Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
nem, nem rozsdamentes: sima lemezból van az csak. De viszont jóval vastagabb mint a mai autóknak ,tovább tart mire átlyukad,a másik pedig hogy 20-30 éve nem sózták az utakat annyira mint most és nem is futottak azok az autók olyan sokat mint manapság.az öreg példányokra pedig jobban vigyáznak.a garázs szomszédom foglakozott ilyenekkel ott láttam egy két szép példányt.
Azt hallottam, hogy (valami bizonyítási vágyból?) a svédek az Amazonok karosszériáját rozsdamentes anyagból csinálták. 30 éve nem rohad el. Igaz ez? Van valakinek itt ilyen kocsija?
Ja, egyébként a 850R-t ugyanazzal a motorral szerelik, mint a T5-öt, csak másképp van hangolva. Jelszó: chiptuning. Ezzel könnyen túlszárnyalható a 850R teljesítménye is.
Megtévesztô, mert 850R a 240 lovas, izmosabb változat, míg a sportos futómű csomaggal szerelt, de nem feltétlenül 240 lovas változat a 850 T5R.
Az "R"-t, mint kiderült, nálunk felragasztgatták a sportfutóművel és 17 colos kerekekkel szerelt gyengébb változatokra is. Mikor a 850-est vettem, belefutottam egy csomó olyan kocsiba, ami "R"-es volt, de csak a kétliteres, 210 lovas T5 motorral.
Majd' 300k/db az ára azoknak a dögös szürke titán felniknek. Rablás...
Én említettem a Ventot. Aki még nem használta, az ne szidja. Ritka olyan ma is kapható autó van, amire elcserélném. Persze az a közel 300E Km megtette a hatását, de így is nagyon rulez. Én szeretem, de egy 850-es lenne az igazi :)
Egyébként biztos lehetsz benne, hogy a disk az hibaüzenet. Tutira. Lassan elkezdheted írni az Undocumented Volvo című könyvet, az Undocumented DOS, ill. Windows mintájára. Különben meg minek piszkálsz mindent? Ne kapcsolgasd....
Nem tudsz megkérni más 850-es márkatársat, hogy próbálja meg produkálni a hibát? Vagy a szervízt, hogy taszajtson már valaki egy benn álló 850-es kapcsolóján egyet?
Megkérdeztem a kattanást, azt mondták, hogy nincs tipikusan ilyen hiba, a 7-es sorozatnál viszont elô szokott fordulni, hogy végállásnál kattan, mert a kormánymű kardáncsuklója hozzáér a lelazult fém hidraulikavezetékhez. Vissza kell rögzíteni, és kész. Valami ilyesmit mondtak...
Milyen kocsid is van, Harvester? Arra emlékszem, hogy említettél egy Ventót...
Info center:
Erre most sem mondtak semmit, lehet hogy teljesen lényegtelen a dolog, de az is lehet, hogy ha valamilyen "disk"-et keres, akkor van benne mondjuk rejtett DVD lejátszó, vagy a röppálya adatokat kéri az Agy, esetleg kifogyott a muníció az agyaggalamb röptetôbôl, ki tudja, mit bele nem építenek ezek a francos svédek az autóikba.
No, szóval csak idegesít, mert valamit akar, de nem tudom, hogy mit. És halálra tudbosszantani, ha valami olyasmit produkál a kocsim, amirôl gôzöm sincs, micsoda. Végül is ez valami hibaüzenet is lehet...
az Ivanicsos tudakozón már túl vagyok, azt ígérte az elektronyos srác, hogy utánanéz, de eddig még nem tette...
Szervokormány:
szerintem nem kattannia, hanem "nyüszítenie" kell, legalábbis nekem eddig mindig azt csinálta. Valóban, valami szelep ereszti le a túlnyomást, de ha jól tudom, a kattanás rossz jel.
Nekem is lenne gondom a szervóval, nagyot kattanik, ha hártamenetben teljesen eltekerem. A szervíz szerint ez normális, mert egy biztonságiszelep levezeti a plusz olajnyomást. Szerintem meg nem OK, hogy ekkorát kattanik. Olyan, mint amikor alacsonyabb padkára megy fel az ember és kissé élesen kapja el, enyhén vissza is forgat a kormány.
Ez az infocenter dolog (na jó, lehet, hogy nem az önmegsemmisítő, de azért óvakodj)....
Szóval nem lenne egyszerűbb felhívni az Ivanicsot és megkérdezni? Szerintem telefonon is megmondják, én ha felhívtam őket, még mindíg válaszoltak az ilyen "telefonon is megválaszolható" kérdésekre.
köszi a tanácsokat. Azt hiszem mindenképpen elviszem valami harmadik szervízhez és megnézetem mégegyszer. (Majd fizu után... :) A szervókormánnyall eddig nem volt gondom, viszont ha teljesen kitekerem, nagyon hevesen tud tiltakozni, nem tudom, hogy ez hiba vagy tulajdonság. (Ezért hát nem is szoktam teljesen kitekerni.)
