Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
fargo
A két hozzászolás között két alapvető különbség van !
Az enyémnek van valóságalapja, a tiédnek nincs !
Ja és a tied úgy csöpögött a fikától, hogy alig tudtam elolvasni, folyt a taknyod a monitoromon !!
És már megint az audit hoztad szóba, ennyire fáj, hogy egyszerűen jobb kocsi ???
A zörgéses rész után azt is megkérdőjelezném, hogy ültél e már audiba ?????
nekem meg van egy drótom az Audi gyárba:
Ott azt mondták, hogy ôk tulajdonképpen csak 1 fajta Audit gyártanak, az A4-est. Ebbôl úgy készül az A3-as, hogy meghintik timsóval, hogy kicsit összemenjen. Az A6-os és az A8-as meg úgy, hogy beledobnak egy kézigránátot, ami kicsit "felfújja" az A4 kasztniját. (Ebbôl adódik az a tény is, hogy az Audik ziregnek-zörögnek, mert a robbanás és a tágulás ugye meglazítja egy kicsit az elemeket.) Amelyiknek bôrönd volt a csomagtartójában, abból lesz az A6. Ahol meg elsokallták a danubitot, és túl nagyot pukkant, abból meg az A8. Ami nagyon nem sikerül, arra rárakják a VW emblémát, és olcsóbban dobják piacra. Ennek a gyártástechnológiának az az elônye, hogy azonos design-nal el lehet adni 4 különbözô kategóriájú autót is. A bűnözô rétegek meg egy gránát árán léphetnek felsôbb kategóriába...
Mellesleg, csak a fikázás kedvéért, hiába van a quattro, ha nem képesek rendesen megtervezni a mérnökök a kocsi futóművét és úttartását, és csak pár haláleset után biggyesztenek oda egy pszeudo-spoilert, hogy úgy tűnjön, mintha a TT az úton is bírna maradni. Ilyesmi a V70 AWD-vel nem fordult elô...
Továbbá, tévedésben élsz, ha azt hiszed, hogy a Volvo veszteséges: évi 750 ezer kocsival is nyereséget tudnak termelni, ellentétben az Audival, ami ha jól tudom, komoly anyagi gondokkal küszködik.
Egyébként csak a békesség kedvéért abban kiegyezhetünk, hogy A8 / S8 rulez :-)))
Nyugalom öregem !!
Idéznék:"Szintén az Eladáshoz kapcsolodva azért ma már ha körül nézzel több S40 látsz az utakon mint pld a te általad istenitett AUDIK!!"
Bazz öregem emeld már ki a hozzászólásomból azt a szövegrészt, ahol az audit istenítem, ugyanis én kurvára nem látom !
Ez egy volvos topic. Nem audi, és nem is volvo vs.
audi. Tehát ha istenítem nem itt fogom tenni.
Egyébként nem találom a hozzászolás érv részét sem, ugyanis nincs. A nincs hogy lehet kitűnő ???
És végül de csak azért mert szóba hoztad, melyik utcákon járogatsz te, hogy több S40-et látsz mint A4-et ???? Tuti valamelyik volvo márkaképviselet utcájában laksz és csak az utcában közlekedsz !:)
Vagy esetleg A4 vakságod van????
:))))))))
alakítsad csak a szakértôt, mert alkalomadtán tanulhtunk abból, amit mondasz. Ha igazad van, akkor most el fog oszlani egy tévhit a fejemben, és ezért hálás leszek.
Mellesleg, most már megesküdnék rá, hogy a TRACS fékezi a kerekeket, mert ha működésbe lép, akkor az ABS kerregését érezni és hallani.
"Mit szólnál villanykörtét zabáló maszturbáló lovakról? Jól nézne ki a hátsó ablakon nem? :)))"
Ciki mi? :-)))
TRACS-ról:
Én igazándiból a Volvo gépkönyvébôl szedtem, amit róla tudok, de azzal együtt lehet hogy rosszul tudom. Sebajseis, majd hétfôn kiderül. (Ha addig nem izgat fel annyira a téma, hogy felhozom a gépkönyvet és bele nem olvasok.)
