Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2000.02.15 0 0 397
Volvo 780 Bertone:





(Lehet, hogy inkább erre kellene gyűjtenem? 4 és 10 ezer USD között kapható...)

fargo Creative Commons License 2000.02.15 0 0 396
A 850-es elsô módosítása során a legszembetűnôbb valóban a lámpák kisebb mérete. Azt hiszem az elsô lámpákat még egyszer módosították, csak úgy, amikor külön került a tompított és a távolsági fényszóró, H1-es izzókkal cserélték fel a régi H4-est, gondolom a kisebb lámpatest nem bírta a hôterhelést.

A belsô teret érintô változtatások minimálisak, kicsit átfésülték a kezelôszervek designját, amolyan kifinomultabb lett minden. Az S/V70 belsô terében ez még jobban érezhetô, bár az nekem már kicsit túl "puha", az igazi a 850-es utolsó arca volt, természetesen az, ami nekem is van ;-)

(Mellesleg a kedvencem Volvo belsô design terén a Bertone féle 780. Az valami félelmetes!)

Ha jól tudom, kicsit módosítottak a futóművön, és azonos teljesítmény mellett kedvezôbbek lettek a motorok emissziós értékei. Biztos változott a széria-felszereltség is, ha jól sejtem ettôl kezdve lett széria az erôsebb modellekben a 4 légzsák, a gyengébbekben (GLE, GLT) a 2 lufi.

Több nem jut eszembe...

Előzmény: lore (395)
lore Creative Commons License 2000.02.14 0 0 395
Az S60 télleg baromi jól néz ki, bár akinek a 80-as nem jött be annak nem biztos, hogy teccik. Azt nem értem, hogy miért köll ilyen photoshoppal feljavított műképekkel beérnünk amikor ősszel már hivatalosan is bemutattyák. Állítólag nextyear tavasszal már kapható lesz. Szerintetek van esély egy olyan nyomatékkirály common-rail dízelre a 60-asban ami felveszi a kesztyűt a cdi-kkel és a bajor d-kkel (számomra dízelben most ők a mérce)? Állat lenne egy 200 lovas de 400 nm-es Volvoval suhanni....

850-es pajtásaim: pár éve a 850 facelift-jénél elaludtam... Szóval milyen lényegi változásokat eszközöltek az ős (nagylámpás) 850-esen? Gondolom nemcsak a lámpákat csinosították...

Harvester: ABS szivattyú??? Valóban csak nagyon halk a hang de akkor más kocsikban (pl. Vectra) miért nem hallom? Azérköszi az infot majd rákérdezek. Még jó, hogy nem vérezte össze a 440 orrát...

lore

850 Creative Commons License 2000.02.14 0 0 394
Állatul néz ki ez az S60-as, teccik. Lehet még képet szerezni róla?

850

Harvester Creative Commons License 2000.02.14 0 0 393
Igaz ugyan, hogy nem hátulról, de ilyen zaj van az én 440-esemben is: szerintem az ABS kompresszora állítja be üzemi értékre a fékfolyadék nyomását. De nagyon halk zaj, városban nem is hallani, csak ha csend van a kocsi körül. Tegnap voltam kénytelen ellenőrizni az ABS-t és egyúttal megmenteni egy gyalog életét aki akkor lépett ki elém szabálytalanul, amikor villamossíneken hajtottam át. Működik.

Disk felirat: Szerezz egy VADIS manualt, szerintem abban benne van. Legalábbis a 400-as sorozat manualjában elég sok diagnosztikai információ van (más se nagyon...).

Harvester

Előzmény: lore (390)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 392
Köszi a tippet. Úgyis nyakamon a 45ezres majd említem a srácoknak.
fargo Creative Commons License 2000.02.13 0 0 391
Szerintem az AC pumpa, az szokta felépíteni a befecskendezônek szükséges nagy nyomást ilyenkor. Nekem egy Golf GTi-n volt ilyen hang, nem sokkal azután, hogy hangossá vált, elszállt az AC pumpa. Lehet, hogy egy szűrô tisztítás (ha van neki ott ilyen) orvosolja a dolgot...