éppen megoldást keresek egy problémára, ha esetleg van Volvoföldén ismerôs szervizesed, utánakérdezhetnél:
"Az info centernek 6 állása van. Amikor a kapcsoló a 3. és 4. pozíció *között* félúton, azaz függôleges helyzetben van, akkor a kijelzô azt írja ki, hogy "disk". Ez meg mi a francot jelenthet?"
En is igy jartam a 244-essel: balra huz, igaz, nem latszik, hogy megrogyott volna. Elvittem nehany helyre, azt mondtak, csereljem ki a lengokart, stb. Aztan kiderult, hogy "csak" a szervo dolgozik balra folyamatosan, 40-50-bol meg lehet uszni. A regi Szentendrei uton, a Peugeot-Kovacs mogott, a HEV-sinek feloli oldalon van egy srac, aki Volvokkal foglalkozik, nezesd meg vele. Arban biztosan jol jarsz.
Miutan elloptak az automat, es nem volt cascom, kenytelen voltam megvenni 300k-ert ezt a 16 eves 244-es dizelt. Olasz :(, '92-ben jott be, azota taxi volt :(, allitolag csak 434k km van benne. Egyfelol nem banom, mindig nagyon birtam a Volvot, masfelol van bennem egy kis szorongas. De legalabb Volvo-klubtag lehetek :)
próbálj rá az Ott Mártonra, ô az egyik nagy név a futóműves szakmában.
Sajna a pontos címét nem tudom, (nemrég költöztünk, s az efféle papírjaim valamelyik doboz alján hódolnak az enyészetnek), csak annyit, hogy a XI. ker. Neszmélyi utcában van (M7 mellett), ahol is elég könnyű megtalálni, mert az utca rövid, a műhely meg nagy. Ott Mártont hozta ki az AM inkognitó futóműszervíz tesztje az egyik legjobbnak, s nekem is csak pozitív tapasztalataim vannak vele, immár 5 éve. Annak ellenére, hogy régi fajta műszerekkel dolgozik, halál pontos, s a futóművet nemcsak beállítja, de meg is javítja, s biztos hogy tud olcsó alkatrész-utánpótlást is. Esetleg meg lehet próbálni a már emlegetett bontókat rugó ügyben.
A helyzet, hogy megrogyott a bal eleje a kocsinak. Nem tudom mikor és hogyan, csak kényelmetlen lett vezetni es balra húz a kormány. Elvittem egy noname szerelőhöz, megnézte és azt mondta, hogy az alsó lengőkar megrepedt es kijöttek a szilentek is. OK, autósbolt felhív, lengőkar felkutat (á' 12 ezer ) Aztan az ördög nem alszik, elvittem az Ivanicshoz is (van ott egy ismerős srác és ő mondta, hogy nézzük meg) Ránéz a szerelő es azt mondja, hogy megereszkedett vagy eltört a lengéscsillapitó tekercsrugója. Aláment és megnézte, a lengőkaron nem látott repedést, sem a szilenteken. (én is alámentem, én sem láttam...)
A feketeleves... két rugó cseréje + futóműbeállítás cca. 92 ezer forint. Ez itt a helyi nirvána. Hát nem rendeltem meg a javítást.... Aztán felhívtam az autósboltot, aszondja a rugó darabja 17 ezer (szer kettő = 34 ezer ) (van a weben egy angol volvo bolt árlistája, ott átszámolva 11 ezer a rugók darabja...)
Ti mit javasoltok? Vegyek két rugót és szereltessem be valahol óccsóér + futóműállítás, ez megvan egy ötvenesből vagy kuporgassak még mire összejön a zseton az Ivanicsos szereléshez? Biztos vagyok benne, hogy az Ivanics korrektül megcsinálja, de egy kicsit drágállom.
Vagy vigyem el egy harmadik szerelőhöz, hogy mostmár komolyan nézze meg mi a baja?
A BC-re gondoltam, hogy nem olasz-e. Sebaj. De azért tényleg vigyázni kell az olasz gépekkel. 2 példát hallottam, elég is:az egyik ismerős lánya kint volt olaszba' és mondták neki, hogy ne is törődjön a kocsival, ha kivillan az olajnyomásellenőrző, akkor töltsön utána, más nem kell. A másik sztori az volt, mikor valaki vett egy olaszból származó verdát és mikor olajcserénél leengedték az anyagot, úgy folyt, mint a méz.
Szántóföldek, az jó, úgyis sokat utazom Zalában. Akkor ahol a város kezdôdik, ott majd elkezdek stoppolni. A kocsi tetejére meg kötözök majd egy gyalásót...
Neeem, echte magyar a vas, mármint a forgalomba helyezését illetôen. Olasz Volvokkal (meg általában Taljánhonból behozott járgányokkal) nagyon kell vigyázni, sok a rossz darab.
Mikó' eztet vettem, akkó' is bele is futtotam egy olaszbó' származó daraba. Telefonnon még vagy 120k km volt benne, meg fullossnak mondották, mire odaértem, akkó' má' csak vallami hettvenezer killómétert mutatot az órálya, meg fapadosnak nézett ki. Ráadásul törve is lehetett, mert új üvegek vótak benne végig jobb felü'. Oszt mikó' kiderűt, hogy olaszbó' hozatták, már ott es hagytam...