Értettem, hogy Pasaréten véltél látni, csak mivel kapkodtam, egy mondatban próbáltam válaszolni 2 felvetésre. Valóban néztem sötétbordó metál 850-est, kettôt is.
Nekem krómkipuffancs van, gyári, 12k forintos. Ami rajta volt eredetileg, az kicsit rozsdásodott, és hát ugye az nem járja, hogy az ember ROZSDÁS kocsival járjon, Úgyhogy rendeltem rá egy újat, de sajna nem az eredeti 850 féle szögletest hozták, hanem az S70 féle oválist. Ráadásul nem is olyan szép a hangja, úgyhogy lehet, hogy egyszer még újrakrómoztatom a régit. (Ha addig nem kap sportkipufogót, az s van gyári, és a felpiszkált turbonak jót tenne, hogy ne melegedjen túl...)
Töled nem is vártam mást mint hogy ilyen faszságott irj...... A Volvo egyik gyára pld Hollandiában ahol a Mitsubishivel eggyüt gyártják a kocsikat a legkorszerübbek közé tartozik...Az hogy nem veszik pedig egy olyan dolog hogy nem tartozik a a Világ legnagyobb cégei közé , azonban pld minden 3. eladott kombi volvo...Szintén kombiban pedig több országban (U.S.A, U.K) piacvezető...A konyha kredenc formáról pedig annyit hogy az S80-ast szavazták 1999 legszebbebb kocsija ....
Persze megértem hogy neked nem teccik azzal a
"gyönyörű seggü" A6 Audival tényleg nem tudják felvenni a versenyt :)))
Szintén az Eladáshoz kapcsolodva azért ma már ha körül nézzel több S40 látsz az utakon mint pld a te általad istenitett AUDIK!!! Amugy meg nem megyek bele a fikázásba mert, szerintem elég jó kocsi az AUDI mégha az A6-os gusztustalan is....
Neked pedig további jó fikázást kivánok és remélem még sok ilyen kitünő érvet fogsz velünk megosztani!
Képzeljétek van egy drótom a volvó gyárba, és megkérdeztem, milyen elvek alapján tervezik az új volvó formáját, miért nem bírnak elszakadni a konyhakredenc formátol (bár az kicsit jobban néz ki )
A válasz megdöbbentő volt:
Nincs pénz a fejlesztésre, mert senki nem vásárolja a típust !
A megfelelő darabszámok legyártása után az elkopott karosszériagyártó szerszámok éleit megköszörülik, és így lesz egyre gömbölyűbb az új volvo.
Ebben az ütemben akár 2030 környékére már egész jó is lehet !
Hát gyerekek mikor ezt megtudtam lefordultam a székről úgy röhögtem!!!
:)))))))))))))))))
Háj,Volvósok!Iore!
Azé nem oda Buda!Az egy BIG tévhit hogy csak hóba
valami az a kvattró...
"gyorsulás, végsebesség, rugalmasság, fogyasztás, csomagtér, ár, ésszerűség"?!
gyorsulás:azé 1x szivesen gyorsulnék Neked egyet
vég:250 fölött má mind1,nem?
rugalmasság:lásd gyorsulás
fogyasztás:na igen,ez biza +1-1,5 lityi,nade kikapcsoljuk a klimát,és ugyanott vagyunk...:)
csomagtér:na igen,ez se túl nagy a kupémnál,de ajánlom figyelmedbe A6,A8...quattro verziok...
ár:használtautóárba már nem jelentkezik...újra meg kinek tellik,Émilyn kivül?:)
ésszerűség:na igen,de ezek után azért átgondolod,ugye?
Ugyhogy továbbra is:
AUDI über Alles!