A "disk" feliratról még nincs semmi hírem, de hamarosan megyek kötelezô átvizsgálásra, akkor kiverem a srácokból, ha addig élek is.

Előzmény: lore (390)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 390
Kérdés:
(volt már ilyesmi vmi disk felirattal a boardcompin ha jól emlékszem)
Szóval: S40-esen ráadom a gyújtást (nem inditózok) akkor hátulról egy-két másodpercig vmilyen elektr. zaj hallatszik (mintha vmi felhúzna vmit). Mi a franc ez? (nem az antenna!) Ettől még nyugodtan alszom de szertnék mindent tisztán látni a kis kedvencben.

Télleg mi a helyzet a disk felirattak? Vagy csak lemaradtam?

lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 389
fargo:
kösz a Volvo Hungáriás tippet! Erre nem is gondoltam.

A haverom term. azonnal orvoshoz (Ivanics) vitte a kocsit, azóta meg se nyikkan.

Bár tetszik a 850-essel elkezdett és a 40-essel tökéletesített new style, de a 740-es nekem is A VOLVO.
És melyik motor ajánlott: a 2.3 TD-vel sincs gond?

Volt szó a Valent ellen szóló érvekről... Hát nem csak a szervíz lehet szar. Először a Valentnél akartuk megvenni a 40-est de nem jött be. Ha egy ott vigyorgó nőci bunkó akkor legalább értsen a Volvókhoz de nem így van. Az Ivanicsnál még a szerelők is udvariasak (ajtóban előre enged, ifjú korom ellenére nem tegez le stb..)

fargo Creative Commons License 2000.02.13 0 0 388
Az S40-esrôl csak annyit tudok -- már ami a típushibáit illeti -- hogy volt valami gondjuk a gyári pneumatikus csavarkulcsaikkal, úgyhogy átadás elôtt újra kell húzni a futóműcsavarokat, így megszüntethetô a futómű kopogása az új kocsiknál. Az Ivanics ezt egy ideje elvégzi, nem tudom, más márkaszervizek hogy vannak vele.

Egyébként szerintem 2 év és 15k km a budapesti utakon elég hozzá, hogy tönkretegyen valamit a futóműben. Miért nem viszi el legalább megnézetni a haverod a kocsiját?

Az S60-at tudomásom szerint ôsszel kezdik el árulni. Ha felhívod a Volvo Hungáriát, és megkéred ôket, hogy értesítsenek a bemutatóról, biztos hogy kapsz meghívót nyílt napra.

Biztos hogy nem jársz rosszul, ha veszel egy megfelelôen átvizsgált 740-est. Szerintem a 740-es az "IGAZI" Volvo, nagyon jó kocsi. 6-800k-ért elég jó darabok kaphatók, az egyik barátom kb ennyiért vett egy 62 ezret futott darabot. Szinte bejáratós volt.

Előzmény: lore (386)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 387
Közben szörcsöltem és...:
A http://www.automedia-online.com/e_spion.htm cimen látható S60 szerintem egy álom.
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 386
Szasztok!

Van vkinek vmi új infója a 40-esek típushibáiról? Anyám egy éves S40-esén eddig mindössze egy darab izzót kellett cserélni pedig 43000 km van benne. Ugyanakkor egy haverom szűk 2 éves (15e km) 40-ese néha nem indul az immo miatt, és asszem a futóművével is volt valami gond (gödörben koppant).

Szóval: mázlink van, hogy eddig semmi baja nincs vagy ez átlagos? Tudom, hogy már volt szó a 40-esek statisztikájáról, de engem minden apróság érdekel.

Más: tud vki vmit az S60 bemutatásának időpontjáról? Vajon a V70 elejét kapja? Rosszul járnék ha 6-800e-ből egy 740-est vennék?

