintén. A motorok élettartama simán több, mint félmillió mérföld, fékbetétet 100 ezer mérföld után kell cserélni először, alkatrészt szinte soha. Most hasonlítsuk össze az autót egy Focusszal...
Arról pedig már nem is ejtek szót, milyen luxusautókat gyárt a Ford tulajdonában álló Mercury és Lincoln Amerikában...
"Egyébként az ujságokról annyit hogy egy ujságiró elmondta hogy soxor attól függ hogy mit irnak a tesztbe a kocsikról, hogy mit fizet a vezérképviselet érte!"
Olvastam a Chrysler 300M tesztjét (ilyenem van), amikor az egyik barátom megmutatta az újságot. Bár ne tette volna! A tesztben szinte egyetlen adat sem stimmelt. Még a kocsiba szerelt hifi hangszóróit is rosszul számolta meg a nyomorult cikkíró... Sokkal jobb lett volna, ha az autó egész oldalt betöltő extralistáját másolja be kommentár nélkül.
Kedves Geőcze Zoárd!
"Tavaly (vagy 97-ben?) csinált az ADAC egy töréstesztet..."
Teljesen egyértelmű, hogy ebben a Volvo képviseli a világ élvonalát. Egy Volvóban ülve határozottan minőségi-biztonsági érzése van az embernek.
A fornak tudtommal semmi köze a gm-hez!!!
Teljesen más!!
Gm hez tartozik az opel, vauxhall, SAAB stb!!
Fordhoz: Mazda, Jaguár, Volvo stb!! Én legalább is igy tudom: Ha van egy egy cikk a cégek összehasinlitásról akkor is mindig külön szerepel a GM meg a Ford.
A VOLVÓt meg a ford. A fordnak meg a GM a tulajdonosa. A kör bezárult, sajnos sok jót nem várok a jövőtől, viszont hajtom a V70-et, mík szét nem rohad. Szóval sokáig.