Vitathatatlan, hogy trakció szempontjából a quattroval nem lehet versenyezni csakhát a gyorsulás, végsebesség, rugalmasság, fogyasztás, csomagtér, ár, ésszerűség (nem az alpokban vagyunk, a téligumival még nem akadtam el, bár tényleg azon a bizonyos 5/365 kemény téli havas napon nem a bakonyban ralizok mint nyilván az összes quattros).
Azért kipróbálnék egy quattrot modjuk s6 vagy s8 kombinációban de semmi több.
Gondoltam, hogy nem ilyen átlag bunkó-köcsög matricákkal tuningolod a volvod. Adjak címet egyedi matricakészítőkhöz. Mit szólnál villanykörtét zabáló maszturbáló lovakról? Jól nézne ki a hátsó ablakon nem? :)))
A TRACS-ról: Úgy írsz róla, hogy az ember (mióta feleséggel rendelkezem, emberszámba veszem magam is :)) meg van róla győződve, hogy úgy van ahogy írod.
Szóval: a kipörgésgátlók a 90-es évek elején kezdtek elterjedni és minden mamlasz újságíró a józan eszére hallgatva leírta, hogy a túlpörgő kereket fékezi. Pedig ez akkor még csak a jövő volt! Akkoriban kezdtek elterjedni az ABS-ek a középkategóriában... Szóval szvsz az első kipörgésgátlók még csak azt tudták, hogy visszavették a gázt amint az abs szenzorai (melyek a kerekek pögését és a tényleges haladási sebességet hasonlítják eszeveszett sebsséggel) azt érzékelték, hogy a kerék gyorsabban halad mint a kocsi. A TRACS is ilyen! Csak a magyar autósújságírás ámokfutói (Boróka után szabadon) leírták, hogy a túlpörfgő kereket fékezik pedig ez csak a jobbik esetbeni következmény volt. A fékezős technika csak mostanában terjedt el mint már mondtam a diffizárat is felváltandó. A vectrával vannak tapasztalataim hiszen a 170 paci többször próbára teszi mint az s40 115-je a dsa-t, ami egyébként szintén nem direkt fékezi a kereket. Szvsz ha a tracs fékezné akkor nem fitymálnád ennyire... A te tapasztalataid alapján is hiszem, hogy a tiedben nem másod-generációs kipörgésgátló van. Szóval a vectra: Hóban: el lehet akadni csak nem pörög halálra a motor így viszonylag uralható autóval gépészkedhetek ami szűk mellékutcák kanyarjaiban nem egy hátrány hiszen amint megcsúszna elveszi a gázt és az autó lefékeződik.
Kipróbálhatod amit a mercivel tettek. Szopasd a tracs-ot hóban egy pár másodpercig aztán nézd meg, hogy felforrósodtak-e a fékek.
Az új tc-k: Gondold el azt csinálja mint a diffizár, ráadásul nem is engedi felpörögni a motort!
Nem a volvonál véltelek látni, hanem pasaréten a vasas pályánál parkolni egy 850-est. Faceliftes volt, téli gumikkal dí1sztárcsa nélkül. Az sötétbordó metál volt, azt hittem olyat birtokolsz (valmair rosszul emlékszem, tán néztél ilyet amikor le akartad cserélni a 460-ast?).
Engem úgy lehet megismerni a 40-esben, hogy a fejem súrolja a plafont, a vectrában nem veszem észre mennyivel megyek, a corsámban (amit ált. kis feleségem vezet) meg kitöltöm a légteret (bár kényelmesen!!).
Nálam sincs matrica, sőt 1500 forintos krómkipuffancs se, sőtsőt a corsáról leszereltem a 185-ös gumi-felni álompárost mert szervo nélkül a 167/55 nejemnek nehéz volt:)))
Hétfôn megyek, nem láthattál. Az én Volvom sötét kékes-zöld metál színű, és jelenleg ronda lemezfelnik vannak rajta, S40-es dísztárcsákkal. Amolyan mezei "volvos" kinézete van: semmi spécizés, semmi 'No Fear' matrica, sem sötétített üvegek, sem lila neon alulról. Még a középsô ujjával mutogató "fuck you" matrica is hiányzik, sôt a ködlámpámat sem égetem. Amirôl meg lehet ismerni, az az, hogy egy dagadt, kopaszodó pasi csücsül benne, és vigyorog, mint a tejbetök.