CYRUS Creative Commons License 2000.02.11 0 0 385
Tényleg nagyon szép gratula :)
Előzmény: Harvester (383)
fargo Creative Commons License 2000.02.11 0 0 384
SZÉÉÉP! :-)

Jaj, de szerettem én is a 460-ast. Olyan jó kis kocsi, nem? (Most estig nosztalgiázok...)

Előzmény: Harvester (383)
Harvester Creative Commons License 2000.02.11 0 0 383
Hali

Sikerült gyártani néhány képet a kocsimról :)
Volvo 440 GLT 1989


És még egyet:


Harvester

nemkell Creative Commons License 2000.02.08 0 0 382
Kösz H.
Előzmény: Harvester (381)
Harvester Creative Commons License 2000.02.08 0 0 381
Rieger

A www.volvospy.com weboldalon van egy 300-as FAQ a lap alján.

H.

Előzmény: Rieger (378)
Harvester Creative Commons License 2000.02.08 0 0 380
Szerintem is úgy működik a kopogás dolog, ahogy fargo leírta, szóval oktánszám-függő.

Amit tegnap este sikerült kideríteni még, az is ellentmondó. A Haynes manual-ban van egy mondat, miszerint a "turbo-s típusok kopogásérzékelővel vannak ellátva" (az enyém nem turbo). Ugyanennek a könyvnek a hátuljában a kapcsolási rajzoknál a nem-turbós változtanál is jelöli a szenzort. Megnéztem a VADIS manual-t is, az is aszondja, hogy kell bele. Megnéztem a Bosch automotive aftermarket weboldalt, ott is jelöli, hogy a kocsimba kellene szenzor és megadta a típusát is. Szóval az igen-nem arányok alapján úgy tűnik, hogy kell bele. Majd elmondom, hogy sikerült-e szerezni és mi lett a hatása a kocsi működésére.

Ja, a múltkor említettem, hogy meg van rogyva a kocsi bal eleje egy kicsit. Elvittem egy harmadik szerelőhöz de az már nem talált semmilyen repedést, törést, semmilyen kijött szilentet etc. Ha ez a kocsi ilyen öngyógyulós, akkor remélem kopogásérzékelőt is növeszt magának rövidesen :)))))))

Bye
H.

Előzmény: fargo (379)
fargo Creative Commons License 2000.02.07 0 0 379
A "kopogás", ha jól tudom, (ha nem, akkor javítsatok ki,) az akkor észlelhetô, amikor a benzin-levegô keverék nem a szikrától gyullad meg, hanem pl. a túl nagy kompresszió következtében. Ilyen adódhat, ha kicsi a benzin oktánszáma (nem bírja a sűrítést), vagy túl nagy a turbonyomás, stb.
Rieger Creative Commons License 2000.02.07 0 0 378
Volvo 360 (GLT) kasznit, és motort kersek, vagy valamilyen karosszériatuningot, ill. képet. És tapasztalatokat erről a típusról, meg a gázas átalakításáról(megéri-e vagy nem, mennyibe kerül?).De bármi érdekel ami kapcsolatban van a 360 vagy a 340-essel.
850 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 377
Kopogás akkor van, ha túl későn kapja a szikrát az összepréselt üzemanyag. Nem hiszem, hogy ez oktánszám függő. De persze aki tényleg ért hozzá, az cáfolhatna.

850

850 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 376
gyors vagy, mint egy nyuszi:)
Szóval én sem tudom, hogy mi-micsoda a motortérben(600 érzékelő meg kábel), nekem is kéne okítás.

off
nem jössz vhova csetelni? Úgy jobban meg lehetne dumálni az ilyesmiket.
on

Harvester Creative Commons License 2000.02.07 0 0 375
A kopogás mértéke/ megjelenése nem az oktánszámtól és az előgyújtástól függ? Azért gondoltam, hogy ha 98-ast tankolok, kisebb a valószínűsége, hogy emiatt állítani kellene az előgyújtáson az elektronikának.

Bye
H.