Szvsz nem így van, én a 850-es megjelenése tájékán olvastam egy volvo kiadványt, de nem akarok hülyeségeket beszélni tehát a megoldás: jövő héten megtudod és majd légy kedves értesíteni. Mikor mész pontosan?
Láthattam és ma du. a vasas pálya környékén a fargo-volvot?
A TRACS úgy működik, hogy az ABS szenzorait használja és fékezi a túlpörgô kereket. Ha havon indul az ember, kereg is, mint a veszedelem, de elindulni azt nem lehet vele. Legalábbis nekem sikerült elakadni vele 2 alkalommal is, egyszer a Farkas völgy elôtt, 20 centis hóban, emelkedôn kellett volna elindulni, hát az nem ment, akármit is próbáltam, vissza kellett gurulni egy olyan szakaszra, ahol lendületet tudott venni a kocsi. A másik alkalommal a két elsô kerék belezöttyent egy elég mély jégbordába, és szégyenszemre ki kellett tolni. Sem hintáztatva, sem másodikból indulva nem akart megmoccanni. Mikor a jégborda tetejére ért volna a kerék, hirtelen elvesztette a tapadást, ekkor a TRACS megfogta, az meg visszazökkent a bordába. Szóval én sok hasznát nem láttam, kivéve amikor letaposott havon lassan haladva kellett manôverezni a Pilisben.
Szerintem a TRACS azért érzi 30 felettinek az autót, mert ô csak a kerék fordulatszámát érzékeli. Azt lehet hogy nem, hogy a kocsi tkp nem is halad.
A motor nyomatékát visszavevô kipörgésgátló talán fejlettebb.
A 40-esben dsa van. A tracs-szel együtt elég kezdetlegesek, a vectránk tc-nek nevezett gátlója is van olyan jó. T.illik ezek csak a motor nyomatékát szabályozzák (elveszik a gázt) míg a bmw és merci hasonló (újabb) rendszere fékezi is a túlpörgő kereket, tehát felfogható diff-zárként is. Egyszer szopattak valami tesztben egy ML mercit laza talajon és 5 perc után fullasztó fékszag (olyan mint a kuplungszag) volt a gép körül, tehát működött...
A tracs egy nagyobb gáznál már szerinted 30 felettinek érzi az autót? Akkor bibi van, ui az ABS szenzorait használja fel az is. A Vectran néha kikapcsol mert az ABS jeladóinál valami kontakthiba van. Egyébként a 170 ló is megpörgtné akárhogy a kereket de a TC-t még nem sikerült becsapnom. Olyan már volt, hogy hóban küzdöttem fel magam a hegyre és besokkalt és 5 percre kikapcsolt....
1szómint100 a volvo dsa-ja (amit állítólag a 40-esben mutattak be először) nem egy nagy valami, e téren a sváboknál és a bajoroknál az előny.
400 Nm -- azért óvatosan el lehet vele indulni, ha padlógázzal startol az ember, akkor csikorog és füstöl, másodikba váltás után is. Pláne hogy még a virsli 185-ös téli gumik vannak rajta. Ezen talán segít majd, ha felrakom a nyáriakat, azok kicsit izmosabbak, 225-ösök.
A TRACS szerintem igazán nem sokat ér, ha jól tudom 30 km/h felett ki is kapcsol, ezért igazán csak elindulásnál segít, jeges, havas úton. Ha padlógázzal indul az ember, akkor nem sok hatása van, szerintem buta az elektronikája, a kipörgô kerék miatt azt gondolhatja, hogy már 30-nál gyorsabban megy a gép, és kilép.
Kettesben padlógáz: igggen, képes elforogni. Még harmadikban is nyikkan, ha forszírozza az ember.
*****
Érdekesség: az egyik Volvo levlistán volt róla szó, hogy van az USA-ban pár cég, akik a Mustang 5.7-es V8-as motorját építik bele a 740-esbe. Azt mondják, hogy az erôátvitel (váltó, difi, féltengelyek, futómű) gond nélkül megbirkózik a 300+ lóerôvel. Szóval a Volvo anyagból van...
A kocsi gyárilag 210 lovas volt, de az utóbbi idôben úgy jártam vele, hogy egy 240 lovas kölcsön chip volt benne.
A különbség szembeötlô, nagyon megy a gép. Szerintem megérte tuningoltatni, lévén turbos a drága, elég könnyű volt ekkora teljesítmény-növekedést produkálni. Egyébként 85.000 + ÁFA volt a beavatkozás ára, 3 óra alatt el is készültek vele.
Harvester:
Az ATC csinálta a tuningot, a XVI. Batsányi János utca 18. alatt vannak. Én sajna nem értek a szoftverbepiszkáláshoz, az elektronikai ismereteim addig terjednek, hogy bele tudom egy rádióba rakni a ceruzaelemeket, feltéve, hogy világos és érthetô használati utasítás van hozzá :-)
A fogyasztásról még nem sokat tudok mondani, mert alig jártam még vele, de ha lesz képem róla, mindenképpen megosztom veletek. A régi 460-assal az volt a tapasztalatom, hogy hétköznapi használatban nem nôtt számottevôen a fogyasztása. Az a jó a turboban, hogy amíg nem tolod neki, nem akar sokat enni. Ha viszont hajszolod, akkor fogyaszt is rendesen. Mivel én nem állandóan nyomulós üzemmódban használtam, ezért nem nôtt észrevehetôen a benzinre költött pénz.
lore:
Érzésre a kocsi sokkal rugalmasabb lett, alacsony fordulatszám-tartományban is jobban húz. Ha odalép neki az ember, akkor meg ugrik rendesen. Eddig ezt a dinamizmust hiányoltam a kocsiból, most olyan könnyedén mozgatja a nagy seggét, mint anno a 460-as.
A 740/760 különbségérôl igazán nem tudok sokat, szerintem a 760-ast a 2.8-as, 3 literes benzines motorokkal, a 2.3-as turboval szerelték. Bár láttam olyat is, hogy 740 Turbo. Szóval ami a motorokat illeti, nekem kissé confuse.
Úgy hisem, a 760-ast inkább azokra a modellekre ragasztották, amelyek jobban felszereltek voltak, mind a motor, mind az extrák kérdésében. Pl. elektronyosn állítható ülések, klíma, bôr, stb. Szerintem az olyan műszaki paraméterek, mint a tengelytáv, biztos, hogy megegyeztek a két modellnél. Pontos infom nincs, de jövô héten megyek Ivanicsékhoz átvizsgálásra, akkor rákérdezek...
először is gratula a tuninghoz. Csak adatokat írtál, érzésre milyen?
Az S40-ben műanyag a fa, elég csak kinyitni a hamutartót és élesebben megnézni a kidolgozását..
Hát nem volt olcsó de szép munkát végeztek, azaz nem látni semmit!
Tudom, hogy erről volt szó és amit leírtál, szóval annyit tudtam én is. Ami érdekel: Miben más a motorválaszták, más-e a műszerfal (szerintem igen), más-e a tengelytáv etc. Szóval a részletek érdekelnek, de nagyon (szerintem a lámpák is különbözőek)! Hol lehet tesztet olvasni ezekről a régi gépekről? Pl. egy 85-ben elvégzett 9000 vs 740 nagyon érdekelne...
A 760-asban amit láttam az ECC nem volt oldalanként külön szabályozható!