Előzmény: 850 (373)
Harvester Creative Commons License 2000.02.07 0 0 374
850

Ja, úgy vette észre a hiányt a márkatárs, hogy még régebben kiderült, nagy 400-as szakértő. Van egy 480-as kupéja és ő is szívott vele az elején sokat, szóval beleásta magát a témába.

Én pedig megkértem vasárnap, hogy mutogassa meg, hogy a motortérben levő ezernyi kábel, szenzor és beavatkozószerv melyike milyen célt szolgál... illetve szolgálna, ha ott lenne.

Bye
H.

Előzmény: 850 (371)
850 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 373
A benzin minősége itt nem meghatározó, hiszen nincs akkora jelentősége. A kopogásérzékelő a gyújtás idejébe szól bele, de nem hiszem, hogy a benzin milyensége számít.

Üdv
850

Előzmény: Harvester (372)
Harvester Creative Commons License 2000.02.07 0 0 372
Szerintem nem személyesen a tulaj szedte ki, nem néztem ki belőle, hogy ablakmosó folyadék utántöltésnél többre képes. Szerintem valami gagyi2 Bt. szerelőműhelyben javíttatta a kocsiját és
1, kilopták belőle a műhelyben
2, kiszerelték, mert rossz volt és kellett mintának, aztán "elfelejtették" visszaszerelni
3, rossz volt és zavarta a motor működését ezért eladás előtt kiszereltette.

A tanulságot vonja le mindenki. Én azt vontam le, hogy a következő kocsimnál ragaszkodni fogok egy márkaszervízes állapotfelméréshez a vétel előtt.

Bye
H.

Előzmény: 850 (371)
850 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 371
De mi a francé szednek ki egy autóból egy kopogásérzékelőt? Jó, biztos elromlott. De a barom(nem te, harvester) miért nem cserélte ki? És csak úgy otthagyja, minden nélkül? A haverodnak meg jó szeme lehet, ha ilyet kiszúr. Hogy lehet ezt észrevenni? A 440-nek ilyen magasan van az olajszűrője? Bocs a sok kérdésért, de kissé felkavart az eset.

Üdv
850

Harvester Creative Commons License 2000.02.07 0 0 370
Kiváló :(

Csak az a baj, hogy a drótját is kiszedhették, mert nincs "üres" lógó kábel a motortérben azon a részen. Egy szenzort én is be tudok csavarozni, de érdekes lesz kitalálni, hogy HOVÁ és MIT kell csatlakoztatni...

Azt esetleg meg tudnátok mondani, hogy mi a hatása a kopogásérzékelő hiányának? Gyengébb minőségű benzinnél kopoghat, vagy ez a motor most állandóan hibás előgyújtással üzemel? Tankoljak bele 98-ast 95 helyett amíg nem találok megoldást?

Bye
H.

Előzmény: fargo (369)
fargo Creative Commons License 2000.02.07 0 0 369
Harvester:

Igen, a 400-as Volvok mindegyikét felszerelték kopogásérzékelôvel. Úgy ahogy mondod, az olajszűrô felett, de ha jól tudom, akkor a hengerfejbe csavarozva...

Előzmény: Harvester (368)
Harvester Creative Commons License 2000.02.07 0 0 368
Ha valaki esetleg tudna segíteni....

Tegnap megnézte egy márkatárs a kocsit, és jót derülve megállapította, hogy hiányzik a motorról a kopogásérzékelő. Azt viszont nem tudta megmondani, hogy gyárilag nem volt benne, vagy az előző tulajnál szerelték ki belőle. (Annyi f*ságot találtam már a kocsiban made by előző tulaj, hogy szívesen megrugdosnám egy kicsit, ha találkoznék vele).

Szóval ha valakinek van B18F motorral szerelt 400-as Volvoja, nézze meg már plíz, hogy abban van-e kopogásérzékelő. Elméletileg az olajszűrő fölött van egy menetes furat a motorblokk öntvényen és oda lenne becsavarozva....:(

Köszi
H.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!